eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › 8/SI/2015 - Wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-03

Kraków: 8/SI/2015 - Wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice
Numer ogłoszenia: 47191 - 2015; data zamieszczenia: 03.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa Nr 1155 Kraków - Balice , Kraków 50, 30-901 Kraków, woj. małopolskie, tel. 261 136 250, faks 261 136 280.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa 1155.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 8/SI/2015 - Wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice, z podziałem na dwa zadania. Zakres remontu budynku nr 1 obejmuje: Zadanie nr 1 1.1.REMONT KANCELARII I ŁAZIENEK W BUDYNKU NR 1 - JW 1155 1.1.1. remont pomieszczeń nr 213, 214, 215, 219 (wykładzina dywanowa na posadzkę z płytek, malowanie, wymiana grzejników); 1.1.2. remont pomieszczeń nr 101,102,103,104, 106,107, 202, 203, 204, 206, 207, 208 (wykładziny PCV na PCV, wymiana grzejników) oraz pomieszczeń nr 1, 9, 15, 108, 109, 116, 120,121, 210 (malowanie, wymiana grzejników, wykładzina PCV na PCV); 1.1.3. remont pomieszczeń nr 12,13,14, 211,212 (wykładzina PCV na posadzkę z płytek z malowaniem) oraz pomieszczenia 201 (wymiana grzejników); 1.1.4. remont łazienek nr 18,19, 117, 118, 216, 217; 1.1.5. wykonanie ścianek; 1.1.6. demontaż i montaż gniazd elektrycznych i wyłączników elektrycznych; 1.1.7. wywóz gruzu i złomu. Zadanie nr 2 1.2.REMONT ŁAZIENEK, KANCELARII I KORYTARZA - JW4750 1.2.1. roboty remontowe (przyziemie); 1.2.2. remont instalacji elektrycznej (przyziemie); 1.2.3. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (przyziemie); 1.2.4. roboty remontowe (parter); 1.2.5. remont instalacji elektrycznej (parter); 1.2.6. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych ( parter); 1.2.7. roboty remontowe (I piętro); 1.2.8. remont instalacji elektrycznej (I piętro); 1.2.9. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (I piętro); 1.2.10.roboty remontowe (II piętro); 1.2.11.remont instalacji elektrycznej (II piętro); 1.2.12.wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (II piętro); 1.2.13.remont instalacji centralnego ogrzewania; 1.2.14.remont instalacja wodno - kanalizacyjnej; 1.2.15.remont pomieszczeń nr 107, 121, 208, 209, 211A, 212, 213, 214, 219B, 314, 318, 319 (wymiana wykładziny dywanowej na wykładzinę dywanową); 1.2.16.remont pomieszczeń nr 111,119, 218A, (wymiana wykładziny dywanowej na wykładzinę dywanową z malowaniem pomieszczeń); 1.2.17.remont pomieszczeń nr 6, 7, 101, 102, 329, 330, korytarza na parterze, korytarza na II piętrze (malowanie); 1.2.18.demontaż i montaż gniazd elektrycznych i wyłączników elektrycznych; 1.2.19.wywóz gruzu i odpadów..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj., do dnia 21.04.2015r. do godz. 10.00. W przypadku składania oferty na całość zakresu zamówienia wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 17.500,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy pięćset 00/100 zł). Zamawiający informuje, że w związku z dopuszczeniem możliwości składania ofert częściowych, kwoty wadium, które wykonawca jest zobowiązany wnieść dla poszczególnych zadań, zostały określone poniżej: 1.2. w zakresie zadania nr 1 - 5.000,00 zł; 1.2.w zakresie zadania nr 2 - 12.500,00 zł. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu będzie uznana data wpływu na konto zamawiającego. Wskazane jest dołączenie do oferty kserokopii przelewu poświadczonej za zgodność z oryginałem.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VI.A i VI.B SIWZ, które wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże składając ofertę, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty budowlane z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Spełnieniem przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy doświadczenia będzie: w zakresie zadania nr 1 - wykazanie przez wykonawcę w zał. nr 7 do SIWZ co najmniej dwóch należycie wykonanych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł każda, wraz z dowodami określającymi czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone: w zakresie zadania nr 2 - wykazanie przez wykonawcę w zał. nr 7 do SIWZ co najmniej dwóch należycie wykonanych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł każda, wraz z dowodami określającymi czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku składania przez jednego wykonawcę oferty jednocześnie na zadanie nr 1 i zadanie nr 2 wystarczającym będzie wykazanie przez wykonawcę w zał. nr 7 do SIWZ co najmniej dwóch należycie wykonanych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł każda, wraz z dowodami określającymi czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VI.A i VI.B SIWZ, które wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VI.A i VI.B SIWZ, które wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże składając ofertę, że dysponuje osobą pełniącą funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz przedstawi informację o podstawie prawnej dysponowania tą osobą. Oceniając spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający będzie brał pod uwagę: 4.3.1. w zakresie zadania nr 1 - dane przedstawione przez wykonawcę w zał. nr 8 do SIWZ; 4.3.2. w zakresie zadania nr 2 - dane przedstawione przez wykonawcę w zał. nr 8 do SIWZ W przypadku składania przez jednego wykonawcę jednocześnie oferty na zadanie nr 1 i zadanie nr 2 wystarczającym będzie wykazanie przez wykonawcę w zał. nr 8 do SIWZ dysponowania tą samą jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót zarówno dla zadania nr 1, jak i dla zadania nr 2, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz przedstawienie informacji o podstawie prawnej dysponowania tą osobą. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VI.A i VI.B SIWZ, które wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VI.A i VI.B SIWZ, które wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykazanie przez wykonawcę w zał. nr 7 do SIWZ co najmniej dwóch należycie wykonanych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż: zadanie nr 1 - 150.000,00 zł każda; zadanie nr 2 - 400.000,00 zł każda.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Druk Oferta, sporządzony wg wymagań SIWZ, zgodnie z zał. nr 1 do SIWZ - Oferta. 2.Kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z pkt XII niniejszej SIWZ w zakresie zadania nr 1 lub zadania nr 2 w zależności, na które zadanie wykonawca składa ofertę. 3.Oryginał lub kopię pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Ostateczna treść umowy może ulec zmianie w zakresie określonym w § 22 zał. nr 4 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.8bltr.wp.mil.pl (Zamówienia publiczne - w oparciu o PZP)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 1155, 30-901 Kraków- Balice, budynek nr 2 (sztab) pok. nr 15, w godzinach 8.00 - 15.00 (w dni robocze) począwszy od dnia 03.04.2015r.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Jednostka Wojskowa 1155, 30-901 Kraków- Balice, budynek nr 2 (sztab) pok. nr 15, w godzinach 8.00 - 15.00 (w dni robocze).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 8/SI/2015 - Wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice. Zakres remontu budynku nr 1 obejmuje: Zadanie nr 1 1.1.REMONT KANCELARII I ŁAZIENEK W BUDYNKU NR 1 - JW 1155 1.1.1. remont pomieszczeń nr 213, 214, 215, 219 (wykładzina dywanowa na posadzkę z płytek, malowanie, wymiana grzejników); 1.1.2. remont pomieszczeń nr 101,102,103,104, 106,107, 202, 203, 204, 206, 207, 208 (wykładziny PCV na PCV, wymiana grzejników) oraz pomieszczeń nr 1, 9, 15, 108, 109, 116, 120,121, 210 (malowanie, wymiana grzejników, wykładzina PCV na PCV); 1.1.3. remont pomieszczeń nr 12,13,14, 211,212 (wykładzina PCV na posadzkę z płytek z malowaniem) oraz pomieszczenia 201 (wymiana grzejników); 1.1.4. remont łazienek nr 18,19, 117, 118, 216, 217; 1.1.5. wykonanie ścianek; 1.1.6. demontaż i montaż gniazd elektrycznych i wyłączników elektrycznych; 1.1.7. wywóz gruzu i złomu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 50.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 8/SI/2015 - Wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu budynku nr 1 w Jednostce Wojskowej 1155 Kraków-Balice, Zakres remontu budynku nr 1 obejmuje: Zadanie nr 2 1.2. REMONT ŁAZIENEK, KANCELARII I KORYTARZA - JW4750 1.2.1. roboty remontowe (przyziemie); 1.2.2. remont instalacji elektrycznej (przyziemie); 1.2.3. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (przyziemie); 1.2.4. roboty remontowe (parter); 1.2.5. remont instalacji elektrycznej (parter); 1.2.6. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych ( parter); 1.2.7. roboty remontowe (I piętro); 1.2.8. remont instalacji elektrycznej (I piętro); 1.2.9. wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (I piętro); 1.2.10.roboty remontowe (II piętro); 1.2.11.remont instalacji elektrycznej (II piętro); 1.2.12.wywóz gruzu, ziemi, złomu, odpadów porozbiórkowych (II piętro); 1.2.13.remont instalacji centralnego ogrzewania; 1.2.14.remont instalacja wodno - kanalizacyjnej; 1.2.15.remont pomieszczeń nr 107, 121, 208, 209, 211A, 212, 213, 214, 219B, 314, 318, 319 (wymiana wykładziny dywanowej na wykładzinę dywanową); 1.2.16.remont pomieszczeń nr 111,119, 218A, (wymiana wykładziny dywanowej na wykładzinę dywanową z malowaniem pomieszczeń); 1.2.17.remont pomieszczeń nr 6, 7, 101, 102, 329, 330, korytarza na parterze, korytarza na II piętrze (malowanie); 1.2.18.demontaż i montaż gniazd elektrycznych i wyłączników elektrycznych; 1.2.19.wywóz gruzu i odpadów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.