Leśna: USUWANIE SKUTKÓW POWODZI KATASTROFALNEJ
z dnia 29/30.07.2013 r. - przywracanie funkcjonalności i przejezdności dróg w miejscowości Stankowice w Gminie Leśna
Numer ogłoszenia: 462266 - 2013; data zamieszczenia: 13.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Leśna, Rynek 19, 59-820 Leśna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7211239, faks 075 7242368.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USUWANIE SKUTKÓW POWODZI KATASTROFALNEJ z dnia 29/30.07.2013 r. - przywracanie funkcjonalności i przejezdności dróg w miejscowości Stankowice w Gminie Leśna.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na przywróceniu funkcjonalności i przejezdności dróg w miejscowości Stankowice: dostarczenie mieszanki mineralnej 0/31,5 z Kopalni Grabiszyce do miejscowości Stankowice, zasypanie powstałych wyrw i wyżłobień na całej długości dróg, wyrównanie i zagęszczenie nowych nawierzchni dróg. Szczegółowy opis niezbędnego do wykonania prac zawarty jest we wzorze umowy stanowiącej załącznik do zaproszenia wykonawcy do negocjacji..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadanie zostało dofinansowane ze środków budżetu państwa przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.08.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Przedsiębiorstwo Usługowe TOMKOP TOMASZ ŚLIWIŃSKI
jakie przetargi wygrała firma
Przedsiębiorstwo Usługowe TOMKOP TOMASZ ŚLIWIŃSKI
- Przedsiębiorstwo Usługowe TOMKOP, Stankowice 44, 59-820 Leśna, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 178114,55 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 76660,00
Oferta z najniższą ceną: 76660,00 / Oferta z najwyższą ceną: 76660,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
I. W dniach 29/30 lipca 2013r. na terenie gminy Leśna wystąpiły nawalne opady deszczu, w skutek których doszło do powodzi niszczącej: - drogi na długości 47 km oraz 80 szt. przepustów w ciągach dróg , - 24 szt. mostów i kładka, - 20 budynków komunalnych w tym: budynki komunalne - inne; Urząd Miejski w Leśnej ul. Rynek 19 (ratusz), oraz inne obiekty użyteczności publicznej; - 0,048 km uszkodzonej sieci wodociągowej, oświetlenie drogowe w Miłoszowie. Największym problemem wówczas był uniemożliwiony wjazd/wyjazd z posesji z powodu przerwanej komunikacji (powstałe wyrwy i wypłukania) w drogach lub całkowicie zniszczone odcinki dróg uniemożliwiające przejazd zarówno do nieruchomości prywatnych jak i dojazdowych do pól (rozpoczęty okres żniw powodował dodatkowo presją czasową związaną z koniecznością przywrócenia możliwości przejazdu). W związku z powyższymi faktami nie zastosowano trybu przetargu nieograniczonego lecz tryb zamówienia z wolnej ręki ponieważ zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 - ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. II. Uzasadnienie: 1. wyjątkowa sytuacja Zniszczenia w infrastrukturze drogowej spowodowane zostały ponadnormatywnymi opadami atmosferycznymi tj. ulewnym deszczem. Zjawisko to miało miejsce w dniu 29/30.07.2013r. w rejonie Dolnego Śląska, szczególnie w Kotlinie Jeleniogórskiej w tym w obszarze Gminy Leśna oraz Olszyna. Wg danych meteorologicznych zapowiadających wystąpienie wezbrań z przekroczeniem stanów ostrzegawczych, burze z gradem wielkość opadów mogło sięgać 60mm/mkw. Rzeczywisty opad w dniu 29 lipca w godz. 21.00-23 wyniósł 123 mm/mkw. Na terenie Gminy Leśna Wystąpiły z brzegów dwa potoki: Bruśnik, Miłoszówka, Grabiszówka oraz potok przepływający przez Stankowice. 2. niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego jak pkt. 1, zamawiający nie ma wpływu na niekorzystne warunki atmosferyczne. 3. niemożliwa do przewidzenia Anomalia pogodowe występują w miesiącach letnich w rejonie Kotliny Jeleniogórskiej są zjawiskiem powtarzającym się od kilku ostatnich lat. Niemożliwe jest jednak przewidzenie ich charakteru, miejsca wystąpienia, nie można również przewidzieć skutków powodowanych wystąpieniem wspomnianych anomalii pogodowych w tym nawałnic. 4. wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia Wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia ze względu na konieczność przywrócenia funkcjonowania układu komunikacyjnego gminy, czyli umożliwienie dojazdu/wyjazdu ze swoich nieruchomości, łącznie do umożliwieniu rolnikom zebrania płodów rolnych z pól. Najkrótszy termin ustawowy, liczony od daty opublikowania ogłoszenia do dnia składania ofert, wynosi 14 dni dla robót budowlanych. Ponadto w innych trybach zamawiający musi sporządzić dokumentację stosownie do procedury, w tym specyfikację istotnych warunków zamówienia elementem której jest opis przedmiotu zamówienia itd. Przygotowanie dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia wymaga czasu, zaangażowania pracowników (wykonujących w tym wyjątkowym okresie inne czynności), lub zlecenia sporządzenia dokumentacji firmie zewnętrznej. Czas konieczny na sporządzenie dokumentacji poprzedzającej ogłoszenie o zamówienia, następnie okres składania ofert, czas niezbędny na rozstrzygnięcie postępowania (wynosi ok. 30 dni), wykluczałby wykonanie zadań w formule natychmiastowości.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont drogi woj. nr 571 od km 48+400 do 52+114 (od m. Golądkowo do m. Płocochowo) na terenie gmin Winnica, Pokrzywnica, Pułtusk, powiat pułtuski - nr postępowania 087/24
- Postępowanie na realizację zadań pn. Remont cząstkowy nawierzchni masą bitumiczną na gorąco z wycinaniem krawędzi jezdni.
- Remonty cząstkowe i przebudowa nawierzchni asfaltowych na terenie Miasta Luboń w roku 2024.
- "Modernizacja i przebudowa wybranych odcinków dróg powiatowych na terenie Powiatu Bolesławieckiego - Polski Ład"
- Przebudowa (modernizacja) drogi ul. Sportowa
- "Modernizacja dróg na terenie Gminy Ropa w miejscowościach Ropa i Łosie"
więcej: Roboty w zakresie naprawy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.