eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawa Mazowiecka › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka



Ogłoszenie z dnia 2015-04-01

Rawa Mazowiecka: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka
Numer ogłoszenia: 45903 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka , pl. Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie, tel. 046 8144201, faks 046 8142628.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawamazowiecka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Miasta Rawa Mazowiecka, w sposób zgodny z przepisami ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 i poz. 1593; z 2015 r. poz. 87 i poz. 122) oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 26 lutego 2013r., a także innymi przepisami ustawowymi oraz miejscowymi. 2.1. Zakres prac obejmuje: 2.1.1. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, zamieszkiwanych przez mieszkańców, w tym: a) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), b) odpadów segregowanych, c) odpadów ulegających biodegradacji, d) odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Wykonawca odbierze z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, każdą ilość wystawionych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach, workach, a także innych odpadów pozostawionych w miejscu załadunku przez mieszkańców tych nieruchomości. 2.1.2. Odbieranie odpadów z wykorzystaniem mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zorganizowanym przez Wykonawcę, pochodzących z gospodarstw domowych (z zastrzeżeniem dwukrotnej w ciągu roku zbiórki poprzez wystawienie odpadów przed teren nieruchomości): a) odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, b) zużytych opon, metali 2.1.3. odbieranie odpadów typu przeterminowane i zbędne leki z funkcjonujących 3 punktów stacjonarnych w aptekach zlokalizowanych przy ul.: Kazimierza Wielkiego 3 Panaceum, Słowackiego 68 Nad Rawką:, Krakowskiej 9 Verbena - z zastrzeżeniem że liczba punktów stacjonarnych może ulec zmianie w czasie realizacji umowy (nie więcej niż o 2 punkty ); 2.1.4. wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8. niniejszego SIWZ tj.: zmieszanych odpadów komunalnych oraz następujących frakcji odpadów gromadzonych w sposób selektywny: odpadów z papieru, tektury, odzieży i tekstyliów, tworzyw sztucznych i metali oraz szkła. Wykonawca odbiera oraz zagospodarowuje odpady budowlane oraz remontowe, odpady wielkogabarytowe, odpady niebezpieczne, a także odpady zielone i odpady komunalne ulegające biodegradacji - w rozumieniu ustawy o odpadach. Na koniec każdego miesiąca przedstawia Zamawiającemu dowody potwierdzające wykonanie tych czynności. 2.2. Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 2.2.1. Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): a) Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - pojemniki zostaną zgodnie z zapotrzebowaniem dostarczone przez firmę świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Z kolei osoby zamieszkujące nieruchomości obowiązane są do utrzymania ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym; b) Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych - 1 raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym. c) Ilość pojemników potrzebnych do zabezpieczenia odbioru odpadów zmieszanych od mieszkańców miasta Rawa Mazowiecka podano w III części niniejszego SIWZ. d) Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem - skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania (reklamacji)faksem lub e - mailem od Zamawiającego. e) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników na zmieszane odpady komunalne (120l lub 240l ) oraz worków na zlecenie Zamawiającego nie dłużej niż w przeciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia zapotrzebowania na pojemnik. f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uprzątnięcie miejsca wokół wystawionych pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba. Wykonawca zabierze dostawione przy pojemnikach worki ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia worków z odpadami w przypadku gdy pojemność pojemnika w danym miesiącu będzie niewystarczająca. g) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz comiesięczne przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.2.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: - zielony - odpady ze szkła, - niebieski - odpady z makulatury, papieru. - żółty - odpady z tworzyw sztucznych oraz drobny złom. b) Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Worki powinny charakteryzować się następującymi parametrami: - materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów, - kolorystyka i pojemność: żółty - 120 l, niebieski - 120 l, zielony - 60 l, - oznakowanie - worki muszą być opatrzone nadrukiem, na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone oraz co można do nich wrzucać oraz co nie powinno być tam wrzucone. Dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego oraz Wykonawcy. c) Worki służące do segregacji odpadów komunalnych, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na wskazane przez Zamawiającego nieruchomości najpóźniej tydzień przed pierwszym odbiorem odpadów zebranych w sposób selektywny. d) Częstotliwość wywozu worków do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odbędzie się 1 raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, po uzgodnieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego najpóźniej tydzień przed wprowadzeniem nowego harmonogramu. e) Realizacja reklamacji - nieodebranie z nieruchomości worków zgodnie z harmonogramem oraz nieprzekazanie worków na wymianę - skutkuje obowiązkiem Wykonawcy, by najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e - mailem od Zamawiającego usługę będącą przedmiotem zgłoszenia wykonać. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub e - mailem, po wykonaniu usługi. Jeżeli Wykonawca nie zrealizuje reklamacji w terminie 24 godzin to zapłaci Zamawiającemu karę o której mowa w §7 ust.1 pkt. 1.3 umowy będącej integralną częścią niniejszej specyfikacji. f) Obowiązkiem Wykonawcy jest: - dostarczenie na własny koszt właścicielom nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na: papier, szkło, plastik i metal po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, - zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz comiesięczne przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.2.3. Odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01). a) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. b) Worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji właściciele nieruchomości zapewniają na danych nieruchomościach we własnym zakresie. c) Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji: - w okresie od 1 kwietnia do 30 września - co tydzień, - w okresie od 1 października do 31 marca - co dwa tygodnie. d) Odbiór worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym najpóźniej tydzień przed wprowadzeniem harmonogramu. e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji zgodnie z pkt. 4 ppkt.4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.2.4. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36). a) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. b) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - odbywać się będzie w następującym terminie (2015r - grudzień 2016r - kwiecień), zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawia Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.3. Odbieranie odpadów z zabudowy wielorodzinnej powyżej 7 lokali. 2.3.1. Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01). a) Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 1100l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Odpowiednią ilość pojemników zapewnia Wykonawca oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Ilość pojemników potrzebnych do zabezpieczenia odbioru odpadów zmieszanych podano w pkt. 3 niniejszego SIWZ b) Częstotliwość odbioru ww. odpadów dwa razy w tygodniu, w dniach uzgodnionych przez Wykonawcę z zarządcami budynków, zgodnie z harmonogramem wykonanym w porozumieniu z Zamawiającym przez niego zaakceptowanym. c) Bieżące utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników. d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz comiesięczne przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.3.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40). a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy wielorodzinnej prowadzony będzie w systemie pojemnikowym o pojemności od 1500l do 2000l, z zachowaniem następującej kolorystyki: - pojemnik w kolorze żółtym z napisem (plastik) do odpadów z tworzyw sztucznych, - pojemnik w kolorze niebieskim z napisem (papier) do odpadów z papieru i tektury, - pojemnik w kolorze zielonym z napisem (szkło) do odpadów ze szkła. b) Obowiązkiem Wykonawcy będzie: - monitorowanie i opróżnianie wyżej wymienionych pojemników z częstotliwością gwarantującą niezaleganie odpadów przy pojemnikach, nie rzadziej jednak niż cztery razy w miesiącu - wywóz ww. odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę i uzgodnionym przez Wykonawcę z zarządcami budynków. Harmonogram podlegać będzie akceptacji Zamawiającego, - bieżące utrzymywanie czystości i porządku wokół rozstawionych pojemników. - zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz comiesięczne przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.3.3. Odpady ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01). a) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie z terenu bezpośrednio przylegającego do altanki śmietnikowej. b) Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji: 2 razy w miesiącu. Wywóz odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę i uzgodnionym przez Wykonawcę z zarządcami budynków, Harmonogram będzie podlegał akceptacji przez Zamawiającego najpóźniej tydzień przed wprowadzeniem harmonogramu. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.3.4. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36). a) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków (na przykład przy pojemnikach, altankach śmietnikowych itp.). b) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz na tydzień zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę i uzgodnionym przez Wykonawcę z zarządcami budynków. Harmonogram będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego oraz elektronicznego zgodnie z pkt. 4 ppkt. 4.8 niniejszego SIWZ poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 2.3.5. Odbieranie odpadów takich jak przeterminowane i zbędne leki (kod 20 01 32, 20 01 31, 20 01 21). a) Odbieranie odpadów typu przeterminowane i zbędne leki z dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych zlokalizowanych w następujących w aptekach: ul. K. Wielkiego 3b Panaceum, Słowackiego 68 Nad Rawką, ul. Krakowska 9 Verbena z zastrzeżeniem, że liczba ww. punktów lub pojemników w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (nie więcej niż o 2 punkty). b) W czasie realizacji umowy Wykonawca zapewni odpowiednią ilość wkładów kartonowo - foliowych wymienianych każdorazowo przy odbiorze ww. odpadów. c) Częstotliwość odbioru odpadów typu przeterminowane i zbędne leki - raz na 2 miesiące, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Wykonawcę z Zamawiającym. d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów typu przeterminowane i zbędne leki poprzez przekazanie ich do unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu, w miesiącach następujących po miesiącach dokonania zbiórki, Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 3. Dane charakteryzujące zamówienie: 3.1. Szacunkowa ilość pojemników: a) 1950 szt. pojemników 120 l, b) 150 szt. pojemników 240 l, c) 205 szt. pojemników SM-1100l, d) 55 szt. tzw. trzyczęściowych zestawów recyklingowych o pojemności od 1500l do 2000l (w tym Miasto jest w posiadaniu 20 szt. zestawów). Kolory pojemników muszą być zgodne z pkt. 2 ppkt.2.3 pppkt. 2.3.2. niniejszego SIWZ. 4. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 4.1. W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, w wykazie Zamawiający poda między innymi informacje o ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. W przypadku nowych nieruchomości Zamawiający przekaże droga mailową Zamawiającemu między innymi informacje o ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość, zapotrzebowanie na pojemnik oraz worki oraz poda czy odpady są segregowane czy nie. 4.2. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować od poniedziałku do piątku w godzinach 0700 - 2000. 4.3. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie miasta Rawa Mazowiecka przy współpracy i uzgodnieniach z Zamawiającym. Harmonogram będzie zawierać informacje na temat adresów, terminów kiedy dany rodzaj odpadów zostanie odebrany.4.4. Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących bezpośrednio przy pojemnikach, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zabrania odpadów z miejsc ustawienia pojemników lub altany śmietnikowej i jej otoczenia. Obowiązek ten dotyczy również pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku gdy odpady będą wystawiane w workach w bezpośrednim otoczeniu wjazdu na nieruchomość, obowiązek zabrania odpadów należy do Wykonawcy. 4.5. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca przekazuje w formie wydruków harmonogramy odbioru, które Zamawiający po akceptacji zamieszcza na stronie internetowej Miasta www.rawamazowiecka.pl. Wykonawca w formie wydruków, przekazuje harmonogramy mieszkańcom zamieszkałych nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. W przypadku konieczności dokonania zmian w harmonogramie sposób powiadamiania mieszkańców jest analogiczny, z tym, że wydruki dostarczane są do nieruchomości zamieszkałych w dniu ostatniego odbioru odpadów dokonywanego zgodnie z ulegającym zmianie harmonogramem. 4.6. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1 - 3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 i poz. 1593; z 2015 r. poz. 87 i poz. 122). 4.7. Za stan techniczny i sanitarny zestawów recyklingowych umieszczonych w punkcie selektywnej zbiórki na terenach wielorodzinnych odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest dwa razy do roku (w maju oraz listopadzie ) umyć oraz zdezynfekować pojemnik do selektywnej zbiórki odpadów. 4.8. Opady Komunalne oraz selektywnie zebrane, które stanowią przedmiot zamówienia zebrane z terenu Miasta Rawa Mazowiecka, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Pukininie, który zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXXV(687)13 z dnia 26.04.2013r. otrzymał status RIPOK. 4.9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów, wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nie przeprowadzających jej (niesegregujących odpady). 4.10. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o poszczególnych rodzajach i ilościach odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów (mieszane, segregowane) ustalonych dla poszczególnych nieruchomości w oparciu o informacje czy z danej nieruchomości zostały oddane odpady zmieszane lub segregowane. Raporty obejmujące każdy miesiąc wykonywanej usługi Wykonawca przekaże Zamawiającemu do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego raport dotyczy. Raporty i informacje dotyczące wywozu odpadów składane elektronicznie powinny być sporządzone w ogólnie dostępnym programie informatycznym. Obowiązek przedkładania raportów nie wyłącza wynikającego z art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, obowiązku składania kwartalnych sprawozdań według ustalonego w rozporządzeniu wzoru. 4.11. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 czerwca 2015 r. na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. 4.12. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że są nieruchomości, na których mieszkają mieszkańcy, a nie są ujęte w bazie prowadzonej przez Zamawiającego, jest on zobowiązany do powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 4.13. Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości ww obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 3 dni do Zamawiającego od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 4.14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, 888, 1238, z 2014 r. poz. 695, 1101. 1322, z 2015 r. poz. 87, 122.); b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 i poz. 1593; z 2015 r. poz. 87 i poz. 122); c) uchwały nr XXV/198/13 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 26 lutego 2013r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka; d) uchwały Nr XII/171/12 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 28 listopada 2013 . w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz późniejszych zmian. e) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXVI/481/12 z dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami z uwzględnieniem lat 2012 - 2015 z załącznikami.Za zawinione szkody w majątku osób trzecich w trakcie odbioru odpadów komunalnych odpowiedzialność ponosi Wykonawca. f) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 4.15 Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 i poz. 1593; z 2015 r. poz. 87 i poz. 122) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 4.16. Zgodnie z art. 9 f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 i poz. 1593; z 2015 r. poz. 87 i poz. 122) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznego powiadamiania, o tym fakcie Zamawiającego. 4.17. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ustawy): pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka w Banku Spółdzielczym Biała Rawska nr 87 9291 0001 0054 2395 2000 0040 podając w tytule przelewu: Wadium - przetarg na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka. Kopię dowodu wpłaty lub przelewu wadium na konto Zamawiającego należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina uznania ww. konta Zamawiającego kwota wadium przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych, muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym: w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich, dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, dokumenty te zostaną złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert lub wraz z ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj.: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - aktualne zezwolenie starosty na transport oraz zbieranie odpadów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych oraz odpadów komunalnych, - aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące Posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: Wykonawca musi wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), usługi odbierania odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości, o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy (lub w krótszym okresie), co najmniej 700Mg., załączając dowody potwierdzające, że usługa została wykonana należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym tj.: - posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - posiada co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. - posiada odpowiednio przygotowaną bazę transportowo - magazynową w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, z terenu której odbierane są odpady komunalne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122). - na czas trwania umowy Wykonawca utworzy Biuro Obsługi na terenie Miasta Rawa Mazowiecka umocowane do rozwiązywania bieżących problemów związanych z obsługą mieszkańców. Adres i numery kontaktowe zostaną przekazane do Urzędu Miasta przed podpisaniem umowy.Pojazdy musza, spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: - posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - posiada co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. - posiada odpowiednio przygotowaną bazę transportowo - magazynową w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, z terenu której odbierane są odpady komunalne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122). - na czas trwania umowy Wykonawca utworzy Biuro Obsługi na terenie Miasta Rawa Mazowiecka umocowane do rozwiązywania bieżących problemów związanych z obsługą mieszkańców. Adres i numery kontaktowe zostaną przekazane do Urzędu Miasta przed podpisaniem umowy. Pojazdy musza, spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj.: - Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), - Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - aktualne zezwolenie starosty na transport oraz zbieranie odpadów komunalnych, w tym niebezpiecznych odpadów komunalnych, - wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,- wykaz sprzętu (narzędzi), wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 4), Do wykazu przedmiotowego sprzętu należy dołączyć ważne na dzień otwarcia ofert kopie dowodów rejestracyjnych dla wszystkich wymienionych w wykazie pojazdów,- informacja o posiadaniu bazy transportowo - magazynowej w odległości nie większej niż 60km od granicy gminy, z terenu której odbierane są odpady komunalne oraz utworzeniu Biura Obsługi Klienta na terenie Miasta Rawa Mazowiecka, - Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5 - 8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - Jakość uslug - 4

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http//www.bip.rawamazowiecka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka pl. Piłsudskiego 4 pok. nr 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2015 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w biurze podawczym Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka, Pl. Piłsudskiego 5, pok. nr 17..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.