eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ryki › Zwiększenie dostępności obszarów wiejskich do lokalnych ośrodków gospodarczych i instytucji publicznych poprzez partnerską przebudowę dróg powiatowych bezpośrednio połączonych z drogą krajową Nr 48

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-02

Ryki: Zwiększenie dostępności obszarów wiejskich do lokalnych ośrodków gospodarczych i instytucji publicznych poprzez partnerską przebudowę dróg powiatowych bezpośrednio połączonych z drogą krajową Nr 48
Numer ogłoszenia: 44898 - 2015; data zamieszczenia: 02.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Rycki , ul. Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki, woj. lubelskie, tel. 081 8657450, 8657472, faks 081 8651966.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spryki.bip.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zwiększenie dostępności obszarów wiejskich do lokalnych ośrodków gospodarczych i instytucji publicznych poprzez partnerską przebudowę dróg powiatowych bezpośrednio połączonych z drogą krajową Nr 48.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Projekt Powiatu Ryckiego pn. Zwiększenie dostępności obszarów wiejskich do lokalnych ośrodków gospodarczych i instytucji publicznych poprzez partnerską przebudowę dróg powiatowych bezpośrednio połączonych z drogą krajową Nr 48 zakłada przebudowę kilku ciągów drogowych dróg powiatowych na terenie miasta Dęblin i gminy Ryki. Na terenie gminy Ryki będzie realizowana największa część inwestycji. I tak ciąg drogowy drogi powiatowej 1436L Dęblin - Bobrowniki - Sędowice - Sarny - Ułęż będzie przebudowany na długości 4600 mb tj. od skrzyżowania z drogą krajową nr 48 w mieście Dęblin do skrzyżowania z planowaną do przebudowy drogą powiatową 1437L w centrum Bobrownik. Krótszy odcinek ciągu drogi 1436L w kilometrażu od 0+000 do 0+370 tj. ul. Skotnickiego leży na terenie administracyjnym miasta Dęblin, a dalsza, dłuższa część od km 0+370 do km 4+600 na terenie gminy Ryki. Drugi ciąg drogowy drogi powiatowej 1437L Krasnogliny - Bobrowniki - Niebrzegów - droga wojewódzka 845 zaplanowano do przebudowy od skrzyżowania z drogą krajową Nr 48 w m. Krasnogliny do przeprawy mostowej na rz. Wieprz w Bobrownikach (granicy powiatu ryckiego i puławskiego) w kilometrażu od km 0+000 do km 5+375. W ramach zadania w centrum miasta Dęblin, zaplanowano przebudowę dwóch ciągów drogowych na odcinkach dotychczas niezmodernizowanych przez Powiat Rycki. Wyłączenie tych odcinków spowodowane było realizacją przez Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Dęblinie dużego projektu wieloletniego pn. Modernizacja i rozbudowa systemu odprowadzania ścieków oraz zaopatrywania w wodę na terenie aglomeracji Dęblin. Projekt ten był realizowany na części dróg powiatowych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko (przebudowano 23,13 km kanalizacji sanitarnej i 9,51 km sieci wodociągowej). Ciąg drogowy drogi powiatowej 1445L Dęblin ul. Stawska - ul. 1-go Maja - ul. Składowa będzie przebudowany na łącznym odcinku 2573 mb (720+1160+693mb) tj. od skrzyżowania (ronda) ulic: Lipowa, Stawska, Jagiellońska do skrzyżowania z drogą krajową Nr 48 i od tego skrzyżowania do skrzyżowania ulic: Składowa, Balonna, Szpitalna, Spacerowa. Drugi ciąg drogowy drogi powiatowej 1439 L Dęblin ul. Balonna - ul. Spacerowa - ul. Krasickiego będzie przebudowany na długości 2400 mb tj. od skrzyżowania ul. Składowa, Balonna, Szpitalna, Spacerowa do skrzyżowania ul. Spacerowej, Krasickiego, Pułkownika Pilota Szczepana Ścibora - dotyczy odcinka ul. Spacerowej. Łączna długość odcinków to 14 948 mb, przy czym należy zaznaczyć, że na ul. Stawskiej (720 mb) ul. Spacerowej (2400 mb) i odcinku ul. 1 Maja (560 mb od km 0+720 do km 1+880) w ramach przebudowy będzie wymienione wyłącznie oznakowanie pionowe na nowoczesne odblaskowe II generacji oraz wykonane oznakowanie poziome. Zakres prac przedstawia się następująco: Terytorium Gminy Ryki Droga powiatowa Nr 1437L od km 0+000 do km 5+375: oboty przygotowawcze (pomiarowe), wykonanie poszerzenia jezdni do szerokości min. 5,50 m, frezowanie nawierzchni bitumicznej, oczyszczenie nawierzchni, skropienie asfaltem, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości 75 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 3 cm, profilowanie poboczy, utwardzenie poboczy kruszywem - szerokość utwardzenia: 0,50 m; wykonanie odwodnienia jezdni poprzez budowę studni chłonnych (i wpusty uliczne) - 2 szt., wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe), wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu - barier energochłonnych stalowych SP-05 - 100m. Droga powiatowa Nr 1436L od km 0+370 do km 4+600: roboty przygotowawcze (pomiarowe), wykonanie poszerzenia jezdni do szerokości min. 5,50 m, dostosowanie istniejących chodników do nowej niwelety drogi (wymiana krawężników (wykonanie ławy i ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 15x30x100 cm), rozebranie i przebrukowanie istniejących chodników z kostki brukowej gr. 6cm (wraz z przestawieniem istniejących obrzeży), frezowanie nawierzchni bitumicznej, oczyszczenie mechaniczne nawierzchni, skropienie asfaltem, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości 100 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 3 cm, profilowanie poboczy, utwardzenie poboczy kruszywem - szerokość utwardzenia: 0,50 m, wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe), wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego (między innymi: P-6, P-10, P-17, P-21), wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu - poręczy ochronnych sztywnych typu U-12a (50m), tablic prowadzących U-3a i U-3b (20 szt.), barier energochłonnych stalowych typu SP-05 (100m). Terytorium Miasta Dęblin ul. Składowa (droga powiatowa Nr 1445L) (693 mb) od 1+880 do km 2+573: roboty przygotowawcze (pomiarowe), roboty rozbiórkowe (rozebranie krawężników betonowych i chodników z kostki brukowej), dostosowanie istniejących chodników do nowej niwelety drogi (wymiana krawężników (wykonanie ławy i ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 15x30x100 cm), przebrukowanie chodników z kostki brukowej gr. 6 cm (wraz z przestawieniem istniejących obrzeży), wykonanie poszerzenia jezdni - 234,57 m2, wykonanie odwodnienia jezdni poprzez budowę studni chłonnych (z wpustami ulicznymi) w liczbie 10 szt., frezowanie nawierzchni bitumicznej, oczyszczenie nawierzchni, skropienie asfaltem, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości 100 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 4 cm, wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe), wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego na całym ciągu ulicy wraz ze skrzyżowaniem, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu - poręczy ochronnych typu U-12a (sztywne z pochwytem i przeciągiem) - 100m. ul. 1 Maja (droga powiatowa Nr 1445L) (600 mb) od km 1+280 do km 1+880 (oznakowanie poziome i pionowe od km 0+720 do km 1+880): roboty przygotowawcze (pomiarowe), roboty rozbiórkowe (rozebranie krawężników betonowych i chodników z kostki brukowej), dostosowanie istniejących chodników do nowej niwelety drogi (wymiana krawężników (wykonanie ławy i ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 15x30x100 cm i obrzeży betonowych 20x6 cm), przebrukowanie chodników z kostki brukowej gr. 6cm (wraz z regulacją istniejących obrzeży), budowa chodnika z kostki brukowej gr. 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej po prawej stronie ulicy, frezowanie nawierzchni bitumicznej, oczyszczenie nawierzchni, skropienie asfaltem, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości 100 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 4 cm, wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe), wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego na całym ciągu ulicy wraz ze skrzyżowaniami od km 0+720 do km 1+880, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu - poręczy ochronnych typu U-12a (30m) oraz dwóch znaków aktywnych D-6 na wysięgniku, zasilanych energią słoneczną. ul. Skotnickiego (droga powiatowa Nr 1436L) (370 mb) od km 0+000 do km 0+370: roboty przygotowawcze (roboty pomiarowe), wykonanie poszerzenia jezdni do szerokości min. 5,50 m, frezowanie nawierzchni bitumicznej, oczyszczenie nawierzchni, skropienie asfaltem, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości 100 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 3 cm, profilowanie poboczy i utwardzenie poboczy kruszywem - szerokość utwardzenia: 0,50 m, wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe). ul. Spacerowa (droga powiatowa Nr 1439L) od km 0+625 do km 3+025 i ul. Stawska (droga powiatowa Nr 1445L) od km 0+000 do km 0+720: wymiana istniejącego oznakowania pionowego na nowe II generacji (odblaskowe), wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego na całym ciągu ulic wraz ze skrzyżowaniami. Podsumowując, przebudowane odcinki dróg powiatowych posiadać będą następujące parametry techniczne: drogi jednojezdniowe o dwóch pasach ruchu, minimalna szerokość jezdni 5,5 m, nośność drogi 80 kN/oś Zostaną również dodane elementy bezpieczeństwa ruchu: wymienione stare oznakowanie pionowe na nowe odblaskowe II generacji oraz dwa aktywne fotowoltaiczne znaki D-6, w miejscach niebezpiecznych zostaną zamontowane tablice prowadzące U-3a i U-3b, oznakowanie poziome jezdni grubowarstwowe, bariery energochłonne w wyznaczonych miejscach niebezpiecznych i poręcze ochronne przy szkołach w Dęblinie i Bobrownikach. Przekazane przedmiary są materiałem wyłącznie pomocniczym, wyceny oferty należy dokonać na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz po przeprowadzeniu wizji lokalnej. Wykonawca zlokalizuje i przygotuje zaplecze placu budowy wg swoich potrzeb i na swój koszt. Zaleca się wykonawcom zapoznanie się z warunkami lokalnymi, w których będzie realizowany przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega, iż ze względu na organizowane na lotnisku w Dęblinie pokazy lotnicze, roboty budowlane w zakresie przebudowy ulic na terenie Miasta Dęblin winny być prowadzone po 21 czerwca 2015 r..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.29 - Roboty budowlane w zakresie skrzyżowań dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 10 8724 0005 2001 0001 9796 0002 z dopiskiem wadium w przetargu - znak sprawy RM.272.7.2015. Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi, z zastrzeżeniem art. 63g tej ustawy, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający określa minimalne wymagania oceny spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i je prawidłowo ukończyli, tj. co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy, przebudowy lub remontu drogi o długości min. 2 km. Zamawiający określa następujące kryteria weryfikacji zdolności Wykonawców do należytego wykonania udzielanego zamówienia w ramach tego warunku: Wykonawcy obowiązani są wykazać w wykazie robót budowlanych wszelkie zamówienia wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, związane i proporcjonalne do przedmiotu zamówienia tj. zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o długości min. 2 km, ze wskazaniem, które zamówienia zostały niewykonane lub wykonane nienależycie. Zamawiający dokona weryfikacji rzetelności Wykonawcy biorąc pod uwagę stosunek robót budowlanych wykonanych w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych do robót niewykonanych lub wykonanych nienależycie; przy czym Zamawiający uzna, że Wykonawca wykaże się odpowiednim poziomem wiedzy i doświadczenia, gdy zostanie spełniona następująca przesłanka: procent ilości zamówień wykonanych lub wykonywanych należycie do ilości wszystkich zamówień wskazanych w wykazie wynosić będzie co najmniej 90%.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający określa minimalne wymagania dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: co najmniej jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający określa minimalne wymagania oceny spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i je prawidłowo ukończyli, tj. co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy, przebudowy lub remontu drogi o długości min. 2 km. Zamawiający określa następujące kryteria weryfikacji zdolności Wykonawców do należytego wykonania udzielanego zamówienia w ramach tego warunku: Wykonawcy obowiązani są wykazać w wykazie robót budowlanych wszelkie zamówienia wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, związane i proporcjonalne do przedmiotu zamówienia tj. zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o długości min. 2 km, ze wskazaniem, które zamówienia zostały niewykonane lub wykonane nienależycie. Zamawiający dokona weryfikacji rzetelności Wykonawcy biorąc pod uwagę stosunek robót budowlanych wykonanych w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych do robót niewykonanych lub wykonanych nienależycie; przy czym Zamawiający uzna, że Wykonawca wykaże się odpowiednim poziomem wiedzy i doświadczenia, gdy zostanie spełniona następująca przesłanka: procent ilości zamówień wykonanych lub wykonywanych należycie do ilości wszystkich zamówień wskazanych w wykazie wynosić będzie co najmniej 90%.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 94
  • 2 - Okres udzielanej gwarancji - 6

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy oraz określa następujące warunki zmiany polegające na: 1) zmianie terminu zakończenia zamówienia podstawowego: a) spowodowanej warunkami atmosferycznymi - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w SST i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów, b) spowodowanej warunkami geologicznymi, wystąpieniem wykopalisk i odkryć archeologicznych oraz o znaczeniu historycznym, bądź wystąpieniem niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót; wszystkie przedmioty o znaczeniu historycznym lub też przedstawiające znaczną wartość odkryte na terenie budowy, będą przekazane pod opiekę konserwatora zabytków; Wykonawca niezwłocznie zabezpieczy znaleziska przed osobami trzecimi; Wykonawca niezwłoczne powiadomi inspektora nadzoru o takich odkryciach i wykona jego polecenia, co do obchodzenia się z nimi i dalszego trybu postępowania. 2) zmianie dotyczącej zakresu robót i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią: a) nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia; b) okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót określonych umową; 3) zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia, którego Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań; jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe z powodu siły wyższej to inspektor nadzoru zaświadczy, że wykonanie umowy jest niemożliwe; Wykonawca zabezpieczy teren budowy tak szybko jak jest to możliwe i wstrzyma roboty, a Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wykonane roboty; 4) zmianie w zakresie formy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy, 5) zmianie w zakresie realizacji umowy przy udziale podwykonawców - zmiany w tym zakresie nastąpić mogą z uwagi na okoliczności uzasadniające zmianę dotyczącą zapewnienia prawidłowej realizacji umowy; Wykonawca, w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, z wyjątkiem przypadków, w których Zamawiający nałożył obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi; czy też prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy, może: a) powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom, mimo niewskazania w postępowaniu o udzielnie zamówienia takiej części do powierzenia podwykonawcom; b) wskazać inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w postępowaniu o udzielnie zamówienia lub w umowie w sprawie zamówienia publicznego; c) wskazać innych podwykonawców niż przedstawieni w postępowaniu o udzielnie zamówienia lub w umowie w sprawie zamówienia publicznego; d) zrezygnować z podwykonawstwa, 6) Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie wyrazi zgody na zmiany umowy w tym zakresie w przypadku gdy Wykonawca nie będzie dysponował wierzytelnością z tytułu należnego wynagrodzenia (np. na skutek przelewu wierzytelności lub zajęcia wierzytelności). 7) zmianie umowy w zakresie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanym. Zmiana osoby może nastąpić za zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. W przypadku braku akceptacji zmiany przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany wskazać nową osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie co najmniej takie same jak określone w opisie warunków udziału w postępowaniu, Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spryki.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki, pokój Nr 214 (II piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.03.2015 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki, pokój Nr 103 - sekretariat (I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.