eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Myślenice › Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 - roboty uzupełniające II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-30

Myślenice: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 - roboty uzupełniające II
Numer ogłoszenia: 443844 - 2013; data zamieszczenia: 30.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy Myślenice, Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 012 6392300, faks 012 6392305 , strona internetowa www.myslenice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 - roboty uzupełniające II.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca wykona roboty budowlane oraz usunie ewentualne wady w wykonanych robotach budowlanych, wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 - roboty uzupełniające II.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    I. Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót kanalizacyjnych na terenie miejscowości Głogoczów. W toku realizacji końcowej fazy ww. inwestycji doszło do ujawnienia następujących okoliczność rzutujących na prawidłowe wykonanie robót, a mianowicie: a) W związku z wycofaniem zgód przez właścicieli gruntów na realizację pompowni P2, P3, P4 zgodnie z dokumentacją projektową, dokonano korekty w dokumentacji projektowej. Z przekazanej korekty dokumentacji projektowej wynika: przesunięcie lokalizacji pompowni P2 w ramach tej samej działki ewidencyjnej o 45 m, zmiana przebiegu drogi dojazdowej do pompowni P3, przesunięcie lokalizacji pompowni P4 w ramach tej samej działki ewidencyjnej. Zmiana lokalizacji wyżej wymienionych pompowni spowodowała konieczność korekty trasy dróg dojazdowych oraz ogrodzenia i zagospodarowania terenów pompowni. Skutkuje to koniecznością wprowadzenia korekt w powierzchni zagospodarowania terenów pompowni, długości ogrodzenia, ilości kubaturowych robót ziemnych, długości i powierzchni dróg dojazdowych, wykonywania nasypów wraz z umocnieniem ich poprzez ułożenie płyt ażurowych oraz przesunięcie rowu odwadniającego wraz z jego ubezpieczeniem. Ponadto wprowadzono konieczność zainstalowania pomostów roboczych w pompowniach P1, P2, P3, P5, których montaż jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania i eksploatacji omawianych obiektów inżynieryjnych - szczegółowo opisane w Protokole konieczności nr 4 z dnia 8.08.2013r., b) W związku z wycofaniem zgód przez właścicieli gruntów na realizację pompowni P8 i P9 zgodnie z dokumentacją projektową, dokonano korekty w dokumentacji projektowej, z której wynika: przesunięcie lokalizacji pompowni P8 w ramach tej samej działki ewidencyjnej o 4 m, przesunięcie lokalizacji pompowni P9 z działki nr 223 na działkę nr 224/5 o 21 m. Zmiana lokalizacji wyżej wymienionych pompowni spowodowała konieczność korekty trasy dróg dojazdowych oraz ogrodzenia i zagospodarowania terenów pompowni. Skutkuje to koniecznością wprowadzenia korekt w powierzchni zagospodarowania terenów pompowni, długości ogrodzenia, ilości kubaturowych robót ziemnych, długości i powierzchni dróg dojazdowych oraz zmianą przebiegu rowu odwadniającego wraz z przełożeniem przepustu (przy przepompowni P8). Przy pompowniach P7, P8 oraz P9 konieczne jest wykonanie zabezpieczeń poprzez ułożenie płyt ażurowych. Ponadto wprowadzono konieczność zainstalowania pomostów roboczych w pompowniach P6 oraz P8, których montaż jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania i eksploatacji omawianych obiektów inżynieryjnych - szczegółowo opisane w Protokole konieczności nr 5 z dnia 29.08.2013r, c) W związku z wycofaniem zgody przez właścicieli gruntów na realizację pompowni P10 oraz przebiegu sieci kanalizacji grawitacyjnej i ciśnieniowej zgodnie z dokumentacją projektową, wprowadzono projekt budowlany zamienny, decyzja Starosty Myślenickiego nr 727/2013 z 21.08.2013 znak. AB.6740.759.2013. Realizacja projektu zgodnie z w/w decyzją spowodowała konieczność korekty trasy dróg dojazdowych oraz ogrodzenia i zagospodarowania terenów pompowni. Skutkuje to koniecznością wprowadzenia korekt w powierzchni zagospodarowania terenów pompowni, długości ogrodzenia, ilości kubaturowych robót ziemnych, długości i powierzchni dróg dojazdowych. Korekta zjazdu do pompowni P12 wynika z konieczności wykonania zabezpieczenia sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku P12G-F3. Z uwagi na konieczność pogłębienia pompowni dokonano korekty projektu i wprowadzono zainstalowanie pomostów roboczych w pompowniach P10, P11, P12, P14, P15, Z uwagi na niekorzystne ukształtowanie terenu zmienione zostało nachylenie drogi dojazdowej do pompowni P14 - szczegółowo opisane w Protokole konieczności nr 6 z dnia 2.09.2013r. II. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust 1 pkt 6) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust 1 pkt 6) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1) zamówienie uzupełniające udzielane jest w okresie maksimum 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego; 2) zamówienie uzupełniające udzielane jest temu samemu wykonawcy; 3) zamówienie uzupełniające dotyczy usług lub robót budowalnych; 4) wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym jako odnośnik dla ustalenia tej wartości należy przyjąć szacunkową wartość zamówienia podstawowego ustaloną przez Zamawiającego na początkowym etapie procedury udzielania zamówienia podstawowego. Po pierwsze wynika to z faktu, że w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 jest mowa o wartości zamówienia podstawowego, a nie o wartości zamówienia realizowanego, jak w art. 67 ust. 1 pkt 5, po wtóre zaś, ze względu na charakter prawny zamówień uzupełniających, których udzielenie zamawiający przesądza już na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające nie mogą przekraczać 50% wartości zamówienia podstawowego, czyli szacunkowej wartości zamówienia podstawowego - netto, ustalonego zgodnie z normą art. 32 ustawy Pzp; 5) zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień; 6) zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej (przetarg nieograniczony lub ograniczony); 7) zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dokonując analizy możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego na roboty uzupełniające dla inwestycji Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7 - roboty uzupełniające II wskazać należy: W odniesieniu do spełnienia przesłanki wskazanej w pkt 1) powyżej, stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem udzielenie zamówienia podstawowego tj. zawarcie umowy podstawowej nastąpiło w dniu 6.10.2011 roku tak, więc możliwym jest udzielenie zamówienia uzupełniającego do dnia 6.10.2014 roku, przy czym, co istotne, trzyletni okres limitujący korzystanie z zamówień uzupełniających odnosi się do najpóźniejszego momentu udzielenia takiego zamówienia, a nie do okresu wykonywania umowy w sprawie zamówienia uzupełniającego. Zakłada się, iż przedmiotowe zamówienie uzupełniające będzie wykonywane w okresie do dnia 6 grudnia 2013 roku. W odniesieniu do spełnienie przesłanki wskazanej w pkt 2) powyżej, stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem planuje się udzielenie zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj.: Konsorcjum firm: 1. Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD, Stanisław Boguta Sp. J. - Lider, 2. Zakład Robót Inżynieryjno - Budowlanych KANBUD S.C. J. Wójcik, Z. Wójcik - Partner, 3. Hamer Brunarska, Gruskoś Sp. J. - Partner, z którym była zawarta umowa o zamówienie podstawowe. Przesłanka wskazana w pkt 3) powyżej jest spełniona, ponieważ zamówienie uzupełniające dotyczy robót budowlanych. Szacowana wartość zamówienia podstawowego została oszacowana na podstawie kosztorysów inwestorskich na kwotę 34.631.901,55 PLN (kwota netto). Szacowana wartość zamówienia uzupełniającego opiewa na kwotę 519.463,93 PLN netto, dlatego też przesłanka udzielenia zamówienia publicznego wskazana w pkt 4) - powyżej jest spełniona, ponieważ szacowana wartość zamówienia podstawowego nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 50 % wartości zamówienia podstawowego. Istotnym jest, iż w toku wykonywania ww. kontraktu na roboty budowalne były udzielane inne zamówienia uzupełniające, jednakże łączna wartość tych zamówień i przedmiotowego zamówienia uzupełniającego, również nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia uzupełniającego obejmować będzie ten sam zakres co zamówienie podstawowe bowiem dotyczyć będzie robót budowalnych tożsamych z zakresem zamówienia podstawowego, czego wyraz stanowi treść pkt 4 ppkt 8 IDW (Tomu I SIWZ) dla zamówienia pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Głogoczów - Kontrakt nr 7, w którym Zamawiający określił przedmiot zamówienia podstawowego według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) m.in. w postaci: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej, 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków, 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg, 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, tak więc również ten wymóg, wskazany w pkt 6) powyżej, umożliwiający udzielenie zamówienia uzupełniającego jest spełniony. Ponadto, zgodnie z treścią pkt VI.3) ogłoszenia o zamówieniu z dnia 25.02.2011 roku, nr 2011-029390, zostało wyraźnie wskazane, iż Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, dlatego też warunek wskazany w pkt 7) także został spełniony. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 6), pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. Ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Firma Handlowo - Usługowa INSTBUD, Stanisław Boguta Sp. J. - Lider, Nieznanowice 50, 32-420 Gdów, kraj/woj. małopolskie.

  • Zakład Robót Inżynieryjno - Budowlanych KANBUD S.C. J. Wójcik, Z. Wójcik - Partner, ul. 9 Maja 3/81, 32-590 Libiąż, kraj/woj. małopolskie.

  • Hamer Brunarska, Gruskoś Sp. J. - Partner, ul. Daszyńskiego 22, 34-534 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.