eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej PN-17/16/2

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-20

Białystok: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej PN-17/16/2
Numer ogłoszenia: 44279 - 2016; data zamieszczenia: 20.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku , ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7450595, faks 085 7450595.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.udsk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej PN-17/16/2.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4, 33.14.00.00-3, 33.14.11.11-1, 33.69.00.00-3, 33.14.11.12-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 14.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 02.04.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • inne dokumenty

    1. Dokładne opisy katalogowe oferowanych produktów uwzględniające parametry wymagane przez zamawiającego w załączniku nr 6 do SIWZ.; 2. Oświadczenie o wprowadzeniu przedmiotu zamówienia do obrotu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z dnia 17.06.2010r. Nr 107 poz. 679), zawierające zobowiązanie do dostarczenia na każde żądanie Zamawiającego kopii aktualnych dokumentów potwierdzających zgodność oferowanych wyrobów z odnoszącymi się do nich wymaganiami zasadniczymi (tj. deklaracja zgodności wytwórcy oraz certyfikat jednostki notyfikowanej - jeżeli dotyczy - Załącznik nr 5 do SIWZ.; 3. Świadectwa zgodności oferowanych produktów z wskazanymi w Załączniku nr 6 do SIWZ normami - dot. pakietu nr 14.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Sporządzony przez wykonawcę według instrukcji podanej w załączniku nr 1 do SIWZ Formularz Oferty. 2.Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentu, o którym mowa w pkt III.4.2) - punktor 2, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień - w oryginale lub poświadczone notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony dopuszczają również następujące zmiany w umowie: - w zakresie zmiany nazwy handlowej, - w sytuacji, gdy zostanie wprowadzony do sprzedaży przez producenta zmodyfikowany produkt, powodujący wycofanie dotychczasowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.udsk.pl/zp
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku, ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, Sekcja zamówień publicznych, pok. 60007.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku, ul. J. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok, Kancelaria, pok. 6124.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opatrunek hydrożelowy, jałowy typu AQUA-GEL, krążek średnica 6,5 cm x 1 szt. - 20 szt.; 2. Opatrunek hydrożelowy, jałowy typu AQUA-GEL, prostokąt 6 cm x 12 cm x 1 szt. - 20 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Gąbka silikonowa do opasywania twardówki 3 mm x 5 mm x 1 szt. - 5 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Gąbka silikonowa do opasywania twardówki 2,5 mm x 4 mm x 1 szt. - 5 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Gąbka silikonowa 5 mm x 2,5 mm ? koła x 1 szt. - 5 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sterylny, samoprzylepny opatrunek na oko typu Optomed Super 96 mm x 66 mm x 25 szt. Obwód samoprzylepny opatrunku wykonany w 100% z poliestru, pokryty klejem na bazie kauczuku syntetycznego. * Pakowany pojedynczo w silikonowany papier ochronny - 70 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.11-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Hypoalergiczne, nie odparzające skóry, przepuszczające powietrze przysłony zezowe 80-85 mm x 57-59 mm x 1 szt. - 400 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.11-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Żel na rany zawierający octenidynę typu Octenilin żel 20 ml x 1 fl. - 5 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunek hydrokoloidowy z podłożem piankowym typu Shulke Foam Backed 10 cm x 10 cm x 10 szt. - 10 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Repozycjonowalny przylepiec chirurgiczny z klejem silikonowym na podłożu z poliestrowej mikroporowatej włókniny 1.9 cm x 0,6 m x 1 szt. - 60 szt.; 2. Repozycjonowalny przylepiec chirurgiczny z klejem silikonowym na podłożu z poliestrowej mikroporowatej włókniny 2,5 cm x 1,3 m x 1 szt. - 60 szt. * Klej silikonowy łatwoodklejalny, równomiernie naniesiony na całej powierzchni. Przylepiec z makroperforacją umożliwiającą podział wzdłuż i w poprzek bez użycia nożyczek. Podłoże w kolorze niebieskim dla łatwej identyfikacji wybitnie delikatnego przylepca.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.12-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Jałowy opatrunek z jonami pierwiastków typu Tegaderm Matrix 8 cm x 10 cm x 5 szt. * - 6 op. *ZAWIERA PIERWIASTKI ŚLADOWE (JONY POTASU, RUBIDU, WAPNIA I CYNKU) ORAZ KWAS CYTRYNOWY *REGULUJE AKTYWNOŚĆ MMPs *NORMALIZUJE MIKRO-ŚRODOWISKO RANY.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sterylny, przezroczysty, półprzepuszczal. opatrunek do mocowania kaniul obwodowych u dzieci, wzmocniony włókniną w części obejmującej kaniulę, z ramką ułatwiającą aplikację; proste wycięcie na port pionowy, zaokrąglone brzegi, 2 włókninowe paski mocujące, klej akrylowy równomiernie naniesiony na całej powierzchni przylepnej, opakowanie typu folia-folia 5 cm x 5,7 cm x 100 szt. - 150 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.11-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sterylny, przezroczysty, wodoodporny opatrunek z podwójnym klejem do mocowania kaniul obwodowych, z ramką ułatwiającą aplikację i metką do dokumentacji zmian opatrunku, z głębokim wcięciem zapobiegającym rolowaniu się brzegów i włókninowym wzmocnieniem obrzeża oraz z dodatkowymi paskami mocującymi rozmiar: 6,5 cm x 7 cm x 100 szt. - 120 op. * WYRÓB MEDYCZNY KLASY A II * POTWIERDZENIE BARIERY FOLII DLA WIRUSÓW =>27nm PRZEZ NIEZALEŻNE LABORATORIUM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.11-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunek z glukonianem chlorheksydyny do mocowania i zabezpieczania wkłuć donaczyn. przezroczysty,wodoszczelny, wzmocniony włókniną, pokryty hypoalergicznym klejem bez zawartości lateksu, jałowy, z przylepnym,przeziernym, absorb. hydrożelem wielkości 3x4cm z 2% glukonianem chlorhexydyny, jednym głębokim wcięciem i 2 paskami mocującymi, rozmiar: 8,5 cm x 11,5 cm (okno 5,5 cm x 6,3 cm) x 1 szt. - 300 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.11-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Dostawy materiałów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Serweta oper. gazowa jał. 17-nitk. 4W 45 cm x 70 cm (+/-10%) z kontrastem RTG w formie nitki radiacyjnej lub chipa i z tasiemką w formie nitki a nie gumki, wstępnie prana, pakowana po 5 szt. - 400 op.; 2. Serweta oper. gazowa jał. 17-nitk. 4W 45 cm x 45 cm (+/-10%) z kontrastem RTG w formie nitki radiacyjnej lub chipa i z tasiemką w formie nitki a nie gumki, wstępnie prana, pakowana po 5 szt. - 400 op. * Na każdym opakowaniu wymagana jest naklejka zawierająca serię, termin ważności i ilość materiału znajdującego się w tym opak. Naklejka powinna mieć możliwość łatwego odklejenia i umieszczenia w dokumentacji pacjenta. * Wyroby z gazy zgodne z normą PN EN 14079.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.04.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.