eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ" W RAMACH ZADANIA PT. "POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO - POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-03-15

Ogłoszenie nr 44109 - 2017 z dnia 2017-03-15 r.

Tczew: "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ" W RAMACH ZADANIA PT. "POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO - POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
projekt pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tczewski, krajowy numer identyfikacyjny , ul. ul. Piaskowa  2, 83110   Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 587 734 800, e-mail starostwo@powiat.tczew.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): powiat.tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
przetargi.powiat.tczew.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
przetargi.powiat.tczew.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew (Biuro Obsługi Klienta, pok. 04)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ" W RAMACH ZADANIA PT. "POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO - POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE"
Numer referencyjny: ZP.272.6.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 2.1 Przedmiotem zamówienia w dwóch częściach jest wykonanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego oraz wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" dla przebudowy wiaty i budynku Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie oraz przebudowy poddasza Zespołu Szkół Technicznych Tczewie w ramach zadania pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie". 2.2 Zamawiający dokonał podziału zamówienia w sposób następujący: 2.2.1 część 1 zamówienia - "Zaprojektuj i wybuduj" na wykonanie przebudowy budynku Zespołu Szkół Technicznych w Tczewie w ramach projektu pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie", 2.2.2 część 2 zamówienia - "Zaprojektuj i wybuduj" na wykonanie przebudowy wiaty i budynku Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie w ramach projektu pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie". Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia przez Wykonawcę oferty na obie części zamówienia. 2.3 Opis przedmiotu zamówienia odnoszący się do 1 części zamówienia: 2.3.1 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie (realizację) następujących elementów w poszczególnych zakresach: 1) Zakres 1 - Dokumentacja projektowa i STWiORB, w tym: a) projekty budowlane, b) uzgodnienia, opinie, sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, w tym uzyskanie opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków, c) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, d) projekty wykonawcze, e) przedmiary robót wraz ze STWiORB, f) przekazanie praw autorskich; 2) Zakres 2 - Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych; 3) Zakres 3 - Roboty budowlane, na podstawie opracowanych projektów oraz STWiORB, w zakresie realizacji przebudowy poddasza oraz wybranych elementów zewnętrznych Zespołu Szkół Technicznych w Tczewie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, opcjonalnie - potwierdzenia braku sprzeciwu odpowiedniego organu nadzoru budowlanego do zawiadomienia o zakończeniu budowy. 2.3.2 Adres obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane: Zespół Szkół Technicznych im. kmdr A. Garnuszewskiego w Tczewie przy ul. Parkowej 1; działka 547/2, obręb 8. 2.3.3 Szczegółowy zakres i forma przedmiotu zamówienia określa dokumentacja autorstwa BUDEN Biuro Inżynierskie Paweł Gliński z Gdańska, stanowiąca Załącznik Nr 5(1) do SIWZ - Program funkcjonalno-użytkowy przebudowy poddasza oraz wybranych elementów zewnętrznych Zespołu Szkół Technicznych w Tczewie w ramach zadania pn. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego", zwana dalej PFU ZST. 2.4 Opis przedmiotu zamówienia odnoszący się do 2 części zamówienia: 2.4.1 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie (realizację) następujących elementów w poszczególnych zakresach: 1) Zakres 1 - Dokumentacja projektowa i STWiORB, w tym: a) projekty budowlane, b) uzgodnienia, opinie, sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, c) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, d) projekty wykonawcze, e) przedmiary robót wraz ze STWiORB, f) przekazanie praw autorskich; 2) Zakres 2 - Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych; 3) Zakres 3 - Roboty budowlane, na podstawie opracowanych projektów oraz STWiORB, w zakresie realizacji przebudowy wiaty oraz dwóch pomieszczeń budynku Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, opcjonalnie - potwierdzenia braku sprzeciwu odpowiedniego organu nadzoru budowlanego do zawiadomienia o zakończeniu budowy. 2.4.2 Adres obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane: Zespół Kształcenia Zawodowego w Tczewie przy ul. Sobieskiego 10; działka nr 344/14, obręb 6. 2.4.3 Szczegółowy zakres i forma przedmiotu zamówienia określa dokumentacja autorstwa BUDEN Biuro Inżynierskie Paweł Gliński z Gdańska, stanowiąca Załącznik Nr 5(2) do SIWZ - Program funkcjonalno-użytkowy przebudowy wiaty oraz dwóch pomieszczeń budynku Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie w ramach zadania pn. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego", zwana dalej PFU ZKZ. 2.5 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy oraz faktem załączenia do SIWZ dokumentacji, o których mowa w pkt SIWZ: 2.3.3 i 2.4.3, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych, a takim odniesieniom towarzyszyć będą wyrazy "lub równoważne". Wykonawca natomiast zobowiązany będzie do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować konkretne rozwiązania, które wskazuje PFU, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.6 Do powinności Wykonawcy, należeć ponadto będzie: 1) wykonanie wszystkich robót towarzyszących, wynikających z technologii robót; 2) zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych; 3) zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy; 4) wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami oraz wykonanie geodezyjnej mapy powykonawczej; 5) zapewnienie na własny koszt dostawy energii elektrycznej i wody; 6) doprowadzenie pomieszczeń/terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń/terenów do stanu w jakim je przejmował; 7) wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.7 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.8 Warunki prowadzenia robót: 1) Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym budynku i na terenie szkoły w trakcie trwania roku szkolnego. 2) Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z przepisami BHP zabezpieczenia terenu budowy, zabezpieczenia wszystkich wejść za pomocą daszków drewnianych oraz zastosowania się do wszelkich norm bezpieczeństwa w zakresie prowadzonych robót. 3) Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 4) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym sporządzonym przez Wykonawcę i przedłożonym do akceptacji Przedstawicielom Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do uzgodnienia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót z dyrekcją danej placówki. 2.9 Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomościami, na których prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą. 2.10 Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną pomieszczeń/budynków/terenów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji przed przystąpieniem do robót w celu uniknięcia niesłusznych roszczeń odszkodowawczych ze strony właścicieli istniejących nieruchomości. 2.11 Spotkania robocze z przedstawicielami Zamawiającego będą odbywać się 1 raz na 2 tygodnie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Jeżeli któraś ze stron stwierdzi, że jest konieczność zwiększenia liczby spotkań w danym okresie, spotkania robocze będą odbywały się stosownie do potrzeb. Ze spotkań roboczych będą spisywane protokoły. 2.12 Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży kosztorys ofertowy na daną część zamówienia, który zostanie zatwierdzony przez Nadzór Inwestorski, po jego wyłonieniu w drodze odrębnego przetargu nieograniczonego. Kosztorys ten będzie używany w celach rozliczeniowych w przypadkach: a) odstąpienia od umowy; b) konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem; c) konieczności zastosowania robót zamiennych; d) sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa. UWAGI: 1) Kosztorys ofertowy musi rozgraniczać zakres prac wykonywanych przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców. 2) Kosztorys ofertowy ma uwzględniać szczegółowo wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. Kosztorys ofertowy ma zawierać stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książkę przedmiarów, ceny jednostkowe, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 3) Cena wynikająca z kosztorysu ofertowego będzie tożsama z ceną ryczałtową podaną w ofercie. 2.13 INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: 2.13.1 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie złotych: jeden milion 00/100) w zakresie każdej części zamówienia. 2.13.2 W przypadku składania oferty przez tego samego Wykonawcę na obie części zamówienia, wysokość aktualnego ubezpieczenia o.c. winna wynosić min. 2 000 000,00 PLN. 2.13.3 W związku z powyższym Wykonawca, zgodnie z pkt 14.4.1 SIWZ, przed podpisaniem umowy, dostarczy Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej na wymaganą kwotę. 2.14 INFORMACJA O GWARANCJACH: 2.14.1 Wykonawca musi w swojej ofercie zadeklarować długości okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady - w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, przy czym oba ww. okresy nie mogą być krótsze niż 60 m-cy. Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, a ponadto długość ta winna być identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca w ofercie winien zaoferować okres gwarancji, który wyniesie - minimum - 60 m-cy na gwarancję jakości i 60 m-cy na rękojmię za wady. 2.14.2 Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryteriów wyboru oferty Wykonawcy (szczegóły dotyczące wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert zawiera Rozdział 13 SIWZ). UWAGI: 1) Nie wskazanie wymaganego okresu w ogóle, będzie przez Zamawiającego przyjmowane tak, jakby Wykonawca zaoferował minimalny to jest 60 m-czny okres gwarancji. 2) Zadeklarowanie okresu krótszego niż 60 m-cy będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SIWZ. 3) W celu uniknięcia stosowania przez Wykonawców nieuzasadnionego podwyższania wartości ceny jako głównego kryterium wyboru oferty, z równoczesnym nadmiernym (lub wręcz abstrakcyjnym) wydłużaniem zadeklarowanej długości okresu gwarancji, Zamawiający określa maksymalną długość okresu gwarancji jako 180 m-cy. Każde zadeklarowanie okresu gwarancji ponad 180 m-cy, będzie przez Zamawiającego przyjmowane do obliczeń punktów tak, jakby Wykonawca zadeklarował 180 m-cy. 2.15 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.15.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2.15.2 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy. Brak takich określeń w ofercie oznaczać będzie, iż Wykonawca deklaruje wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie. 2.15.3 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.15.4 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.15.5 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 2.15.6 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 2.15.7 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego. 2.16 Zamawiający informuje, iż zaoferowana przez Wykonawcę cena za całkowite wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie danej części zamówienia (która zostanie podana w odpowiadającym części zamówienia Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy), winna być sumą trzech kwot za wyszczególnione zakresy zamówienia. 2.17 Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych do zamówienia podstawowego, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. 2.18 Zamawiający oświadcza, że opis przedmiotu zamówienia uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględnia potrzeby wszystkich przyszłych użytkowników. 2.19 Zamawiający informuje, że realizacja zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących następujące czynności związane z robotami remontowo - budowlanymi (zgodnie z PFU), gdyż ich wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.): 2.19.1 dotyczy 1 części zamówienia: * przygotowanie terenu pod budowę, * roboty w zakresie burzenia i rozbiórki, * roboty budowlane w zakresie budynków, * roboty w zakresie wzmacniania istniejących obiektów budowlanych, * roboty w zakresie montażu elementów stalowych, * fundamentowanie, wzmacnianie fundamentów, * wzmacnianie elementów drewnianych, * roboty w zakresie konstrukcji stalowych, * roboty w zakresie konstrukcji betonowych, * roboty zbrojarskie, * roboty z zakresie konstrukcji murowych, * instalacje wodno-kanalizacyjne, * instalacje cieplne, wentylacyjne i konfekcjonowania powietrza, * instalowanie windy, * instalacje elektryczne, * instalacje teletechniczne, * instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych, * izolacja cieplna kondygnacji +2, * izolacja dźwiękoszczelna, * roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych, * tynkowanie, * roboty w zakresie stolarki, * roboty ciesielskie, * kładzenie płytek, * wykładanie podłóg i ścian, * roboty malarskie, * pozostałe budowlane roboty wykończeniowe. 2.19.2 dotyczy 2 części zamówienia: * przygotowanie terenu pod budowę, * roboty w zakresie burzenia i rozbiórki, * roboty budowlane w zakresie wznoszenia obiektów budowlanych, * roboty budowlane w zakresie budynków, * roboty ziemne, * roboty fundamentowe, * roboty w zakresie konstrukcji stalowych, * roboty w zakresie konstrukcji betonowych, * roboty zbrojarskie, * roboty z zakresie konstrukcji murowych, * roboty spawalnicze, * roboty w zakresie instalacji budowlanych, * instalacje wodno-kanalizacyjne, * instalacje cieplne, wentylacyjne i konfekcjonowania powietrza, * instalacje elektryczne, * instalacje teletechniczne, * instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych, * izolacja cieplna, * izolacja dźwiękoszczelna, * roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych, * tynkowanie, * roboty w zakresie stolarki budowlanej, * wylewki samopoziomujące, * kładzenie płytek, * wykładanie podłóg i ścian, * roboty malarskie, * nakładanie powierzchni kryjącej, * pozostałe budowlane roboty wykończeniowe; UWAGI: 1) W zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający zastrzega, iż przewiduje nałożenie kar umownych w przypadku nie stosowania się do obowiązku wynikającego z zapisów ww. artykułu, a także skierowanie wniosku o kontrolę do Państwowej Inspekcji Pracy. 2) Zamawiający informuje, że notoryczne uchylanie się Wykonawcy od obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę będzie skutkowało odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy

II.5) Główny kod CPV: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków
Dodatkowe kody CPV:71220000-6, 71320000-7, 45100000-8, 45110000-1, 45321000-3, 45410000-4, 45453000-7, 45300000-0, 45330000-9, 45310000-3, 45400000-1, 45262120-8, 45262110-5, 42414210-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych do zamówienia podstawowego, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:



II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia, który stanowi jedno z kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ, określa się w sposób następujący: 1) dotyczy 1 części zamówienia: do 600 dni od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłuższy niż do 31.01.2019 r., 2) dotyczy 2 części zamówienia: do 510 dni od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłuższy niż do 31.10.2018 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 2 Ustawy, dotyczący sytuacji finansowej (określony w pkt 4.1.2 ppkt 1 SIWZ), jeżeli wykaże, że: dotyczy każdej z części zamówienia - dysponuje lub posiada dostęp do środków finansowych lub kredytowych w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie złotych: jeden milion 00/100).
Informacje dodatkowe ZASTRZEŻENIE W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na obie części zamówienia, to powinien wykazać, że dysponuje lub posiada dostęp do środków finansowych lub kredytowych w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN (słownie złotych: dwa miliony 00/100).
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 4.4 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 3 Ustawy, dotyczący zdolności zawodowej (określony w pkt 4.1.2 ppkt 2 SIWZ), jeżeli wykaże, że: dotyczy obu części zamówienia (warunek należy wykazać osobno dla poszczególnej części) 4.4.1 wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz STWiORB, dotyczącej budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej, zgodnie z definicją zawartą w §3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422), o wartości tego zamówienia min. 80 000,00 zł brutto oraz 4.4.2 wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 zamówienie obejmujące budowę lub przebudowę budynku użyteczności publicznej zgodnie z definicją zawartą w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422) o wartości tego zamówienia min. 550 000,00 zł brutto. UWAGA: Zamawiający dopuszcza łączenie spełnienia warunków opisanych w pkt SIWZ: 4.4.1 i 4.4.2 w ramach zamówień w formule "zaprojektuj i wybuduj", o wartości min. 630 000,00 zł brutto takiego zamówienia. dotyczy obu części zamówienia 4.4.3 dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości oraz kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, a mianowicie: 1) 1 osobą na stanowisko Głównego Projektanta, posiadającą: * stosowne uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej projektowanie bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, * co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku projektanta branży architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej; 2) 1 osobą na stanowisko Kierownika Budowy, posiadającą: * uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w branży konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, * co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych branży konstrukcyjno-budowlanej. UWAGI: 1. Przez "posiadanie wymaganych uprawnień", Zamawiający rozumie legitymowanie się przez osoby wskazane do pełnienia poszczególnych funkcji w zakresie pkt 4.4.3 SIWZ, odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi w wymaganym przez Zamawiającego zakresie oraz posiadanie aktualnych zaświadczeń o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego - dokumentu, który zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane stanowi podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 2. Przez wymagane "doświadczenie zawodowe" należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku. Niniejsze oznacza, że: ? osoba na stanowisko Głównego Projektanta w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej musi posiadać doświadczenie zawodowe na stanowisku projektanta branży architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej, w łącznym okresie co najmniej 3 lat, ? osoba na stanowisko Kierownika Budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej musi posiadać doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych branży budowlanych branży konstrukcyjno-budowlanej, w łącznym okresie co najmniej 3 lat. 3. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12 a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65). 4. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na obie części zamówienia Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże przynajmniej po jednej osobie, odpowiednio: Głównego Projektanta na obie części zamówienia oraz Kierownika Budowy na obie części zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

5.3.3 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, o której mowa w pkt 4.2.2 SIWZ, mając na uwadze treść art. 26 ust. 6 Ustawy, Zamawiający uzyska dokument potwierdzający brak podstaw wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352)

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
5.3 Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w trybie art. 26 ust. 2 Ustawy, do złożenia - w terminie nie krótszym niż 5 dni - aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia: 5.3.1 w celu potwierdzenia okoliczności spełniania przez Wykonawcę warunku udziału dotyczącego sytuacji finansowej, o którym mowa w pkt 4.3 SIWZ - informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie złotych: jeden milion 00/100), opcjonalnie - w przypadku składania oferty na dwie części zamówienia - w wysokości 2.000.000,00 PLN (słownie złotych: dwa miliony 00/100). 5.3.2 w celu potwierdzenia okoliczności spełniania przez Wykonawcę warunku udziału dotyczącego zdolności zawodowej, o którym mowa w pkt 4.4 SIWZ: 1) Wykaz zamówień wykonanych - w zakresie usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - potwierdzający wykonanie co najmniej 1 (jednego) zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowej oraz STWiORB, dotyczącego budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej, o wartości tego zamówienia min. 80 000,00 zł, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3A do SIWZ - Wykaz zamówień wykonanych - opcja A. W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Załącznik Nr 3A do SIWZ należy złożyć osobno dla każdej części. UWAGA: Do ww. wykazu należy załączyć dowody, określające czy ww. usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy, w przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składanie ofert. 2) Wykaz zamówień wykonanych - w zakresie robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - potwierdzający wykonanie 1 (jednego) zamówienia obejmującego budowę lub przebudowę budynku użyteczności publicznej, o wartości tego zamówienia min. 550 000,00 zł brutto, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3A do SIWZ - Wykaz zamówień wykonanych - opcja A. W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Załącznik Nr 3A do SIWZ należy złożyć osobno dla każdej części. UWAGA: Do ww. wykazu należy załączyć dowody określające czy ww. roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. UWAGA: W zamówieniach łączących spełnianie warunków opisanych w pkt SIWZ: 4.4.1 i 4.4.2 w ramach zamówień w formule "zaprojektuj i wybuduj", o wartości min. 630 000,00 zł brutto każdego takiego zamówienia, Wykonawca wypełnia Załącznik Nr 3A do SIWZ - Wykaz zamówień wykonanych w części odnoszącej się do opcji B. 3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z Załącznikiem Nr 3B do SIWZ - Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego. 4) Oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w wykazie w zakresie pkt 5.3.2 ppkt 3 SIWZ (Załącznik Nr 3C do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

5.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (Załącznik Nr 2 do SIWZ) - w oryginale. Wyjaśnienie dla Wykonawców: 1. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert przetargowych, na swojej stronie internetowej zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy. 2. Wykonawca w ciągu 3 dni od zamieszczenia przedmiotowych informacji zobowiązany będzie do przekazania oświadczenia - Załącznika Nr 2 do SIWZ. 3. Wyjątkiem będzie sytuacja, w której zostanie złożona jedna oferta przetargowa - wówczas Wykonawca, który ją złożył zwolniony będzie z obowiązku przekazania oświadczenia w przedmiocie przynależności do grupy kapitałowej w zakresie danej części zamówienia. 5.5 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3.3 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.4 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 2 lub 3 Ustawy, będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: 5.4.1 w celu oceny, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów bądź inny dokument (przedstawione w oryginale), zawierające informacje w zakresie określonym w §9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1C do SIWZ. 5.4.2 oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ 5.6 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy 5.5 SIWZ stosuje się

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium w sposób następujący: 8.1.1 dotyczy 1 części zamówienia - w kwocie 50 000,00 PLN (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100), 8.1.2 dotyczy 2 części zamówienia - w kwocie 30 000,00 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: "Wadium - przetarg nr ZP.272.6.2017 (... część zamówienia)" W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) - informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady25
termin wykonania zamówienia15


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
dotyczy obu części zamówienia: 1. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w następujących przypadkach: 1) zmiany osoby: kierownika budowy lub głównego projektanta - polegającą na wyznaczeniu nowej osoby pełniącej daną funkcję, pod warunkiem spełniania przez tą nową osobę odpowiednich postanowień SIWZ; 2) zmiany lub przedłużenia terminu wykonania robót w przypadkach: a) natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych, b) konieczności wykonania robót zamiennych, o których mowa w pkt 6), o czas niezbędny na ich realizację; c) konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy; d) niezależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy; e) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy; f) niezależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia materiałów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; g) uzasadnionego wstrzymania danych robót przez kierownika budowy wraz z wpisem do dziennika budowy o czas na jaki nastąpiło wstrzymanie danych robót. Uzasadnienie to winno być potwierdzone przez Nadzór inwestorski; h) wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt 7); 3) decyzji Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o zleceniu określonego zakresu robót podwykonawcom, pomimo iż w swojej ofercie przetargowej Wykonawca oświadczył, że zamierza pełen zakres robót budowlanych wykonać własnymi siłami; 4) zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem spełniania przez nowego podwykonawcę określonych postanowień SIWZ; 5) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT; 6) konieczności wykonania robót zamiennych: a) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych, napotkaniu niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych, dla których zachodzi potrzeba ich przebudowy lub naprawy albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta i Nadzór inwestorski. b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów w stosunku do zaprojektowanych, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez autora projektu i Nadzór inwestorski, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. c) w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez autora projektu i Nadzór inwestorski. d) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związaną z tym potrzebą uruchomienia stosownych działań i procedur, pod warunkiem zatwierdzenia zmian przez autora projektu. e) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy; 7) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych. 2. Dopuszcza się, za zgodą jednego z Przedstawicieli Zamawiającego, zmianę załączników do umowy (załączniki od 1 do 6) w zakresie: formatowania, doprecyzowania, dostosowania do specyfiki zamówienia. Zmiany te nie mogą zaburzać równowagi ekonomicznej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, jednocześnie wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie może wpłynąć na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie ani na wynik postępowania. Udokumentowanie zmiany następować będzie na podstawie protokołu podpisanego przez Wykonawcę, Nadzór inwestorski i jednego z Przedstawicieli Zamawiającego. 3. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną. 4. Ze względu na to, iż umowa zostaje zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy wprowadza się następujące zasady zmian wynagrodzenia należnego Wykonawcy: a) w przypadku zwiększenia minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, wynagrodzenie Wykonawcy, określone w § 9 ust. 1 może zostać zwiększone o odpowiednią wysokość wynikającą z wprowadzonego przez ustawodawcę zwiększonej wartości wynagrodzenia minimalnego, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni wpływ tej zmiany na wynagrodzenia swoich pracowników. Decyzję o uznaniu roszczeń Wykonawcy w tej sprawie Zamawiający podejmie po zasięgnięciu opinii Nadzoru Inwestorskiego; b) w przypadku zwiększenia obciążeń Wykonawcy, związanych z wprowadzeniem przez ustawodawcę zmian w zasadach naliczania opłat na ubezpieczenia społeczne i/lub ubezpieczenia zdrowotne, wynagrodzenie określone w § 9 ust. 1 może zostać zwiększone o odpowiednią wysokość wynikającą z wprowadzonych przez ustawodawcę zwiększonych wartości tych obciążeń, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni wpływ tych zmian na wynagrodzenia swoich pracowników. Decyzję o uznaniu roszczeń Wykonawcy w tej sprawie Zamawiający podejmie po zasięgnięciu opinii Nadzoru Inwestorskiego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 04/04/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: "Zaprojektuj i wybuduj" na wykonanie przebudowy budynku Zespołu Szkół Technicznych w Tczewie w ramach projektu pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie"

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/01/2019
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady25
Termin wykonania zamówienia15
6) INFORMACJE DODATKOWE: Termin wykonania zamówienia, który stanowi jedno z kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ, określa się w sposób następujący: do 600 dni od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłuższy niż do 31.01.2019 r.


Część nr: 2    Nazwa: "Zaprojektuj i wybuduj" na wykonanie przebudowy wiaty i budynku Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie w ramach projektu pt. "Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego - poprzez prace budowlane i doposażenie"

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/10/2018
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres gwarancji akości i rękojmi za wady25
Termin wykonania zamówienia15
6) INFORMACJE DODATKOWE: Termin wykonania zamówienia, który stanowi jedno z kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ, określa się w sposób następujący: do 510 dni od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłuższy niż do 31.10.2018 r.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.