eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Dostawa części niezbędnych do usunięcia skutków awarii rezonansu magnetycznego Achieva 3.0 T firmy Philips dla Instytutu CZMP - ZP/30/2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-26

Łódź: Dostawa części niezbędnych do usunięcia skutków awarii rezonansu magnetycznego Achieva 3.0 T firmy Philips dla Instytutu CZMP - ZP/30/2015
Numer ogłoszenia: 43670 - 2015; data zamieszczenia: 26.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut "Centrum Zdrowia Matki Polki", ul. Rzgowska 281/289, 93-338 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 271 17 52; 271 17 53, faks 42 271 17 50 , strona internetowa www.iczmp.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa części niezbędnych do usunięcia skutków awarii rezonansu magnetycznego Achieva 3.0 T firmy Philips dla Instytutu CZMP - ZP/30/2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Asortyment do naprawy rezonansu magnetycznego Achieva 3.0 T firmy Philips
1. Zestaw naprawczy - typ 408C2 1W - 1 szt.
2. Adsorber F50/CSW-71 - 1 szt.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.11.30.00 - Urządzenia do obrazowania rezonansu magnetycznego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Dotyczy awarii systemu chłodzenia w RM Archieva 3.OT.
    - podstawa prawna - art. 66, w związku z art. 67 ust. 1 pkt 3 (ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia;) ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 907 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).
    - uzasadnienie faktyczne - Fakt nieprawidłowego działania systemu chłodzenia został zgłoszony przez Dział Inwestycji i Aparatury Medycznej serwisowi Philips Polska Sp. z o.o. wyłonionemu w postępowaniu przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ZP/137/2013, którego przedmiotem była kompleksowa usługa przeglądów okresowych oraz pakiet ośmiuset roboczogodzin serwisowych dla sprzętu medycznego m.in. rezonansu magnetycznego Achieva 3.0 T firmy Philips. W dniu 23.02.2015 r. pracownik serwisu po wykonaniu czyszczenia układu chłodzenia i dalszej diagnostyce uszkodzenia aparatu zaznaczył opisowo w karcie pracy: wykonanie czyszczenia układu chłodzenia kompresora helowego. W komentarzu wpisano, że dochodzące z głowicy magnesu odgłosy stuków wskazują na uszkodzenie elementów ruchomych i konieczność wykonania remontu. Sprawność chłodzenia magnesu z uwagi na nieprawidłowe działanie głowicy jest ograniczona, a wysokie ciśnienie w magnesie grozi jego quenchem (awaryjne, nagłe wypuszczenie całego helu z układu chłodzenia magnesu). Wystąpienie quenchu grozi poważnym i wysoce kosztownym uszkodzeniem magnesu, stanowiącego kluczowy podzespół aparatu, które może skutkować nawet jego zniszczeniem. W dniu 23.02.2015 r. po południu po przeprowadzeniu usługi serwisowej poziom helu wynosił 80,8%. Tego samego dnia wieczorem zbadano ponownie poziom i wynosił on 78%, natomiast w dniu 25.02.2015 r. - 75%. Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego wynika iż quench magnesu może nastąpić przy wartościach około 30%. Przy dokonaniu analizy tak gwałtownego ubytku helu, przy założeniu, że wraz ze spadkiem poziomu helu wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia, co może zwiększać tempo spadku poziomu helu, krytyczny poziom helu zostanie osiągnięty w ciągu kilku najbliższych dni. Każdy dzień zwłoki w wymianie części powoduje ponadto utratę kolejnych porcji helu w aparacie, co będzie skutkowało koniecznością kosztownego uzupełnienia jego większej ilości, generuje straty finansowe po stronie Zamawiającego wynikające z racji wstrzymania badań wykonywanych rezonansem magnetycznym oraz może spowodować konieczność wysyłania pacjentów na badania do innej placówki. Awaria wystąpiła nagle, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i nie mogła być wcześniej przewidziana przez obsługę sprzętu. Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego firma Philips Polska Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 195 B, 02-222 Warszawa jest jedyną firmą dysponującą częściami niezbędnymi do dokonania naprawy w najkrótszym terminie - 1 dnia od dnia zawarcia umowy, co daje także pewność dokonania naprawy zanim urządzenie ulegnie dalszemu kosztownemu uszkodzeniu lub zniszczeniu

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Philips Polska Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 195 B, 02-222 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.