Ogłoszenie z dnia 2015-01-02
Wronki: Dostawa ciepła do obiektów stanowiących własność Gminy Wronki.
Numer ogłoszenia: 429 - 2015; data zamieszczenia: 02.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, woj. wielkopolskie, tel. 67 2545300, faks 67 2545328.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa ciepła do obiektów stanowiących własność Gminy Wronki..
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii cieplnej obejmująca dostawę czynnika grzewczego na potrzeby centralnego ogrzewania i ciepłej wody do nw. obiektów: ul. Partyzantów 14, ul. Polna 3a i 3b, Budynek kręgielni, Urząd Miasta i Gminy Wronki (budynki Ratusza), OSP Wronki. 2) Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1 ciągłą i nieprzerwaną dostawę ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania i ciepłej wody do ww. obiektów oraz centralnego ogrzewania i ciepłej wody do budynku - ul. Partyzantów 14. 2.2 przesył czynnika cieplnego ze źródła ciepła do wymienników (rozdzielni) odbiorcy ciepła Zamawiającego), 2.3 pomiar ilości ciepła i rozliczenie z Zamawiającym jego wg. wskazań systemu pomiarowego (liczników), 2.4 sporządzenie Taryfy dostawy ciepła, podanie warunków dostawy oraz cen i stawek za ciepło. 3) Wykonawca będzie dostarczał energię zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców określonymi w aktach wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne oraz posiadanych koncesji. 4) Taryfa dostawy ciepła powinna być sporządzona wg zasad określonych w ww. przepisach, a szczególnie z uwzględnieniem prawidłowej kalkulacji kosztów. 5) Szacowane zapotrzebowanie mocy cieplnej na potrzeby centralnego ogrzewania - 323 kW, mocy cieplnej do podgrzania wody - 58 kW. Suma zamówionej mocy - 381 kW (0,38 MW). 6) Przewidywana grupa taryfowa: a) Grupa C - obiekt 4; b) Grupa A - obiekty 1, 2, 3 i 5..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.01.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SP. Z O.O. WE WRONKACH
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SP. Z O.O. WE WRONKACH
- Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., ul. Ratuszowa 3, 64-510 Wronki, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 129744,01 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 174986,00
Oferta z najniższą ceną: 174986,00 / Oferta z najwyższą ceną: 174986,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Analiza stanowisk Sądu Najwyższego, jak również Naczelnego Sądu Administracyjnego pozwala na wysunięcie tezy, że przesłanka jedynego wykonawcy ma charakter obiektywny i dotyczy sytuacji faktycznej, w której w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca, który ze względu na szczególność przedmiotu zamówienia i okoliczności związane z realizacją zamówienia, będzie w stanie wykonać zamówienie. W związku z tym, że dostawy ciepła z sieci ciepłowniczej do obiektów będących własnością Gminy Wronki mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze tylko przez jednego Wykonawcę, który posiada sieć ciepłowniczą, zapewnia dystrybucję energii cieplnej, a tym samym jest faktycznym monopolistą w zakresie dostawy energii cieplnej. Zamawiający nie ma innej możliwości jak zawarcie umowy z Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. we Wronkach ul. Ratuszowa 3, 64-510 Wronki. Zgodnie z doktryną - z przyczynami technicznymi mamy do czynienia, gdy świadczący usługi ma monopol naturalny na dany typ dostawy (np. dostawa i dystrybucja energii cieplnej). W zaistniałym stanie faktycznym obiekty będące własnością Gminy Wronki są przyłączone do istniejącej sieci ciepłowniczej, której właścicielem jest Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. we Wronkach. Wskazać należy, że na rynku nie istnieją inni Wykonawcy zdolni zrealizować niniejsze zamówienie, a zatem Przedsiębiorstwo to jest jedynym Wykonawcą mogącym dostarczać energię cieplną i świadczyć usługi jej dystrybucji. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający ma możliwość skorzystania z trybu udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki mimo, iż tryb ten stanowi odstępstwo od zasady konkurencyjności i może być stosowany jedynie w przypadkach szczególnych, wyraźnie i enumeratywnie wyliczonych przez ustawodawcę. Dlatego mając powyższe na uwadze postanowiono skorzystać z uprawnień przewidzianych wustawie i zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki. Sam ustawodawca przewiduje możliwość skorzystania z tej procedury przy udzielaniu zamówienia publicznego w zakresie dostawy ciepła z sieci ciepłowniczej i usługi przesyłowej lub dystrybucyjnej ciepła, czego wyrazem jest uregulowanie zawarte w przepisie art. 67 ust.3 pkt.1 lit. c i e powołanej ustawy. W konsekwencji uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp i w żadnej mierze, zastosowanie tego trybu, nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z WRONEK
- Budowa nawierzchni z asfaltu oraz nawierzchni z kostki brukowej na terenie miasta i gminy Wronki
- Wymiana podłóg w dwóch klasach starszej części budynku na obiekcie Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Biezdrowie
- Termomodernizacja budynku szkoły w Zespole Szkół nr 1 we Wronkach oraz nadzór inwestorski nad realizacją termomodernizacji - dokończenie budowy (roboty budowlane)
więcej: przetargi w Wronkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii cieplnej do Budynków Urzędu Dzielnicy Mokotów
- Dostawa i dystrybucja energii elektrycznej na potrzeby RCKiK w Szczecinie
- "Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Kobylin i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.08.2024 r. do 31.07.2026 r."
- Dostawa energii elektrycznej do obiektów PGKiM w Łęczycy Sp. z o.o. wraz z odkupem nadwyżki energii elektrycznej wytworzonej w OZE w okresie od 01.07.2024r. do 30.06.2025r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej na potrzeby Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.
- Zakup energii elektrycznej dla obiektów Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.