Troszyn: Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 2 000 000,00 na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
Numer ogłoszenia: 429478 - 2013; data zamieszczenia: 22.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Troszyn , ul. Słowackiego 13, 07-405 Troszyn, woj. mazowieckie, tel. 29 7673168, faks 29 7671053.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.troszyn.asi.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 2 000 000,00 na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu o następujących parametrach: a)wysokość kredytu: 2.000.000,00zł (słownie: dwa miliony złotych), z możliwością niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. Kredyt zostanie wykorzystany do 31 grudnia 2013 roku. Postawienie środków do dyspozycji nastąpi na podstawie zleceń Zamawiającego w transzach i terminach ustalonych przez Zamawiającego, b)okres kredytowania 8 lat z karencją w spłacie rat kapitałowych na okres do 31.05.2014 r., c)spłata rat kapitałowych: miesięcznie w równych 90 ratach, poczynając od 31.05.2014 r. do 31.10.2021 r. Raty od 1 do 89 w kwocie 22 200,00 zł, rata 90 w kwocie 24 200,00 zł. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu , raty kredytu zostaną pomniejszone proporcjonalnie o kwotę niewykorzystanej części kredytu, d)spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu bieżąco w okresach miesięcznych, e)oprocentowanie kredytu ustalone według zasady: stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie jedno - miesięcznym oraz stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jedno - miesięcznych powiększona lub pomniejszona o marżę stałą wynikającą z oferty stanowi wysokość oprocentowania w miesiącu następnym, g)jednorazowa prowizja od uruchamianego kredytu: max 1,5% kwoty kredytu-będzie płatna w momencie uruchomienia kredytu, h)zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową i)przeznaczenie kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów, j)w umowie kredytowej Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, zmiany harmonogramu spłaty rat kredytu oraz odroczenia terminu spłaty ustalonych rat kredytu w sytuacji trudności w dotrzymaniu terminów spłat rat bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat. k) bank nie pobierze żadnych opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i administracji kredytu poza wyszczególnionymi w formularzu cenowym, l) bank każdorazowo przeleje transzę kredytu na rachunek bankowy Gminy Troszyn o numerze 90 8915 1013 0010 0003 2000 0010 prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Goworowie Oddział w Troszynie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2021.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie wykonawca musi wykazać, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia, tzn. prowadzi działalność w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (t. j. Dz. U z 2002 r., Nr 72,poz. 665 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wg wzoru w załączniku nr 2 do SIWZ o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wg wzoru w załączniku nr 2 do SIWZ o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wg wzoru w załączniku nr 2 do SIWZ o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wg wzoru w załączniku nr 2 do SIWZ o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca, oprócz dokumentów określonych w rozdziale X zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: a) formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ, b) Formularz cenowy (załącznik Nr 1A do SIWZ), c) stosowne Pełnomocnictwo(a),- zgodnie z pkt. 5 niniejszego rozdziału, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z rozdziałem XI SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust.1 ustawy Pzp określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty : - zmiany ze względu na obowiązujące przepisy prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, - zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy i Zamawiającego , - zmianę terminu wykonania umowy wynikającą z przedłużających się procedur (np. związanych z zamówieniami publicznymi), - zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) - powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, - w uzasadnionych przypadkach, gdy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający może zmienić termin uruchomienia kredytu lub jego spłaty, - w innych uzasadnionych przypadkach , gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności , których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego i wynikły one w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku, gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części lub całości kredytu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia, - zmniejszenia kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu w całości.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.troszyn.asi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Troszynie
ul. Słowackiego 13
07-405 Troszyn
/pokój nr 15/.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Troszynie ul. Słowackiego 13 07-405 Troszyn /sekretariat/.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu długoterminowego w 2024 r.
- Udzielenie Gminie Prusice kredytu krótkoterminowego w wysokości 1 300 000,00 zł
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Szubin i jednostek budżetowych gminy w okresie od 1.05.2024 r. do 30.04.2026 r.
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.