eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Myślenice › Przebudowa i rozbudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Myślenicach wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń poddasza na działalność dydaktyczno-wychowawczą z zapleczem magazynowym i socjalnym - etap II

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-16

Myślenice: Przebudowa i rozbudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Myślenicach wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń poddasza na działalność dydaktyczno-wychowawczą z zapleczem magazynowym i socjalnym - etap II
Numer ogłoszenia: 42831 - 2016; data zamieszczenia: 16.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Myślenicach , ul. 3 Maja 97b, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 12 272 13 04, faks 12 272 07 06.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.soswmyslenice.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Myślenicach wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń poddasza na działalność dydaktyczno-wychowawczą z zapleczem magazynowym i socjalnym - etap II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Przebudowa i rozbudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Myślenicach wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń poddasza na działalność dydaktyczno-wychowawczą z zapleczem magazynowym i socjalnym - etap II realizowana ze środków budżetu Województwa Małopolskiego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie na dz. nr 529/1 obr.3 w Myślenicach (na której zlokalizowany jest budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Myślenicach): - wymianę pokrycia dachowego na pozostałych budynkach ośrodka wraz z obróbkami, orynnowanie, remontem kominów, jaskółek i instalacją odgromową; - zmiany sposobu użytkowania części pomieszczeń poddasza na działalność dydaktyczno-wychowawczą wraz z zapleczem magazynowym i socjalnym - (w zakresie m.in.: podłoża, izolacje, posadzki, tynki, flizy, malowanie, stolarka drzwiowa, wyposażenie pomieszczeń - opisane w aneksie do stwior) - instalacji sanitarnych wewnętrznych: instalacja wody zimnej i ciepłej włączeniem do istniejącej instalacji, instalacja kanalizacji sanitarnej z włączeniem do istniejącej instalacji oraz montaż osprzętu (muszli ustępowych, umywalek z baterią, zlewozmywaków z baterią), instalacja centralnego ogrzewania z włączeniem do istniejącej instalacji oraz montaż grzejników; - instalacji elektrycznych: doposażenie tablicy elektrycznej TPIII, instalacja gniazd, instalacja oświetlenia. 3. Zakres wskazany w pkt. 2 stanowi część zakresu objętego decyzją pozwolenia na budowę nr 1016/2014 (znak AB.6740.1109.2014) z dnia 27.11.2014r wydane przez Starostę Myślenickiego, który opisują rysunki dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 9 do siwz, 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: - Dokumentacja projektowa - Załącznik nr 9 do SIWZ, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 10 do SIWZ, - Przedmiar robót (materiał pomocniczy) - Załącznik nr 11 do SIWZ. Zgodnie z zasadami ryczałtowej formy wynagrodzenia, którą jest objęte niniejsze postępowanie, przedmiary robót są dokumentem informacyjno-pomocniczym co oznacza, że co do zasady kosztorys ofertowy ma przy cenie ryczałtowej znaczenie pomocnicze i służy obliczeniu ceny oferty a rozbieżności między jego treścią a treścią otrzymanych kosztorysów ofertowych, nie oznaczają niezgodności oferty z treścią SIWZ. 5. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą prawo budowlane. Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z polskim prawem, w szczególności z przepisami techniczno budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 6. Wykonawca w ofercie powinien przewidzieć m.in. koszt zagospodarowania terenu dla potrzeb budowy, zabezpieczenia na okres budowy (czynna szkoła), doprowadzenie terenu budowy i terenów przyległych, zajętych dla potrzeb budowy do stanu pierwotnego; koszty odbiorów niezbędnych dla uzyskania odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 7. Zaleca się, aby przed złożeniem oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, na którym zlokalizowane będą roboty objęte przedmiotem niniejszego zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. 8. W przypadku, gdy nazwy własne produktów, materiałów, urządzeń, sprzętu, opis techniczny, znaki towarowe lub pochodzenie przywołano w Dokumentacji Projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, warunkach technicznych wykonania i odbioru robót, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przedmiarze robót, służą one wyłącznie do określenia minimalnych parametrów technicznych i jakościowych, ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej, oraz mają tylko i wyłącznie zastosowanie do określenia minimalnych parametrów technicznych i jakościowych materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. Gdy nazwy własne produktów, materiałów, urządzeń, sprzętu, opis techniczny, znaki towarowe lub pochodzenie przywołano w dokumentacji przetargowej, dodaje się słowo lub równoważne. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert z zastosowaniem materiałów równoważnych. Dopuszcza się urządzenia, produkty, materiały, urządzenia, sprzęt równoważne rozumiane jako urządzenia, materiały, produkty, sprzęt, wykonane przez dowolnych producentów przy zachowaniu identycznych lub lepszych parametrów technicznych i walorów użytkowych oraz w pełni kompatybilnych z resztą urządzeń pod warunkiem, iż spełnią one te same właściwości techniczne oraz na etapie realizacji uzyskają akceptację Zamawiającego. 10. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest on obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy (użyte materiały, urządzenia) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy zastosowanie materiałów równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielnie zamówień uzupełniających, o których mowa art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy pzp, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.30 - Roboty budowlane w zakresie szkół specjalnych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi udokumentować, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował, co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie, remoncie, modernizacji, rozbudowie lub przebudowie budynku o minimalnej wartości 550 tys. zł brutto każda robota wraz z podaniem rodzaju i wartości robót, daty i miejsca wykonania. Do wykazu należy załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7 ppkt.1.2 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się osobą która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem, wykształceniem odpowiednim do funkcji jakie zostaną powierzone: a) osoba zaproponowana do pełnienia funkcji Kierownik Budowy, powinna posiadać: - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, - doświadczenie w pracy na stanowisku Kierownik Budowy, - aktualne zaświadczenie o przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7 ppkt.1.3 i 1.4. SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca musi udokumentować, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował, co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie, remoncie, modernizacji, rozbudowie lub przebudowie budynku o minimalnej wartości 550 tys. zł brutto każda robota wraz z podaniem rodzaju i wartości robót, daty i miejsca wykonania. Do wykazu należy załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7 ppkt.1.2 SIWZ.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, - oświadczenia i dokumenty wymienione w punkcie 7 SIWZ, - pełnomocnictwo podpisane przez osobę (osoby) upoważnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy Wykonawca wyznaczył osobę mającą reprezentować go w postępowaniu o zamówienie publiczne, pełnomocnictwo musi być dołączone w formie oryginału, lub kopii poświadczonej notarialnie. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów składanych wraz z ofertą, Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, - kosztorys ofertowy, - informacja Wykonawcy, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązek podatkowy, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty jw.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres udzielonej gwarancji i rękojmi - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy jest dopuszczalna w następujących przypadkach;1. w zakresie terminu wykonania zadania na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, o czas trwania zakłócenia, w szczególności, gdy jest spowodowana: 1)koniecznością wykonania zamówień dodatkowych wpływających na termin wykonania robót objętych umową podstawową,2)następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: opóźnienia, utrudnienia robót, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu,3)działaniami organów administracji lub innych podmiotów, związane z przekroczeniem obowiązujących terminów wydania lub odmowy wydania: decyzji, zezwoleń, uzgodnień,4)koniecznością wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej,5)wprowadzeniem robót zamiennych, które wymagają dłuższego okresu realizacji spowodowanego dłuższym okres technologicznym wykonania robót lub oczekiwania na dostawę materiału lub urządzeń,6)zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, lecz nie później niż do okresu kwalifikowalności wydatków określonego dla Programu, z którego Zamawiający otrzymał dofinansowanie,7)wystąpieniem przeszkody w realizacji zadań z przyczyn niezależnych od Wykonawcy o czas niezbędny do usunięcia przeszkody.8)nie przekazaniem Wykonawcy placu budowy w terminie przez Zamawiającego,9)działanie siły wyższej, tj. powódź, huragan, intensywne opady deszczu, gradu, śniegu, wybuch przerwie możliwość realizacji zadania,10)prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową,11)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,12)gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnym terminie nie leży w interesie Zamawiającego,13)koniecznością wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,14)realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zmówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), 15)błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie,16)wstrzymanie realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów lub z innych przyczyn,2. w zakresie wprowadzenia robót zamiennych z powodu:1)uzasadnionych rozwiązań zamiennych/projektowych w stosunku do przewidzianych w Dokumentacji projektowej przedmiotu zamówienia, zmiana taka może być spowodowana: pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót. 2)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub błędy projektowe,3)zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, uzyskaniem lepszej jakości robót, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, lub zmniejszeniem kosztów eksploatacji.4)zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie realizacji przedmiotu umowy,5)zastąpienia zakresu planowanych do wykonania robót innym zakresem robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji umowy,6)zmiany w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz informacją o konieczności lub nie zmiany pozwolenia na budowę (jeżeli dotyczy) oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego,7)Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może ograniczyć zakres robót w stosunku do wykonywanego zakresu umowy (jednak bez prawa zlecenia jej osobom trzecim), poprzez podpisanie stosownego aneksu do umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu umowy lub na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia w momencie podpisywania umowy,8)jeżeli wystąpi konieczność wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych zgodnie z ustawą Prawo budowlane w dokumentacji projektowej i wynikająca z tego konieczność dostosowania zakresu zadania do wykonania robót a nie wynikających z winy Wykonawcy,9)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmianę zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom,10)Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może zwiększyć zakres robót/dostaw do wykonania objętych pozostałą częścią dokumentacji projektowej nie objętej przedmiotem zamówienia lub innym zakresem robót/dostaw wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu umowy/obiektu (w przypadku uzyskania oszczędności poprzetargowych lub zwiększenia przez Instytucję dotującą środków finansowych na realizację zadania) 11)zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót bez możliwości zmiany terminu określonego w §4.3. w zakresie ceny jeżeli w trakcie jej obowiązywania:1)ulegnie zmianie ustawowa stawka podatku VAT. Cena brutto będzie podlegać zmianie o różnicę w kwocie podatku VAT wynikającej ze zmiany stawki podatku na stawkę podatku obowiązującego w dniu powstania obowiązku podatkowego,2)zostaną wprowadzone nowe podatki lub opłaty o charakterze publicznoprawnym,3)Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może ograniczyć lub zwiększyć zakres robót/dostaw w stosunku do wykonywanego zakresu umowy, poprzez podpisanie stosownego aneksu do umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu umowy/obiektu lub uzyskania oszczędności poprzetargowych lub zwiększenia przez Instytucję dotującą środków finansowych na realizację zadania lub na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia w momencie podpisywania umowy,4)jeżeli wystąpi konieczność wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych zgodnie z ustawą Prawo budowlane w dokumentacji projektowej i wynikająca z tego konieczność dostosowania zakresu zadania do wykonania robót a nie wynikających z winy Wykonawcy.4. w zakresie formy prawnej Wykonawcy jeżeli w trakcie jej obowiązywania zmianie ulegnie siedziba, adres lub forma prawna Wykonawcy.5. w zakresie osób przewidzianych do realizacji zamówienia jeżeli w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak m.in.: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje.6.Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod:1)Wykonawca może zaproponować Zmianę, przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwolą przykładowo obniżyć koszty realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego. 2)Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy, które w razie przyjęcia pozwolą obniżyć koszty realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego lub jeżeli konieczności ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.7.Kwota wynagrodzenia Wykonawcy, może zostać skorygowana w związku z wprowadzonymi zmianami w następujący sposób: 1)jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na pominięciu jakiejkolwiek części robót/dostaw, kwota wynagrodzenia wykonawcy, może zostać zmniejszona o wartość nie wykonanych robót ustaloną na podstawie kosztorysu załączonego do oferty złożonej przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego zawarciem niniejszej umowy,2)jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na zwiększeniu zakresu, kwota wynagrodzenia wykonawcy, może zostać zwiększona o wartość zwiększonego zakresu robót/dostaw ustaloną, przy zastosowaniu postanowień pkt 4) lub 5) niniejszego ppkt,3)jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na zastosowaniu rozwiązań zamiennych lub zastąpieniu zakresu robót/dostaw innym zakresem robót/dostaw, podlega w pierwszej kolejności zmniejszeniu o wartość niewykonanych robót/dostaw a następnie zwiększeniu o wartość wykonanych robót/dostaw zamiennych przy zastosowaniu postanowień pkt 4) lub 5) niniejszego ppkt,4)jeżeli roboty wynikające ze zmian wprowadzonych zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, cena jednostkowa określona w kosztorysie ofertowym, używana jest do wyliczenia wysokości wynagrodzenia umowy,5)jeżeli roboty wynikające ze zmian wprowadzonych postanowieniami niniejszej umowy, nie odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej tych robót/dostaw z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od określonych w umowie oraz cen nie wyższych od średnich cen materiałów, sprzętu i transportu publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego.8. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian, wraz z tą propozycją przedłoży: opis proponowanych zmian,propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji i szacunek w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy, oraz szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.soswmyslenice.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Myślenicach, ul. 3- Maja 97B, 32-400 Myślenice..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Myślenicach, ul. 3- Maja 97B, 32-400 Myślenice - sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane jest ze środków budżetu Województwa Małopolskiego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.