eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wykonanie opracowania pt.Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-26

Gdańsk: Wykonanie opracowania pt.: Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9)
Numer ogłoszenia: 42435 - 2015; data zamieszczenia: 26.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie opracowania pt.: Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania pt.: Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9) zwanego dalej /Dokumentem/. 2. Dokument zawierać ma następujące części: 1) Wstęp - Informacje ogólne dotyczące obowiązujących przepisów i stosowanych praktyk związanych z wytyczaniem, projektowaniem i budowaniem szlaków i tras rowerowych w szczególności o międzynarodowej randze 2) Koncepcja oznakowania tras: R-10 i /Wiślanej Trasy Rowerowej/ (R-9) 3. Poszczególne elementy wskazane w ust. 2 muszą zawierać: 1) w zakresie ust. 2 pkt. 1): a. zasady wytyczania szlaków rowerowych ze względu na ich klasyfikację (międzynarodowe i ogólnokrajowe, regionalne, lokalne); b. procedura otrzymywania zgody na wytyczenie przebiegu ze względu na obszar (m.in. obszary chronione, obszary leśne itp) oraz właściciela terenu; c. rekomendowane możliwości i uwarunkowania techniczne (w szczególności rodzaj nawierzchni) ze względu na obszar po którym prowadzi szlak (np. tereny zabudowane, niezagospodarowane, aglomeracje miejskie, tereny zalewowe, obszary leśne, wały przeciwpowodziowe, obszary chronione, itp.); d. zasady bezpieczeństwa przy wyznaczaniu szlaków ze względu na ich klasyfikację oraz obszar przebiegu; e. zasady oznakowywania i numerowania tras rowerowych ze względu na ich klasyfikację z uwzględnieniem łączenia się różnych rodzajów tras; f. opinię prawną dotyczącą ustawiania i utrzymywania dodatkowych znaków szlaków rowerowych. 2) w zakresie ust. 2 pkt. 2): Rozdział ten ma zawierać koncepcje oznakowania przedmiotowych tras na podstawie Analizy Wykonalności przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i WTR (R-9). Koncepcja powinna zawierać część mapową oraz część opisową tj.: a. wyznaczenie lokalizacji dla znaków pionowych i poziomych i określenie rodzaju znaku zastosowanego w danej lokalizacji z uwzględnieniem konstrukcji wsporczych istniejącego oznakowania (np.: znak A-24, C-13, C-13/16, D-6a, D-6b, D-18a, E-12a, F-19, R-4, R-4a-e, R-1); b. rekomendacje dotyczące odpowiedniego oznakowania mającego na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów na trasie, w szczególności na przebiegu przez wały przeciwpowodziowe, drogi publiczne, skrzyżowania i inne konfliktowe miejsca; c. wyznaczenie lokalizacji drogowskazów kierujących do atrakcji turystycznych i miejsc odpoczynku, węzłów komunikacyjnych oraz innych szlaków rowerowych; d. wyznaczanie lokalizacji dla tablic informacyjnych i określenie zakresu treści informacji zawartych na tablicach, w szczególności dotyczących bezpieczeństwa ruchu na trasie, warunków panujących na trasie, atrakcji turystycznych, miejsc postojowych, węzłów komunikacyjnych, początku i końca szlaku w woj. pomorskim i inne informacje; e. współrzędne GPS dla każdej lokalizacji znaku i tablicy z następującymi atrybutami (współrzędna X, współrzędna Y, powiat, gmina, kategoria znaku / kategoria tablicy, forma ochrony przyrody w lokalizacji znaku / tablicy, kierunek ustawienia czoła tablicy, zarządca drogi, zarządca terenu. f. opracowanie w wersji elektronicznej lokalizacji poszczególnych znaków i tablic na mapach: - mapy do celów informacyjnych w skali 1:500 w postaci umożliwiającej wydruk w formacie DXF lub GEOTIF z zaznaczonymi lokalizacjami znaków i tablic pochodzące z Powiatowych Ośrodków Dokumentacji Geodezyjnej, (pozyskane przez Zamawiającego na podstawie na podstawie art. 40a ust. 2 pkt. 3 lit. b ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r., Dz. U. z 2014 r. poz.897 (tekst jednolity) - mapy w skali 1:10 000 w postaci plików GEOFIT, pochodzące z zasobów Wojewódzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej wchodzącego w skład Departamentu Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z zaznaczonymi lokalizacjami znaków i tablic g. wykaz zastosowanego oznakowania wraz lokalizacją, o którym mowa w pkt a, b, c, d w wersji graficznej w formacie JPG oraz CDR lub AI. h. szacunkowy koszt całości oznakowania oraz rozbity na poszczególnych Partnerów wskazanych w Analizie wykonalności 4. Zamawiający udostępni Wykonawcy na czas wykonania dokumentu (przedmiotu umowy) następujące materiały i dokumenty: 1) Analiza wykonalności przedsięwzięcia Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa(R-9) - etap I przygotowań do realizacji przedsięwzięcia, 2) Katalogu rozwiązań modułowej infrastruktury turystycznej szlaków turystycznych w obszarze nadmorskim, korytarzu rzeki Wisły oraz tras kajakowych na terenie Województwa Pomorskiego 3) Mapy w formie elektronicznej wymienione w Rozdziale III ust. 3 pkt 2 lit. f 5. Materiały i dokumenty otrzymane od Zamawiającego Wykonawca może wykorzystać wyłącznie w celu realizacji postanowień niniejszej umowy. Najpóźniej 7 dni po protokolarnym odbiorze dzieła Wykonawca zwróci je Zamawiającemu oraz usunie z komputerów i wszelkich nośników informacji własnych. 6. Dokumenty wskazane w ust. 4 oraz materiały niezbędne do wykonania opracowania map o których mowa w ust. 3 pkt 2 f w wersji elektronicznej, pozyskane z zasobów Wojewódzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (WODGiK) wchodzącego w skład Departamentu Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i poszczególnych Powiatowych Ośrodków Dokumentacji Geodezyjnej zostaną udostępnione Wykonawcy na czas wykonania przedmiotu umowy. Przekazanie materiałów wymienionych w ust. 4 i ust. 3 pkt 2 lit. f tiret 2, nastąpi w terminie do 10 dni od daty zawarcia umowy, przekazanie materiałów wymienionych w ust. 3 pkt 2 lit. f tiret 1, nastąpi po otrzymaniu danych z poszczególnych PODGiK-ów, w formie uzgodnionej po podpisaniu umowy. Materiały i dokumenty mogą być wykorzystane przez Wykonawcę jedynie w celu realizacji postanowień niniejszej umowy. 7. Powyższe dokumenty wskazane w ust. 4 stanowią podstawę opracowania dla zakresu określonego w ust. 2 pkt. 2) SIWZ. 8. Wykonawca zobowiązany jest do konsultacji w zakresie zadania określonego w ust. 2 pkt. 2) SIWZ z partnerami i interesariuszami przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i WTR (R-9) oraz Zamawiającym. 9. Opis przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i WTR(R-9) zawarty jest w załączniku nr 8 do SIWZ. 6. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane we wzorze umowy - w załączniku nr 7 do SIWZ oraz w opisie przedsięwzięcia strategicznego stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ . 7. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających. 4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. 5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu. 7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 11) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą o wartości: 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014, poz. 1804 ze zm). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PeKaO 76 1240 6292 1111 0010 4607 0996 z podaniem tytułu /Wadium w postępowaniu na koncepcję oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9)/. Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 3, dokument wadium należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. Oryginalne dokumenty wadium będą zdeponowane w Departamencie Zamówień Publicznych i Administracji Urzędu Marszałkowskiego. 7. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużenie okresu związania ofertą) skutkuje wykluczeniem wykonawcy z postępowania. 8. Wadium, o którym mowa w ust. 6 musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde jego żądanie w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego Województwo Pomorskie, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji 5) zobowiązanie gwaranta do /zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego gdy Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 1. Postanowienia ust. 9 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 3. 2. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać zapis: /nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego/. 3. Zwrot wadium - Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 Ustawy Pzp. 4. Utrata wadium - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a-5 Ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: a) co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu koncepcji oznakowania z zakresu turystyki o wartości minimum 50 000,00 zł brutto każda, b) co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentu obejmującego projekt organizacji ruchu na drogach publicznych Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 2 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). UWAGA: Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, zespołem składającym się z co najmniej 2 osób zdolnych do realizacji zamówienia, posiadające doświadczenie i kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj.: a) co najmniej 1 osoba, która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, była autorem lub współautorem co najmniej dwóch projektów organizacji ruchu, b) co najmniej 1 osoba, która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert była autorem lub współautorem dwóch opracowań koncepcji oznakowania z zakresu turystyki. UWAGA: Każda z osób musi wykazać doświadczenie co najmniej w jednym ze wskazanych w warunku w/w punktów (a-b) przy czym doświadczenie tych osób musi obejmować łącznie doświadczenie w całym zakresie postawionego warunku - punkty (a-b). Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 3 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I. 1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, chyba że Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 2. Dokumenty składane przez wykonawców zagranicznych: 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 2) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) Dokumenty, o których mowa w rozdziale VI ust. 5 pkt 1) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 5 pkt 1) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis rozdziału VI ust. 5 pkt 2) SIWZ stosuje się odpowiednio. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 4. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 6 SIWZ, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5. Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby, uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, z wyjątkiem dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1), ust. 3 oraz ust. 6 SIWZ, które powinny być przedstawione w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. II. Wykonawcy występujący wspólnie 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w ust. 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). 4. Wykonawcy, o których mowa w ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 5. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 6. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 1) i 2) oraz ust. 3 SIWZ. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 SIWZ. III. Zamawiający nie żąda w niniejszym postępowaniu wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Oferowany termin realizacji zamówienia - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty mogą dotyczyć: 1) terminu realizacji zamówienia; 2) warunków i terminów płatności; 3) zmiany składu zespołu realizującego przedmiot zamówienia. 2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności: 1) w zakresie pkt 1) i 2) w przypadku wystąpienia /siły wyższej/. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia; 2) w zakresie pkt 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych, za wyjątkiem zmiany stawki VAT (obowiązuje stawka VAT z dnia złożenia oferty); 3) w zakresie pkt 3) w przypadku wystąpienia innych niż w pkt 1) niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą . Ponadto nowe osoby wskazane przez Wykonawcę posiadać będą kwalifikacje zawodowe, doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nie czynności zgodne z wymogami określonymi w rozdziale V ust. 1 pkt 4) SIWZ. 4) w zakresie ust. 1, pkt 1) w przypadku aktualizacji zmiany przepisów prawnych, istotnych dla przedmiotu zamówienia 3. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.pomorskie.eu/Article/id,12.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w Gdańsku ul. Okopowa 21/27, pok. nr 133 H..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007- 2013 w zakresie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji przedsięwzięcia strategicznego, zidentyfikowanego w ramach Regionalnego Programu Strategicznego Pomorska Podróż, Działania 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny w ramach konkursu nr 6.1._2..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.