eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zaklików › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-12-19

Zaklików: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików
Numer ogłoszenia: 415808 - 2014; data zamieszczenia: 19.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zaklików , ul. Zachodnia 15, 37-470 Zaklików, woj. podkarpackie, tel. 15 8738476, faks 15 8738324.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaklikow.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy 2. W ramach realizacji przedmiotu umowy wskazanego w ust.1 Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: 1) Usługi wywozu zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy odpadów o kodzie 20 03 01, ich załadunek, transport i unieszkodliwianie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego 2) Zbiórki, transportu i zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: - papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia , - szkło, opakowania ze szkła, - metale, opakowania z metalu, - tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, -opakowania wielomateriałowe, - odpady wielkogabarytowe, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 3) Wykaz ilościowy gospodarstw domowych, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Zaklików na dzień 30.09.2014r LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ ZŁOŻONYCH DEKLARACJI 1 Antoniówka 29 2 Dąbrowa 32 3 Gielnia 39 4 Goliszowiec 29 5 Irena 44 6 Józefów 15 7 Karkówka 40 8 Kolonia Łysaków 32 9 Lipa 584 10 Łysaków 82 11 Łążek Zaklikowski 20 12 Nowe Baraki 9 13 Stare Baraki 35 14 Zdziechowice Pierwsze 151 15 Zdziechowice Drugie 243 16 Zaklików 822 17 razem 2206 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. 4) Wykaz zawierający dane dotyczące częstotliwości i ilości wywozu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na dzień 30.09.2014. LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ POJEMNIKÓW CZĘSTOTLIWOŚĆ WYWOZU W MIESIĄCU 1 Zaklików 9 pojemników 1 59 pojemników 2 10 pojemników 4 1 pojemnik KP 7m3 1 2 Lipa 14 pojemników 2 7 pojemników 1 4 pojemniki 4 3 Zdziechowice Drugie 4 pojemników 2 1 pojemnik 2 4 Zdziechowice Pierwsze 1 pojemnik 2 2 pojemniki 1 5 Łysaków 1 pojemnik 2 6 Goliszowiec 1 pojemnik 2 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości. 5) Zbiórka, transport i zagospodarowanie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów zebranych od właścicieli nieruchomości odpadów biodegradowalnych: odpady roślinne trawy, liście, gałęzie, odpady kuchenne itp. 6) Zbiórka w aptekach, punktach aptecznych, przeterminowanych leków, ich transport i utylizacja. Wykaz aptek: - Zaklików - Pl. Sienkiewicza 38 - Zaklików - ul. Zachodnia 21 - Lipa - ul. Sandomierska 3 7) Przed rozpoczęciem wykonywania usługi wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Zaklików wraz z informacją dotyczącą zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 8) Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy 9) Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików, tj żółty, zielony, niebieski , brązowy 10) Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w odpowiednią ilość pojemników zgodnych z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików za odpłatnością regulowaną przez właściciela nieruchomości. 11) Sprzęt wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia musi spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa. 12) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, które zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca obowiązany był uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 13) Utylizacja i unieszkodliwianie zebranych odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy 14) Wymagana częstotliwość wywozu odpadów komunalnych ma być zgodna z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików (uchwała RG nr XXXVII/217/2013 z dnia 17.05.2013r) ,uchwałą Rady Gminy Zaklików w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenie usług w zakresie odbierani odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (nr XXXVII/218/2013 z dnia 17 maja 2013r) oraz , uchwałą Rady Miejskiej w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Zaklików w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi (nr LIV/320/2014 z dnia 29 .08. 2014), które są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce Gospodarka Odpadami 15) Wymagania stawiane pojemnikom do odpadów zmieszanych i workom do selektywnej zbiórki odpadów: a. Niesegregowane odpady komunalne pozostałe: pojemnik 110 - 1100 litrów, kontenery 7 m3 - 10 m3 b. Szkło (bezbarwne i kolorowe) - worek zielony; c. Papier i tektura - worek niebieski; d. Tworzywa sztuczne - worek żółty; e. Odpady biodegradowalne - worek brązowy 16) Worki powinny spełniać niżej wymienione wymagania: a. Materiał - folia polietylenowa, b. Pojemność - od 60 do 120 l, 17) Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: a. Niebieski, żółty, zielony - minimum po dwa na nieruchomość, w przypadku większego zapotrzebowania Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia dodatkowych worków. b. Worek na odpady biodegradowalne - po jednym na nieruchomość, c. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć następny worek po odebraniu pełnego worka danego rodzaju. 18) Wykonawca odbiera odpady zmieszane w ilości zgromadzonej w pojemniku 120 l . Większa ilość odpadów może być odebrana pod warunkiem, że zostaną zgromadzone w worku z logo Gmina Zaklików, który zostanie dostarczony właścicielowi nieruchomości przez Zamawiającego i którego wzór (dla celów informacyjnych) zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. 19) Wykonawca odbiera odpady biodegradowalne (zielone) w ilości jednego worka od gospodarstwa domowego. Większa ilość odpadów może być odebrana pod warunkiem że zostaną zgromadzone w worku z logo Gmina Zaklików, który zostanie dostarczony właścicielowi nieruchomości przez Zamawiającego i którego wzór (dla celów informacyjnych) zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy 20) W okresie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia nałożonych na Zamawiającego poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 21) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, nałożonych na Zamawiającego. 22) W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ust. 2 pkt 23 i 24 Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar, o których mowa w ust. 2 pkt 23 i 24, obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji niniejszej umowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcą niniejszej umowy. 23) Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu Gminy Zaklików Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 24) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 25) Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek: informowania Zamawiającego o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących świadczonej usługi w zakresie odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi w terminie do 7 dni od daty stwierdzenia danej nieprawidłowości. 26) Ofertę należy składać na wszystkie usługi zawarte w SIWZ, we wzorze umowy i formularzu cenowym. Wykonawca przed złożeniem oferty, powinien zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzony odbiór odpadów celem sprawdzenia warunków świadczenia usług gdyż zamawiający wyklucza możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny 27) W celu łatwiejszej kalkulacji ceny przez Wykonawców Zamawiający przedstawia w tabeli poniżej rodzaje i ilości odpadów zebrane w 2013 roku oraz w okresie od 01.01.2014 r. - 30.09.2014 r. na terenie gminy Zaklików Kod odpadów (zgodnie z rop. MŚ z 27 września 2001r.) Rodzaj Ilość [Mg] Zebranych selektywnie nie składowanych na składowisku 20 03 01 Odpady zmieszane 556,3 Mg 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 9,9 Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 3,0 Mg 20 01 01 Papier i tektura 11,20 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła 30,2 Mg 17 04 02 aluminium 0,1 Mg 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektron. inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 1,90 Mg 20 01 36 Zużyte urządzenia elektr. i inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35; 0,9 Mg 20 01 23 Urządzenia zawierające freon 0,6 Mg 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 52,6 Mg 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 45,8 Mg 20 03 99 Odpady komunalne ale wymienione w innych podgrupach 20,0 Mg 20 02 03 Inne odpady nie ulegające biodegradacji 52,5 Mg 20 01 39 Tworzywa sztuczne 34,0 Mg 20 01 02 szkło 56,7 Mg 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 41,9 Mg razem 917,40 Mg Rodzaj i ilość odpadów zebranych w okresie od 01.01.2014 do 30.09.2014r. Rodzaj Ilość [Mg] Odpady segregowane 345,53 Mg Zmieszane odpady komunalne 492,64 Mg Razem 838,17 Mg 33) Zamawiający szacuje ogólną ilość odbieranych odpadów w okresie trwania umowy na 2 235,12 Mg w tym ok 921,41 Mg odpadów segregowanych.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających będzie powtórzenie tego samego rodzaju zamówienia tj. odbiór od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zaklików odpadów komunalnych i zagospodarowanie tych odpadów, w tym również: gruzu, odpadów zielonych

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 PLN (słownie złotych: dwanaście tysięcy 00/100) . 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zaklikowie konto BSZK w Kraśniku o/Zaklików 07 8717 1093 2012 1200 0101 0006, z zaznaczeniem, że wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (zgodnie z art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada: a. Wpisu do Rejestru działalności regulowanej, prowadzonego dla Gminy Zaklików, w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; b. Ważnego zezwolenia na transport odpadów lub wpis do rejestru transportu prowadzonego przez Marszałka zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21) c. Posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) prowadzonego przez marszałka województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 w/w ustawy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych, co najmniej 1 000 Mg wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie. Zamawiający uzna za dokument potwierdzający należyte wykonanie usług m.in. dokumenty potwierdzające odbiór odpadów komunalnych, np. sprawozdanie M-09 o wywozie i unieszkodliwianiu odpadów, sprawozdanie G-06 potwierdzające obrót surowcami wtórnymi

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: 1. Pojazdami a) Samochodem specjalistycznym (śmieciarka) dostosowanym do odbioru odpadów zmieszanych zbieranych w pojemnikach 110 l - 1100 l - minimum 2 szt. b) samochodem specjalistycznym (śmieciarka) gwarantującym odbiór odpadów z miejsc trudnodostępnych - minimum 1 szt. c) samochodem specjalistycznym z dźwigiem hakowym lub bramowym do odbioru odpadów zmieszanych zbieranych w pojemnikach kontenerowych typu KP7 do KP10 - minimum 1 szt., d) samochodem ciężarowym o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbioru odpadów wielkogabarytowych lub odpadów zmieszanych i segregowanych zbieranych w workach plastikowych - minimum 1 szt. e) pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą spełniać normy emisji spalin minimum Euro 4 2. Bazą magazynowo - transportową: a) bazą magazynowo- transportową na terenie Gminy Zaklików lub w odległości maksymalnej 60 km od granic administracyjnych Gminy, usytuowaną na terenie/ach, do którego posiada tytuły prawne w celu zgromadzenia niezbędnego sprzętu i materiałów oraz parkowania pojazdów, na której znajdują się: pomieszczenie/a administracyjno-socjalne dla pracowników dostosowane do liczby pracowników korzystających z nich, miejsca przeznaczone do parkowania minimum 7 pojazdów do odbierania odpadów komunalnych. Baza magazynowo - transportowa musi być zabezpieczona przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, b) miejscem do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) legalizowaną samochodową wagą najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1.5.1. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 200 000 zł 1.5.2. Posiada zabezpieczone środki finansowe lub zdolność kredytową, na kwotę minimum 200 000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca zobowiązany jest udokumentować, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych, co najmniej 1 000 Mg Dowodami, o których mowa powyżej są w szczególności: Poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Zamawiający uzna za dokument potwierdzający należyte wykonanie usług również dokumenty potwierdzające odbiór odpadów komunalnych, np. sprawozdanie M-09 o wywozie i unieszkodliwianiu odpadów, sprawozdanie G-06 potwierdzające obrót surowcami wtórnymi W niniejszym postępowaniu Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi bądź usług, określone w § 1 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013 r., poz. 231);
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego w SIWZ: 1. Formularz oferty 2. Formularz cenowy 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 4. Informacja dotycząca części zamówienia, której wykonanie powierza się podwykonawcom 5. Projekt umowy 6. Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej 7. Wzór zabezpieczenia należytego wykonania umowy - należy uwzględnić w ofercie w przypadku zamiaru wniesienia zabezpieczenia w formie określonej w art. 148 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy stanowiące załączniki do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - zabezpieczenie należytego wykonania umowy - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

6.1 Strony dopuszczają zmianę postanowień niniejszej umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 907 z późn. zm.), w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie przewidziano w chwili zawarcia umowy, a w szczególności: 1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym prawa miejscowego., 2) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy, tj. obniżeniu lub podwyższeniu wskutek zmiany przez władzę ustawodawczą stawki podatku VAT - odpowiednio do zmiany stawki podatku VAT - względem usług, do których mają zastosowanie zmienione przepisy 3) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 4) odstąpienia na wniosek zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia powodowałoby dla zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 5) wprowadzenia zmian w stosunku do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wykonywania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu umowy, w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji zamówienia. 6) modyfikacji uzasadnionej interesem Zamawiającego wyrażonej w wielkościach pieniężnych, o ile jej wartość nie przekracza progów określonych w dyrektywach i jest niższa niż 5 % ceny pierwotnego zamówienia pod warunkiem, że modyfikacja ta nie zmienia ogólnego charakteru zamówienia. W przypadku wprowadzenia kilku kolejnych modyfikacji, wartość tę należy oceniać na podstawie łącznej wartości kolejnych modyfikacji. 7) wystąpienia zmiany wysokości opłaty Marszałkowskiej za składowanie odpadów na składowisku po dacie zawarcia umowy, tj. obniżeniu lub podwyższeniu wskutek zmiany przez władzę ustawodawczą (Marszałka) stawki opłaty - odpowiednio (proporcjonalnie) do zmiany stawki opłaty - względem usług, do których mają zastosowanie zmienione przepisy. 8) zmiany w ilości poszczególnych frakcji odpadów komunalnych określonych w formularzu cenowym Wykonawcy nie powodujące zmiany wynagrodzenia Wykonawcy 6.2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku : 1) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego, 2) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia) 3) nieosiągnięcia przez Wykonawcę pełnej wysokości wynagrodzenia umownego w terminie realizacji umowy strony za obopólną zgodą mogą przedłużyć termin realizacji niniejszej umowy nie dłużej jednak niż do czasu osiągnięcia pełnej wysokości wynagrodzenia umownego 6.3. Strony dopuszczają dokonywanie zmian w niniejszej umowie, przy czym zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia wykonawcy, w przypadku: 1) zmiany siedziby lub nazwy stron umowy, 2) dokonania zmian w związku ze zmianami punktów zbierania odpadów, 3) zmiany osób reprezentujących Zamawiającego i/lub Wykonawcę, 4) zmiany terminów przeprowadzenia odbioru odpadów komunalnych, wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy, a wpływających na konieczność dokonania zmiany terminów prowadzenia zbiórek, 5) oczywistych omyłek pisarskich. 6.4. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem jej nieważności. 6.5. W trakcie trwania niniejszej umowy wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o: 1) zmianie siedziby lub nazwy, 2) zmianie osób reprezentujących, 3) ogłoszeniu upadłości, 4) ogłoszeniu likwidacji, 5) zawieszenia działalności, 6) wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zaklikow.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zaklikowie ul. Zachodnia 15, 37 - 470 Zaklików pokój nr 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.12.2014 godzina 08:00, miejsce: Urząd Miejski w Zaklikowie ul. Zachodnia 15, 37 - 470 Zaklików sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.