eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kłobuck › Budowa dróg gminnych wraz z kanalizacją deszczową na Osiedlu SMUGI II w Kłobucku - etap I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-17

Kłobuck: Budowa dróg gminnych wraz z kanalizacją deszczową na Osiedlu SMUGI II w Kłobucku - etap I
Numer ogłoszenia: 413188 - 2014; data zamieszczenia: 17.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kłobuck , ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck, woj. śląskie, tel. 34 3100150, faks 34 3172661.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klobuck.akcessnet.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa dróg gminnych wraz z kanalizacją deszczową na Osiedlu SMUGI II w Kłobucku - etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie dróg gminnych wraz z ich odwodnieniem poprzez budowę kanalizacji deszczowej na Osiedlu SMUGI II w Kłobucku w zakresie ulic J. Tuwima oraz W. Reymonta. Podstawą do opracowania szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia oraz jego zakresu (ilościowo - rzeczowego) były następujące dokumenty: 1) projekt budowlano-wykonawczy wykonany przez Pracownię Drogową PYLON sp. z o.o. z Katowic pn.: Budowa dróg gminnych: ul. J. Tuwima, ul. B. Prusa, ul. B. Leśmiana, ul. H. Poświatowskiej, ul. Z. Nałkowskiej, ul. W. Wyspiańskiego, ul. J. Kasprowicza, ul. W. Reymonta oraz drogi bez nazwy łączącej ul. B. Prusa z ul. J. Kochanowskiego na Osiedlu Smugi II w Kłobucku wraz z odwodnieniem ulicznym z włączeniem do zaprojektowanego kanału deszczowego w ul. J. Kochanowskiego (w części odnoszącej się do planowanego zakresu prac objętego niniejszym zamówieniem). 2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) 3) ponadto Zamawiający załączył Przedmiar robót, który stanowi materiał pomocniczy w celu ułatwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty, a podane w przedmiarze robót podstawy wyceny należy traktować jako orientacyjne. PRACE SKŁADAJĄCE SIĘ NA PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Zakres prac przewidzianych do wykonania obejmuje wykonanie wszelkich prac przy budowie nawierzchni dróg gminnych J. Tuwima oraz W. Reymonta wraz z odwodnieniem kanalizacją deszczową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń infrastruktury technicznej na osiedlu SMUGI II w Kłobucku w następującym zakresie: Dla budowy dróg: W rozwiązaniu geometrycznym w przebiegu ulic nie wystąpią żadne zmiany, gdyż układ ulic nawiązuje do stanu istniejącego. Niweleta zaprojektowanych dróg pozostanie bez znaczących zmian w stosunku do stanu istniejącego. Korekta niwelety w profilu podłużnym wystąpi w minimalnym zakresie. Przewidziane do realizacji ulice należy wykonać wewnątrz istniejących pasów drogowych. Zgodnie z dokumentacją projektową ulice J. Tuwima oraz W. Reymonta wykonać należy w spadku daszkowym o pochyleniu 2% z jezdniami o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,00 x 2 = 6,00 m w konstrukcji bitumicznej KR3. Przewidywany zakres robót: - ul. J. Tuwima - od skrzyżowania z ul. J. Kochanowskiego - punkt A w km 0+000 do km 0+325 - ul. W. Reymonta - od skrzyżowania z ul. J. Tuwima - punkt B w km 0+000; - poprzez skrzyżowanie z ul. B. Leśmiana - punkt D km 0+086,92; - poprzez skrzyżowanie z ul. H. Poświatowskiej - punkt F km 0+159,91; - poprzez skrzyżowanie z ul. Z. Nałkowskiej - punkt H km 0+232,72; do km 0+300 Krawężniki Zasadnicze odsłonięcie krawężników ulicy wynosi 10cm. Jedynie dla wjazdów posesyjnych odsłonięcie krawężników jest mniejsze i wynosi 4cm. W zastosowaniu winny być tylko krawężniki betonowe wibroprasowane o wymiarach 15x30, a na wjazdach krawężniki najazdowe o wymiarach 15x22cm, wszystkie ustawione na ławach betonowych z oporem, wykonanych z betonu C12/15. Zmianę profilu krawężnika z zaokrąglonego na zwykły należy wykonać poprzez krawężnik przejściowy na długości po 2,0m z obu stron. Łuki wyokrąglające należy wykonać z krawężników łukowych. Zjazdy indywidualne Podczas realizacji przedmiotu zamówienia przeprowadzona zostanie przebudowa i ujednolicenie zjazdów do posesji, które zgodnie z dokumentacją projektową zaprojektowano z betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm., a które w niniejszym zamówieniu wykonane mają być z tłucznia kamiennego. Wjazdy do posesji od strony jezdni wykonać należy poprzez krawężnik z wyokrągleniem wyniesiony na wysokość 4 cm. Zmianę profilu krawężnika zwykłego na zaokrąglony należy wykonać poprzez krawężnik przejściowy na długości po 2,0 m z obu stron. Na zakończeniach wjazdów od strony posesji ułożyć krawężnik betonowy na płask o wymiarach 15/30 na ławie betonowej z betonu C 12/15. Pochylenia podłużne w obrębie korony drogi dostosowane zostaną do ich ukształtowania. UWAGA: Usytuowanie wjazdów dokonano na podstawie pomiarów lokalizacyjnych istniejących bram wjazdowych. Na działkach przy których brak było ogrodzeń i bram wjazdowych usytuowanie wjazdów umiejscowiono przy granicach posesji. Przed przystąpieniem do ich wykonywania usytuowanie należy każdorazowo uzgodnić z właścicielem posesji dokonując ewentualnych korekt ( przesunięć). Po wykonaniu prac ma zostać wprowadzona organizacja ruchu wraz z elementami bezpieczeństwa ruchu. Dla budowy kanalizacji deszczowej: - w ul. J. Tuwima - od studni D27a do D4.7 - w ul. W. Reymonta - od studni D4 do studni D11 wraz z odcinkami od studni D7-D7.1; D9 - D9.1; D11-D11.1 Trasę odcinków kanalizacji przeznaczonych do wykonania w niniejszym zamówieniu wyznaczono w terenie w nawiązaniu do istniejącego zagospodarowania terenu, lokalizacji istniejącego uzbrojenia podziemnego oraz nowo budowanego układu drogowego. Zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej odbiornikiem wód deszczowych jest kolektor deszczowy w ul. Kochanowskiego (studnia D27a). Zaprojektowana kanalizacja ma być ułożona na całej długości w ziemi. Rury należy układać w wykopie, z którego muszą być usunięte gruz, beton i kamienie. Celem zapewnieniu szczelności układów, do budowy sieci kanalizacji zastosowano rury z tworzyw sztucznych PVC-U o złączach z wydłużonymi kielichami, łączone na uszczelkę gumową, o sztywności obwodowej SN 8 (kN). Należy zwrócić szczególną uwagę na dokładne i staranne wykonanie połączeń rur i włączeń do studni rewizyjnych oraz na wykonanie podłoża i obsypki z materiałów sypkich (piasku). Rury oraz studnie należy obsypywać warstwami z równomiernym zagęszczeniem piasku po obu stronach przewodu i nad przewodem do stopnia zagęszczenia gruntu do ls=95% (poza pasem drogowym) i do Is=100% (w pasie drogowym) wg Proctora. Dopuszcza się zastosowanie rur z tworzyw sztucznych innych producentów o tożsamych parametrach. Przewody PVC-U klasy S układać w obsypce piaskowej o grubości łącznej: - 20 cm - podsypki, - średnica zewnętrzna rurociągu, - 30 cm obsypki ponad górną tworzącą przewodu. Szczegółowy zakres prac obejmuje również następujące elementy robót: - roboty rozbiórkowe, - roboty ziemne, - roboty przy zabezpieczeniu istniejącego uzbrojenia, - budowę kanalizacji deszczowej, - zabudowę krawężników, - wykonanie jezdni, - wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas budowy, - wprowadzenie organizacji ruchu docelowej (w posiadaniu Zamawiającego), - roboty wykończeniowe..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. W związku z powyższym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający będzie uznawał, iż Wykonawca spełnił warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w całym okresie prowadzenia działalności - wykonał prawidłowo i należycie jedną robotę budowlaną w rozumieniu przepisów Prawo budowlane polegającą na budowie lub przebudowie drogi w kategorii KR3 lub wyższej i nawierzchni mineralno-bitumicznej, o długości nie mniejszej niż 700 mb oraz budową kanalizacji deszczowej o długości nie mniejszej niż 600 mb. Jednocześnie zamawiający informuje, że doświadczenie Wykonawcy nie musi być wykazane w jednym zadaniu inwestycyjnym tzn. możliwe jest odrębne wykazanie wykonania drogi i kanału deszczowego. Ocena tego warunku będzie dokonywana na podstawie właściwego dokumentu przedstawionego przez Wykonawcę na zasadzie formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. W związku z powyższym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum następującymi osobami: a) Kierownikiem Budowy - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w nieograniczonym zakresie, wydanymi odpowiednio na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. b) Kierownikiem Robót Kanalizacyjnych - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w nieograniczonym zakresie, wydanymi odpowiednio na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Uwaga: Zamawiający wymaga ze strony Wykonawcy zapewnienia codziennego nadzoru sprawowanego przez wymienione powyżej osoby nad prowadzonymi robotami budowlanymi w trakcie ich wykonywania. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) a także ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394), oraz w sytuacji określonej w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać zamówienie pod warunkiem, że osoby te spełniać będą łącznie wymagania dla każdej z łączonych funkcji, z wyjątkiem przypadków określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) Zamawiający informuje, iż w przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawcy spoza terenu Rzeczypospolitej, wskazane w niniejszym punkcie osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia winny posiadać znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie, bądź też do dyspozycji tych osób w kontaktach z Zamawiającym, Wykonawca zapewni na własny koszt tłumaczy języka polskiego. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia będących w dyspozycji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Ocena tego warunku będzie dokonywana na podstawie właściwego dokumentu przedstawionego przez Wykonawcę na zasadzie formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli wykaże on, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 1.000.000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz Oferty sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ 2. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja Wykonawcy - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) w zakresie zmiany terminu zakończenia robót objętych umową dopuszczalne jest wprowadzenie zmian spowodowanych udokumentowanym wystąpieniem: a) przypadków siły wyższej (przede wszystkim takich jak wojna, atak terrorystyczny katastrofa, stan klęski żywiołowej, zamieszki, strajki, pożar, huragan, powódź), na które strony nie mają wpływu, a które utrudniają bądź uniemożliwiają całkowicie lub częściowo realizacje zadania albo zmieniają w istotny sposób warunki jego realizacji i których nie da się uniknąć nawet przy zachowaniu należytej staranności, b) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną albo uniemożliwiających przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów pod warunkiem jednak, że rozpoczęcie robót nastąpiło w terminie, przy czym nie dotyczy to warunków atmosferycznych w okresie od 01.01.2015 r. do 15.03.2015 r. Zamawiający wymaga dla udokumentowania wystąpienia takich warunków atmosferycznych wpisu do dziennika budowy przez inspektora nadzoru, c) niespodziewanych warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, w szczególności dotyczącymi stwierdzenia występowania: - niewypałów i niewybuchów, - wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w dokumentacji projektowej, - odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (np. dotyczących kategorii gruntu, wystąpienia kurzawki lub nadmiernego napływu wód gruntowych powodującego uzasadnioną konieczność odwodnienia, przy czym wszelkie rozstrzygnięcia dotyczące sposobu odwodnienia winny być zatwierdzane przez inspektora nadzoru i projektanta, - odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, obejmujących w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego, - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, których opracowanie i wprowadzenie powoduje przerwy w prowadzeniu robót, e) zmian będących następstwem działania organów administracji, dotyczącymi w szczególności: - przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, f) decyzji służb, inspekcji i straży, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, chyba że podstawą ich wprowadzenia było naruszenie przez wykonawcę powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub aktualnych zasad lub norm dotyczących prowadzenia inwestycji budowlanych, g) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożnością prowadzenia prac; 2) w zakresie zmiany kierownictwa budowy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne, legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ, umowa będzie wymagała akceptacji Zamawiającego. W przypadku zmiany personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, nie jest wymagana zmiana umowy; 3) w zakresie pozostałych zmian: a) dotyczących zmiany obowiązującej stawki VAT: - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT, zapłaconego przez Wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę, b) dotyczących przypadków wykonania robót w mniejszym zakresie w stosunku do zakresu umownego. W takim przypadku wynagrodzenie zostanie zmniejszone proporcjonalnie, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. Do rozliczenia zostaną przyjęte ceny zastosowane przez Wykonawcę w dostarczonym przez niego kosztorysie uproszczonym. W rozliczeniu zadania dopuszcza się możliwość zastosowania robót zamiennych, c) wynikających z kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych dla uniknięcia kolizji, d) wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. Strony z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz poszanowania interesów każdej ze stron, będą zmierzać do dostosowania umowy do zmian wynikających z wprowadzenia nowych przepisów prawa. W takim wypadku, zmiany umowy ograniczać się będą do konieczności wynikającej ze zmiany powszechnie obowiązującego prawa, tj. nie mogą być dokonane wówczas, gdy przepisy takie mają charakter dyspozycyjny (względnie obowiązujący). 3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt. 1, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.klobuck.akcessnet.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kłobucku ul. 11 Listopada 6 42-100 Kłobuck.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Kłobucku ul. 11 Listopada 6 42-100 Kłobuck.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.