eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Usługi związane ze stałym całodobowym monitoringiem wraz z konserwacją systemów ochrony budynku biurowego ANR przy ulicy Toruńskiej 10 w Łysomicach (87-148 Łysomice) a także ochroną obiektu wraz z przyległą infrastrukturą w dni wolne od pracy i święta w latach 2015-2016

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-12-12

Bydgoszcz: Usługi związane ze stałym całodobowym monitoringiem wraz z konserwacją systemów ochrony budynku biurowego ANR przy ulicy Toruńskiej 10 w Łysomicach (87-148 Łysomice) a także ochroną obiektu wraz z przyległą infrastrukturą w dni wolne od pracy i święta w latach 2015-2016
Numer ogłoszenia: 408126 - 2014; data zamieszczenia: 12.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy , ul. Hetmańska 38, 85-039 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 525 08 01, faks 52 525 08 30.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi związane ze stałym całodobowym monitoringiem wraz z konserwacją systemów ochrony budynku biurowego ANR przy ulicy Toruńskiej 10 w Łysomicach (87-148 Łysomice) a także ochroną obiektu wraz z przyległą infrastrukturą w dni wolne od pracy i święta w latach 2015-2016.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Usługi związane ze stałym całodobowym monitoringiem wraz z konserwacją systemów ochrony budynku biurowego ANR przy ulicy Toruńskiej 10 w Łysomicach (87-148 Łysomice) a także ochroną obiektu wraz z przyległą infrastrukturą w dni wolne od pracy i święta w latach 2015-2016, obejmujące w swym zakresie: 1. ochronę elektroniczną obiektu, związaną ze stałym monitoringiem sygnałów alarmowych telefonicznych, radiowych i wizualnych oraz podejmowanie interwencji przez grupę patrolową, 2. ochronę mienia-obiektu wraz z przyległą infrastrukturą w niedziele, święta oraz dni ustawowo wolne, 3. w dni wolne od pracy oraz święta min. dwukrotną kontrolę w godzinach nocnych (od 2200-600) zamknięcia i nienaruszenia zabezpieczeń lokali i pomieszczeń z wejściami zewnętrznymi (samochody zaparkowane w garażach) przez dwuosobowy patrol (poza osobami pełniącymi służbę w obiekcie); obchód zewnętrzny powinien być odnotowany w książce obchodów i patroli, 4. w dni wolne od pracy oraz święta udzielanie informacji jawnych interesantom w zakresie funkcjonowania firmy i najemców, 5. zapobieganie zakłóceniom porządku publicznego na terenie ochranianego obiektu wraz z przyległą infrastrukturą oraz powiadamianie o powyższym fakcie Kierownictwa Agencji, 6. ochronę mienia przed atakami sabotażu, kradzieżą, zniszczeniem i dewastacją, 7. utrzymywanie systemu alarmowego i monitoringu w stanie poprawnego funkcjonowania, konserwacji i naprawie systemu ochrony wraz z oświetleniem zewnętrznym, 8. powiadamianie Kierownictwa Agencji o czynach przestępczych zaistniałych na terenie chronionego obiektu oraz zabezpieczenie miejsca ich popełnienia do czasu przybycia policji, 9. prowadzenie ewidencji pełnienia służby, w której odnotowuje się przebieg służby, zaistniałe zdarzenia, godziny rozpoczęcia i zakończenia służby przez każdego pracownika Wykonawcy, 10. udzielanie pomocy przy zwalczaniu ewentualnych zagrożeń (zwłaszcza pożaru, zalania) oraz pomocy przy ewakuacji ludzi lub mienia z ochranianego budynku, 11. przestrzeganie poleceń i zarządzeń wydanych przez Kierownictwo Agencji, które nie stoją w sprzeczności z wykonywanymi obowiązkami, 12. współpracę w zakresie wykonywanych zadań z policją i innymi służbami publicznymi. Charakterystyka budynku: Budynek 3-kondygnacyjny (podpiwniczony) z jednym wejściem głównym i wejściem awaryjnym w Łysomicach przy ul. Toruńskiej 10: - z płaskim dachem, - pomieszczenie gospodarcze. Zabezpieczenia: Budynek biurowy - rozszerzenie do Centrali Ca10 -Ekspander 8 wejść - cyfrowe wewnętrzne czujnik ruchu - manipulator LCD typ S - zielone podświetlenie. - oświetlenie zewnętrzne - 3 szt., - 3 kamery podłączone do modemu VT VISION, model VTV-B-1104 - Osoby sprawujące bezpośrednią ochronę fizyczną (patrol interwencyjny, pracownicy ochrony) oraz pracownicy nadzoru muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. - Minimum jeden z pracowników obsługi technicznej winien być wpisany na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. - Wykonawca musi posiadać doświadczenie w świadczeniu usług ochrony i dozoru. - Wykonawca winien posiadać umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z ochroną osób i mienia. - Wykonawca na własny koszt wyposaży osoby wykonujące bezpośrednią ochronę w jednolity mundur reprezentacyjny, właściwy dla miejsca pełnienia służby, potrzebny sprzęt specjalnego przeznaczenia oraz środki łączności. - Pracownicy ochrony i dozoru muszą posiadać umieszczony w widocznym miejscu identyfikator, zawierający imię i nazwisko pracownika ochrony i dozoru oraz nazwę firmy zatrudniającej. - Pracownicy ochrony i dozoru będą zobowiązani do zaznajomienia się z przepisami ppoż. obowiązującymi w ochranianym obiekcie i trybem postępowania w sytuacjach zagrożeń oraz procedurami regulującymi ruch osób w obiekcie Zamawiającego. - Pracownicy ochrony stanowiący patrol interwencyjny muszą być wyposażeni w dopuszczalne środki przymusu bezpośredniego posiadające stosowne atesty: 1. kajdanki, 2. pałkę obronną wielofunkcyjną, 3. paralizator elektryczny lub broń gazowa, 4. bezprzewodowe środki łączności, pozwalające na natychmiastowy kontakt z centrum dyspozycyjnym lub wezwanie patrolu interwencyjnego, - Zryczałtowany koszty ewentualnych interwencji patrolu mobilnego winien być wliczony do wartości zamówienia. - Wykonawca musi posiadać minimum trzy, własne mobilne patrole zdolne do natychmiastowej (max. 20 min.) interwencji na wezwanie pracownika ochrony. - Wykonawca musi zabezpieczyć całodobowe monitorowanie wizyjne i radiowe obiektu (poza służba wewnętrzną) w sposób umożliwiający w każdej chwili najpóźniej w ciągu 20 min. przybycie patrolu interwencyjnego, uzbrojonego w środki ochrony osobistej. - Zadania ochrony obiektu będące przedmiotem zamówienia będą realizowane: - portiernia: w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta) całodobowo przez jednego pracownika ochrony - Zadania ochrony będące przedmiotem zamówienia będą realizowane: - w godzinach nocnych (od 22:00-6:00) dodatkowo przez min. dwuosobowy patrol dwukrotny obchód obiektu wraz z przyległą infrastrukturą - Wykonawca i osoby realizujące zadania bezpośredniej ochrony fizycznej zobowiązani są do bezterminowego zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które mogą mieć wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego. - Wykonawca wskaże koordynatora do organizowania i kierowania osobami realizującymi na rzecz Zamawiającego usługi bezpośredniej ochrony osób i mienia, do którego będzie należało kontrolowanie osób wykonujących usługi ochrony i dozoru oraz współpraca z przedstawicielem Zamawiającego w zakresie całokształtu działań związanych z wykonaniem umowy. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, u których ponad 50% zatrudnionych pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich unii europejskiej lub europejskiego obszaru gospodarczego -Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie - zał. nr 14 2. Zamawiający działając w myśl art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących zadania bezpośrednio w dozorze i ochronie oraz jej obsłudze tj: pracowników patrolu interwencyjnego, portierni, dyspozytorni, pracowników nadzoru. W zakresie zadań związanych z obsługą techniczną Zamawiający nie stawia wymogu zatrudnienia tych osób na umowę o pracę. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający zastrzega, że zadanie główne polegające na ochronie mienia i osób dozorze oraz monitoringu nie może być wykonywane przez podwykonawców. Dopuszcza się udział podwykonawców jedynie w pozostałym zakresie tj. utrzymaniu podstawowego systemu alarmowego w stanie poprawnego funkcjonowania oraz konserwacji systemu ochrony, W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom w dniu podpisania umowy należy przedstawić umowę wykonawcy z podwykonawcami, zawierającą klauzulę nt. cesji wierzytelności na podwykonawcę która zostanie uruchomiona przez Zamawiającego w przypadku nie wywiązywania się Wykonawcy z płatności wobec podwykonawcy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 98.34.11.40 - Usługi dozorowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 1.385,00 zł Wykonawca wnosi wadium: -w pieniądzu, sposób przekazania: -na konto Zamawiającego - BGK Toruń nr 47 1130 1075 0002 6131 1420 0001 z dopiskiem: wadium w postępowaniu nr BY.SOP.016.21.4.2014.MB Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego, przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. -lub w jednej z poniżej podanych form: 1) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) w gwarancjach bankowych, 3) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zmianami) Sposób przekazania: do siedziby Zamawiającego pokój 114 - kancelaria - przed upływem terminu składania ofert. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Gwarancje bankowe i poręczenia powinny być załączone do oferty w odrębnej kopercie i opisane, umożliwiając odesłanie ich, zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zaleca aby kopia tych dokumentów była wpięta w ofercie. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien posiadać uprawnienia do wykonywania usługi określonej w zamówieniu. tj. ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 o ochronie osób i mienia. Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz załączonej do oferty kserokopii koncesji.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat minimum 3 usługi polegające na stałej i bezpośredniej ochronie fizycznej osób i mienia - budynków użyteczności publicznej wraz z elektronicznym monitoringiem, z których każda wykonywana była przez okres min. 12 m-cy. Budynki użyteczności publicznej, są to obiekty zdefiniowane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2012 w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania (Dz. U. Nr. 75 poz. 690) Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych usług wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie. Zamawiający, działając zgodnie z & 1 ust. 4 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane określa, że w przedmiotowym wykazie winny znaleźć się: - usługi, które potwierdzają spełnianie wymogu dotyczącego wykonania minimum 3 usług, polegających na stałej i bezpośredniej ochronie fizycznej osób i mienia - budynków użyteczności publicznej wraz z elektronicznym monitoringiem, z których każda wykonywana była przez min. 12 m-cy. - informacja o usługach niewykonanych lub wykonanych w badanym okresie nienależycie - w przypadku braku takich usług Wykonawca zobowiązany jest napisać to we wskazanym miejscu w wykazie wykonanych usług. Zamawiający zastrzega, że w odniesieniu do usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie, przy realizacji których: a. wystąpiły wady lub uchybienia ze strony Wykonawcy b. konieczne było naliczenie kar umownych c. wystąpiły przypadki rozwiązania, wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy Wykonawca zobowiązany jest opisać dany przypadek i wskazać jakie działania Wykonawca podjął lub zamierza podjąć w celu wyeliminowania podobnych przypadków w przyszłości. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych po stronie Wykonawcy jest obowiązek udowodnienia Zamawiającemu, że mimo nienależytego wykonania umowy w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania podjął on konkretne środki techniczne, organizacyjne, kadrowe, które maja zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz że naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. Zamawiający zastrzega, że działając zgodnie z art. 24.2a wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania w sposób zawiniony naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne, kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. Zamawiający informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, dowodami są: - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej, niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - oświadczenie Wykonawcy - ale tylko w przypadku, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Zamawiający zastrzega, że w przypadku załączenia do oferty oświadczenia zamiast poświadczenia po stronie Wykonawcy jest wykazanie Zamawiającemu, że podjął on wszelkie możliwe starania aby takie poświadczenie uzyskać, lecz z przyczyn od niego niezależnych okazało się to niemożliwe. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie były wcześniej wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować do realizacji zadania: - min. 3 oznakowanymi logo Wykonawcy samochodami patrolowymi - patrol interwencyjny, - min. 1 samochodem dla obsługi technicznej, - bezprzewodowymi środkami łączności (krótkofalówki, tel. komórkowe), - systemem NAPAD, - środki przymusu (kajdanki, pałka obronna wielofunkcyjna, paralizator) - oznakowanym lokalem, stanowiącym centralę monitoringu, lokal ten winien posiadać wyposażenie wraz z rejestratorem do nadawania i odbioru sygnału alarmowego drogą radiową i telefoniczną oraz obrazu z kamer obiektu ochranianego łączem internetowym, umożliwiającego pełne i ciągłe, całodobowe zewnętrzne monitorowanie obiektu, - punktem dyspozytorskim z bazą transportową, umożliwiającym dojazd patrolu interwencyjnego do monitorowanego obiektu w czasie max. 20 min. Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu posiadanych narzędzi (bezprzewodowe środki łączności, środki przymusu oraz system NAPAD) i samochodów oraz oświadczenia o posiadanych atestach i o dysponowaniu lokalem i punktem dyspozytorskim. W przypadku, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku dysponowania potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, polega na zasobach innych podmiotów, ocena spełniania tego warunku realizowana będzie również w oparciu o pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzających sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, jak również zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający zastrzega, że dysponowanie zasobami podmiotu trzeciego musi wynikać z przedstawionych przez Wykonawcę dowodów w sposób jednoznaczny i nie może być przedmiotem dedukcji Zamawiającego. Z dokumentów przedstawionych na potwierdzenie dostępności zasobów podmiotu trzeciego Zamawiający musi mieć możliwość jednoznacznego ustalenia, że potencjał podmiotu trzeciego zostanie realnie udostępniony poprzez odpowiednie wykazanie rzeczywistej możliwości wykorzystania tego potencjału w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że dysponuje zespołem osób (minimum 15), z uwzględnieniem osób do patrolu interwencyjnego, ochrony-dozoru, nadzoru, konserwatorów, gwarantującym całodobowy monitoring, z zastrzeżeniem, że: - pracownicy patrolu interwencyjnego (min. 6 osób) oraz ochrony (min. 4 osoby) muszą być pracownikami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, - pracownicy nadzoru (min. 3 osoby) muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, - pracownicy obsługi technicznej (min. 2 osoby - dopuszczone podwykonawstwo) - muszą być przeszkoleni w zakresie konserwacji i naprawy systemów instalacji alarmowej, wizyjnej i p. poż. i minimum jeden z nich musi być wpisany na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego Zamawiający działając zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga aby osoby realizujące zadania bezpośrednio w dozorze i ochronie oraz jej obsłudze tj: - patrol interwencyjny - min. 6 osób, - pracownicy ochrony - min. 4 osoby, - pracownicy nadzoru - min. 3 osoby; z uwagi na specyfikę zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę. W odniesieniu do pracowników obsługi technicznej zamawiający dopuszcza podwykonawstwo i nie wymaga aby pracownicy Ci byli zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę. Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie załączonego do oferty wykazu osób przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia, potwierdzającego dysponowanie wymaganym przez Zamawiającego zespołem osób, jak również na podstawie oświadczenia o posiadanych przez wymienione osoby uprawnieniach, wg formuły spełnia/nie spełnia. W przypadku, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, polega na zasobach innych podmiotów, ocena spełniania tego warunku realizowana będzie również w oparciu o pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzających sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, jak również zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający zastrzega, że dysponowanie zasobami podmiotu trzeciego musi wynikać z przedstawionych przez Wykonawcę dowodów w sposób jednoznaczny i nie może być przedmiotem dedukcji Zamawiającego. Z dokumentów przedstawionych na potwierdzenie dostępności zasobów podmiotu trzeciego Zamawiający musi mieć możliwość jednoznacznego ustalenia, że potencjał podmiotu trzeciego zostanie realnie udostępniony poprzez odpowiednie wykazanie rzeczywistej możliwości wykorzystania tego potencjału w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg formuły spełnia/ nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający, działając zgodnie z & 1 ust. 4 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane określa, że w przedmiotowym wykazie winny znaleźć się: - usługi, które potwierdzają spełnianie wymogu dotyczącego wykonania minimum 3 usług, polegających na stałej i bezpośredniej ochronie fizycznej osób i mienia - budynków użyteczności publicznej wraz z elektronicznym monitoringiem, z których każda wykonywana była przez min. 12 m-cy. - informacja o usługach niewykonanych lub wykonanych w badanym okresie nienależycie - w przypadku braku takich usług Wykonawca zobowiązany jest napisać to we wskazanym miejscu w wykazie wykonanych usług. Zamawiający zastrzega, że w odniesieniu do usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie, przy realizacji których: a. wystąpiły wady lub uchybienia ze strony Wykonawcy b. konieczne było naliczenie kar umownych c. wystąpiły przypadki rozwiązania, wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy Wykonawca zobowiązany jest opisać dany przypadek i wskazać jakie działania Wykonawca podjął lub zamierza podjąć w celu wyeliminowania podobnych przypadków w przyszłości. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych po stronie Wykonawcy jest obowiązek udowodnienia Zamawiającemu, że mimo nienależytego wykonania umowy w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania podjął on konkretne środki techniczne, organizacyjne, kadrowe, które maja zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz że naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Uściślenie dokumentów, które Wykonawca winien załączyć do oferty celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zał. nr 3 do SIWZ, 2. koncesja na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia, 3. wykaz wykonanych usług, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem zakresu usługi, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie (poświadczenia, oświadczenia itp.) - zał. nr 5 do SIWZ, 4. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (w wykazie należy zaznaczyć, które osoby posiadają wymagane przez zamawiającego uprawnienia - kwalifikacje pracownika ochrony, które będą pracownikami patrolu, nadzoru itd) 5. wykazu narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, 6. oświadczenie o posiadaniu, przez pracowników wymaganych uprawnień - zał. nr 8 do SIWZ, 7. w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26. ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest dodatkowo udowodnić Zamawiającemu, iż będzie on dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu wymagane jest załączenie do oferty: - pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (załączniki nr 9 i nr 10 do SIWZ) - dokumentów, z których wynika sposób wykorzystania udostępnianych zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 8. oświadczenie o posiadanych atestach - zał. nr 11 do SIWZ 9. oświadczenie o dysponowaniu lokalem i punktem dyspozytorskim -zał. 12; 10. oświadczenie nt zatrudnienia osób niepełnosprawnych - zał. 14 do SIWZ

III.7)

ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne - należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 91
  • 2 - jakość - 9

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość ewentualnych zmian w umowie w zakresie: - zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku : a. ustawowej zmiany wysokości podatku od towarów i usług VAT b. zmiany w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia - zmiany pracowników ochrony, przedstawionych w ofercie - zmiana taka może nastąpić, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego pracownika ochrony. W przypadku zmiany pracownika ochrony nowy pracownik musi spełniać określone w niniejszej SIWZ wymagania dotyczące wpisania na listę kwalifikowanych pracowników ochrony lub pracowników zabezpieczenia technicznego i sposobu ich zatrudnienia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.anr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Nieruchomości Rolnych OT Bydgoszcz ul. Hetmańska 38 85-039 Bydgoszcz pokój 110.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2014 godzina 09:00, miejsce: Agencja Nieruchomości Rolnych OT Bydgoszcz ul. Hetmańska 38 85-039 Bydgoszcz kancelaria-pokój 114.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.