eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łobez › Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Łobez w roku 2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-10

Łobez: Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Łobez w roku 2015
Numer ogłoszenia: 404348 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łobez , ul. J. Bema 15, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 0913974063, 3974064, faks 0913976566.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lobez.szczecin.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Łobez w roku 2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług leśnych w Nadleśnictwie Łobez z zakresu pozyskania i zrywki drewna w roku 2015 w Leśnictwie Winniki. Łączna pracochłonność (normogodziny katalogowe - nh i godziny zegarowe - h) wynosi 15 687,35..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Wykonanie usług leśnych w Nadleśnictwie Łobez z zakresu pozyskania i zrywki drewna w wysokości nie przekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa 77.21.00.00 - Usługi pozyskiwania drewna .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej kwocie: Pakiet nr 14 - Leśnictwo Winniki (pozyskanie) - 13 000 zł Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ Stargard Szczeciński Nr 29 2030 0045 1110 0000 0056 9070, z dopiskiem, jakiego pakietu dotyczy (np. wskazać numer pakietu). Wadium w formie gotówki wpłacanej w kasie nadleśnictwa nie będzie przyjmowane. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w kasie w siedzibie Zamawiającego lub załączyć do oferty (wyłącznie oryginały). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie ma być co najmniej bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Pzp oraz art. 46 ust. 5 Pzp. 5) termin ważności gwarancji/poręczenia.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje - nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca , w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub należycie wykonuje: - co najmniej 1 (jedną) usługę, która trwała co najmniej 18 miesięcy w ramach jednego kontraktu, albo - co najmniej 2 (dwie) usługi, z których każda trwała co najmniej 9 miesięcy w ramach jednego kontraktu, w trakcie realizacji których, Wykonawca wykonał, co najmniej następujące rodzaje prac z zakresu pozyskania i zrywki drewna: - ścinka i wyrób sortymentów drzewnych na powierzchniach rębni złożonych (np. IIA, IIAU, IIIB, IIIBU) z ochroną nalotów i podrostów (np. dębowych, bukowych) oraz zrywka wyrobionych sortymentów do dróg wywozowych, - ścinka i wyrób sortymentów drzewnych na powierzchniach podmokłych, błotnistych lub grząskich (np.: olesy) oraz zrywka wyrobionych sortymentów do dróg wywozowych. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. kontrakty zakończone), ale również wykonywane (tj. kontrakty aktualnie realizowane). W takim przypadku, wykazywane usługi muszą wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego, tzn. co najmniej 9 albo 18 miesięcy faktycznej realizacji jeszcze nie zakończonego kontraktu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca, na czas realizacji zamówienia będzie dysponował do wykonania przedmiotowego zamówienia co najmniej następującymi maszynami i urządzeniami: a) służącymi do zrywki nasiębiernej drewna średniowymiarowego oraz wielkowymiarowego w postaci kłód: - ciągnikiem specjalistycznym typu forwarder, i/lub - agregatem ciągnikowym typ 1: ciągnik rolniczy zagregowany za specjalistyczną przyczepą do mechanicznego załadunku drewna. UWAGA: Zamawiający dopuszcza dowolną kombinację w/w sprzętu zrywkowego, przyjmując jako jednostki przeliczeniowe: 1 ciągnik specjalistyczny typu forwarder o ładowności co najmniej 11 ton = 1,50 j.p., 1 ciągnik specjalistyczny typu forwarder o ładowności mniejszej niż 11 ton = 1,00 j.p., 1 agregat ciągnikowy typ 1 = 0,50 j.p., z zastrzeżeniem, iż suma jednostek przeliczeniowych wykazanego sprzętu winna wynosić dla pakietu co najmniej: Pakiet nr 14 - Leśnictwo Winniki (pozyskanie) - 0,50 j.p. b) służącymi do zrywki półpodwieszonej drewna wielkowymiarowego: - 1 ciągnikiem specjalistycznym typu skider, i/lub - 1 ciągnikiem specjalistycznym typu klembank, i/lub - 1 agregatem ciągnikowym typ 2: ciągnik rolniczy o mocy co najmniej 60 kW, wyposażony w możliwość załączenia przedniego napędu, zagregowany z urządzeniem do zrywki drewna wielkowymiarowego w postaci dłużyc. UWAGA: Zamawiający dopuszcza dowolną kombinację w/w sprzętu zrywkowego, przyjmując jako jednostki przeliczeniowe: 1 ciągnik specjalistyczny typu skider = 1,00 j.p., 1 ciągnik specjalistyczny typu klembank =1,00 j.p., 1 agregat ciągnikowy typ 2 = 0,50 j.p., z zastrzeżeniem, iż suma jednostek przeliczeniowych wykazanego sprzętu winna wynosić dla każdego pakietu co najmniej: Pakiet nr 14 - Leśnictwo Winniki (pozyskanie) - 0,50 j.p. UWAGA: Wszystkie wykazywane maszyny i urządzenia (punkty a, b), winny być w stanie technicznym umożliwiającym realizację zlecanych prac oraz posiadać wymagane przepisami prawa badania techniczne, certyfikaty, atesty, zezwolenia do użytkowania itp. Do obsługi maszyn i urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić personel posiadający niezbędne uprawnienia oraz wiedzę i umiejętności, na poziomie umożliwiającym realizację zlecanych zadań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca, na czas realizacji zamówienia będzie dysponował do wykonania przedmiotowego zamówienia następującymi osobami: Pakiet nr 14 - Leśnictwo Winniki (pozyskanie) - co najmniej 3 osobami, wyznaczonymi do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie pozyskania drewna (ścinka drzew i wyrób sortymentów), które ukończyły z wynikiem pozytywnym kurs drwali operatorów pilarek spalinowych;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje - nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Potencjał ludzki - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) zmiana zakresu i sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy w przypadkach: a) zmiana przepisów prawa lub zasad dotyczących wykonywania usług wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy, w szczególności przepisów i zasad określonych w pkt III. 8 niniejszej SIWZ, b) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu Umowy, których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie Umowy zgodnie z jej treścią, w szczególności powódź, deszcz nawalny, pożar, huraganowe wiatry, c) zastosowania nowych technologii lub zmiany technologii usług jeżeli zmiana jest korzystna z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspiesza realizację, obniża koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy, zwiększa użyteczność Przedmiotu Umowy lub uzasadniona jest zmianą warunków przyrodniczych lub uzasadnionym interesem gospodarczym Stron, 2) ograniczenia zakresu przedmiotowego Umowy z uwagi na ograniczenie zakresu prac spowodowanego uwarunkowaniami techniczno-eksploatacyjnymi; 3) zmiana lokalizacji wykonania poszczególnych usług z uwagi na zmianę granic administracyjnych leśnictwa; 4) zmiana w zakresie możliwości powierzenia podwykonawcy wykonania usług, które nie były przeznaczone do podwykonania w treści oferty wykonawcy lub zmiana zakresu usług przeznaczonych do podwykonania - na wniosek wykonawcy, uzasadniony jego interesem gospodarczym; 5) przedłużenie terminu obowiązywania Umowy maksymalnie do dnia 31 stycznia 2016 r. w przypadku braku możliwości wykonania przez Wykonawcę zleconych usług przed upływem terminu obowiązywania Umowy, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, polegających na działaniu siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu Umowy w szczególności powódź, deszcz nawalny, pożar, huraganowe wiatry albo polegających na wystąpieniu niekorzystnych warunków pogodowych, których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie usług w terminie obowiązywania Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecin/nadl_lobez/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Łobez ul. Bema 15, 73-150 Łobez.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 13:00, miejsce: Nadleśnictwo Łobez ul. Bema 15, 73-150 Łobez - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.