eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bejsce › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bejsce.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-12-09

Bejsce: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bejsce.
Numer ogłoszenia: 403908 - 2014; data zamieszczenia: 09.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , Bejsce 252, 28-512 Bejsce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3511010, faks 041 3511010 w. 22.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminy.com.pl/bejsce

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bejsce..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: 1) odbiorze odpadów komunalnych z terenu gminy Bejsce z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, 2) zagospodarowaniu odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Bejsce z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne , 3) wyposażeniu nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów segregowanych; 4) gospodarowaniu odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązanie się Gminy z obowiązków nałożonych w rozporządzeniach wydanych na podstawie art. 3b i art 3c ust. 2 ustawy z 13.09.2012 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399), tj.: - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645) - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676) 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Bejsce, na których zamieszkują mieszkańcy, oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XXI/306/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa Świętokrzyskiego 2012-2018, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bejsce. Wszystkie odpady zmieszane i segregowane z terenu Gminy Bejsce należy dostarczyć do RIPOK w Rzędowie. 2) Na terenie gminy Bejsce obowiązywać będzie system zbiórki odpadów komunalnych mieszany workowo - pojemnikowy (u źródła). Wykonawca zobowiązany będzie odbierać każdą ilość odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych. a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) gromadzone będą w pojemnikach lub workach o kolorze czarnym i odbierane będą z posesji właścicieli nieruchomości. b) selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywnie zebrane odpady komunalne na terenie gminy Bejsce gromadzone będą w workach o następujących kolorach: kolor niebieski - papier, tektura, kolor zielony - szkło bezbarwne i kolorowe, kolor żółty - tworzywa sztuczne (plastik), kolor brązowy- odpady ulegające biodegradacji, kolor szary- odpady wielomateriałowe, drobny metal, i odbierane będą z posesji właścicieli nieruchomości. c) odpady niebezpieczne typu leki Przeterminowane leki będą odbierane z budynku Ośrodka Zdrowia w miejscowości Bejsce. d) odpady wielkogabarytowe, wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, odbierane będą z posesji właścicieli nieruchomości w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach lub z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Bejscach. e) odpady budowlane i rozbiórkowe Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych z nieruchomości odbywać się będzie na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości. Koszt usługi pokrywa właściciel nieruchomości. f) popiół odbierany będzie z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Bejscach. g) odpady zielone, odpady ulegające biodegradacji gromadzone będą w workach koloru brązowego i odbierane będą z posesji właścicieli nieruchomości. 3) Częstotliwość i sposób odbioru odpadów Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej oraz wielorodzinnej: Na terenie zabudowy jednorodzinnej (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo, nieruchomości, w których realizowana jest działalność handlowa i usługowa oraz budynki użyteczności publicznej) oraz wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120, 240, 360, 550, 1100 l oraz worków o pojemności do 120 l. b) Częstotliwość odbioru (wywozu) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, złożonym przed podpisaniem umowy. c) Ilość budynków jednorodzinnych (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i czasowo, nieruchomości w których realizowana jest działalność handlowa i usługowa oraz budynki użyteczności publicznej) oraz budynków wielorodzinnych podano w ust. 2 pkt 6) - Dane charakteryzujące zamówienie. d) Realizacja reklamacji (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faks nr 41 3511010 wew. 22 lub e-mail: odpady.bejsce@interia.pl e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami tj. V regionu co oznacza, że zebrane odpady komunalne muszą trafić do RIPOK w Rzędowie, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczenie właścicielowi nieruchomości na wymianę worków do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych w przypadku, gdy nie posiada on stosownego pojemnika, g) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół wystawionych pojemników oraz worków. 2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe: a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej jak i wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się 5 rodzajów worków: - żółty - na tworzywa sztuczne, - niebieski - na makulaturę i tekstylia, - zielony - na szkło i opakowania szklane, , - brązowy - na odpady ulegające biodegradacji, - szary- na odpady wielomateriałowe oraz drobny metal b) Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji itp.) zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: - materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, - pojemność worków winna wynosić od 60 l. do 120 l., - oznakowanie - worki muszą być opatrzone nadrukiem, na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. c) Częstotliwość wywozu worków do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych - 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy. d) Realizacja reklamacji (nieodebrane z nieruchomości worki zgodnie z harmonogramem, brak worków na wymianę itp.) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub email od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faks nr 41 3511010 wew. 22 lub e-mail: odpady.bejsce@interia.pl e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie: - uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, po każdorazowym odbiorze zapełnionego worka, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, - przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów - RIPOK w Rzędowie oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3. Odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny a) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Bejscach oraz bezpośrednio z przed posesji. b) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - 2 razy w roku z przed posesji, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w miarę potrzeb na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego poprzez przekazanie ich do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów - RIPOK w Rzędowie oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 4. Odbieranie odpadów z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: a) Odbieranie odpadów komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych na terenie gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Bejscach, odbywać się będzie w systemie kontenerowym i pojemnikach przystosowanych do odbioru odpadów niebezpiecznych: - 3 szt. kontenerów KP 7 - stanowiących własność Wykonawcy, - 2 szt. pojemników na odpady niebezpieczne - stanowiących własność Wykonawcy. b) Odbiór odpadów polegać będzie na wywozie i opróżnieniu ww. kontenerów i pojemników oraz posprzątaniu wokół nich, gdy zajdzie taka potrzeba - na bieżąco w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia kontenera) na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów - RIPOK w Rzędowie oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, ponadto każdorazowy odbiór odpadów z kontenerów KP-7 musi być potwierdzony potwierdzeniem odbioru (wywozu) podpisanym przez osoby upoważnione (osobę prowadzącą gminny punkt zbiórki odpadów komunalnych lub pracownika Urzędu Gminy w Bejscach). 5. Odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych a) Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów 20) - za pomocą gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Bejscach. b) Częstotliwość odbioru niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów 20) - na bieżąco w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia kontenera) na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe. c) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niebezpiecznych odpadów komunalnych określonych w pkt a) poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 6. Odbieranie odpadów typu przeterminowane i zbędne leki a) Odbieranie odpadów typu przeterminowane i zbędne leki z punktu stacjonarnego w Bejscach (1 punkt - 1 szt. pojemników typu KONFISKATOR, stanowiącego własność Wykonawcy) wraz z wymianą wkładu kartonowo - foliowego - z zastrzeżeniem, że liczba ww. punktu i/lub pojemników w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (nie więcej niż o 1 punkt - i 1 pojemnik) b) W czasie realizacji umowy Wykonawca zapewni odpowiednią ilość wkładów kartonowo - foliowych wymienianych każdorazowo przy odbiorze ww. odpadów. c) Częstotliwość odbioru odpadów typu przeterminowane i zbędne leki - na bieżąco w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia kontenera) na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe. d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów typu przeterminowane i zbędne leki poprzez przekazanie ich do unieszkodliwienia (najlepiej poprzez spalenie) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. UWAGA. Zgodnie ze złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi 78% właścicieli nieruchomości zadeklarowało selektywne zbieranie odpadów komunalnych 4) Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie gminy Bejsce: - pojemniki o pojemności: 120 litrów, 240 litrów, 360 litrów, 550 litrów, 1100 litrów, - kontenery Kp-7 o pojemności od 6500 litrów do 7000 litrów, - worki do zbiórki odpadów o pojemności od 60 litrów do 120 litrów. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposażył posesji w pojemnik na odpady komunalne wykonawca może zaopatrzyć nieruchomości w pojemniki - o pojemności minimum - 120 litrów. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości pojemniki na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. 5) Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklarujących selektywny rodzaj oddawania odpadów komunalnych w worki do gromadzenia odpadów komunalnych na wymianę w następującej kolorystyce: a) worek czarny o pojemności 120 l do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych b) worek niebieski do gromadzenia zebranych odpadów komunalnych (papier, tektura) c) worek żółty do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych (tworzywa sztuczne) d) worek zielony o do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych (szkło) e) worek brązowy do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych (odpady ulegające biodegradacji) f) worek szary do gromadzenia zebranych odpadów komunalnych (odpady wielomateriałowe, metale) Worki winny posiadać nadruk informujący do jakiego rodzaju frakcji odpadów służą oraz informację co należy w nich gromadzić a co nie powinno się w nich znaleźć. 6) Dane charakteryzujące zamówienie: - powierzchnia gminy 5748 ha - liczba miejscowości - 16 Bejsce, Brończyce, Czyżowice, Dobiesławice, Grodowice, Kaczkowice, Kijany, Królewice, Morawianki, Morawiany, Piotrkowice, Prokocice, Sędziszowice, Stojanowice, Uściszowice, Zbeltowice. - liczba mieszkańców 4184 - liczba nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych- ok. 1040 a) w gospodarstwach domowych odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności: 120 litrów, 240 litrów, i/lub w workach o pojemności od 60 litrów do 120 litrów. b) Odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych gromadzone będą w pojemnikach o pojemności: 120 l, 240 l, 360 l, 550 l, 1100 l i/lub w workach o pojemności do 120 litrów. Tabela. Liczba nieruchomości, na których powstają odpady komunalne z podziałem na poszczególne miejscowości: L.p. Miejscowość Ilość nieruchomości zamieszkałych Ilość nieruchomości niezamieszkałych 1 Bejsce 177 21 2 Brończyce 31 3 3 Czyżowice 73 6 4 Dobiesławice 63 8 5 Grodowice 53 3 6 Kaczkowice 51 2 7 Kijany 30 5 8 Królewice 68 6 9 Morawianki 51 5 10 Morawiany 62 16 11 Piotrkowice 66 6 12 Prokocice 37 2 13 Sędziszowice 60 4 14 Stojanowice 39 3 15 Uściszowice 38 2 16 Zbeltowice 41 1 UWAGA: Dane przedstawione w powyższej tabeli zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o informacje meldunkowe, złożone deklaracje, podatek od nieruchomości i mogą ulec zmianie podczas trwania umowy. Wykonawca przy sporządzaniu oferty zobowiązany jest uwzględnić zmiany ilości nieruchomości w trakcie trwania umowy. Liczba budynków wielorodzinnych na terenie Gminy Bejsce - 8 W budynkach tych odpady gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 l lub 240 l oraz w workach o pojemności do 120 l, oddzielnych dla każdego lokatora. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidziana do odebrania na terenie Gminy Bejsce Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidziana do odebrania z terenu Gminy Bejsce w terminie realizacji zamówienia (12 miesiące), wyniesie około 240,00 Mg. Szacunkową ilość przewidzianych do odebrania odpadów komunalnych określono na podstawie ilości odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Bejsce w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 30 września 2014 roku. Wykonawca przy sporządzaniu oferty zobowiązany jest uwzględnić zmiany ilości odbieranych odpadów w trakcie trwania umowy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających w wysokości nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnie z zapisami art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 zł 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Kielcach o-Nowy Korczyn Filia Bejsce Nr 12849300040169040002600006 z dopiskiem -Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych - wadium. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42 poz.275) 4. Oryginał wadium wnoszonego w gwarancjach/poręczeniach należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.). 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm ), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm ), pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków oraz: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Bejsce w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, b) aktualne zezwolenie na transport i odbiór odpadów komunalnych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków oraz wykaże, że należycie zrealizował lub realizuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 1 zamówienie polegające na odbiorze odpadów komunalnych przez co najmniej 12 miesięcy o łącznej masie minimum 240 Mg, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą oświadczenie o spełnianiu warunków oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym tj.: - dysponuje co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych o ładowności maksymalnej 7,5 Mg, oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych o ładowności maksymalnej 3,5 Mg, a także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą oświadczenie o spełnianiu warunków. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku oraz wykaże, że posiada opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200 000,00 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2a ustawy PZP, należy przedłożyć oświadczenie (załącznik nr 9 do SIWZ),

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności faktury - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy następujących przypadkach: 1) Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na przebieg realizacji umowy a w szczególności zmiany przepisów podatkowych. 2) Zmiany nazwy lub adresu wykonawcy spowodowane zmianą formy organizacyjno prawnej - przekształceniem. 2. Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy. 3. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminy.com.pl/bejsce
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Bejscach 28-512 Bejsce.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Bejscach 28-512 Bejsce Sekretariat pok. nr 18.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.