eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wadowice › Usługa prania bielizny szpitalnej dla ZZOZ w Wadowicach, znakZP/PRZET/10/2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-23

Wadowice: Usługa prania bielizny szpitalnej dla ZZOZ w Wadowicach, znak: ZP/PRZET/10/2015
Numer ogłoszenia: 39690 - 2015; data zamieszczenia: 23.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej , ul. Karmelicka 5, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8232230, faks 033 8232230.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzozwadowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa prania bielizny szpitalnej dla ZZOZ w Wadowicach, znak: ZP/PRZET/10/2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienie jest świadczenie kompleksowej usługi pralniczej bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej pracowników. 2. Przewidywalna ilość pranego suchego materiału określa się na ok. 10.000 kg miesięcznie, faktyczna ilość uzależniona będzie od ilości hospitalizowanych pacjentów. 3. Usługą objęty będzie asortyment: 3.1 bielizna szpitalna taki jak: poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady białe i kolorowe 3.2 bielizna operacyjna tj: prześcieradła, podkłady, kompresy - serwety bawełniane i barierowe w kolorze zielonym lub niebieskim 3.3 odzież operacyjna tj: fartuchy, ubrania bawełniane, poliestrowe i barierowe w kolorze zielonym lub niebieskim 3.4 bielizna niemowlęca tj: kaftaniki, czapeczki, pieluchy tetrowe, kocyki, powłoczki z wiązaniami 3.5 bielizna z oddziału obserwacyjno-zakaźnego (asortyment taki, jak w pozostałych oddziałach szpitalnych) 3.6 bielizna dla pacjentów tj: piżamy, koszule zabiegowe, szlafroki 3.7 worki na odzież i bieliznę 3.8 podkłady i fartuchy gumowe 3.9 mopy, myjki 3.10 poduszki, koce, kołdry i narzuty wełniane 3.11 ścierki, ręczniki, obrusy 3.12 firanki, zasłony okienne, parawanowe, flagi 3.13 materace na łóżka, materace przeciwodleżynowe, pokrowce na materace 3.14 odzież ochronna i robocza personelu tj. garsonki białe i kolorowe wykończone lamówkami, fartuchy lekarskie, polary, kurtki,odzież specjalistyczna ratowników medycznych, odzież personelu obsługi technicznej, gospodarczej 3.15 żaluzje i rolety prane w siedzibie Zamawiającego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.50.00 - Usługi prasowania 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 60.00.00.00 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w postępowaniu. Wartość wadium wynosi: 20.000 zł brutto 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, 2.2poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3 gwarancjach bankowych, 2.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach: ING Bank Śląski S.A. O Wadowice, na rachunek 24 1050 1100 1000 0022 6686 3279 z adnotacją wadium numer sprawy: ZP PRZET 10 2015 Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 5.1.nazwa dającego zlecenie , beneficjenta gwarancji , gwaranta oraz wskazanie ich siedzib. 5.2.kwotę gwarancji 5.3.termin ważności gwarancji w formule:od dnia do dnia 5.4.zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust 4a oraz art. 46 ust 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 6.W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w KASIE ZZOZ w Wadowicach , która jest czynna od poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. od 7:15 do 14:00, a we wtorek od 8:25 do 15:45. Kopię gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z ofertą w Sekretariacie ZZOZ Wadowice. 7.Tryb zwrotu wadium szczegółowo określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi rodzajowo odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o wartości brutto min.: 500.000,00 zł każda i udokumentuje, że usługi te zostały wykonane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie: 1.3.1 środkami transportu przeznaczonymi do realizacji zamówienia z aktualną, pozytywną opinią lub zaświadczeniem wydanym przez Państwową Inspekcję Sanitarną zezwalającą na wykonywanie transportu bielizny szpitalnej czystej i brudnej. 1.3.2 wyposażeniem pralni w niezbędne maszyny i urządzenia 1.3.3 zamkniętymi wózkami do transportu bielizny 1.3.4 komorą dezynfekcyjną

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie:osobami posiadającymi uprawnienia, jeżeli przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 500.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    2 usługi rodzajowo odpowiadającą przedmiotowi zamówienia . Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należyci. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca w wykazie usług musi wykazać co najmniej 2 usługi rodzajowo odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o wartości brutto min.:500.000,00 zł każda. Uwaga: Dowodami, o którym mowa wyżej są: 1.poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 2. w przypadku zamówień na usługi- oświadczenie Wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1 3. w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 2.W przypadku, gdy Wykonawca działa przez pełnomocnika, do oferty winien być dołączony dokument stwierdzający upoważnienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy (pełnomocnictwo). 3. Formularz ofertowy,4.Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500.000,00 zł., 5.Certyfikat Systemu Jakości ISO 9001:2008 (lub równoważny), potwierdzający że Wykonawca spełnia wymogi jakościowe w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia- jeśli dotyczy (dokument podlegający ocenie), 6.Opinia sanitarna wydana przez Państwową Inspekcję Sanitarną potwierdzającą spełnienie wymogów pralni w zakresie prania bielizny szpitalnej, w której będzie realizowane zamówienie, 7.Wykaz niezbędnych do wykonywania zamówienia preparatów do dezynfekcji i prania, jakie Wykonawca będzie stosował w trakcie realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem, że wszystkie te preparaty będą posiadały aktualny wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych, Produktów Biobójczych lub inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie tych środków do obrotu na terenie Polski lub UE, deklarację zgodności CE oraz pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka (lub równoważna) dla środków używanych do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej, 8.Oświadczenie o posiadaniu komory dezynfekcyjnej wraz z kopią przynajmniej jednego badania skuteczności dezynfekcji z ostatnich 6 miesięcy przed terminem składania ofert, wykonanych przez niezależną jednostkę, 9.Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje wyposażeniem pralni w niezbędne maszyny i urządzenia, 10.Oświadczenie o dysponowaniu zamkniętymi wózkami do transportu bielizny na oddziały, 11.Oświadczenie o dysponowaniu środkami transportu przeznaczonymi do realizacji zamówienia z aktualną, pozytywną opinią lub zaświadczeniem wydanym przez Państwową Inspekcję Sanitarną zezwalającą na wykonywanie transportu bielizny szpitalnej czystej i brudnej wraz z wykazem środków transportu, jakich Zamawiający zamierza użyć do wykonywania zamówienia, 12.Oświadczenie o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 13.Protokół kontroli właściwego Inspektora Sanitarnego dotyczącego spełnienia przez pralnię Wykonawcy wymagań sanitarno-higienicznych właściwych dla prania bielizny szpitalnej w okresie nie wcześniej niż 12 miesięcy przed terminem składania ofert, 14.Oświadczenie, że w razie awarii urządzeń i innych zdarzeń losowych Wykonawca zabezpieczy wykonanie usługi poprzez posiadanie drugiego obiektu wykonawczego lub umowy z innym Wykonawcą posiadającym zezwolenie do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie prania bielizny szpitalnej, ze wskazaniem miejsca wykonywania usługi. Ponadto należy dołączyć pozytywną opinię właściwego organu sanitarno- epidemiologicznego mówiącą o tym, że pralnia ta świadczy usługi pralnicze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 15.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art.26 ust. 2b ustawy Pzp do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia w szczególności zawierające opis charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - posiadanie certyfikatu Systemu Jakości ISO 9001:2008 lub równoważny - 2

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Cena może ulec zmianie, w przypadku 1.1 zmiany przepisów prawa mających wpływ na minimalne wynagrodzenie pracowników Wykonawcy. Jako wskaźnik dopuszczalnej zmiany ceny rozumie się stopę wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę (waloryzacja cen w oparciu o wskaźnik odzwierciedlający stopień wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę)- dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę 1.2 w sytuacji, o której mowa w pkt. 7.1 Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem niezbędne dokumenty potwierdzające okoliczności zmiany cen. Zmiana cen wymaga zgody obu stron wyrażonej na piśmie w formie aneksu do umowy- dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę 1.3 zmiany obowiązującej stawki VAT. Zmiana stawki podatku VAT następuje z mocy prawa

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzozwadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych, Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach, ul. Karmelicka 5, 34-100 Wadowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.03.2015 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Sekretariacie, (pok. nr 230) lub przesłać na adres Zamawiającego: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach; ul. Karmelicka 5, 34-100 Wadowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.