eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lanckorona › - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,- Prowadzenie stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-23

Lanckorona: - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,- Prowadzenie stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie.
Numer ogłoszenia: 39682 - 2015; data zamieszczenia: 23.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Lanckorona , ul. Krakowska 473, 34-143 Lanckorona, woj. małopolskie, tel. 033 8763595.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lanckorona.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lanckorona.pl/BIP

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,- Prowadzenie stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi:- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,- Prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie.1) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych:Usługa ma być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami:- ustawą z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz.U. z 2013 r, poz. 21 z póź.zm),- ustawą z dnia 13.09.1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze. zm).- zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV.398.12 z dnia 02.07. 2012 r. ze zm. uchwała nr LIV.858.14 z dnia 25.08.2014 roku.- Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lanckorona przyjętego uchwałą Rady Gminy nr XXIV.200.12 z dnia 28.12.2012 r ze zmianą - Uchwała Rady Gminy nr XXV.211.13 z dnia 30.01.2013 r.- Podmiot odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zachodniego zgodnie z uchwałą nr XXV.398.12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 02.07.2012 r ze zm. uchwała Nr LIV.858.14 z dnia 25.08.2014 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego.- w przypadku selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, ( tj. najpierw odzysk, gdy nie jest on możliwy to unieszkodliwienie, składowanie tylko tych odpadów, których nie można unieszkodliwić inaczej), o której mowa w ustawie z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz.U. z 2013 r poz. 21 z póź.zm), lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z przepisami.- obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zbieranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. Za złamanie tego zakazu grożą sankcje karne.- wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2013 r poz.1399 z późn.zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012, poz. 645) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r poz. 676). 2) Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości:Od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli na których nie zamieszkują mieszkańcy, ma być odebrana każda ilość odpadów komunalnych (zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lanckorona przyjętego uchwałą Rady Gminy nr XXIV.200.12 z dnia 28.12.2012 r ze zmianą - Uchwała Rady Gminy nr XXV.211.13 z dnia 30.01.2013 r.): a) Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne - kod 20 03 01.b) Selektywnie zbierane odpady komunalne - kody 20 01 01, 20 01 02,15 01 07, 20 01 10, 15 01 01, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 15 01 04, 20 01 99,c) odpady zielone - kod 20 02 01.d) odpady wielkogabarytowe - kod 20 03 07 i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kod 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36 - częstotliwość załadunku i wywozu przez wykonawcę - jeden raz w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do stacjonarnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych takich jak: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpady komunalne określone w przepisach wydanych na podstawie ustawy o utrzymaniu czystosci i porządku w gminach oraz niektórych ustaw.e) odpady budowlane nie stanowiące odpadów komunalnych - nie są przedmiotem zamówienia, mogą się odbywać w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów firmami.f) odpady niebezpieczne typu leki, baterie, powstające w gospodarstwach domowych, - kody 20 01 33, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 21,20 01 27, 20 01 29, 16 06 03, mają być zbierane do worków lub pojemników w oryginalnych opakowaniach, mieszkańcy posiadający przeterminowane leki, mogą zwrócić je bezpłatnie do aptek, a zużyte baterie do sklepów, które dysponują odpowiednimi pojemnikami. Wykaz punktów zostanie przekazany wykonawcy: leki 1 punkt, baterie 1 punkt.g) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych PSZOK na terenie gminy Lanckorona. Wykonawca winien odpowiednio przygotować teren PSZOK, wyposażyć go w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, zapewnić bieżącą obsługę Punkt winien być otwarty jeden raz w miesiącu.h) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny:Worki koloru niebieskiego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l.Worki koloru żółtego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru zielonego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru stalowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru pomarańczowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru różowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l.Worki koloru brązowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny:Worki koloru czarnego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki zapewnia właściciel nieruchomości.Właściciel nieruchomości będzie mógł zakupić worki w dowolnym punkcie sprzedaży.Worki mają być z folii polietylenowej LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów.Częstotliwość odbierania odpadów:miesiące: styczeń, luty, marzec, listopad i grudzień - jeden raz w miesiącu.miesiące: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień, październik - dwa razy w miesiącu.Przyszły wykonawca opracuje harmonogram odbioru odpadów i poda go do publicznej wiadomości po uprzednim zaakceptowaniu przez tut. Urząd Gminy.Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych bezpośrednioz przed terenu nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej.W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przejmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia gminę.3) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska:- Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to załadunku, przeładunku, transportu, uregulowanie spraw związanych z bazą magazynowo-sprzętową - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów (Dz.U. z 2013, poz. 122) komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów komunalnych uprawnionemu przedsiębiorcy, prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.- Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zawartości worków w celu określenia prawidłowości segregacji odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji sporządza dokumentację np.: fotograficzną, spisuje protokół i przekazuje Zamawiającemu, celem wszczęcia postępowania administracyjnego zmieniającego wysokość opłaty.- Wszelkie szkody które mogą wyniknąć przy odbiorze odpadów, na rzecz osób trzecich ponosi wykonawca.4) Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem:Wykonawca ma obowiązek przekazywania:-miesięcznych raportów odebranych zmieszanych odpadów komunalnychw terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca,- miesięcznych raportów odebranych segregowanych odpadów komunalnychw terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca,- raporty z przeprowadzonych zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych i przeterminowanych leków w terminie 10 dni po przeprowadzonej zbiórce.- miesięczne raporty z odebranych odpadów w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca,- karty przekazania odpadów komunalnych sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami,- półroczne sprawozdanie o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych z uwzględnieniem obowiązującej klasyfikacji, stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania, wraz z podaniem instalacji do której zostały przekazane do końca miesiąca po upływie I półrocza, którego dotyczy, zaś za II półrocze do 31 stycznia następnego roku.Sprawozdanie zawiera informacje o masie:- poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do których zostały przekazane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości,- pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno - biologicznego przetwarzania, przeznaczonych do składowania powstałych z odebranych przez podmiot odpadów komunalnych,- odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi,- odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi i innym procesom odzysku.Raporty są podstawą do wystawienia miesięcznych faktur.5) instalacje, w szczególności regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady - w przypadku przetargu na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości lub zobowiązuje do wskazania takich instalacji w ofercie - w przypadku przetargu na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów; w przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady.- Podmiot odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zachodniego zgodnie z uchwałą nr XXV.398.12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 02.07.2012 r ze zm. uchwała Nr LIV.858.14 z dnia 25.08.2014 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. - w przypadku selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów. 6) Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości:Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania umowy do spełnienia następujących wymagań:- zapewni dostateczną ilość środków technicznych i personelu, gwarantującego terminowe i jakościowe wykonanie usługi.- posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13.09.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Lanckorona, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,- posiada aktualne zezwolenie (decyzję) na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 roku nr 185, poz. 1243 z późn.zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U. z 2013 r poz. 21 z póź.zm).- aktualną umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie na odzysk i unieszkodliwienie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21 ze zm.).- wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. - posiada umowy z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwą dla regionu zachodniego zgodnie z uchwałą nr XXV.398.12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 02.07.2012 roku, ze zm. uchwała Nr LIV.858.14 z dnia 25.08.2014 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortownia odpadów komunalnych.- wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wymagań opisanych powyżej przez cały okres realizacji zamówienia.- po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem umowy wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie wymagań opisanych powyżej. Brak przedłożenia dokumentów stanowi podstawę do uznania, iż wykonawca uchyla się od podpisania umowy.7) Informacje o gminie Lanckorona:- W skład gminy Lanckorona wchodzi 5 sołectw: Lanckorona, Izdebnik, Jastrzębia, Podchybie i Skawinki. Zabudowa w przeważającej części mieszkalno - zagrodowa oraz mieszkalno - usługowa.W miejscowości Lanckorona znajduje się jeden budynek wielorodzinny - 16 mieszkań.W układzie miejscowości liczba nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz osób przedstawia się następująco:miejscowość Lanckorona - ok. 703 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych - 2038 i czasowo zameldowanych - 41. miejscowość Izdebnik - ok. 628 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych - 2169 i czasowo zameldowanych - 23. miejscowość Jastrzębia - ok. 204 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych - 678 i czasowo zameldowanych - 9. miejscowość Podchybie - ok. 32 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych - 120 i czasowo zameldowanych - 6. miejscowość Skawinki - ok. 261 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych - 1096 i czasowo zameldowanych - 10.Liczba osób w gminie stale zameldowanych - 6101 i czasowo zameldowanych - 89. Stan na dzień 20.11.2014 r.Ponadto na terenie gminy w miejscowościach: Lanckorona, Izdebnik i Skawinki znajdują się ogółem trzy cmentarze, w tym: dwa komunalne i jeden parafialny.Przy cmentarzach śmieci nie będą workowane. Powierzchnia gminy - 4061 ha.Rzędne terenu gminy najniższa - 240 m. npm, najwyższa 540 m. npm.- Przez teren miejscowości Izdebnik przebiega droga krajowa, drogi powiatowe,drogi gminne i osiedlowe, przez pozostałe miejscowości drogi powiatowe, gminne i osiedlowe, drogi osiedlowe są żwirowe i asfaltowe, pozostałe drogi są asfaltowe.- Wg posiadanych sprawozdań z roku 2013 w gminie Lanckorona ilość odebranych odpadów komunalnych wynosi:- zmieszane odpady komunalne 168,9 Mg.- zmieszane odpady opakowaniowe 169,70 Mg- odpady biodegradowalne 27,6 Mg.- tworzywa sztuczne 69,8 Mg.- szkło 107,9 Mg.- metal 12,2 Mg.- papier 27,6 Mg.- Wg posiadanych sprawozdań za 2014 rok w gminie Lanckorona ilość odebranych odpadów komunalnych wynosi:- zmieszane odpady komunalne 140,3 Mg.- zmieszane odpady opakowaniowe 289,2 Mg.- odpady biodegradowalne 54,0 Mg.- tworzywa sztuczne 80,9 Mg.- szkło, 107,90 Mg.- metal 26,9 Mg.- papier 54,0 Mg.Liczba właścicieli nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne - 1828.- W okresie od 01 marca 2015 roku do 31 grudnia 2016 roku zakłada się następujące ilości odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych, niezamieszkałych oraz w punkcie PSZOK: - zmieszane odpady komunalne 420 Mg.- zmieszane odpady opakowaniowe 320 Mg.- odpady biodegradowalne 100 Mg.- tworzywa sztuczne 180 Mg.- szkło 250 Mg.- metal 50 Mg.- papier 100 Mg.- meble, zużyty sprzęt elektroniczny i elektroniczny-10 Mg- baterie -0,01 Mg- przeterminowane leki-0,01 Mg- chemikalia, akumulatory-0,01 Mg- zużyte opony-12 MgRazem - 1442,03MgPrzedstawione dane są szacunkowe i mogą się różnić od faktycznie przekazanych odpadów komunalnych o ok. 15 %.- Zamawiający umożliwi Wykonawcy w okresie trwania umowy dostęp do danych informatycznych, w celu realizacji umowy.W przypadku zgłoszenia nowej nieruchomości Wykonawca będzie odbierał odpady z tej nieruchomości po upływie 14 dni od dnia zgłoszenia.- Zamawiający wymaga, aby zapoznać się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, posiadany sprzęt transportowy nie może uszkadzać wjazdów na posesje oraz dróg,- Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne a nie ujętych w spisie prowadzonym przez Zamawiającego,- Wykonawca winien mieć na uwadze zapisy Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego nr XXV.397.12 z dnia 02.07.2012 r w którym ustalono prognozę wytwarzania odpadów komunalnych przez mieszkańca w ciągu roku dla mieszkańców wsi oraz wyniki sprawozdania z odebranych odpadów w gminie za 2013 i 2014 rok..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zgodnie z art. 45 ust. 2 zamawiający odstąpił od wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie przedmiotu zamówienia - art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż w okresie 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie minimum 600 Mg. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Pod pojęciem głównych usług Zamawiający rozumie usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej. Dowodami o których mowa powyżej są: a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym .

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że dysponuje odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a ponadto przedłoży wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych , doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży opłaconą polisę wraz z dowodem opłaty, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Polisa winna być zawarta na kwotę co najmniej 500 000.- złotych. (słownie: pięćset tysięcy złotych)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie to należy przedłożyć w formie pisemnej tj. w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda od Wykonawców przedstawienia dokumentów dotyczących: a). zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b). sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c). charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d). zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku należy przedłożyć ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy przedłożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza; oferta i załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi. W przypadku gdy oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy, należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1). Wykonawca może: a. powierzyć realizację części zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia Podwykonawcom, b. wskazać inny zakres Podwykonawstwa niż w ofercie, c. wskazać innych Podwykonawców niż przedstawieni w ofercie, d. zrezygnować z podwykonawstwa. 2). W przypadku, gdy zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b. Ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3). Odpowiednia zmiana wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy może nastąpić w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10.10.2002 r o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, Jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. d). wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. e). zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, 4). zmiana osób wymienionych w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, pod warunkiem posiadania przez następców tych osób doświadczenia i uprawnień, co najmniej równoważnych doświadczeniu i uprawnieniom wskazanym w warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego określonych w SIWZ. Zmiana osób może być dokonana w przypadkach: śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z powierzonych obowiązków lub gdy zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy np.: rezygnacji. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą stron wyrażoną na piśmie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lanckorona.pl/BIP
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lanckorona ul. Krakowska 473 34-143 Lanckorona pokój nr 7.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.03.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Lanckorona ul. Krakowska 473 34-143 Lanckorona pokój nr 7.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.