eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Sukcesywną dostawę środków ochrony roślin i nawozów dolistnych na zboża ozime i jare oraz rzepak ozimy na sezon wiosna-lato 2015 oraz płynu do mycia opryskiwaczy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-23

Olsztyn: Sukcesywną dostawę środków ochrony roślin i nawozów dolistnych na zboża ozime i jare oraz rzepak ozimy na sezon wiosna-lato 2015 oraz płynu do mycia opryskiwaczy
Numer ogłoszenia: 39644 - 2015; data zamieszczenia: 23.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny w Bartążku , Bartążek, ul. Warmiński Las 46, 10-687 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5418663, faks 89 5118407.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ihar.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Badawczo-Rozwojowa (zakład).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywną dostawę środków ochrony roślin i nawozów dolistnych na zboża ozime i jare oraz rzepak ozimy na sezon wiosna-lato 2015 oraz płynu do mycia opryskiwaczy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa środków ochrony roślin, nawozów doslistnych oraz płynu do mycia opryskiwaczy dla potrzeb Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin Państwowego Instytutu Badawczego Zakładu Doświadczalnego Bartążek, obejmująca: I CZĘŚĆ: Ceando 183 SC lub równoważny - w ilości 315 litrów; II CZĘŚĆ: Mustang 306 SE lub równoważny - w ilości 105 litrów; III CZĘŚĆ: Lancet plus 600 SC lub równoważny - w ilości 45 kilogramów; IV CZĘŚĆ: Proteg 250 EC lub równoważny - w ilości 125 litrów; V CZĘŚĆ: Atlantis 12 OD lub równoważny - w ilości 60 litrów; VI CZĘŚĆ: Axial 100 EC lub równoważny - w ilości 70 litrów; VII CZĘŚĆ: AMISTAR 250 SC lub równoważny - w ilości 210 litrów; VIII CZĘŚĆ: Starpro 430 SC lub równoważny - w ilości 130 litrów; IX CZĘŚĆ: Safir 125 SC lub równoważny - w ilości 210 litrów; X CZĘŚĆ: Markiz 400 EC lub równoważny - w ilości 210 litrów; XI CZĘŚĆ: Agritox 500 SL lub równoważny - w ilości 75 litrów; XII CZĘŚĆ: Stabilan 750 SL lub równoważny - w ilości 315 litrów; XIII CZĘŚĆ: Dursban 480 EC lub równoważny - w ilości 70 litrów; XIV CZĘŚĆ: Sherpa 100 EC lub równoważny - w ilości 35 litrów; XV CZĘŚĆ: Rosate 360 SL lub równoważny - w ilości 400 litrów; XVI CZĘŚĆ: Toprex 375 SC lub równoważny - w ilości 55 litrów; XVII CZĘŚĆ: Yamato 303 SE lub Moderator 303 SE lub równoważny - w ilości 195 litrów; XVIII CZĘŚĆ: Mospilan 20 SP lub równoważny - w ilości 15 litrów; XIX CZĘŚĆ: Asystent + lub równoważny - w ilości 75 litrów; XX CZĘŚĆ: Płyn do mycia opryskiwaczy- w ilości 40 litrów; XXI CZĘŚĆ: Puma Uniwersal 069 EW lub równoważny - w ilości 25 litrów; XXII CZĘŚĆ: Aminopielik Super 464 SL lub równoważny - w ilości 25 litrów; XXIII CZĘŚĆ: Nawóz chelatowy NPK dolistny na zboża o zawartości składników mineralnych nie mniej niż NPK: 14:16:16+ mikroelementy: Mg-3 %, SO3-18 %, Cu-0,3 %, Fe 0,15 %, Mn-0,5 %, Mo-0,04 %, Zn-0,15 % - w ilości 1050 kilogramów; XXIV CZĘŚĆ: EPSO Top Siarczan magnezu Mg-16 SO3-32 % lub równoważny - w ilości 4500 kilogramów; XXV CZĘŚĆ: Nawóz NPK chelatowy o zawartości składników mineralnych nie mniej niż P2O5-9 %, K2O-17 %, B-0,05 %, Fe-0,02% , Cu-0,02 %, Zn - 0,02 %, Mn - 0,04 % - w ilości 250 kilogramów; XXVI CZĘŚĆ: Bor 21 % - w ilości 130 kilogramów; XXVII CZĘŚĆ: Nawóz dolistny NPK chelatowy na rzepak ozimy o zawartości składników mineralnych nie mniej niż N-11 % , P2O5-15 %, K2O -21 %, Mg-2,0 %, SO3-19 %, B-1,5 %, Cu-0,1 %, Fe-0,15 %, Mn-0,2 %, Mo-0,04 %, Zn-0,15 % - w ilości 250 kilogramów. 2. Zamawiający podkreśla, iż nazwy własne podane przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia są nazwami przykładowymi i winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań do zastosowania. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania przez wykonawcę produktu równoważnego w stosunku do określonego przez zamawiającego. Przez produkt równoważny zamawiający rozumie towar o takim samym składzie, sposobie działania oraz zastosowaniu co produkt określony przez zamawiającego oraz o takich samych lub lepszych parametrach jakościowych w stosunku do produktu wymaganego przez zamawiającego. Produkt równoważny powinien pochodzić od renomowanego na rynku producenta nawozów oraz środków dolistnych. 4. Ciężar udowodnienia równoważności produktu spoczywa na wykonawcy. Wykonawca dowiedzie równoważności produktu podając w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ nazwę produktu równoważnego i dołączając do niego dokumenty potwierdzające tę równoważność. We wskazanych dokumentach wykonawca dokona porównania produktów równoważnego i zamienianego z uwzględnieniem wskazań określonych w pkt 3. 5. Produkt równoważny zaoferowany przez wykonawcę musi być dopuszczonych do stosowania i obrotu handlowego na terenie Polski zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Przedmioty umowy o których mowa w pkt. 1 wykonawca ma obowiązek dostarczyć w okresie 12 miesięcy od daty podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że będą one dostarczane sukcesywnie i w zależności od potrzeb zamawiającego w okresie obowiązywania umowy, transportem wykonawcy i na jego ryzyko. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć zamówioną partię środków ochrony roślin lub nawozów dolistnych na miejsce wskazane przez zamawiającego. 7. O potrzebie dostarczenia kolejnej partii środków ochrony roślin lub nawozów dolistnych zamawiający zawiadomi wykonawcę telefonicznie i następnie potwierdzi zamówienie za pomocą poczty elektronicznej e-mail lub faxu. 8. Termin dostawy zamówionej partii środków ochrony roślin lub nawozów dolistnych nie może być dłuższy niż 2 dni roboczych liczonych od dnia wysłania przez zamawiającego potwierdzenia zamówienia drogą poczty elektronicznej e-mail lub faxem. 9. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z podziałem określonym w pkt 1 (27 części). 10. Zamawiający dopuszcza możliwość składania przez wykonawców ofert obejmujących więcej niż jedną część zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.44.00.00 - Różne nawozy 24.45.00.00 - Wyroby rolno-chemiczne 24.95.00.00 - Specjalistyczne produkty chemiczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 27.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłacania wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; Ocena spełniania warunku ogólnego dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia-nie spełnia/ na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy wykażą, że spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia tj. wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (częściowej), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa środków ochrony roślin lub nawozów dolistnych. Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, gdy: a) w przypadku złożenia oferty (częściowej) na jeden lub więcej środków ochrony roślin - wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa środków ochrony roślin; b) w przypadku złożenia oferty (częściowej) na jeden lub więcej nawozów dolistnych - wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa nawozów dolistnych; c) w przypadku złożenia oferty (częściowej) mieszanej tj. obejmującej co najmniej jeden środek ochrony roślin i co najmniej jeden nawóz dolistny - wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa środków ochrony roślin i nawozów dolistnych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku szczegółowego. Ocena spełniania warunku ogólnego dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia-nie spełnia/ na podstawie: - oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub pisemnego zobowiązania, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych (jeżeli dotyczy)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku szczegółowego. Ocena spełniania warunku ogólnego dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia-nie spełnia/ na podstawie: - oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub pisemnego zobowiązania, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych (jeżeli dotyczy)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku szczegółowego. Ocena spełniania warunku ogólnego dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia-nie spełnia/ na podstawie: - oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub pisemnego zobowiązania, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych (jeżeli dotyczy)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oprócz dokumentów wymienionych pkt III.4 albo w pkt III.5 do oferty należy dołączyć: a) Wypełniony formularz oferty - wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, b) wzór umowy - stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ, c) wypełnione oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, d) pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy): dla osoby.osób podpisującej.cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę - gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, odpis z właściwego rejestru) lub dla ustanowionego pełnomocnika, do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ust. 2 Pzp wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo, o ile jest wymagane należy dołączyć do oferty w oryginale lub kopii poświadczonej .za zgodność z oryginałem. przez wykonawcę.ów. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać uprawnienie do podpisania oferty. Wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. 2. Jeżeli wykonawca w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp i 5.1 SIWZ, będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów, które zawiera w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4. Zamawiający informuje, że jeżeli w wyniku postępowania zostanie wybrana oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, będą oni zobowiązani, przed zawarciem umowy, przedłożyć zamawiającemu kopię umowy regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie. 5. W przypadku ubiegania się o zamówienia przez spółkę cywilną, każdy ze wspólników umocowany jest do reprezentacji spółki w zakresie określonym umowa spółki, a jeżeli ta nie określa zasad reprezentacji, zastosowanie znajda przepisy k.c. W zakresie określonym umowa, każdy ze wspólników może samodzielnie reprezentować sprawy spółki, a więc składać dokumenty, oświadczenia i ofertę. W takim przypadku zamawiający za wystarczające uzna dołączenie do ofert zamiast podpisanego pełnomocnictwa, umowy spółki. 6. W przypadku zaproponowania przez wykonawcę produktu równoważnego, wykonawca ma obowiązek dowieść równoważności produktu podając w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ nazwę produktu równoważnego i dołączając do niego dokumenty potwierdzające tę równoważność.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Termin przydatności produktu - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Każda zmiana zawartej umowy wymagać będzie zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp strony dopuszczają zmiany umowy w zakresie: a) numeru katalogowego produktu, b) zmiany terminu wykonania dostawy, której konieczność zaistniała wskutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, o czas wynikający z tych okoliczności, c) ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 3. Zgodnie z art. 144 ust. 1 Pzp strony dopuszczają zmiany umowy w sytuacji gdy: a) wprowadzony zostanie do sprzedaży przez wykonawcę produkt zmodyfikowany (udoskonalony), b) wystąpi przejściowy brak przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego (fabrycznie nowego) o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową, z zastrzeżeniem, że Wykonawca niezwłocznie dostarczy prawidłowy przedmiot umowy, przy czym okres gwarancji zostanie liczony od momentu otrzymania prawidłowego produktu. 3. Wszelkie zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla zamawiającego. 4. Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami. 5. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust. 2 i 3 wraz z tą propozycją przedłoży: a) opis proponowanych zmian, b) uzasadnienie. 6. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający (w zależności od przypadku) w terminie 3 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian spełniającą wymogi opisane w ust. 2 i 3. 7. Brak odpowiedzi jednej ze Stron na propozycję zmian, poczytuje się w razie wątpliwości za brak wyrażenia zgody na tę zmianę. 8. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem postanowień ust. 1- 7 jest nieważna.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ihar.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Bartążek, ul. Warmiński Las 46, 10-687 Olsztyn, tel. (89) 541 86 63, fax (89) 511 84 07..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2015 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zakładu Doświadczalnego Bartążek, 10-687 Olsztyn, ul. Warmiński Las 46, Sekretariat. Godziny pracy Sekretariatu - od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do 15.00..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.