Warszawa: ŚWIADCZENIE STAŁEJ, KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ INSTYTUTU METEOROLOGII I GOSPODARKI WODNEJ - PAŃSTWOWEGO
INSTYTUTU BADAWCZEGO, ODDZIAŁ W KRAKOWIE
Numer ogłoszenia: 39267 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5694230, 5694416, 5694263, faks 22 5694415.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.imgw.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.imgw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowy Instytut Badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE STAŁEJ, KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ INSTYTUTU METEOROLOGII I GOSPODARKI WODNEJ - PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO, ODDZIAŁ W KRAKOWIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający wymaga, by usługa była świadczona przez co najmniej 2 osoby wpisane na listę radców prawnych (zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych Dz.U. z 2010 roku, Nr 10, poz.65) lub adwokatów ( zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982r. Prawo o adwokaturze, Dz.U. z 2009 roku, Nr 146, poz. 1188). Zamawiający nie dopuszcza świadczenia usług przez osoby nie posiadające kwalifikacji wskazanych w zdaniu poprzedzającym (tytułu zawodowego), z takim zastrzeżeniem, że dopuszczalne będzie wyznaczenie przez Wykonawcę do bieżących kontaktów w kwestiach technicznych i kancelaryjnych upoważnionego aplikanta radcowskiego lub adwokackiego. Zamawiający nie dopuszcza bezpośredniego uczestnictwa w spotkaniach osoby nie będącej radcą prawnym lub adwokatem, jak też nie dopuszcza telefonicznych konsultacji przez osobę niespełniającą wymogu wskazanego na wstępie. Obsługa prawna obejmuje wszystkie aspekty prawne i formalne związane z działalnością Zamawiającego, a w szczególności będzie polegać na: 1) świadczeniu bieżących porad, wyjaśnień i konsultacji w sprawach związanych z działalnością Zamawiającego, bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego (siedziba oddziału) oraz telefonicznie i za pomocą poczty elektronicznej; 2) opracowywaniu pisemnych opinii, ekspertyz prawnych, wykładni i interpretacji prawa, w sprawach związanych z działalnością Zamawiającego, w szczególności w sprawach związanych ze stosowaniem przepisów prawa wodnego, prawa lotniczego, prawa administracyjnego, prawa karnego, prawa cywilnego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prawa o zamówieniach publicznych, ustawy o instytutach badawczych, prawa o szkolnictwie wyższym, prawa podatkowego, ustawy o finansach publicznych, prawa budowlanego, prawa autorskiego, prawa ochrony środowiska; 3) przygotowywaniu projektów umów, aneksów, porozumień i innych pism związanych z działalnością Zamawiającego oraz konsultowaniu i opiniowaniu umów, pism i porozumień kierowanych do Zamawiającego przez podmioty zewnętrzne; 4) opracowywaniu i opiniowaniu zarządzeń, regulaminów, instrukcji i wszelkich innych dokumentów; 5) opiniowaniu dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności SIWZ, wzoru umowy, oraz korespondencji zamawiającego z wykonawcami w postępowaniu aż do momentu udzielenia wykonawcy zamówienia oraz po udzieleniu zamówienia; 6) zastępowaniu Zamawiającego we wszelkich postępowaniach i sporach wynikłych z działalności Zamawiającego bez względu na charakter postępowania (sądowe, przygotowawcze, administracyjne, czy egzekucyjne) i sąd lub organ (w tym Krajową Izbą Odwoławczą), przed którym postępowanie się toczy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw, w szczególność do zastępstwa procesowego w postępowaniach cywilnych, karnych i administracyjnych; 7) przedstawianie Zamawiającemu wniosków co do zabezpieczenia roszczeń i celowości wszczęcia właściwych czynności sądowych i egzekucyjnych oraz kompleksowego prowadzenia czynności sądowych i egzekucyjnych dotyczących należności Zamawiającego; 8) uczestniczeniu na żądanie Zamawiającego w mediacjach, rokowaniach, rozmowach, sporach, negocjacjach po stronie i w imieniu Zamawiającego; 9) uczestniczeniu w spotkaniach roboczych dotyczących działalności Zamawiającego (siedziba Oddziału), a także spotkaniach na terenie Polski według skierowania Zamawiającego; 10) udzielanie konsultacji, pomocy i instruktażu pracownikom Zamawiającego w zakresie interpretacji przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania; 11) zapewnieniu niezbędnych konsultacji oraz bezpośredniej obecności w siedzibie Zamawiającego w trakcie kontroli prowadzonych u Zamawiającego; 12) bieżącej obsługi prawnej w zakresie spraw pracowniczych i kadrowych; 13) informowanie Zamawiającego o zmianach przepisów prawnych dotyczących jego działalności; 14) informowanie Dyrektora Oddziału i jego zastępców o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień; 15) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania i przekazania Zamawiającemu raz na kwartał - w terminie do 7 dni kalendarzowych licząc od dnia zakończenia kwartału rejestru prowadzonych spraw sądowych i administracyjnych (zawierający co najmniej datę wszczęcia postępowania, sygnaturę akt, powoda, pozwanego, przedmiot i aktualny stan sprawy); 16) Zamawiający może również włączyć do zakresu obowiązków Wykonawcy prowadzenie spraw nie wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia, jeżeli charakter tych spraw dotyczy działalności Zamawiającego..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 79.11.20.00 - Usługi reprezentacji prawnej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje co najmniej: Warunek 1 2 usługi, z których każda polegała na świadczeniu co najmniej przez okres 6 miesięcy kompleksowej obsługi prawnej o wartości nie mniejszej niż 45 000,00 zł netto każda, których przedmiotem było świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego, w tym jedna usługa obejmowała doradztwo prawne w zakresie obsługi państwowych osób prawnych.. Warunek 2 2 usługi o wartości nie mniejszej niż 10 00,00 zł netto każda, których przedmiotem było/jest świadczenie usług w zakresie zastępstwa procesowego.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 osobami, w tym: Warunek 1: 2 osoby wpisane na listę radców prawnych lub adwokatów z których każda posiada doświadczenie w reprezentowaniu klientów przed sądami powszechnymi w co najmniej 10 rozprawach w okresie ostatnich - latach przed upływem terminu składania ofert, Warunek 2: 1 osoba posiadająca doświadczenie w obsłudze podmiotów w zakresie prawa handlowego, która spełnia poniższe warunki: a) jest wpisana na listę radców prawnych lub adwokatów, b) w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert była autorem/współautorem co najmniej 2 pisemnych analiz, ekspertyz lub opinii prawnych dotyczących zagadnień prawnych z ustawy Prawo wodne; Za autora lub współautora pisemnej analizy, ekspertyzy lub opinii prawnej uznaje się osobę, która złożyła podpis na wersji pisemnej analizy, ekspertyzy lub opinii prawnej, przekazanej następnie podmiotowi, który przed terminem składania ofert zamówił jej sporządzenie; Warunek 3: 1 osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie udzielania zamówień publicznych na rzecz podmiotu zobowiązanego do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, która jest wpisana na listę radców prawnych lub adwokatów, oraz posiada doświadczenie w reprezentowaniu podmiotu przed Krajową Izbą Odwoławczą w przynajmniej 1 sprawie z zakresu zamówień publicznych. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń, metodą spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 osobami, w tym: Warunek 1: 2 osoby wpisane na listę radców prawnych lub adwokatów z których każda posiada doświadczenie w reprezentowaniu klientów przed sądami powszechnymi w co najmniej 10 rozprawach w okresie ostatnich - latach przed upływem terminu składania ofert, Warunek 2: 1 osoba posiadająca doświadczenie w obsłudze podmiotów w zakresie prawa handlowego, która spełnia poniższe warunki: a) jest wpisana na listę radców prawnych lub adwokatów, b) w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert była autorem/współautorem co najmniej 2 pisemnych analiz, ekspertyz lub opinii prawnych dotyczących zagadnień prawnych z ustawy Prawo wodne; Za autora lub współautora pisemnej analizy, ekspertyzy lub opinii prawnej uznaje się osobę, która złożyła podpis na wersji pisemnej analizy, ekspertyzy lub opinii prawnej, przekazanej następnie podmiotowi, który przed terminem składania ofert zamówił jej sporządzenie; Warunek 3: 1 osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie udzielania zamówień publicznych na rzecz podmiotu zobowiązanego do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, która jest wpisana na listę radców prawnych lub adwokatów, oraz posiada doświadczenie w reprezentowaniu podmiotu przed Krajową Izbą Odwoławczą w przynajmniej 1 sprawie z zakresu zamówień publicznych. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń, metodą spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Poświadczenie podmiotu na rzecz którego były wykonywane usługi
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Doświadczenie wykonawcy - 20
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Umowy w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, a w szczególności pojawienia się: 1) zmian lub wejścia w życie przepisów prawa polskiego w zakresie realizowanych prac, 2) zmian w innych, powiązanych z przedmiotem zamówienia przedsięwzięciach realizowanych lub przewidzianych do realizacji przez Zamawiającego, których to zmian nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 3) zmian w organizacji Zamawiającego, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 4) zaistnienia innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, skutkującej niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z SIWZ, 5) siły wyższej, o której mowa w §10 wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imgw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: IMGW-PIB Oddział w Krakowie ul. Piotra Borowego 14, 30-215 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2016 godzina 10:00, miejsce: IMGW-PIB Oddział w Krakowie ul. Piotra Borowego 14, 30-215 Kraków, Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie, dostawa i montaż oznakowania szpitala WIM - PIB
- Połączenie i remont lokali mieszkalnych nr 35 i 26/37 w budynku przy ul. Krakowskie Przedmieście 16/18 w Warszawie
- Dostawa 8 nowych, niezarejestrowanych samochodów osobowych
- Dostawa oraz montaż artykułów łazienkowych do kwater internatowych
- Remont pustostanów w budynku mieszkalnym przy ul. Króla Maciusia 11A m 55 i m 88 w Warszawie
- Realizacja ilościowego badania ewaluacyjnego Pikniku Naukowego i opracowanie raportu podsumowującego.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie analizy prawnej stanowiącej podstawę do złożenia wniosku o rejestrację EUWT we właściwym rejestrze
- Usługa prowadzenia zajęć i warsztatów dla uczestników Placówek Wsparcia Dziennego z terenu Gminy Raków
- Obsługa prawna Biura Planowania Budżetowego
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- usługi telefonii komórkowej (umowa na 7 lat).
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.