eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomin › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Radomin

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-28

Radomin: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Radomin
Numer ogłoszenia: 391874 - 2014; data zamieszczenia: 28.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radomin , Radomin 1a, 87-404 Radomin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6837522.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomin.pl i www.bip.radomin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Radomin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia: 1.1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całej masy stałych odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radomin, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny w szczególności: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe. Odpady odbierane z terenu nieruchomości będą gromadzone w znormalizowanych pojemnikach o pojemnościach od 120l do 1100l oraz w workach 120l z folii LDPE przeznaczonych na gromadzenie odpadów zbieranych w sposób selektywny. 1.2. Zamówienie obejmuje wyposażenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w worki na odpady zbierane selektywnie (segregowane) i pojemniki na odpady zmieszane (niesegregowane), w terminie do 23.12.2014r. Wykaz worków i pojemników (ilość i pojemność) określono przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 1.3. W ramach zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do transportu i przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych Region 3 Lipnowsko-Rypiński, dla zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania. 1.4. Wykonawca w ramach zamówienia, obowiązany jest do zbierania odpadów, w okresach, jak zapisano w uchwałach Rady Gminy Radomin, podanych w niniejszym ogłoszeniu i SIWZ; 1.5. Przystępując do przetargu, Wykonawca zobowiązany jest w trakcie wykonania zamówienia- usługi, do przestrzegania i stosowania następujących ustaw, rozporządzeń, planów, regulaminów i programów, a mianowicie: 1) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 r. poz. 1232 ze zmianami), 2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r., poz. 1399 ze zmianami), 3) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zmianami), 4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zmianami), 5) ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 1155), 6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 ze zmianami) 7) ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2012 r., poz. 145 ze zmianami), 8) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673), 9) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206), 10) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz.645), 11) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r., poz. 630), 12) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), 13) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122), 14) uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023, 15) uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj. -Pom. z 2012, poz. 2028), 16) Uchwały Nr XXXIII/193/13 Rady Gminy Radomin z dnia 29 stycznia 2013r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Radomin ( Dz. Urz. Woj. Kuj. Pom. z 2013r. poz. 709); 17) Uchwały Nr XXXI/168/12 Rady Gminy Radomin z dnia 28 listopada 2012r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2012 r. poz. 3202); 18) Uchwały Nr XXXII/188/12 Rady Gminy Radomin z dnia 18 grudnia 2012r. wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2012r. poz. 3834) 19) Uchwały Nr XXXII/189/12 Rady Gminy Radomin z dnia 18 grudnia 2012r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2012r. poz. 3835). 2. Informacje charakteryzujące Gminę Radomin oraz dane dotyczące zbieranych odpadów, do postępowania przetargowego. a) powierzchnia Gminy Radomin 8.077 ha (80,77 km2) b) ogólna ilość nieruchomości (posesji), z których powinny być odbierane odpady) - około 981 i 49 nieruchomości niezamieszkanych ( w tym 3 cmentarze) c) liczba ludności wg deklaracji 3518 osób d) ilość sołectw - 16 (w tym: z integralnymi częściami sołectw) jak poniżej l.p. Nazwa sołectwa Liczba nieruchomości zamieszkałych według deklaracji Liczba osób zamieszkałych według deklaracji Nieruchomości z segregacją odpadów wg deklaracji Nieruchomości bez segregacji odpadów według deklaracji Liczba gospodarstw Liczba osób Liczba gospodarstw Liczba osób 1 Bocheniec 62 218 57 205 5 13 2 Dulsk 134 464 109 395 25 69 3 Gaj 29 113 24 103 5 10 4 Jakubkowo 12 62 12 62 0 0 5 Kamionka 22 84 20 81 2 3 6 Łubki 32 116 31 115 1 1 7 Piórkowo 67 271 63 262 4 9 8 Płonko 18 63 18 63 0 0 9 Płonne 100 394 94 375 6 19 10 Radomin 259 899 210 778 49 121 11 Rętwiny 62 222 53 202 9 20 12 Rodzone 18 53 16 50 2 3 13 Szafarnia 79 246 68 225 11 21 14 Szczutowo 28 94 23 86 5 8 15 Wilczewo 34 119 33 116 1 3 16 Wilczewko 25 100 22 93 3 7 Razem 981 3518 853 3214 128 307 Uwaga : Zamawiający informuje, że Wykonawca winien przewidzieć ewentualne zwiększenie ilości odpadów o 15 %, które wynikać będą z powstania nowej zabudowy i zmian w deklaracjach. W takim przypadku wartość wynagrodzenia ryczałtowego przez okres trwania umowy nie ulegnie zmianie. e) Ilość zebranych odpadów oraz zawartych umów, na terenie Gminy Radomin. 1) Odpady zebrane w 2011r. ogółem 174,87 ton w tym: zmieszane (niesegregowane) 146,57 ton szkło 22,3 ton tworzywo sztuczne 6,0 ton Ilość zawartych umów przez właścicieli nieruchomości, z firmami odbierającymi odpady - 535 umów 2) Odpady zebrane w 2012r. ogółem 149,9 ton w tym: zmieszane (niesegregowane) 107,4 ton szkło 35,1 ton tworzywo sztuczne 7,4 ton Ilość zawartych umów przez właścicieli nieruchomości, z firmami odbierającymi odpady - 540 umów 3) Odpady zebrane od 1lipca 2013r. do 30 czerwca 2014r. ogółem 321,96 ton w tym: zmieszane (niesegregowane) 239,34 ton szkło 66,7 ton tworzywo sztuczne 15,92 3. Szczegółowy opis wykonania zamówienia. 3.1. Zamówienie dotyczy (odbioru i zagospodarowania) następujących rodzajów odpadów: a) zmieszanych odpadów komunalnych, b) selektywnie zbieranych odpadów komunalnych tj. tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, opakowania wielomateriałowe, 3.2. Rodzaj, ilość worków i pojemników oraz wymagania w stosunku do Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia i ustawienia pojemników oraz worków w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, a także na terenie nieruchomości niezamieszkałych w których powstają odpady komunalne. 2) Wszystkie pojemniki oraz worki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. Worki powinny być wykonane z odpowiedniej grubości folii, odpornej na rozerwanie w trakcie użytkowania. 2.1) Worki powinny być w poniżej wymienionych kolorach lub oznaczone napisem, odpowiednim do danego rodzaju zbieranego odpadu, a mianowicie: a) do odpadów szkła - worek o pojemności 120 l koloru zielonego lub z napisem SZKŁO - dla nieruchomości zamieszkałych: ok. 853 szt. - dla nieruchomości nie zamieszkanych: ok. 36 szt. b) do odpadów tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych - worek o pojemności 120 l koloru żółtego lub z napisem PLASTIK - - dla nieruchomości zamieszkałych: ok. 853 szt. - dla nieruchomości nie zamieszkanych : ok. 36 szt. c) do odpadów papieru- - worek o pojemności 120 l koloru niebieskiego lub z napisem z napisem PAPIER - dla nieruchomości zamieszkałych: ok. 853 szt. - dla nieruchomości nie zamieszkanych: ok. 36 szt. d) do odpadów zmieszanych (niesegregowanych) pojemniki w kolorze zielonym, szarym lub czarnym w ilościach: - dla nieruchomości zamieszkałych: pojemnik o pojemności 120 l - szt. ok. 981 - pojemniki dla nieruchomości nie zamieszkanych o pojemnościach (oprócz cmentarzy) : 120 l - 42 szt., 240 l - 18 szt., 360 l - 2 szt., 600 l - 4 szt., 1100 l - 1 szt. 2.2) Pojemniki i worki muszą zostać dostarczone w nieprzekraczalnym terminie do 23 grudnia 2014r. W przypadku gdy umowa zostanie podpisana po 23 grudnia 2014r. wykonawca dostarczy pojemniki i worki w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy. Worki, do odpadów zbieranych w sposób selektywny, muszą być dostarczane co miesiąc (przy każdym odbiorze odpadów). W przypadku zgłoszeń mieszkańców o zwiększonym zapotrzebowaniu na worki wykonawca dostarczy odpowiednią ilość według zapotrzebowania. W przypadku zgłoszenia właściciela nieruchomości o zwiększeniu lub zmniejszeniu pojemności pojemnika na odpady zmieszane wykonawca na wniosek zamawiającego dokona wymiany pojemnika w każdym momencie trwania umowy. 3) Pojemniki i worki mogą zostać ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości lub dostarczone tylko na teren nieruchomości, gdzie właściciel sam je ustawi. 4) Zamawiający dostarczy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne, na dzień podpisania umowy. 5) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 6) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 7) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 8) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości i innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. Harmonogram odbioru odpadów, Wykonawca dostarczy mieszkańcom, w terminach: a) na 2015r. - do 1stycznia 2014r. b) na 2016r. - do 15 grudnia 2015r. W harmonogramie należy zawrzeć informację dla właścicieli i użytkowników nieruchomości, o konieczności wystawienia pojemników ze zgromadzonymi odpadami w ustalony dzień odbioru, w widocznym i dostępnym miejscu, umożliwiając w ten sposób transport pojemnika do pojazdu. Wykonawca może zmienić harmonogram wywozu odpadów. Wówczas na 14 dni przed planowaną zmianą wywozu należy poinformować zamawiającego oraz właścicieli nieruchomości dostarczając nowy harmonogram wywozu. 9) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania raportów wagowych z odbioru i dostarczenia do RIPOK. 3.3. Transport i przekazanie odpadów do właściwej regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych - RIPOK 1) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Radomin Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. do RIPOK Regionu 3 lipnowsko - rypińskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Radomin odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie, Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. 2) Instalacje w wymienionym RIPOK Regionie 3, są dla siebie wzajemnie instalacjami zastępczymi, w przypadku awarii. Dopuszcza się przekazywanie odpadów (w przypadku awarii lub innych zdarzeń uniemożliwiających przyjmowanie odpadów) do instalacji regionalnych w sąsiednich regionach gospodarki odpadami, zgodnie z zasada bliskości lub ekonomicznej efektywności. 3.4. Częstotliwość odbioru odpadów: 1) zmieszane odpady komunalne - będą odbierane jeden raz w miesiącu, z wyjątkiem świetlicy w Radominie oraz Dulsku, w których odbiór odpadów odbywać się będzie 2 razy w miesiącu oraz cmentarzy. 2) odpady segregowane: papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe oraz szkło - będą raz w miesiącu 4. Odbiór odpadów z cmentarzy: Zamówieniem objęty jest również odbiór i zagospodarowanie odpadów z cmentarzy. Na terenie gminy Radomin działają trzy cmentarze parafialne, z których należy odbierać odpady zgodnie z zaproponowanym harmonogramem: - w miesiącach marzec, kwiecień, październik, listopad - 2 razy w miesiącu (odpady selektywne i zmieszane) - w pozostałych miesiącach roku - 1 raz na miesiąc (odpady selektywne i zmieszane) Wykonawca zaopatrzy cmentarze w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów (szkło, plastik) o wielkości 600 l każdy. Wielkość pojemników na odpady zmieszane 1100 l. 5. Zakres zamówienia nie obejmuje : - odbierania odpadów komunalnych z koszy ulicznych, - organizowania, prowadzenia i utrzymania PSZOK 6. Wymagania sanitarne dotyczące wykonania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.),rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomin. 7. Wymagania dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia i obowiązki wobec Zamawiającego 1) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; Sprawozdania powinny być sporządzane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 2) Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie rocznego sprawozdania z realizacji zadań zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zmówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający; 3) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w Rozdziale IV pkt. 3.2. 12) opisu przedmiotu zamówienia; 4) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu gminy Radomin; 5) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzenia i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. 6) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu Dokumentów Potwierdzających Recykling (DPR), jako dokumentów potwierdzających przekazanie wybranych odpadów komunalnych do miejsc prowadzenia działalności w zakresie recyklingu, które muszą potwierdzać pochodzenie odpadów z terenu Gminy Radomin. W przypadku nie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu w poszczególnych latach obowiązywania umowy, Wykonawca podda się odpowiedzialności w takim zakresie, w jakim będzie odpowiadać Gmina Radomin (kary pieniężne). Opis przedmiotu zamówienia oraz zakres obowiązków wykonawcy określony jest w ogłoszeniu oraz SIWZ a także zawarty jest w projekcie umowy. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia udostępniona jest na stronie internetowej Urzędu Gminy Radomin: www.radomin.pl - BIP - Zamówienia Publiczne - Przetargi 2014, po uprzednim zamieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP. Wymienione dokumenty będą także udostępniane wykonawcom w siedzibie zamawiającego - Urząd Gminy Radomin pok. Nr 15, w godz. od 8:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 34.92.84.80 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Radomin, na której zamierza odbierać odpady komunalne, a oraz aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów. W celu wykazania spełniania warunku wykonawcy winni dołączyć do oferty: - aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Radomin zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; - aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012. o odpadach lub równoważne wydane na podstawie wcześniejszych przepisów;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania warunku wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym zapewniającym realizację przedmiotu zamówienia, a mianowicie: 1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany: 1.1. posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną; 1) w gminie, z której terenu odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy; 2) na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 1.2. w zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej, zapewnić, aby: 1) teren bazy magazynowo-transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; 2) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 3) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; 4) teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21); 5) baza magazynowo-transportowa była wyposażona w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 1.3. na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: 1) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, 2) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 1.4. część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1.1 - 1.3. 2. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego, Wykonawca musi zapewnić, aby: 1) w posiadaniu Wykonawcy odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej: - 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych - 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; 2) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 3) na terenie bazy magazynowo-transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 3. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby: 1) urządzenia, o których mowa w pkt 2. 3), były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; 2) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu; 3) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; 4) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt 3; 5) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 4. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: 1) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; 2) pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; 3) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. W celu potwierdzenia, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, wymienionym powyżej wykonawca złoży oświadczenie (Załącznik Nr 2), o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług (Załącznik Nr 8)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia oraz zakres wykonywanych przez nie czynności, a także informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wymagane jest złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy, w oparciu o które wykonywane będzie zamówienie, nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. W celu potwierdzenia, że osoby posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, wykonawca złoży oświadczenie (Załącznik Nr 7),

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (opłaconą polisę ubezpieczeniową).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin płatności - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w zakresie 1) zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany: - stawki podatku od towarów i usług, - wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, - zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 2) terminu wykonania przedmiotu Zamówienia, które może mieć miejsce w uzasadnionych przypadkach, obejmujących w szczególności wystąpienie chociażby jednej z następujących okoliczności: - zmiana terminów realizacji zamówienia - wystąpienie innych niezależnych od Wykonawcy okoliczności powodujących, iż wykonanie Zamówienia w ustalonym terminie i/lub zakresie nie będzie możliwe

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radomin.pl-BIP-Zamówienia Publiczne-Przetargi 2014
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Radomin Radomin 1a, 87-404 Radomin,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Sekretariacie Urzędu Gminy w Radominie, Radomin 1a, 87-404 Radomin, pokój Nr 8 I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.