eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Świadczenie usług pogrzebowych na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie



Ogłoszenie z dnia 2014-11-27

Częstochowa: Świadczenie usług pogrzebowych na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie
Numer ogłoszenia: 390182 - 2014; data zamieszczenia: 27.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 37 24 200, faks 34 37 24 250.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mops.bip.czestochowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pogrzebowych na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pogrzebowych osób zmarłych z terenu miasta Częstochowy, którym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie jest zobowiązany zapewnić sprawienie pogrzebu, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt. 15 i art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.). Sprawienie pogrzebu winno odbywać się z poszanowaniem godności osób zmarłych i ich rodzin, oraz zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (j.t. Dz. U. z 2011 r., nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz z przyjętymi w tym zakresie normami. Zakres czynności składających się na wykonanie usługi pogrzebowej obejmuje w szczególności: przewóz zwłok osoby zmarłej samochodem Wykonawcy w warunkach zapewniających sanitarne i techniczne bezpieczeństwo przewozu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, z miejsca zgonu do miejsca przechowywania i na cmentarz lub z miejsca zgonu i przechowywania (np. szpital, prosektorium) na cmentarz lub z miejsca przechowywania na cmentarz; zabranie zwłok powinno nastąpić w ciągu 4 godzin od zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego drogą faksową, pisemnie lub mailem, jeżeli zwłoki osoby zmarłej nie są przechowywane w chłodni; jeśli zwłoki są przechowywane w innej niż Wykonawcy chłodni, zabranie ich powinno nastąpić w tym samym dniu co odbiór zlecenia od Zamawiającego; koszty związane z przechowaniem osoby zmarłej w chłodni Wykonawcy od dnia odbioru zlecenia, do czasu pochówku ponosi Wykonawca; załatwienie wszelkich formalności związanych z wystawieniem świadectwa zgonu, karty zgonu przez lekarza oraz wystawieniem innych dokumentów niezbędnych do dokonania pochówku zgodnie z obowiązującymi przepisami takich jak np. akt zgonu, transport zwłok z miejsca zgonu na terenie Miasta Częstochowa na zlecenie Zamawiającego do chłodni; przechowanie zwłok w chłodni od czasu (dnia) zlecenia pochówku przez Zamawiającego, do chwili pochówku, przygotowanie zwłok osoby zmarłej do pochówku, tj.: wykonanie toalety pośmiertnej - umycie i ubranie w odzież przyniesioną przez rodzinę lub inne osoby. W przypadku braku odzieży - Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie ubranie dla danej płci w odpowiednim rozmiarze właściwym dla osoby zmarłej, tj. m.in.: dla kobiet: sukienka, lub kostium i koszula lub bluzka, bielizna, rajstopy, obuwie, dla mężczyzn: garnitur, koszula, bielizna, skarpety, obuwie, dla noworodka becik, dla płodu (zarodka) odpowiedniej wielkości okrycie lniane, w przypadkach wymaganych przepisami sanitarnymi - worek foliowy; umieszczenie osoby zmarłej w odpowiedniej (co do wzrostu i tuszy) wielkości trumnie wykonanej w całości z dobrej jakości drewna sosnowego, lakierowanej, obitej w środku białą atłasową tkaniną, wyposażonej w poduszkę koloru białego, z drewnianym krzyżem na wieku lub innym symbolem wiary (zgodnym z wyznaniem zmarłego; umieszczenie prochów w urnie z dobrej jakości drewna sosnowego. Pochówek powinien odbyć się niezwłocznie i nie później niż w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania od Zamawiającego, pisemnego zlecenia drogą faksową lub mailem dokonania pochówku. Czynności jakie Wykonawca winien dokonać przed i na terenie cmentarza obejmują w szczególności: transport z chłodni lub zakładu kremacyjnego do bram cmentarza; wystawienie trumny ze zwłokami osoby zmarłej w Domu Pogrzebowym (Kaplicy przycmentarnej) na Cmentarzu Komunalnym w Częstochowie lub innym cmentarzu położonym w obrębie Miasta Częstochowy, właściwym ze względu na miejsce sprawienia pochówku, na 1 godzinę przed planowanym pogrzebem. W przypadku pochówku zwłok przez spopielenie, wystawienie zwłok w trumnie kremacyjnej winno nastąpić na dzień przed terminem pogrzebu (opłata zgodna z cennikiem usług obowiązującym na terenie cmentarza); kondukt żałobny z udziałem asysty. Kondukt żałobny powinien być prowadzony z krzyżem lub innym atrybutem, zgodnym z wyznaniem zmarłego; ceremonię pogrzebową z zabezpieczoną posługą religijną (zgodnie z wyznaniem zmarłego). Zakres posługi obejmuje: pokropek, modlitwę przy trumnie osoby zmarłej, odprowadzenie do grobu, modlitwę nad grobem, lub inne zwyczajowe formy ostatniego pożegnania właściwe dla religii zmarłego); wykopanie grobu ziemnego (opłata zgodna z cennikiem usług obowiązującym na terenie cmentarza); złożenie trumny lub urny do grobu ziemnego; usypanie mogiły w drewnianej obudowie, zabranie i wywiezienie nadmiaru ziemi pozostałej po usypaniu mogiły i uzupełnianie w ciągu trwania umowy ubytków ziemi (osiadanie grobu). Mogiła powinna zostać usypana w sposób zapewniający min. 0,5 m swobodnego przejścia z każdej strony (opłata za usypanie mogiły zgodna z cennikiem usług obowiązującym na terenie cmentarza); ustawienie na mogile krzyża wraz z imienną tabliczką nagrobną lub innego akcentu nagrobnego, zgodnie z wyznaniem zmarłego; położenie na grobie wiązanki pogrzebowej. Wiązanka musi być zrobiona z kwiatów sztucznych (co najmniej 5 sztuk, dopuszczalne kolory: biały, czerwony i żółty) na zielonym, świerkowym stroiku z szarfą żałobną zgodną z życzeniem rodziny (szerokości co najmniej 5 cm) lub przewiązana złotą wstążką o szerokości co najmniej 3 cm (w przypadku braku rodziny). Długość wiązanki musi wynosić min. 60 cm; umieszczenie nekrologów w miejscu zamieszkania lub pobytu zmarłego (jeśli był znany), na bramie cmentarza, na filarze przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Al. N.M.P. oraz przy wejściu na ul. Wały Dwernickiego od strony Al. N.M.P., w terminie co najmniej 24 godziny przed planowanym pogrzebem; bezpłatną wymianę tabliczki nagrobnej na nową w sytuacji ustalenia tożsamości zwłok osoby pochowanej uprzednio jako NN; wykupienie miejsca na cmentarzu (opłata zgodna z cennikiem usług obowiązującym na terenie cmentarza); Zamawiający każdorazowo przekaże Wykonawcy informacje niezbędne do dokonania pochówku z zastosowaniem następujących procedur: informacja o zleceniu wykonania pogrzebu będzie przekazywana, pisemnie, faksem lub mailem. W sytuacjach wyjątkowych, kryzysowych - telefonicznie. Zgłoszenie to wymaga jednak niezwłocznego (w miarę możliwości) pisemnego potwierdzenia; Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z siedziby Zamawiającego oryginału pisemnego zlecenia dokonania pochówku wraz z pozostałymi dokumentami w dniu zlecenia wykonania pogrzebu, a jeżeli zlecenie wpłynie po godz. 13:00 - w dniu następnym. Ze względu na przedmiot zamówienia wymagane jest, aby Wykonawca świadczył usługi całodobowo również w dni wolne od pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego powiadamiania Zamawiającego o terminie (data i godzina) oraz miejscu pogrzebu w formie pisemnej, faksem lub mailem, co najmniej 24 godziny przed planowanych pochówkiem. Zamawiający określił ilość pochówków w załączniku nr 2 do SIWZ - Zestawienie kosztów zadania. Zamawiający w stosunku do ilości pogrzebów zastrzega, że: w przypadku, gdy ilość pochówków będzie mniejsza, Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę usług; w przypadku, gdy liczba pochówków będzie większa, Zamawiający będzie mógł udzielić zamówienia uzupełniającego, do 20 % wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp; w przypadku konieczności wykonania przez Wykonawcę usług związanych z pochówkiem, które nie zostały ujęte w załączniku nr 2 do SIWZ, a są niezbędne do wykonania pochówku i nie można ich wyłączyć od zadania podstawowego, usługi te mogą być wykonane po sporządzeniu wykazu usług wraz z uzasadnieniem, akceptacją i zleceniem przez Zamawiającego - jako odrębne zamówienie zgodnie z ustawą Pzp. Miejscem pochówku osób zmarłych będzie Cmentarz Komunalny w Częstochowie. Zamawiający na życzenie rodziny dopuszcza możliwość dokonania pochówku (również przez spopielenie) na cmentarzu innym niż Cmentarz Komunalny w Częstochowie, położonym w obrębie Miasta Częstochowy, pod warunkiem, że złożenie zwłok następuje w grobie rodzinnym (opłata za udostępnienie miejsca poniesiona przez rodzinę zmarłego). W takim przypadku Wykonawca winien dokonać rozliczenia według rzeczywiście poniesionych kosztów i taką wycenę przedstawić Zamawiającemu (kserokopię rachunków/faktur w załączeniu). Ewentualna dopłata do ceny ofertowej będzie rozliczana pomiędzy Wykonawcą a rodziną zmarłego. W przypadku, gdy koszty rzeczywiste pochówku są niższe niż cena ofertowa, rozliczenie pochówku (pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą) następuje według faktycznie poniesionych kosztów. W przypadku czynności wykonanych przez Wykonawcę zgodnie z cennikiem usług obowiązującym na terenie cmentarza, Wykonawca uzyska zwrot poniesionych wydatków, na podstawie przedłożonych faktur wystawionych na Wykonawcę przez cmentarz właściwy ze względu na miejsce sprawienia pochówku.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do 20 % wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.37.00.00 - Usługi pogrzebowe i podobne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do realizacji zamówienia poprzez wykazanie minimum 1 samochodu przystosowanego do przewozu zwłok, spełniającego wymagania techniczne i sanitarne określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich z dnia 27.12.2007 r. (Dz. U. Z 2007 r. nr 249 poz. 1866) oraz minimum 1 chłodni przystosowanej do przechowywania zwłok, spełniającej wymagania określone w Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r. nr 75 poz. 405)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ; zestawienie kosztów zadania - załącznik nr 2 do SIWZ; oryginał pełnomocnictwa (lub kserokopia potwierdzona notarialnie) potwierdzającego uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; sposobu i realizacji zamówienia w przypadku, gdy konieczność ich wprowadzenia wynikła z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; innymi sytuacjami, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. gdy obniży to koszty realizacji zadania albo skróci czas realizacji)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://mops.bip.czestochowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 42-217 Częstochowa (pok. nr 4 - parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 42-217 Częstochowa (pok. nr 10 - parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: DODATKOWE WYMAGANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA - KLAUZULA SPOŁECZNA: Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania właściwego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wyżej wskazana osoba powinna być zatrudniona nieprzerwanie przez okres 6 miesięcy kalendarzowych w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia. Wykonawca w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej na podstawie umowy o pracę, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w rozdziale IV ust. 1 SIWZ - klauzula społeczna oraz w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy do przedłożenia Zamawiającemu zgłoszenia oferty pracy przedstawionej właściwemu urzędowi pracy, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez właściwy urząd pracy do pracodawcy oraz umowy o pracę. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania w/w osoby. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osoby. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez daną osobę lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby, spełniającej ww. warunki, tak aby określone w klauzuli społecznej warunki były spełnione przez okres 6 miesięcy realizacji zamówienia. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przez okres 6 miesięcy przy realizacji zamówienia, wymaganej przez Zamawiającego osoby bezrobotnej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty najniższego wynagrodzenia wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia, chyba że Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy właściwemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osoby bezrobotnej nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.