eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lądek-Zdrój › Zakup i dostawa sprzętu i urządzeń medycznych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-11-27

Lądek-Zdrój: Zakup i dostawa sprzętu i urządzeń medycznych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.
Numer ogłoszenia: 390076 - 2014; data zamieszczenia: 27.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A. , ul. Wolności 4, 57-540 Lądek-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 74 8 115 470, faks 74 8 115 470.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uzdrowisko-ladek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Podmiot Leczniczy-Spółka Akcyjna Województwa Dolnośląskiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa sprzętu i urządzeń medycznych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu i urządzeń medycznych dla Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A. zgodnie formularzami cenowymi wg zał. od nr 7 do nr 22 do SIWZ tj. - Urządzenie do ćwiczeń w podnoszeniu, z oporem i w odciążeniu - 1 szt., - System dynamicznego odciążenia - 1 szt.,- Profesjonalna bieżnia - 1 szt.,- Wielofunkcyjny stół do ćwiczeń manualnych ręki -1 szt., - Urządzenie do ćwiczeń kończyn dolnych i górnych z wykorzystaniem oporu elastycznego -1 szt.,- Elektryczny podnośnik jezdny dla osób niepełnosprawnych - 3 szt.,- Wanna do masażu wirowego kończyn górnych -2 szt., - Wanna do masażu wirowego kończyn dolnych - 2 szt.,- Wanna do masażu podwodnego-1 szt.,- Laser biostymulujący - 1 szt.,- Laser biostymulujący - 1 szt., - Urządzenie do terapii polem magnetycznym z aplikatorami płaskimi - 1 szt., - Leżanka zabiegowa, drewniana, tapicerowana - 3 szt.,- Mobilny wózek sensoryczny-1 szt., - Pas do podnoszenia chorego - 1 szt., - Śliska deska do przemieszczania chorego - 1 szt., - Podkładka obrotowa na podłogę - 1 szt., Podkład ślizgowy pod prześcieradło - 2 szt., - Materac przeciwodleżynowy - 10 szt.,-Tablice manipulacyjne do stymulacji wzroku, słuchu i dotyku - 1 szt. Opis wymagań Zamawiającego, jakie muszą spełniać: oferowany sprzęt i urządzenia medyczne pod względem parametrów i konfiguracji określa załącznik nr 2 do SIWZ. Przedmiot dostawy ma spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679 ze zm.), a w szczególności ma być oznakowany znakiem CE, a jeżeli ocena zgodności była przeprowadzana pod nadzorem jednostki notyfikowanej, to obok znaku CE ma być umieszczony numer identyfikacyjny właściwej jednostki notyfikowanej. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych tj. możliwość zaoferowania sprzętu cechującego się innymi parametrami niż te, które są podane w SIWZ, ale o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do opisanych w SIWZ. Przez pojęcie równoważności Zamawiający rozumie spełnianie przez oferowany sprzęt minimalnych wymagań określonych w zał. nr 2 i 2c do SIWZ dotyczących przeznaczenia i funkcji oraz wskazanych parametrów. Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z dyspozycją art. 30 ust. 5 Pzp poinformować Zamawiającego o fakcie złożenia oferty równoważnej oraz wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego. Warunki dostaw przedmiotu zamówienia: a) Przedmiot zamówienia winien być dostarczony transportem Wykonawcy i na jego koszt, do obiektu Zamawiającego - Szpitala Uzdrowiskowego Stanisław położonego przy ul. Wolności 2a w Lądku Zdroju, w godzinach pracy Zamawiającego. b) Termin dostawy sprzętu i urządzeń, o których mowa w zał. od nr 7 do nr 22 oraz zał. nr 2 do SIWZ będzie ustalany z osobami upoważnionymi przez Zamawiającego określonymi w rozdziale XIII SIWZ. c) Wszelkie ryzyko związane z dostawą, rozładunkiem i uruchomieniem przedmiotu umowy ponosi Wykonawca. d) Wykonawca oświadcza, że dostarczone urządzenia i sprzęt medyczny spełniają minimalne wymagania przedmiotu umowy ujętego w zał. nr 2 do SIWZ, są fabrycznie nowe (rok produkcji nie starszy niż 2014r.) w pełni sprawne, gotowe do pracy, objęte gwarancją producenta, odpowiadające standardom jakościowym i technicznym wynikającym z ich funkcji i przeznaczenia oraz, że są wolne od wad prawnych i fizycznych. e) Wykonawca oświadcza, że dostarczony sprzęt i urządzenie medyczne pochodzą z autoryzowanego źródła - oficjalnego kanału sprzedaży na rynek Unii Europejskiej i podlega pełnej obsłudze gwarancyjnej producenta lub innego podmiotu świadczącego autoryzowany serwis gwarancyjny. f) Szczegółowe warunki gwarancji określa załącznik nr 2a do SIWZ. Zakres zamówienia zawiera się w kwocie szacunkowej powyżej 30 000 Euro a poniżej wartości progów określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - zwana dalej Pzp (Dz. U. z 2013r., poz. 907 ze zm.)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne 33.15.00.00 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii 33.19.20.00 - Meble medyczne 33.19.31.20 - Wózki inwalidzkie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 16.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla części od 1 do 16 zamówienia w wysokości: 6 960,00 zł (słownie: sześć tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych) w tym: Dla części 1 - 300,00 zł (słownie: trzysta złotych), Dla części 2 - 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych), Dla części 3 - 1 200,00 zł (słownie: tysiąc dwieście złotych), Dla części 4 - 200,00 zł (słownie: dwieście złotych) Dla części 5 - 120,00 zł (słownie: sto dwadzieścia złotych), Dla części 6 - 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych), Dla części 7 - 400,00 zł (słownie: czterysta złotych), Dla części 8 - 550,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt złotych), Dla części 9 - 650,00 zł (słownie: sześćset pięćdziesiąt złotych), Dla części 10 - 280,00 zł (słownie: dwieście osiemdziesiąt złotych), Dla części 11 - 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych), Dla części 12 - 120,00 zł (słownie: sto dwadzieścia złotych), Dla części 13 - 60,00 zł (słownie: sześćdziesiąt złotych), Dla części 14 - 120,00 zł (słownie: sto dwadzieścia złotych), Dla części 15 - 90,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt złotych), Dla części 16 - 70,00 zł (słownie: siedemdziesiąt złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna przedłożenie oświadczenia o posiadaniu uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek wg zał. nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: podpisany przez Wykonawcę wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, min. 1 dostawy (dla każdej części zamówienia), rodzajowo podobnej do przedmiotu zamówienia (sprzęt i urządzenia medyczne) o wartości brutto na co najmniej: 14 tys. zł. dla części 1, 45 tys. zł. dla części 2, 65 tys. zł. dla części 3, 7 tys. zł. dla części 4, 5 tys. zł. dla części 5, 45 tys. zł. dla części 6, 16 tys. zł. dla części 7, 21 tys. zł. dla części 8, 24 tys. zł. dla części 9, 10 tys. zł. dla części 10, 47 tys. zł. dla części 11, 4 tys. zł. dla części 12, 2 tys. zł. dla części 13, 6 tys. zł. dla części 14, 3 tys. zł. dla części 15, 2 tys. zł. dla części 16, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem min. po 1 poświadczeniu (dowody - min. po jednym dla każdej części zamówienia), potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - wg załącznika nr 5 do SIWZ. W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca przedstawi minimalnie 1 doświadczenie na wartość nie mniejszą niż suma wartości oferowanych części.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna przedłożenie oświadczenia o posiadaniu potencjału technicznego pozwalającego na wykonanie zamówienia - wg zał. nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna przedłożenie oświadczenia o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wg zał. nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna przedłożenie oświadczenia o odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia. - wg zał. nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca powinien wykazać się realizacją min. 1 dostawy (dla każdej części zamówienia), rodzajowo podobnej do przedmiotu zamówienia (sprzęt i urządzenia medyczne) o wartości brutto na co najmniej: 14 tys. zł. dla części 1, 45 tys. zł. dla części 2, 65 tys. zł. dla części 3, 7 tys. zł. dla części 4, 5 tys. zł. dla części 5, 45 tys. zł. dla części 6, 16 tys. zł. dla części 7, 21 tys. zł. dla części 8, 24 tys. zł. dla części 9, 10 tys. zł. dla części 10, 47 tys. zł. dla części 11, 4 tys. zł. dla części 12, 2 tys. zł. dla części 13, 6 tys. zł. dla części 14, 3 tys. zł. dla części 15, 2 tys. zł. dla części 16.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • inne dokumenty

    1) oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że oferowany sprzęt i urządzenia medyczne są dopuszczone do obrotu na terenie RP i spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych Dz. U. Nr 107, poz. 679 ze zm.), b) deklarację zgodności lub certyfikat CE oferowanego sprzętu i urządzenia medycznego (jeżeli dotyczy), wystawione przez uprawniony podmiot.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - wg zał. nr 1do SIWZ. 2. Formularze cenowe - wg zał. od nr 7 do nr 22 do SIWZ. 3. Warunki gwarancji - wg zał. nr 2a do SIWZ. 4. Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego - wg zał. nr 2b do SIWZ. 5. Warunki graniczne - wg zał. nr 2c do SIWZ. 6. Zobowiązania innych podmiotów - wg zał. nr 5a do SIWZ. 7. Zaakceptowany projekt umowy - wg zał. nr 6 do SIWZ 8. Dokument lub pełnomocnictwo, z których wynika uprawnienie osoby (osób) do składania oświadczeń woli i reprezentowania wykonawcy, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru. W takiej sytuacji dokument lub pełnomocnictwo muszą być integralną częścią oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja jakości - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza następujące istotne zmiany w umowie: a) zmiana wysokości stawki podatku VAT na towary będące przedmiotem umowy określone w zał. nr od 7 do 22 do SIWZ, b) gdy zachodzi konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, c) gdy zachodzi konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia w wyniku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy, c) zmiana polegająca na wydłużeniu okresu gwarancyjnego przez producenta, d) obniżenie cen towarów wyszczególnionych w formularzach cenowych od nr 7 do 22 nie wymaga zmiany umowy w formie aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uzdrowisko-ladek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A., ul. Wolności 4, 57-540 Lądek Zdrój, pok. nr 4(Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2014 godzina 12:00, miejsce: Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A., ul. Wolności 4, 57-540 Lądek Zdrój, pok. nr 105(Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pt: Zwiększenie potencjału usługowego w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007- 2013, Priorytet 1 Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw Działanie 1.1 Inwestycje dla przedsiębiorstw, Schemat 1.1.D2- Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw prowadzących działalność uzdrowiskową zlokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.