Gorzyce: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych stanowiących własność Gminy Gorzyce w roku 2015 i 2016.
Numer ogłoszenia: 382842 - 2014; data zamieszczenia: 21.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gorzyce , ul. Sandomierska 75, 39-432 Gorzyce, woj. podkarpackie, tel. 015 8361801, 8362075, 8362408, faks 015 8362209.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminagorzyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych stanowiących własność Gminy Gorzyce w roku 2015 i 2016..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych na nieruchomościach niezamieszkałych stanowiących własność Gminy Gorzyce - w terminie od 2 stycznia 2015 do 31 grudnia 2016 roku. 2. Powierzchnia Gminy Gorzyce wynosi ok. 6 917 ha, na których znajduje się 8 miejscowości. Odpady będą odbierane z nieruchomości niezamieszkałych (dalej w SIWZ nazywanych obiektami i terenami komunalnymi) wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ. W okresie poprzednich 12 miesięcy, tj. od 01.11.2013 r. do 31.10.2014 r., ze wskazanych w załączniku nr 1 obiektów i terenów komunalnych odebrano ogółem ok. 534,4 Mg, zmieszanych odpadów komunalnych. Minimalne częstotliwości odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z obiektów i terenów komunalnych określa załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, specyfikacją istotnych warunków zamówienia i szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zachowaniem należytej staranności wymaganej od profesjonalisty. 4. Wszystkie odpady zebrane z terenu Gminy Gorzyce Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podk., poz. 1829 z późn. zm.). 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach - z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 - 22.00. Wyjątkowo dopuszcza się wykonywanie odbioru na zasadach opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Wykonawca, oprócz stosowania się do granicznych (minimalnych) zapisów harmonogramu odbioru odpadów, zobowiązany jest także do monitorowania stanu zapełnienia pojemników i dopasowywania częstotliwość ich opróżniania w taki sposób, aby nie dopuszczać do zalegania przy nich odpadów. Ponadto w przypadku telefonicznego zgłoszenia przez pracowników Urzędu Gminy Gorzyce zalegania dużych ilości odpadów w miejscach odbioru objętych zamówieniem Wykonawca jest zobowiązany do ich odebrania w terminie 12 godzin od momentu zgłoszenia. 7. Odbiór będzie prowadzony w sposób ciągły, niezakłócający spoczynku nocnego oraz niezależnie od warunków atmosferycznych. 8. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy przygotować i przedłożyć Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów komunalnych, ze wskazaniem konkretnych dat odbioru odpadów zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązuje się do comiesięcznego przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia. 10. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności: 1) zapobieganiu wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas zbiórki odpadów; 2) odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. 3) uprzątnięcia miejsca w którym umiejscowione są pojemniki. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania pojemników takiego rodzaju i w takiej ilości, aby Zamawiający mógł gromadzić odpady komunalne zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzyce (Dz. Urz. Woj. Podk. z 2013 r., poz. 1234). 12. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia i utrzymania w należytym stanie technicznym pojemników o minimalnej łącznej pojemności wykazanej w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 13. Wykonawca jest zobowiązany, aby nie więcej niż 30% odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji zostało przekazywane do składowania. 14. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca podejmował działania mające na celu propagowanie recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w tym aby Wykonawca prowadził akcję informacyjną przy punktach odbioru odpadów zachęcającą do segregowania odpadów np. poprzez zastosowanie tablic informacyjnych w miejscach odbioru odpadów lub odpowiedniego opis pojemników przeznaczonych do zbiórki selektywnej. 15. Wykonawca ma obowiązek: 1) zapewnić, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu pracy, przebytej drogi pojazdów i lokalizacji miejsc w których dokonano odbioru odpadów za pomocą systemu pozycjonowania satelitarnego; 2) zapewnić pomiar masy zbieranych odpadów w miejscach ich odbioru w powiązaniu z systemem określonym w pkt. 1. I w taki sposób aby zapewnić ich wiarygodność; 3) udostępnić Zamawiającemu aplikację (poprzez jej zainstalowanie na wskazanym komputerze w siedzibie Zamawiającego) umożliwiającą bezpośredni i bieżący podgląd danych określonych w pkt 1 i 2 w celu weryfikacji oraz archiwizację danych w formie plików .xls (.txt lub .docx). 16. Strony umowy uzgadniają, że: 1) dane z urządzeń wymienione w ust. 12 są podstawą do ustalenia ilości odebranych odpadów; 2) w sytuacjach awaryjnych (brak działania urządzeń wymienionych w ust. 12 pkt. 1-2 lub zastosowanie pojazdu nie wyposażonego w te urządzenia) dopuszcza się szacunkowe ustalenie ilości odebranych odpadów przy obecności przedstawiciela Zamawiającego (zarządcy danego terenu lub obiektu komunalnego) i spisaniu stosownego protokołu lub notatki; 3) wykonanie odbioru w sposób opisany w pkt 2 nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku poniesienia kar określonych w §7 ust. 2..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy. 2. Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2013, poz. 1399 z późn. zm.).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają zmianę postanowień niniejszej umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy Pzp w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie przewidziano, a w szczególności: 1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym prawa miejscowego; 2) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT podacie zawarcia umowy tj. obniżeniu lub podwyższeniu wskutek zmiany przez władze ustawodawczą stawki podatku VAT - odpowiednio do zmiany stawki podatku VAT - względem usług, do których mają zastosowanie zmienione przepisy; 3) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wstąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; 4) wprowadzenia zmian w stosunku do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wykonywania prac wykraczających poza zakres przedmiotu umowy, w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gorzyce.itl.pl/bip/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gorzyce, ul. Sandomierska 75, 39-432 Gorzyce..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Gorzyce, ul. Sandomierska 75, 39-432 Gorzyce, pokój nr 4 (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI GORZYCE
- Opracowanie kompletnych dokumentacji projektowo - kosztorysowych dróg gminnych wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę/ZRID inwestycji drogowych
- Termomodernizacja wraz z przebudową, rozbudową oraz częściową zmianą sposobu użytkowania budynku Klubu Sportowego UNIA w Turzy Śląskiej
- Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Gorzyce.
więcej: przetargi GORZYCE »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.