eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jasień › Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Jasień w 2015 r. - przetarg II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-11-20

Jasień: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Jasień w 2015 r. - przetarg II
Numer ogłoszenia: 381486 - 2014; data zamieszczenia: 20.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jasień , ul. XX-lecia 20, 68-320 Jasień, woj. lubuskie, tel. 068 4578872, faks 068 4578873.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jasien.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Jasień w 2015 r. - przetarg II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) odbieranie odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Jasień, b) zabezpieczenie worków - pojemników do selektywnej zbiórki w kolorach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Jasień, c) zabezpieczenie i umożliwienie mieszkańcom Gminy Jasień odpłatnego wynajęcia lub zakupu pojemników na odpady komunalne, odpowiadających postanowieniom regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Jasień, d) mycie i dezynfekcję u źródła pojemników na odpady, e) prowadzenie mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (dalej: mobilny PSZOK) na terenie miasta Jasień oraz mobilnego PSZOK na obszarach wiejskich oraz utylizowanie odpadów z ww. mobilnych PSZOKów oraz punktów, do których mieszkańcy Gminy Jasień przekazywać mogą przeterminowane leki i zużyte baterie. 2.Na terenie Gminy Jasień obowiązuje system mieszany gromadzenia odpadów komunalnych (workowo-pojemnikowy). 3.Wykonawca dostarczy nieodpłatnie (w ramach ceny podanej w ofercie) do właścicieli nieruchomości zamieszkałych pojemniki - worki do selektywnej zbiórki odpadów: a) w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych muszą być wyposażone nieruchomości wielolokalowe zamieszkałe przez co najmniej 15 rodzin, dla każdej selektywnie zbieranej frakcji osobny pojemnik, a także nieruchomości wielolokalowe zamieszkałe przez mniej niż 15 rodzin - na wniosek zarządcy, dla każdej selektywnie zbieranej frakcji osobny pojemnik, b) w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych muszą być wyposażone nieruchomości jednorodzinne i nieruchomości wielolokalowe zamieszkałe przez nie więcej niż 14 rodzin, przy czym worki spełniać muszą następujące parametry: -materiał - folia polietylenowa LDPE, -pojemność - minimum 60 l, -kolory - niebieski, biały, brązowy i żółty, odpowiednio dla każdej selektywnie zbieranej frakcji, -grubość - co najmniej 60 mikronów. Worki dla nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej deklarujących selektywną zbiórkę należy dostarczyć bezpośrednio do właściciela nieruchomości lub do Zarządcy nieruchomości. 4. Wykonawca zapewni możliwość zakupu lub dzierżawy pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych na koszt właściciela nieruchomości. Decyzję o zakupie lub dzierżawie pojemnika podejmuje właściciel lub zarządca nieruchomości. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o minimalnej pojemności 110 l, zaś w zabudowie wielorodzinnej 1100 l (dopuszcza się pojemniki o pojemności 110 l na jeden lokal mieszkalny); dopuszcza się również stosowanie pojemników o pojemności 60 i 80 l w przypadku, gdy nieruchomość zamieszkuje 1 lub 2 osoby. Wykonawca gwarantuje możliwość odbioru odpadów z pojemnika każdego typu. W przypadku braku możliwości odbioru (załadunku) danego typu pojemnika z przyczyn technicznych leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca dostarczy nieodpłatnie zamienny pojemnik lub pojemniki o pojemności nie mniejszej, niż pojemnik właściciela. 5. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia dwa razy w roku (maj-czerwiec oraz sierpień-wrzesień) wykona mycie i dezynfekcję pojemników na odpady. Usługę wykonawca wykona u źródła, czyli w miejscu ustawienia pojemników - w specjalnie przystosowanym do tego celu pojeździe. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów ulegających biodegradacji: a) co najmniej raz w tygodniu z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej zamieszkałej przez co najmniej 15 rodzin, b) co najmniej raz na dwa tygodnie z terenu pozostałych nieruchomości zamieszkałych. 6. Selektywna zbiórka odpadów będzie się odbywała głównie w systemie workowym. Dla potrzeb selektywnej zbiórki stosuje się worki lub pojemniki o minimalnej pojemności 60 l. Odpady zbierane w sposób selektywny winny być gromadzone w workach z zachowaniem następującej kolorystyki dla poszczególnych frakcji : a) kolor niebieski - dla papieru i tektury, b) kolor biały - dla szkła, c) kolor brązowy - dla odpadów biodegradowalnych, d) kolor żółty - dla tworzyw sztucznych. Dopuszcza się selektywną zbiórkę odpadów w odpowiednio kolorystycznie oznakowanych pojemnikach lub w pojemnikach o jednolitej kolorystyce oznaczonych w sposób wyraźny naklejkami informacyjnymi o kolorystyce odpowiadającej poszczególnym frakcjom odpadów. Kolory pojemników do selektywnej zbiórki muszą być zbieżne z kolorystyką worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Nr 219, poz. 1858). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie: a) co najmniej raz na dwa tygodnie z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej zamieszkałej przez co najmniej 15 rodzin, b) co najmniej raz w miesiącu z terenu pozostałych nieruchomości zamieszkałych. Przychód z tytułu odbioru odpadów zbieranych selektywnie stanowić będzie przychód Wykonawcy. Odpady odbierane przez Wykonawcę w ramach mobilnego PSZOK pozostają w jego gestii i jest on zobowiązany do ich zagospodarowania; oznacza to, że np. za utylizację odpadów niebezpiecznych Wykonawca ponosił będzie koszty, zaś z tytułu utylizacji innych odpadów Wykonawca osiągać będzie przychód. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania, zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, każdej ilości odpadów przekazywanych przez właściciela nieruchomości zamieszkałej położonej na terenie Gminy Jasień obejmujących: -odpady zmieszane i pozostałości z sortowania, -odpady zbierane selektywnie z podziałem na następujące frakcje: papier i tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, odpady biodegradowalne. 2. Wykonawca jest zobowiązany do utworzenia i obsługi mobilnego PSZOK, do którego właściciele nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jasień będą mogli przekazać wszystkie frakcje zbierane selektywnie zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasień, przy czym: a) mobilny PSZOK dla miasta Jasień ma być utworzony w Jasieniu przy ul. Żytniej (teren byłej oczyszczalni ścieków należącej do Zakładu Komunalnego Sp. z o.o. w Jasieniu, Wykonawca ponosi opłaty związane z dzierżawą terenu ) - zbiórka odpadów ma się odbywać 1 raz na miesiąc w godzinach od 8:00 do 20:00, zgodnie z przedstawionym harmonogramem; do obowiązku Wykonawcy należy wyposażenie mobilnego PSZOK w odpowiednie pojemniki/kontenery; wywóz wszystkich zebranych odpadów z mobilnego PSZOK następować ma w ciągu 7 dni po zakończeniu zbiórki. Wykonawca odbierze odpady podrzucone na teren PSZOK (lub teren przyległy do PSZOK) w innym terminie, niż podany w harmonogramie, po telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego, w terminie wskazanym w ofercie, jako termin odbioru odpadów z mobilnego PSZOK w miejscowości Jasień. b) mobilny PSZOK na terenie wiejskim ma być organizowany w każdej miejscowości Gminy Jasień tj. 17 wsi, z częstotliwością 1 raz na dwa miesiące, zgodnie z przedstawionym harmonogramem, zbiórka odpadów wystawionych przed posesje, od godziny 7:00. Wywóz zebranych odpadów ma nastąpić w dniu zakończenia zbiórki. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu trasę przejazdu, najpóźniej na 7 dni przed terminem zbiórki. 3. Przeterminowane leki i zużyte baterie będą od mieszkańców przyjmowane w 3 wyznaczonych przez Zamawiającego punktach na terenie Gminy, tj.: - Apteka Nowa, ul. XX lecia 20a, 68-320 Jasień - przeterminowane leki, - Apteka Bernadeta Stokłosa, ul. Powstańców Warszawskich 2, 68-320 Jasień - przeterminowane leki, - Urząd Miejski w Jasieniu, ul. XX lecia 20, 68-320 Jasień - zużyte baterie. Wykonawca zapewni pojemniki do zbiórki przeterminowanych leków i baterii i przekaże je do ww. punktów. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę zgromadzonych w ww. punktach przeterminowanych leków i zużytych baterii - raz w miesiącu, w godzinach pracy danego punktu. Odbiór i utylizacja przeterminowanych leków i zużytych baterii odbywać się będą w ramach ceny podanej w ofercie. 4. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów zmieszanych oraz pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych - Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie. Do czasu wybudowania ZZO w Marszowie, Wykonawca ma obowiązek transportować w/w odpady do Sortowni Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Żarach przy ul. Żurawiej, prowadzonej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Górnośląskiej 2, 68-200 Żary. W przypadku awarii instalacji wskazanej wyżej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt (dotyczy transportu) do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, do której przypisana jest Gmina Jasień, zgodnie z obowiązującym Wojewódzkim planem gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego. Cena oferty nie obejmuje kosztów przyjęcia odpadów zmieszanych oraz pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych - Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie, do Sortowni Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Żarach przy ul. Żurawiej, prowadzonej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Górnośląskiej 2, 68-200 Żary ani do instalacji zastępczej, ponieważ stanowi on koszt Zamawiającego. 5. W przypadku selektywnie zebranych odpadów, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 6. Wykonawca we własnym zakresie i na własny rachunek jest zobowiązany do doczyszczenia selektywnie odebranych odpadów do jakości odpowiadającej uzgodnieniom z instalacją odzysku i unieszkodliwiania, do której Wykonawca przekazywać będzie poszczególne frakcje odpadów. 7. Wykonawca odbierać będzie odpady wystawione przed wejście na teren nieruchomości lub bezpośrednio z terenu nieruchomości, pod warunkiem pozostawienia otwartym miejsca gromadzenia odpadów dostępnego z drogi. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru odpadów zmieszanych leżących obok pojemnika, jeżeli zostały zgromadzone w workach o innym kolorze niż przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów. Pojemniki po opróżnieniu powinny być puste (bez resztek odpadów) i odstawione w miejsce, z którego je pobrano. 8. Wykonawca wykona 2 razy w roku (maj/czerwiec, sierpień/wrzesień) mycie i dezynfekcję pojemników do gromadzenia odpadów. Usługa może być wykonana wyłącznie w miejscu ustawienia pojemnika - w specjalnie do tego celu przystosowanym pojeździe. 9. Wykonawca we własnym zakresie zabezpiecza środki techniczne odpowiednie do prawidłowego wykonania zamówienia. Wykonawca przedmiotową usługę świadczyć będzie zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, wymogami ochrony sanitarnej, przepisami z zakresu prawa ochrony środowiska oraz przepisami BHP. W razie awarii pojazdów do odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy odpowiadający wymogom obowiązujących przepisów prawa i warunkom postępowania przetargowego. 10. Usługa będzie świadczona zgodnie z przyjętym harmonogramem odbioru odpadów oraz ustaloną trasą wywozu odpadów. Harmonogram odbierania odpadów, z uwzględnieniem rodzaju odbieranych odpadów, przygotowuje Wykonawca biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może odbywać się w dni wolne od pracy ani w godzinach nocnych. Za dni wolne od pracy uznaje się soboty oraz dni wskazane w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. Nr 4, poz. 28 z późn. zm.). Za godziny nocne uważa się godziny: 22:00 - 6:00. Harmonogram obejmujący okres od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. zostanie opracowany i przedłożony do akceptacji Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. Do harmonogramu należy dołączyć propozycję trasy wywozu odpadów z terenu Gminy Jasień. W harmonogramie Wykonawca wskaże numer telefonu oraz dni i godziny funkcjonowania Telefonicznego Punktu Obsługi Klienta. Wykonawca zobowiązany jest do kolportażu, dla każdej nieruchomości zamieszkałej, zaakceptowanego przez Zamawiającego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, zawierającego datę odbioru poszczególnych frakcji odpadów, w terminie 7 dni od dnia jego zaakceptowania przez Zamawiającego. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania o zmianie terminu odbioru odpadów każdego właściciela nieruchomości objętego usługą. Zmiany harmonogramu wymagają zachowania formy pisemnej. 11. W przypadku, gdy odbierane przez Wykonawcę odpady nie są gromadzone w pojemnikach lub workach odpowiadającym wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Jasień, Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o tym fakcie, wskazując nieruchomość, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom regulaminu. 12. Pojazdy Wykonawcy w trakcie realizacji usług odbioru odpadów na rzecz Zamawiającego nie mogą jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. 13. Zakazuje się Wykonawcy jednoczesnego odbioru w jednym transporcie odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Jasień z odpadami zebranymi z innych gmin. 14. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do: a) utworzenia Telefonicznego Punktu Obsługi Klienta dostępnego w dniach prowadzenia odbioru odpadów z terenu Gminy Jasień, w którym mieszkańcy będą mogli zgłosić reklamacje i uwagi dotyczące wykonywania usług; we wskazanych w harmonogramie dniach i godzinach punkt musi być obligatoryjnie dostępny dla mieszkańców (tzn. pełniony będzie dyżur telefoniczny); b) porządkowania miejsc ustawienia pojemników ze wszystkich znajdujących się tam odpadów, c) niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń powstających w wyniku załadunku i transportu odpadów, w szczególności usunięcia odpadów wysypanych z pojemników, worków i pojazdów; d) organizowania odbioru i transportu odpadów w sposób niezagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego, odbywający się według wyznaczonych tras i w terminach wyznaczonych harmonogramem; e) odbierania odpadów selektywnie zbieranych, w sposób uniemożliwiający przemieszanie się poszczególnych frakcji odpadów - dotyczy w szczególności odpadów gromadzonych w pojemnikach; f) odbierania odpadów w sposób uniemożliwiający przemieszanie się selektywnie zebranych odpadów ze zmieszanymi odpadami komunalnymi; g) odbierania odpadów niezależnie od warunków atmosferycznych; h) odbierania jako odpady zmieszane odpadów selektywnie zebranych przez właściciela nieruchomości, jeżeli w danym strumieniu odpadów znajduje się objętościowo ponad 10% odpadów innego rodzaju. 15. Wykonawca zobowiązany jest powiadamiać Zamawiającego o: a) adresach nieruchomości potencjalnie zamieszkałych, na których powstały odpady, nieujętych w bazie adresowej przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego (Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o potencjalnych nieruchomościach, na których powstają odpady nieujęte w bazie adresowej, w przypadku zauważenia pojemnika z odpadami na nieruchomości nieujętej w bazie adresowej przekazanej przez Zamawiającego); b) przypadkach, w których w strumieniu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych znajduje się szacunkowo ponad 10% odpadów podlegających segregacji (dotyczy nieruchomości, na których zadeklarowano prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów). 16. Wykonawca do zawiadomień, o których mowa pkt 14 lit. b jest zobowiązany dołączyć dokumentację fotograficzną, umożliwiającą w sposób jednoznaczny określenie nieprawidłowości, identyfikację miejsca i daty jej wystąpienia oraz nieruchomości, której dotyczy. 17. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań, w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy, zgodnie z wytycznymi art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 18. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo do dołączania do wystawianej faktury VAT dokumentu określającego ilości poszczególnych frakcji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości. 19. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć samochody wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia tak, aby w trakcie realizacji usługi posiadały urządzenia monitorujące aktualną lokalizację, ruch, postoje oraz rozładunek pojazdu. Wykonawca wyposaży Zamawiającego w licencjonowane oprogramowanie z mapą lub zapewni dostęp w postaci wersji webowej umożliwiający analizę danych, a także ich prezentowanie na mapie (lokalizacja, status). Mapa zapewnić musi dokładną lokalizację pojazdu, która umożliwia identyfikację ruchu pojazdu na konkretnej ulicy (przyjmując konkretną długość i szerokość geograficzną). Oprogramowanie pozwoli na prezentację bieżących jak i historycznych danych za dowolny, wybrany przez Zamawiającego okres. Dane muszą być na bieżąco odczytywane przez urządzenia zamontowane w jednostce transportowej, przesyłane oraz archiwizowane w systemie. Aktualizacja danych będzie się odbywała nie rzadziej niż co 1 minutę (przy założeniu, że w pojeździe jest włączona stacyjka). W razie braku dostępu do transmisji gprs (ruch pojazdu w miejscu, gdzie brak dostępu do transmisji), Wykonawca zapewni przesył danych w momencie znalezienia się pojazdu w pierwszym miejscu, gdzie jest już dostępna transmisja danych gprs. Wykonawca zapewni archiwizację danych przez czas trwania umowy. Natomiast w przypadku awarii uniemożliwiającej gromadzenie i przesył danych z konkretnej jednostki transportowej Wykonawca ma obowiązek, w ciągu jednego dnia roboczego, od momentu wystąpienia awarii, doprowadzić do jej usunięcia. Za czas świadczenia usługi w sytuacji awarii Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wykazania w inny sposób prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca zapewni przeszkolenie co najmniej dwóch pracowników Zamawiającego w zakresie korzystania z systemu. 20. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania specjalistycznymi, sprawnymi technicznie środkami transportu, zdolnymi do odbioru i transportu poszczególnych rodzajów odpadów oraz bazą magazynowo-transportową, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 21. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, c) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasień - przyjętego uchwałą nr XXIII/225/13 Rady Miejskiej w Jasieniu z dnia 20 marca 2013 r. 22. Wszelkie sposoby ulepszania, z inicjatywy Wykonawcy, systemu odbioru odpadów dotyczące identyfikacji worków lub pojemników obciążają Wykonawcę. Inicjatywy, o których mowa wyżej wymagają zgody Zamawiającego. 23. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody w mieniu lub zdrowiu osób trzecich powstałe podczas lub w związku z wykonywaniem zamówienia, chyba że szkody powstały z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy lub brak jest winy po stronie Wykonawcy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, o wartości nie wyższej niż 10 % wartości przedmiotu zamówienia. Zamówienie to będzie przedmiotem odrębnej umowy. Umowa taka zostanie zawarta w przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej, np. nagłej potrzeby odbioru odpadów z miejsca nieobjętego harmonogramem wywozu lub też potrzeby wywozu odpadów poza ustalonym harmonogramem. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że wartość tej umowy nie może być wyższa niż 10% wartości umowy zawartej na podstawie niniejszego postępowania przetargowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie:a) aktualne zezwolenie na transport odpadów w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, b) oświadczenie Wykonawcy o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Jasień, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie:a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców; Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że realizuje lub realizował w tym czasie co najmniej jedną usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych o wartości minimum 200.000 zł; wykaz wykonanych/wykonywanych usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie:a) potwierdzenia dysponowania urządzeniami i pojazdami do realizacji zamówienia dla potrzeb prawidłowej realizacji usług na terenie Gminy Jasień w ilościach zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); wykaz pojazdów i urządzeń wymaganych przez Zamawiającego stanowi załącznik nr 6 do SIWZ; warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej dwoma samochodami przystosowanymi do transportu zmieszanych odpadów komunalnych i dwoma samochodami przystosowanymi do transportu odpadów selektywnie zbieranych, jak również przynajmniej jednym samochodem ciężarowym skrzyniowym; b) potwierdzenia zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej - poprzez złożenie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie: - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim lub Zamawiającemu, w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; suma ubezpieczenia wynosić powinna co najmniej 200.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) oświadczenie Wykonawcy o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Jasień, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; b) potwierdzenia zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej - poprzez złożenie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ; c) oświadczenie dotyczące wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin płatności faktury - 6
  • 3 - Termin odbioru odpadów zgromadzonych w mobilnym PSZOK - 4

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

a) dopuszcza się zmianę umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług, poprzez dostosowanie stawki podatku VAT do obowiązujących przepisów prawa, z tym, że wynagrodzenie netto Wykonawcy pozostanie niezmienione, b) dopuszcza się dokonanie zmiany oznaczenia stron umowy (zmiana siedziby, nazwy, inne), c) dopuszcza się dokonanie zmiany umowy w zakresie oznaczenia osób odpowiedzialnych za nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jasien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Jasieniu ul. XX Lecia 20 68-320 Jasień pok. 210 a.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Jasieniu ul. XX Lecia 20 68-320 Jasień Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.