Ogłoszenie nr 37833 - 2017 z dnia 2017-03-07 r.
Bieruń: Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w Gminie Bieruń w sezonie 2016/2017 - zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Usługi
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń, krajowy numer identyfikacyjny
27150489700000, ul.
Rynek
14,
43150
Bieruń, państwo
Polska, woj.
śląskie, tel.
323 242 400, faks
322 164 777, e-mail
rzp@um.bierun.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bierun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA(jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w Gminie Bieruń w sezonie 2016/2017 - zamówienie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
Numer referencyjny ZP.271.6.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników, przystanków, kładek
i parkingów w gminie Bieruń :
Rejon Bierunia Starego: zakres obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego, (54,94 kmb dróg -
271 190 m2), ciągów pieszych (10 010 mb, 3 825 m2), kładek i parkingów (13 610 m2) wraz
z dostarczeniem i obsługą koksiaków.
Rejon Bierunia Nowego: zakres prac obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego, (45,227 kmb dróg - 208 578 m2), ciągów pieszych (10 190 mb), kładek i parkingów (23 230 m2) wraz z dostarczeniem i obsługą koksiaków.
Drogi powiatowe na terenie gminy Bieruń: zakres prac obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego (20,936 kmb dróg) ciągów pieszych (18 360 mb).
Wykonując zamówienie Wykonawca zobowiązany jest m.in. do:
a. Podjęcia akcji czynnej tj. odśnieżania i zwalczania śliskości na drogach oraz innych prac związanych z akcją zima, wprowadzając do akcji sprzęt pozwalający utrzymać należytą przejezdność dróg.
b. Natychmiastowego zgłoszenia godziny rozpoczęcia prac, ilości i typu zaangażowanego sprzętu oraz zgłoszenia godziny zakończenia prac do dyżurnego Straży Miejskiej (tel. 986, 32 216 37 27)
c. Przygotowanie min. 21 koksiaków (9 koksiaków w Bieruniu Starym, 12 koksiaków w Bieruniu Nowym), ich obsługę oraz zabezpieczenie koksu w ilości 900 kg (400 kg - Bieruń Stary, 500 kg Bieruń Nowy).
d. Zapewnienia łączności telefonicznej (bezprzewodowej) z każdym operatorem sprzętu aktualnie używanego w akcji zima.
e. Zabezpieczenia materiału uszorstniającego tj. mieszanki solno - piaskowej.
f. Realizacji przedmiotu zamówienia sprzętem w ilości nie mniejszej niż: ciągnik z pługiem - 8 szt., piaskarko solarki - 8 szt., pług do chodników (ciężar do 1 000 kg, szerokość odśnieżania od 1 do 1,2 m) - 2 szt.
Udostępnienie sprzętu zgłoszonego i pracującego przy realizacji umowy, w celu dokonania montażu nadajników gps (przez firmę wybraną przez Zamawiającego).
W przypadku zaistnienia konieczności zmiany sprzętu w czasie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego, że wprowadza sprzęt zastępujący o parametrach określonych w SIWZ. Każda zmiana winna być uprzednio zaakceptowana przez Zamawiającego. Wszelkie koszty związane z koniecznością przełożenia urządzenia gps ponosi Wykonawca.
g. Zatrudniania na podstawie umowy o pracę przynajmniej 12 pracowników biorących udział w realizacji zamówienia , w tym:
a) min. 8 osób - operatorów urządzeń,
b) min. 3 osoby - dyżurni,
c) min. 1 osoba - koordynator.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Uregulowanie w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz jego realizacji zawiera również wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
3.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp :" Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego
i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczeniu jego wartości. Wielkość zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp określa się
w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego.
4. Zamawiający nie przewiduje: zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych.
5. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, w zakresie obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
6. Nazwy i kody według słownika CPV:
90620000-9 Usługi odśnieżania, 90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń.
II.5) Główny kod CPV): 90620000-9,
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego
i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Przesłanka 1: udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług .
Zamówienie podstawowe zostało udzielone 14 listopada 2016 r.
Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 planuje się udzielić w marcu 2017 dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego tj.
Konsorcjum Firm:
1) Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. 43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 13 - Lider konsorcjum
2) Firma Usługowa "DAWIDZKI" Dawid Ryszka 43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 21A - Uczestnik konsorcjum
3) Firma Usługowo-Handlowa KOP-MAT Mateusz Momot 32-641 Przeciszów, ul. Długa 243 - Uczestnik konsorcjum
4) Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ARALIA Kamil Janota 43-140 Lędziny, ul. Irysowa 8 - Uczestnik konsorcjum
Przesłanka 2: zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług
Zamówienie z wolej ręki będzie polegało na powtórzeniu wykonania tożsamego rodzaju usług jak w zamówieniu podstawowym.
Przesłanka 3: jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem
W ogłoszeniu nr 322521-2016 z dnia 13.10.2016 (zamówienie podstawowe: Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w Gminie Bieruń w sezonie 2016/2017) sekcja II.4 i sekcja II.7 zamieszczono informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych.
Wskazano, że :" Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp :" Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczeniu jego wartości.
Wielkość zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp określa się
w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego."
Przesłanka 4: całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
1) Wartość zamówienia podstawowego ustalono w dniu 8.09.2016 r. na kwotę netto: 358 563,69 zł = 85 885,58 euro
2) Wartość zamówienia przewidywanego na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustalono w dniu 8.09.2016 r. na kwotę netto: 176 551,20 zł = 42 288,73 euro
Całkowitą wartość zamówienia (1+2) określono w dniu 8.09.2016 r. na kwotę netto: 535 114,89 zł = 128 174,30 euro
Reasumując :
Wykazany stan faktyczny i prawny uzasadnia spełnienie przesłanek i udzielenie zamówienia publicznego na wskazanej na wstępie podstawie prawnej.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Konsorcjum Firm: Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. - Lider konsorcjum,
,
ul. Jagiełły 13,
43-155,
Bieruń, kraj/woj.
śląskie
INNE PRZETARGI Z BIERUNIA
- Opracowanie dokumentacji projektowej na potrzeby przebudowy drogi powiatowej 8020S, ul. Lokalnej w Bieruniu
- Budowa ul. Powstańców Śląskich (połączenie ul. Bohaterów Westerplatte z ul. Skowronków - ZRID dokumentacja)
więcej: przetargi w Bieruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.