eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu w okresie 24 miesięcy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-14

Opole: Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu w okresie 24 miesięcy
Numer ogłoszenia: 375690 - 2014; data zamieszczenia: 14.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu , ul. Niedziałkowskiego 6, 45-085 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4016344; 4545505, 4016330, faks 077 4544468.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu w okresie 24 miesięcy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej. Obsługa prawna świadczona będzie na rzecz komórek organizacyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu. Obsługa prawna obejmuje w szczególności : 1) Udzielanie pisemnych i ustnych opinii prawnych. 2) Reprezentowanie Zamawiającego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i innymi organami administracji państwowej i samorządowej z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Prokuratorię Generalną Skarbu Państwa, 3) Udział w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym w sprawie zamówień publicznych. 4) Przygotowanie pozwów i wniosków, wystąpień, zażaleń i odwołań oraz pism procesowych dla sądów, Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego lub administracyjnego lub w związku z toczącym się postępowaniem. 5) Przygotowanie odpowiedzi na skargi do NSA przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych w sprawie, a także prowadzenie postępowań odwoławczych i spraw przed WSA i NSA. 6) Współdziałanie w zakresie badania zasadności i sposobu załatwiania skarg, wniosków w sprawach należących do zakresu działania Oddziału. 7) Sporządzanie projektów umów, zarządzeń i innych aktów wywołujących skutki prawne. 8) Opiniowanie i uzgadnianie pod względem formalno - prawnym porozumień i umów zawieranych przez Oddział z innymi podmiotami oraz przesłanych przez inne podmioty. 9) Uzgadnianie pod względem formalno-prawnym rozstrzygnięć administracyjnych. 10) Monitorowanie zmian w przepisach prawa i orzecznictwie sądów powszechnych wraz z analizą ich wpływu na działalność komórek organizacyjnych Oddziału, a także kolportaż do merytorycznych komórek organizacyjnych. 11) Pomoc prawną wg zadań określonych dla radców prawnych w ustawie z dnia 06 lipca 1982r o radcach prawnych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 637 ze zm), lub w ustawie o adwokaturze z 26 maja 1982r. (; t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 635 ze zm.), 12) Opracowywanie analiz i opinii prawnych dotyczących zasadności oraz zgodności z warunkami kontraktowymi roszczeń zgłaszanych przez Wykonawców robót, Projektantów i Nadzór oraz ich Podwykonawców lub osób trzecich w stosunku do Zamawiającego. 13) Analiza podstaw i zasadności roszczeń zgłaszanych przez Zamawiającego w stosunku do Wykonawców robót, Projektantów i Nadzoru oraz ich Podwykonawców. 14) Przygotowywanie projektów porozumień i ugód Zamawiającego w stosunkach umownych z Wykonawcami robót, Projektantami i Nadzorem oraz ich Podwykonawcami lub osobami trzecimi. 15) Świadczenie pomocy prawnej przy wykonywaniu przez Zamawiającego nadzoru nad realizacją kontraktów. 16) Świadczenie pomocy prawnej przy sporządzaniu wniosków o przeprowadzenie egzekucji administracyjnych i komorniczych dotyczących nieruchomości. 17) Świadczenie pomocy prawnej w procesie uzyskiwania prawa do terenu pod planowane inwestycje. 18) Świadczenie pomocy prawnej w sprawach dotyczących prawidłowości i terminowości przeprowadzania postępowań w sprawie udzielania przez GDDKiA ulg w oparciu o ustawę z 27.08.2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm,.) oraz sporządzanie projektów pism w postępowaniach o udzielanie tych ulg. 19) Świadczenie pomocy prawnej w innych sprawach należących do właściwości Zamawiającego. Usługi prawne objęte przedmiotem niniejszej umowy będą świadczone przez Wykonawcę w języku polskim. Zamawiający nie dopuszcza wykonania przedmiotu umowy przez aplikantów.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 7.000 zł, Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Gospodarstwa Krajowego nr 22 1130 1219 0026 3102 9790 0001 b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2007, Nr 42, poz. 275 ze zm.).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu/wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegającym na łącznym spełnieniu następujących warunków: a) świadczeniu stałej obsługi prawnej przez okres co najmniej 2 lat na rzecz organu administracji publicznej (rządowej lub samorządowej); W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych może to być usługa polegająca na świadczeniu stałej obsługi prawnej aktualnie wykonywanej lecz w części już wykonanej polegającej na co najmniej 2 - letnim świadczeniu usługi na rzecz organu administracji publicznej; nie sumuje się doświadczenia nabytego w tym samym okresie świadczenia usług na rzecz różnych organów administracji publicznej. b) posiadaniu doświadczenia zawodowego w świadczeniu pomocy prawnej w ramach inwestycji realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC; c) reprezentacji prawnej w min. 3 sprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą lub Sądem Okręgowym w sprawie skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej; d) reprezentacji prawnej w min. 5 sprawach przed sądami administracyjnymi; e) reprezentacji prawnej w min. 2 sprawach przed sądami powszechnymi w sprawach z zakresu upadłości.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobami , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi , doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do stanowisk jakie im zostaną powierzone - zgodnie z poniższym wykazem : A. Zamawiający wymaga, aby pomoc prawna świadczona była przez Kancelarię prawną/spółkę w strukturze której działa co najmniej 4 radców prawnych/ adwokatów . Przedmiot zamówienia ma być świadczony w czasie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego , zamiennie przez dwóch radców prawnych / adwokatów wskazanych w ofercie , bez możliwości zastępstwa aplikantami . B. Osoby wskazane na powyższe stanowiska - radcowie prawni/adwokaci wyznaczeni w ofercie jako wiodący ( Prawnik 1 i Prawnik 2 ), a także radcowie prawni/adwokaci wyznaczeni w ofercie jako czasowo zastępujący radców prawnych / adwokatów wiodących ( Prawnik 3 i Prawnik 4) - łącznie ( min. 4 osoby ) muszą: a) posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu usług prawniczych jako radca prawny (na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, w kancelarii radcy prawnego, spółkach, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o radcach prawnych) / jako adwokat ( w kancelarii adwokackiej, zespole adwokackim, spółkach o których mowa w art. 4a ustawy prawo o adwokaturze); dopuszcza się wykazanie - posiadanego przed wpisem na listę radców prawnych lub adwokatów - doświadczenia na stanowisku sędziego lub prokuratora. Doświadczenie należy liczyć jako pełne lata czynnego wykonywania zawodu (obejmujące 12 miesięcy) od dnia podjęcia przez radę okręgowej izby radców prawnych/okręgową radę adwokacką uchwały o wpisie na listę radców prawnych/adwokatów (lub od dnia powołania na stanowisko sędziego/prokuratora) do dnia upływu terminu składania ofert; b) aktualny wpis na listę radców prawnych/adwokatów, c) posiadać w szczególności znajomość kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu pracy oraz ustaw: prawo budowlane, o drogach publicznych, o ruchu drogowym, o ochronie środowiska, prawo wodne, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, prawo energetyczne, o wspieraniu telekomunikacji, o ratownictwie drogowym, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych, o rachunkowości, o służbie cywilnej, szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o gospodarce nieruchomościami, o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz innych uregulowań prawnych w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji oraz zarządzania i utrzymania dróg zarządzanych przez zarządców dróg krajowych lub wojewódzkich , a także warunków kontraktowych FIDIC. C. Jeden z radców prawnych/adwokatów wyznaczonych w ofercie jako wiodący musi dodatkowo legitymować się następującym doświadczeniem: a) reprezentacja prawna w min. 2 sprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą lub Sądem Okręgowym w sprawie skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, b) reprezentacja prawna (w charakterze pełnomocnika) w min. 3 sprawach przed sądami administracyjnymi, c) świadczeniem stałej obsługi prawnej przez okres co najmniej 6 miesięcy na rzecz organu administracji publicznej; uwzględnieniu może podlegać okres, w którym adwokat/radca prawny był zobowiązany solidarnie, wspólnie z innymi osobami do świadczenia usług prawniczych jako adwokat/radca prawny w zakresie obsługi organu administracji publicznej;nie sumuje się doświadczenia nabytego w tym samym okresie świadczenia usług na rzecz różnych organów administracji publicznej. d) reprezentacja prawna (w charakterze pełnomocnika) w min. 2 sprawach przed sądami powszechnymi w postępowaniach upadłościowych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Obowiązki Wykonawcy polegającego na zasobach innych podmiotów . Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp . Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu : - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku , gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia , o którym mowa w pkt 7.2.2. zobowiązanie to ma umożliwić ocenę, czy będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów i zawierać informacje dotyczące w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. - wzór zobowiązania - Formularz 3.2.5.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - doświadczenie - 50

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianom takie postanowienia umowy jak ; - w zakresie przedmiotu umowy - jeżeli zmiana taka spowodowana będzie okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonania przedmiotu umowy ; - regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy , wywołujących potrzebę zmiany umowy , wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany ; - oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i / lub Wykonawcy ; - konieczność zmiany osób wskazanych w ofercie ; - w przypadku zmiany przez władzę ustawodawczą: 1) stawki podatku od towarów i usług lub 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę lub 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gddkia.gov.pl/487/do-progow-unijnych
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu ul. Niedziałkowskiego 6 , 45-085 Opole pokój 307-309 - bezpłatnie..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2014 godzina 10:50, miejsce: GDDKiA Oddział w Opolu przy ul. Niedziałkowskiego nr 6 , w pokoju nr 101, ( sekretariat )..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.