eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kosakowo › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu z nadzorem inwestorskim nad realizacją inwestycji pn. Zagospodarowanie przystani rybackiej w Mechelinkach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-11-13

Kosakowo: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu z nadzorem inwestorskim nad realizacją inwestycji pn. Zagospodarowanie przystani rybackiej w Mechelinkach
Numer ogłoszenia: 373010 - 2014; data zamieszczenia: 13.11.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy, ul. Żeromskiego 69, 81-198 Kosakowo, woj. pomorskie, tel. , faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu z nadzorem inwestorskim nad realizacją inwestycji pn. Zagospodarowanie przystani rybackiej w Mechelinkach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Zakres zamówienia obejmuje: a) Kierowanie pracami inspektorów nadzoru inwestorskiego w wymaganych siedmiu branżach; b) Koordynowanie prac nadzoru autorskiego ( nadzór autorski zapewniony przez Zamawiającego na podstawie odrębnej umowy); c) Kontrolowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z przekazaną dokumentacją pozwoleniem na budowę, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej; d) Zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i dostaw przewidzianych przez wykonawcę do wbudowania; e) Sprawdzanie poprawności wykonania i odbieranie robót ulegających zakryciu lub zanikających, przeprowadzanie odbiorów częściowych; f) Opiniowanie wniosków Wykonawcy dotyczących robót zamiennych i dodatkowych i przedstawianie ich Zamawiającemu do akceptacji oraz wprowadzanie do realizacji wniosków akceptowanych; g) Organizowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych budowy (narady będą się odbywać w pomieszczeniu przygotowanym przez Wykonawcę Robót); h) Wprowadzenie w trakcie realizacji robót (w porozumieniu nadzorem autorskim), zaleceń Zamawiającego i/lub Wykonawcy robót; i) Sprawdzanie i zatwierdzanie Wniosków o Przejściowe Świadectwa Płatności, wystawionych przez Wykonawcę robót oraz wystawienie Przejściowych Świadectw Płatności wraz z ustaleniem wartości wykonanych robót; j) Wydawanie zgodnie z warunkami Kontraktu, Wykonawcy robót, poleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań , także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych , oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz urządzeń technicznych, potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy; k) Żądanie od Wykonawcy robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją lub pozwoleniem na budowę; l) Nadzór na właściwym wywiązywaniem się z Kontraktu przez Wykonawcę robót; m) Pisemne opiniowanie wystąpień Wykonawcy robót; n) Podjęcie niezbędnych działań celem ochrony Zamawiającego przed podwójną płatnością wynagrodzenia za roboty podwykonawców w sytuacji przewidzianej w przepisie art. 6471 kodeksu cywilnego; o) Powiadamianie Wykonawcy robót i Zamawiającego o wykrytych wadach wykonanych robót budowlanych oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia tych wad wraz z podaniem wymaganych terminów ich wykonania a następnie dokonania odbioru wykonanych terminów ich wykonania a następnie dokonania odbioru wykonanych robót usuwających wad; p) W przypadkach nie wywiązywania się Wykonawców z podjętych zobowiązań przygotowywanie dokumentów do egzekwowania ich odpowiedzialności; q) Sporządzanie niżej wymienionych raportów dotyczących realizacji inwestycji:. r) Raporty miesięczne, Inspektor Nadzoru w ciągu 10 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Zamawiającemu Raport miesięczny wyszczególniający opis czynności i decyzji Inżyniera Kontraktu w raportowanym okresie, informacje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. s) Zarządzanie kontraktem i nadzorowanie budowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.70.00.00 - Usługi nadzoru i kontroli .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.04.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • B-ACT Sp. z o.o., ul. Paderewskiego 24, 85-075 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 48780,49 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 40000,01

  • Oferta z najniższą ceną: 40000,01 / Oferta z najwyższą ceną: 40000,01

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Opinia prawna w sprawie wniosku B-Act Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy o zwiększenie wynagrodzenia z tytułu przedłużenia się ponad okres umowny czasu wykonywania czynności Inżyniera Kontraktu w związku z przedłużeniem terminu realizacji robót budowlanych 1.B-Act Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy wystąpiła z pismem do Gminy Kosakowo z wnioskiem o zwiększenie wynagrodzenia z tytułu przedłużenia się ponad okres umowny czasu wykonywania czynności Inżyniera Kontraktu w związku z przedłużeniem terminu realizacji robót budowlanych. Z uzasadnienia wniosku wynika, że Wykonawca traktuje przedłużenie czasu wykonywania obowiązków Inżyniera Kontraktu jako roboty dodatkowe, nieobjęte zawartą przez strony umową. Strony umowy (Zamawiający i Wykonawca) Nr DI/82/2011 oraz RI/51/2013 określiły świadczenie usług przez Inżyniera Kontraktu na okres do 30 kwietnia 2014 roku. W związku ze zmianą umowy na roboty budowlane RI/36/2012 z dnia 19 lipca 2012 roku która przedłużyła termin zakończenia robót, świadczenie usług przez Inżyniera Kontraktu również uległo przedłużeniu, jednakże poza okres objęty umową i ustalonym wynagrodzeniem. 2.Zgodnie z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) - dalej p.z.p., zamówienia dodatkowe to zamówienia nieobjęte zamówieniem podstawowym, niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Zamówienia te nie są, a w każdym razie nie muszą być zamówieniami tego samego rodzaju co zamówienie podstawowe. Muszą jednak być niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, co oznacza, że bez zamówień dodatkowych wykonawca nie mógłby wykonać albo nie byłby w stanie należycie wykonać umowy. Obiektywnie, konieczność udzielania zamówienia dodatkowego musi być wcześniej, tzn. przed udzieleniem zamówienia podstawowego nieprzewidywalna. Zamówienie dodatkowe, w myśl art. 67 p.z.p., jeżeli nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, może zostać udzielone z wolnej ręki, jeżeli jednak spełniona zostanie alternatywnie jedna z dwóch przesłanek. 1)Przyczyny techniczne lub gospodarcze, które sprawiają, że oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego powodowałoby konieczność poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Z przyczynami technicznymi mamy np. do czynienia, gdy świadczący usługi ma monopol naturalny na dany typ usług. Przyczyną techniczną może być również konieczność zachowania tych samych norm, parametrów lub standardów. Może to mieć miejsce, gdy z uwagi na unikatowe, niepowtarzalne cechy uprzednich prac wykonanych w następstwie uprzedniego zamówienia istnieją trudności w znalezieniu wykonawcy, materiałów czy rodzaju prac. Zbliżone parametry czy normy nie są przesłanką pozwalającą na zastosowanie zamówienia z wolnej ręki. Przyczyny techniczne najczęściej pozostają w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Od przyczyn technicznych należy odróżnić przyczyny organizacyjne i gospodarcze, gdyż przyczyny organizacyjne same w sobie nie uzasadniają zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. Przyczyny gospodarcze są w istocie tożsame z przyczynami ekonomicznymi. W odniesieniu do relacji kosztów należy mieć na uwadze zarówno koszty prowadzenia kolejnych procedur przetargowych lub negocjacyjnych, jak i szacowaną wartość zamówienia dodatkowego udzielonego po przeprowadzeniu tych postępowań. 2)Wystąpienie sytuacji, w której wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Może ona występować alternatywnie. W celu sprawdzenia, czy przyczyna ta występuje w konkretnym przypadku należy przeprowadzić test conditio sine qua non. Jeżeli zamówienie podstawowe może być zrealizowane w pełnym zakresie bez potrzeby udzielania jakichkolwiek dalszych zamówień, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do dalszych zamówień jest nieuzasadnione. Jeżeli jednak jest przeciwnie, to dalsze zamówienia należy uznać za zamówienia dodatkowe. Zamówień dodatkowych można udzielać kilkakrotnie, jednak wyłącznie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych. Zamawiający nie ma kompetencji do udzielenia jakiegokolwiek zamówienia dodatkowego innemu wykonawcy, z zastrzeżeniem, że jego wartość nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość ta odnosi się do wartości realizowanej umowy, a nie wartości szacunkowej pierwotnego zamówienia. 3.Z postanowień umownych na świadczenie usług Inżyniera Kontraktu zawartych w umowie Nr DI/82/2011 z dnia 20.12.2011r. wynika wprost, że Inżynier zobowiązany jest do wykonania czynności związanych z rozliczeniem końcowym projektu dla instytucji finansującej (§ 2 ust. 4 umowy). Wykonanie tego obowiązku w terminie umownym nie było możliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Nadto, Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do sprawowania nadzoru inwestorskiego do czasu zakończenia budowy, zgodnie z warunkami określonymi decyzją o pozwoleniu na budowę inwestycji pn. Zagospodarowanie przystani rybackiej w Mechelinkach Gmina Kosakowo zlokalizowanej na działkach nr 99/1, 101/14, 104/1, 69/11, 214/3, 230 obręb Mechelinki oraz na obszarze Wód Morskich. Zmiana (przedłużenie) terminu zakończenia robót budowalnych ma bezpośredni wpływ na czas świadczenia usług przez Inżyniera Kontraktu. W tej sytuacji, świadczenie usług Inżyniera Kontraktu wykraczających poza okres objęty umową dla którego ustalono wynagrodzenie stanowi także podstawę do roszczenia o przyznanie przez Zamawiającego dodatkowego wynagrodzenia. Usługi świadczone w tym okresie można bowiem traktować jako zamówienie dodatkowe, z przyczyn opisanych w pkt.2.1. W myśl art. 67 p.z.p., jeżeli wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, może ono zostać udzielone z wolnej ręki. Tym samym, uzasadnione jest udzielenie takiego zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.