eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek oraz naprawa i konserwacja drukarek w 2014 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-03

Gdańsk: dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek oraz naprawa i konserwacja drukarek w 2014 roku
Numer ogłoszenia: 36962 - 2014; data zamieszczenia: 03.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Samorządowy Zakład Budżetowy , ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, faks 58 3458235.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gznk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek oraz naprawa i konserwacja drukarek w 2014 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych (łącznie z dostawą tonerów i taśm) do drukarek oraz naprawa i konserwacja drukarek.
Całkowita ilość drukarek do konserwacji - 228 szt.
Całkowita ilość tonerów - 2066 szt.
Całkowita ilość taśm - 360 szt.
Drukarki objęte obecnie gwarancją, będą podlegały obsłudze technicznej z chwilą upływu terminu gwarancji.
2) Wymagania dotyczące dostawy materiałów eksploatacyjnych.
Materiały eksploatacyjne do urządzeń firmy Hewlett Packard (HP) oraz Kyocera muszą spełniać następujące wymagania:
a) być fabrycznie nowe w opakowaniach oryginalnych producenta i zabezpieczone gwarancją nienaruszenia opakowania oraz posiadać 12 miesięczną gwarancję licząc od daty dostawy materiału, a także być wyprodukowane w okresie ostatnich 12 miesięcy przed dostawą,
b) posiadać oznaczenia jak: nazwa, producenta, nr produktu, oraz termin ważności,
c) posiadać na opakowaniu indywidualny kod materiału eksploatacyjnego oraz nazwę sprzętu, do którego jest przeznaczony,
d) posiadać na produkcie indywidualny kod producenta umożliwiający jednoznaczną identyfikację producenta,
e) spełniać parametry takie jak: pojemność tonera, wydajność i jakość wydruku, co najmniej jak materiały oryginalne tzn. pochodzące od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony,
- jakość - praca materiałów eksploatacyjnych w urządzeniu drukującym musi być bezawaryjna i bezproblemowa oraz nie może powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz jakości wydruku wyspecyfikowanych w warunkach technicznych producenta sprzętu,
- wydajność - zdolność materiału do wydrukowania odpowiedniej ilości stron wydruku o odpowiednim pokryciu procentowym nadruku na kartce A-4, z odpowiednią przyczepnością barwnika i równomiernością pokrycia,
f) nie mogą być regenerowane tzn. takie materiały eksploatacyjne, w których w ich procesie wytwarzania zostały wykorzystane gotowe elementy pochodzące z już zużytych materiałów eksploatacyjnych, jak np. dysze, obudowy itp,
g) nie mogą być poddawane procesowi ponownego napełniania,
h) nie mogą powodować utraty gwarancji producenta sprzętu,
i) nie mogą powodować uszkodzenia urządzeń, w których będą eksploatowane.
3) Naprawa obejmuje następujące czynności:
- Naprawę usterek technicznych drukarek wynikających z działania części określonych w pkt. II.1.4) ppkt. 5).
- Wymianę uszkodzonych części urządzenia określonych w pkt. II.1.4) ppkt. 5).
- Sprawdzenie poprawności działania sprzętu po naprawie.
- Ekspertyzę opłacalności naprawy sprzętu.
4) Dostawa materiałów eksploatacyjnych wraz z ich wymianą obejmuje:
- Tonery.
- Taśmy.
5) Dostawa części zamiennych wraz z ich wymianą obejmuje:
- Rolki poboru papieru.
- Fuser.
- Separator papieru.
- Moduł lasera.
- Bęben lub zespół bębna,
- Formater.
- Wałek dociskowy.
- Tuleję wałka dociskowego,
- Głowicę.
- Mechanizm prowadzenia papieru,
- Rolki poboru papieru,
- Zespół wywołujący,
- Sekcja utrwalania,
6) Konserwacja drukarek laserowych obejmuje:
- Demontaż i montaż obudowy zewnętrznej.
- Czyszczenie wnętrza (usuniecie pyłów papieru, tonera oraz kurzu).
- Czyszczenie zespołu optyki.
- Czyszczenie kaset papieru.
- Czyszczenie drogi transportu papieru.
- Czyszczenie sekcji grzejnej.
- Czyszczenie sekcji pobierania papieru.
- Demontaż i montaż poszczególnych sekcji, zespołów w/w.
- Sprawdzenie działania drukarki.
7) Konserwacja drukarek igłowych obejmuje:
- Demontaż i montaż obudowy zewnętrznej.
- Czyszczenie wnętrza (usuniecie pyłów papieru, oraz kurzu).
- Mycie, czyszczenie i konserwacja ruchomych elementów gumowych ( rolki, paski, wałek, itp.).
- Czyszczenie i konserwacja ruchomych elementów metalowych (wałki, krzywki, kółka zębate, łożyska, itp.).
- Smarowanie.
- Regulacja luzów.
- Sprawdzenie i regulacja mechanizmu przesuwu papieru.
- Sprawdzenie i regulacja mechanizmu przesuwu taśmy barwiącej.
- Czyszczenie, sprawdzenie i regulacja sprzęgła silnika krokowego.
- Kalibracja czujnika obecności papieru, kalibracja czujnika położenia głowicy.
- Regulacja docisku głowicy do wałka.
- Smarowanie wałka prowadzącego głowicę.
- Przemycie igieł dyszy głowicy, kalibracja głowicy.
- Sprawdzenie i testowanie drukarki.
8) Naprawa standardowa obejmuje czynności wyszczególnione w pkt 3)określenia przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.
W przypadku wystąpienia usterki niestandardowej (usterki nieprzewidzianej) określonej w pkt. 3) określenia przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, wykonawca zobowiązany jest przystąpić do naprawy urządzenia.
9) Instalacja drukarki obejmuje przeniesienie z pokoju do pokoju lub z jednostki organizacyjnej do innej jednostki organizacyjnej oraz ponowne podłączenie drukarki do komputera lub do sieci.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.13.00-6, 30.12.40.00-4, 30.12.51.10-5, 50.31.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 500,00 zł w tym:
Zadanie 1 - 1 000,00 zł
Zadanie 2 - 1 200,00 zł
Zadanie 3 - 300,00 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musiał wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum:
      W przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub 2
      - 2 dostawy polegające na dostawie tonerów do drukarek o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      - 2 usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 7 500,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      W przypadku składania oferty na zadanie 3
      - 2 dostawy polegające na dostawie tonerów lub taśm do drukarek o wartości co najmniej 5 000,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      - 2 usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 2 500,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      W przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub 2 oraz 3
      - 2 dostawy polegające na dostawie tonerów lub taśm do drukarek o wartości co najmniej 35 000,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      - 2 usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto w ciągu roku każda.
      Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunki mogą spełniać łącznie.
      Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia iWymagane jest wykazanie:
      a) w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 3:
      - 1 osoby na stanowisku serwisanta z co najmniej trzyletnim doświadczeniem,
      b) w przypadku składania oferty na zadanie 2:
      - 1 osoby na stanowisku serwisanta z co najmniej trzyletnim doświadczeniem, która została przeszkolona w zakresie napraw drukarek Kyocera, przez producenta lub przedstawiciela producenta.
      W przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 3 oraz zadanie 2 w/w warunki muszą być spełnione łącznie.
      Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez główne dostawy i usługi Zamawiający rozumie:
    W przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub 2
    - dostawy polegające na dostawie tonerów do drukarek o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto w ciągu roku,
    - usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 7 500,00 zł brutto w ciągu roku.
    W przypadku składania oferty na zadanie 3
    - dostawy polegające na dostawie tonerów lub taśm do drukarek o wartości co najmniej 5 000,00 zł brutto w ciągu roku,
    - usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 2 500,00 zł brutto w ciągu roku.
    W przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub 2 oraz 3
    - dostawy polegające na dostawie tonerów lub taśm do drukarek o wartości co najmniej 35 000,00 zł brutto w ciągu roku,
    - usługi polegające na konserwacji lub naprawie drukarek o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto w ciągu roku.
    Zamawiający nie żąda informacji o usługach i dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    1. Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
    2. Podać w złożonej ofercie nazwy podwykonawców, w przypadku powoływania się na ich zasoby, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
    3. Złożyć Formularz cenowy odpowiednio na wybrane zadanie, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego.
    4. Udzielić co najmniej 12 miesięcznej rękojmi na wykonane usługi natomiast na dostarczone części zamienne - gwarancji wynikającej z ogólnie obowiązujących warunków gwarancyjnych na poszczególne części.
    5. Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
    6. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.
    7. Wykazać posiadanie na terenie Trójmiasta co najmniej jednego punktu serwisowego

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1 - Cena - 0.40
    • 2 - Cena (suma cen jednostkowych netto napraw) - 0.30
    • 3 - Cena (suma cen jednostkowych netto za przegląd i konserwację) - 0.20
    • 4 - Cena roboczogodziny naprawy usterki niestandarowej - 0.10

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
    1. Zmianie mogą ulec ilości drukarek.
    2. Zmianie może ulec osoba serwisanta drukarek Kyocera (dotyczy zadania 2), jako przedstawiciela Wykonawcy pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie.
    Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
    1. Ilości drukarek mogą ulec zmianie w przypadku likwidacji eksploatowanego sprzętu.
    2. Zmiana osoby serwisanta drukarek Kyocera może nastąpić z przyczyn losowych, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy np. śmierci, choroby lub w przypadku rozwiązania przez Wykonawcę umowy z serwisantem drukarek Kyocera, itp. Zamawiający zaakceptuje serwisanta drukarek Kyocera gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanej osoby będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 - 12:00.
    Cena brutto - 12,30 PLN.
    Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2014 godzina 10:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: do 12.03.2014.

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT:
    11.02.2014 r. godzina 10:45,
    miejsce w siedzibie zamawiającego 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1 - świetlica pokój nr 6
    OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
    Marek Skuhra: stanowisko służbowe - starszy referent ds. zamówień publicznych,
    80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra nr 1 pok. 11, tel. 58 302 32 82
    Adres poczty elektronicznej: skuhra@gznk.pl.

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

    ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

    CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek Hewlett Pacard oraz ich naprawa i konserwacja w 2014 roku.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ilość drukarek Hewlett Pacard różnych rodzajów - 130 sztuk
      planowana ilość tonerów - 1242 sztuk w tym 1170 czarne i 72 kolorowe.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.13.00-6, 30.12.40.00-4, 30.12.51.10-5, 50.31.00.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
    • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

      • 1. Cena - 0.40
      • 2. Cena (suma cen jednostkowych netto napraw) - 0.30
      • 3. Cena (suma cen jednostkowych netto za przegląd i konserwację) - 0.20
      • 4. Cena roboczogodziny naprawy usterki niestandardiowej - 0.10

    CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek KYOCERA oraz ich naprawa i konserwacja w 2014 roku.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ilość drukarek KYOCERA różnych typów - 46 sztuk
      planowana ilość tonerów w 2014 r. - 642 sztuk w tym 552 sztuk czarne i 90 sztuk kolorowe.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.13.00-6, 30.12.40.00-4, 30.12.51.10-5, 50.31.00.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
    • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

      • 1. Cena - 0.40
      • 2. Cena (suma cen jednostkowych netto napraw) - 0.30
      • 3. Cena (suma cen jednostkowych netto za przegląd i konserwację) - 0.20
      • 4. Cena roboczogodziny naprawy usterki niestandardowej - 0.10

    CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: dostawa materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do drukarek SAMSUNG, OKI, PANASONIC, PRINTRONIX oraz ich naprawa i konserwacja w 2014 roku.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ilość drukarek różnych typów - 52 sztuki
      planowana ilość tonerów - 182 sztuki
      planowana ilość taśm - 360 szt.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.13.00-6, 30.12.40.00-4, 30.12.51.10-5, 50.31.00.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
    • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

      • 1. Cena - 0.40
      • 2. Cena (suma cen jednostkowych netto napraw) - 0.30
      • 3. Cena (suma cen jednostkowych netto za przegląd i konserwację) - 0.20
      • 4. Cena roboczogodziny naprawy usterki niestandardowej - 0.10

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.