eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Annopol › Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2016-12-02

Ogłoszenie nr 358072 - 2016 z dnia 2016-12-02 r.

Annopol: Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Annopol, krajowy numer identyfikacyjny 83040962000000, ul. Rynek  1, 23235   Annopol, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 158 613 063, e-mail wszymczyk@interia.pl, faks 158 613 061.
Adres strony internetowej (URL): www.annopol.info

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
https://umannopol.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol
Numer referencyjny: ZP.271.1.5.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Załącznik nr 8 do SIWZ SZCZEGÓLOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Dotyczy zamówienia na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Annopol oraz ich dostarczenia do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Kraśniku. 2. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy przepisami, w tym: a) Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Annopol stanowiącym załącznik do SIWZ (zwanym dalej Regulaminem), b) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), c) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), d) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), f) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), g) zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Annopol obejmuje: 1) Selektywne odbieranie odpadów komunalnych o następujących frakcjach: a) zmieszane odpady komunalne, b) zmieszane odpady opakowaniowe - papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.) metal, opakowania wielomateriałowe, c) odpady szkła i opakowania ze szkła, d) odpady plastiku i tworzyw sztucznych, e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, f) odpady wielkogabarytowe, od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Annopol (nieruchomości jednorodzinne, nieruchomości zagrodowe, nieruchomości wielolokalowe). 2) Odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników, kontenerów, worków na odpady komunalne, o pojemności określonej w Regulaminie z częstotliwością określoną w tym Regulaminie. 3) Wszystkie w/w odpady odebrane z terenu gminy należy dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą w Kraśniku przy ul. Piłsudskiego 14. 4) Odbiór i zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w następujących ilościach: a) przeterminowane leki - 0,2 Mg b) chemikalia i opakowania po środkach ochrony roślin - 1,0 Mg c) zużyte baterie i akumulatory - 0,5 Mg d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 5,0 Mg e) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 10,0 Mg f) odpady budowlane i rozbiórkowe - 10,0 Mg g) zużyte opony - 10,0 Mg 5) Mycie i dezynfekcję pojemników na opady komunalne zmieszane co najmniej raz w roku. 4. Liczba mieszkańców - 8897 osób w tym: 1) zabudowa wiejska: 6297 osób 2) zabudowa miejska: 2600 osób w tym: a) zabudowa wielorodzinna: ? Spółdzielnie mieszkaniowe: 82 osób ? Wspólnoty mieszkaniowe: 1007 osób ? Inne: 946 osób Liczba ta może ulec wzrostowi lub zmniejszeniu w trakcie trwania umowy o 5%. 5. Przewidywana Ilość gospodarstw domowych/właścicieli nieruchomości: 1) zabudowa jednorodzinna i zagrodowa: 2120 2) zabudowa wielorodzinna: 502 Wykaz nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych, z których wykonawca będzie zobowiązany do odbieraniaodpadów zostanie przekazany przed podpisaniem umowy. Wykaz ten będzie aktualizowany w trakcie spływania do zamawiającego deklaracji na odbiór odpadów i przekazywany w trakcie realizacji umowy 1 raz w miesiącu. 6. Przewidywana liczba miejsc usytuowania gniazd śmietnikowych dla właścicieli nieruchomości wielolokalowych wynosi 13. Wykaz miejsc usytuowania gniazd śmietnikowych, z których wykonawca będzie zobowiązany do odbierania odpadów zostanie przekazany przed podpisaniem umowy. Wykaz ten będzie aktualizowany i przekazywany w trakcie trwania umowy 1 raz na kwartał. 7. Zamawiający szacuje, że statystyczny mieszkaniec gminy Annopol wytwarza 213 kg odpadów rocznie (dane na podstawie miesięcznych raportów za lata 2015 i 2016), z czego: a) odpady zmieszane - 168 kg/rok, b) odpady selektywnie zbierane - 35 kg/rok, c) zmieszane odpady opakowaniowe 3 kg/rok, d) odpady szkła i opakowania ze szkła 4 kg/rok, e) odpady plastiku i tworzyw sztucznych 3 kg/rok. Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać w trakcie wykonywania umowy: a) odpady zmieszane - 1500 Mg, b) odpady selektywnie zbierane - 315 Mg, c) zmieszane odpady opakowaniowe - 25 Mg, d) odpady szkła i opakowania ze szkła - 35 Mg, e) odpady plastiku i tworzyw sztucznych - 25 Mg. 8. W trakcie wykonywania umowy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia liczby nieruchomości, w stosunku do wykazu przekazanego wykonawcy przed podpisaniem umowy, z których należy usuwać odpady komunalne zmieszane i zebrane selektywnie Zamawiający dostarczy Wykonawcy informację, w której wskaże dane takiej nieruchomości (jej właściciela) celem nie odbierania odpadów z takiej nieruchomości lub odbierania odpadów z takiej nieruchomości oraz wyposażenie jej w worki do selektywnej zbiórki odpadów. Informacja taka będzie przekazywana przez ZamawiającegoWykonawcy 1 raz w miesiącu. 9. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w nieruchomościach niezamieszkałych (zakłady produkcyjne, placówki oświatowe, sklepy banki, działki letniskowe, ośrodki wypoczynkowe itp.) oraz odpadów ulicznych,z targowisk. 10. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) W zakresie dostarczenia przez Wykonawcę pojemników i worków na odpady: a) Wykonawca dostarczy do zabudowy jednorodzinnej worki w ilości według zużycia (czyli ilość worków przygotowanych do odbioru) - minimum 1 worek na miesiąc na zmieszane odpady opakowaniowe, 1 worek na miesiąc na odpady szkła i opakowania ze szkła oraz minimum 1 worek na odpady plastiku i tworzyw sztucznych. Worki muszą być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub HDPE o grubości zapewniającej szczelność i pojemności min. 120 dm3 oznaczone napisem odpowiednio "frakcja sucha", "szkło", "plastik". b) Wykonawca zobowiązany jest na wniosek właściciela nieruchomości do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na czas realizacji przedmiotu zamówienia, odpłatnie na podstawie indywidualnej umowy z właścicielem nieruchomości (sprzedaż lub dzierżawa) 2) W zakresie częstotliwości i sposobu odbioru odpadów komunalnych: a) dla zabudowy zagrodoweji jednorodzinnej: ? odpady zmieszane- raz w miesiącu (tereny wiejskie), raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października oraz jeden raz w miesiącu w pozostałych miesiącach (tereny miejskie), ? zmieszane odpady opakowaniowe - raz w miesiącu, ? odpady szkła i opakowania ze szkła - raz w miesiącu, ? odpady plastiku i tworzyw sztucznych - raz w miesiącu, ? zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - co najmniej dwa razy do roku, ? odpady wielkogabarytowe - co najmniej dwa razy do roku, b) dla zabudowy wielolokalowej: ? odpady zmieszane - dwa razy w tygodniu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy, ? zmieszane odpady opakowaniowe - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy, ? odpady szkła i opakowania ze szkła - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy, ? odpady plastiku i tworzyw sztucznych - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy, ? zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - co najmniej dwa razy do roku, ? odpady wielkogabarytowe - co najmniej dwa razy do roku, c) odbiór odpadów z PSZOK - na telefoniczne zgłoszenie jednak nie rzadziej niż raz na pół roku. 3) W zakresie dotyczącym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych a) odbieranie odpadów komunalnych będzie odbywało się zgodnie z określonym przez Wykonawcę, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramem, od poniedziałku do soboty w godzinach od 7.00 do 19.00. b) przedstawienie przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektuharmonogramu odbierania odpadów nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni odpodpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej,za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z sytuacji nadzwyczajnych, np.powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. Wewszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym,uzgodnieniu między stronami potwierdzonym pocztą elektroniczną. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, c) określenie w harmonogramie godzin, w jakich może odbywać się wywóz odpadówz punktów zbiórki odpadów komunalnych (altanek śmietnikowych) dla zabudowy wielolokalowej oraz zabudowy jednorodzinnej, d) poinformowanie mieszkańców (poprzez zamieszczenie na swoich stronachinternetowych oraz dostarczenie ulotek informacyjnych właścicielomnieruchomości od których będą odbierane odpady komunalne) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy. 4) W zakresie dysponowania potencjałem technicznym niezbędnym do wykonywania zamówienia: a) dysponowanie co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, b) dysponowanie co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, w tym co najmniej 1 pojazdem z podnośnikiem HDS do zbierania odpadów z pojemników typu "Dzwon", bez funkcji kompaktującej, c) dysponowanie co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4 - pojazd do odbierania odpadów z pojemników KP-7, bez funkcji kompaktującej, 5) W zakresie transportu odpadów komunalnych: a) posiadanie bazy magazynowo - transportowej w odległości nie większej niż 60 kmod granicy gminyAnnopol, b) zabezpieczenie bazy magazynowo- transportowej w sposób uniemożliwiającywstęp osobom nieupoważnionym, c) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w miejsca do parkowania pojazdów oraz miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz działaniem czynników atmosferycznych, d) wyposażenie bazy magazynowo-transportowej w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.), e) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające liczbie zatrudnionych osób oraz w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych a takżelegalizowaną samochodowa wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazynastępuje magazynowanie odpadów, f) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz w miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez podmioty zewnętrzne poza terenem bazy, g) trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, poprzez podanie nazwy firmy oraz danych adresowych i numerów telefonów kontaktowych, h) wyposażenie pojazdów w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postojów, i) wyposażenie pojazdów w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, j) wyposażenie pojazdów w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, k) utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbieraniaodpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, l) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadówkomunalnych, m) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadówkomunalnych poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ichodbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, n) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 6) W zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do przekazywaniawszystkich odebranych od właścicieli nieruchomości odpadówkomunalnych z terenu Miasta i Gminy Annopol do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą w Kraśniku przy ul. Piłsudskiego 14. Koszty zagospodarowania odpadów ponosi Zamawiający. 7) W zakresie sprawozdawczości: Działanie zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Annopol oraz ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), RozporządzeniemMinistra Środowiska Z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. ,poz. 934), tj.: a) posiadanie programu komputerowego do gospodarki odpadami komunalnymi kompatybilnego z programem działającym w Urzędzie Miasta Annopol, umożliwiającego przekazywanie niezbędnych danych, b) prowadzenie i przekazywanie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie półrocznych sprawozdań zawierających: ? informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, doktórej zostały one przekazane, ? informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania na składowisku odpadów i nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, ? liczbę właścicieli nieruchomości i liczbę posesji, od których zostały odebraneodpady komunalne, ? wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalnew sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnieodpadów). c) przekazywanie zamawiającemu kart przekazania odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w częstotliwością raz w miesiącu (do 10 dnia następnego miesiąca) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa powyżej, Burmistrz Annopola może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. 8) W zakresie elektronicznego ewidencjonowania realizacji usługi odbioru odpadów: a) Wykonawca zapewni, że wykorzystywany system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwi: ? rejestrację przebiegu tras o parametrach - punkty nie rzadziej niż co 100 m i30 sekund dla każdego cyklu załadunek-wyładunek odpadów, ? rejestracje położenia pojazdów i miejsc postojów oraz wyładunku każdego rodzaju odpadów, ? zapis, przechowywanie, odczytywanie i archiwizowanie danych pochodzącychz systemu, b) Wykonawca wyposaży wszystkie stosowane pojazdy, w czujniki załadowania/wyładowania odpadów: ? czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas uruchamiania zasypu, ? czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania zabudowy śmieciarki z odpadów. c) Wykonawca zapewni Zamawiającemu pobieranie i odczytywanie wszelkich danych pozyskiwanych z systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, d) dane o zarejestrowanych zdarzeniach powinny być dostępne do pobrania przezoprogramowanie Zamawiającego nie później niż po 1 godzinie od zarejestrowania zdarzenia, e) wszelkie dane muszą być dostępne do pobrania przez oprogramowanie Zamawiającego przez co najmniej 60 dni od momentu zarejestrowania, f) Wykonawca obowiązany jest utrzymywać w pełnej sprawności urządzenia systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego tak, aby wykonanie każdej usługi odbioru odpadów znieruchomości zostało przez nie zarejestrowane, 9) Inne obowiązki Wykonawcy: a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców gminy Annopol doniezbędnego minimum, b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowei należyte wykonanie zakresu rzeczowego usługi, c) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i wywozu, d) odstawienie opróżnionych pojemników z zachowaniem szczególnej staranności w miejsce ich ustawienia przed odbiorem. e) garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej, f) dokonywanie odbioru i transportu odpadów z miejsc trudno dostępnych, dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazddo punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontówdróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nieprzysługująroszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, g) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, h) okazanie, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. j) Wykonawca odbierze odpady wystawione przy pojemniku (bez względu na tow czym te odpady zostały wystawione).

II.5) Główny kod CPV: 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów
Dodatkowe kody CPV:90512000-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data rozpoczęcia: 01/01/2017 data zakończenia: 31/12/2018


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 roku, poz. 250 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122) tj.: * posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9 ustawy dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1399 ze zm.), prowadzonego przez Burmistrza Annopola, * posiada uprawnienia wymagane do gospodarowania odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21 ze zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 400 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem: * co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, * co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, w tym co najmniej 1 pojazdem z podnośnikiem HDS do zbierania odpadów z pojemników typu "Dzwon", bez funkcji kompaktującej, * co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4 - pojazd do odbierania odpadów z pojemników KP-7, bez funkcji kompaktującej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykaże się wykonaniem 1 usługi z zakresu odbioru odpadów komunalnych o wartości minimum 400 000,00 zł brutto i łącznej masie odpadów co najmniej 1 500 Mg.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (załącznik nr 10 do SIWZ); d) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia określonego w pkt 6.2 specyfikacji; e) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (załącznik nr 11 do SIWZ);

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) koncesje, zezwolenie, licencje lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; b) wykaz narzędzi dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; c) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

a)wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania;

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

a) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
łączna cena oferty brutto 60
częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych 20
mycie i dezynfekcja pojemników 20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia. 2. Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku jej dostosowania do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 3. W przypadku zmiany ustawowej stawki VAT zmianie ulegnie cena netto usługi zaś cena brutto pozostanie bez zmian. 4. W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się wzrost lub zmniejszenie liczby przewidzianej ogólnej liczby gospodarstw domowych z których będą odbierane odpady o około 5 %. Zwiększenie lub zmniejszenie liczby nieruchomości nie będzie miało wpływu na cenę usługi. 5. W przypadku gdy Wykonawca w ofercie nie przewidział korzystania z podwykonawców,przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą powierzenia przez wykonawcę wykonywania części zamówienia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, jeżeli wykonawca uzna to zakonieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej. 6. W przypadku gdy Wykonawca w ofercie przewidział korzystanie z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia lubzwiększenia bądź zmniejszenia liczby podwykonawców, jeżeli wykonawca uzna to za konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej, przy czym jeżeli zmiana albo rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadachokreślonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, októrych mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iżproponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu niemniejszym niż wymagany W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej 8. W trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o: 1) zmianie siedziby lub nazwy firmy, 2) zmianie osób reprezentujących, 3) ogłoszeniu upadłości, 4) ogłoszeniu likwidacji, 5) zawieszeniu działalności, 6) wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 09/12/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.