eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › Usługi wynajmu sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską na Składowisku Odpadów Komunalnych w Legnicy- TP/TO/11/2014

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-24

Legnica: Usługi wynajmu sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską na Składowisku Odpadów Komunalnych w Legnicy- TP/TO/11/2014
Numer ogłoszenia: 355104 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. Nowodworska 60, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. 76 8566350, faks 76 8566355.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi wynajmu sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską na Składowisku Odpadów Komunalnych w Legnicy- TP/TO/11/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług wynajmu sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską na Składowisku Odpadów Komunalnych przy ul. Rzeszotarskiej w Legnicy. 2. Rodzaj i parametry techniczne sprzętu będącego w dysponowaniu Wykonawcy oraz zakres i ilość przewidywanych robót: 2.1. KOPARKA KOŁOWA Z PODNOSZONĄ KABINĄ DO OBSŁUGI SORTOWNI- 1szt. 1) 4 400 godzin pracy, 2) wymagania techniczne: a) waga min. 13 Mg; b) klimatyzowana kabina; c) szybkozłącze; d) zabezpieczenie okien - siatka lub kraty; e) wyposażenie - osprzęt: - chwytak do materiałów sypkich; - chwytak 5-ciopalczasty; - chwytak szczękowo-obrotowo- ażurowy; - łyżki podsiębierne o szerokościach 0,4m; 0,6m; 0,8m; 1,0m; - łyżka skarpowa hydraulicznie regulowana o szerokości 2,0m; - łyżka ażurowa o pojemności min. 0,8 m3; - widły paletowe; - młot hydrauliczny; - nożyce hydrauliczne. f) minimalna wysokość załadunku- 5,0 m; g) minimalna wysokość podnoszenia kabiny (dolnej krawędzi)- 3,5m; h) nie wymaga lemiesza- możliwość stabilizacji 4 podporami, 3) przewidywany zakres robót: a)załadunek odpadów komunalnych do leja zasypowego sortowni; b)w razie potrzeby prace przeładunkowe, prace ziemne, załadunek odpadów betonowych do kruszarki; przesiewanie, kruszenie, załadunek samochodów, itp, 4) w przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia naprawy sprzętu lub podstawienia koparki zastępczej wraz z operatorem (posiadającym uprawnienia zgodne z wymaganiami określonymi w SIWZ ) na własny koszt w ciągu 2h od wystąpienia zdarzenia. 2.2. ŁADOWARKA TELESKOPOWA Z PODNOSZONĄ KABINĄ DO OBSŁUGI KOMPOSTOWNI- 1 szt. 1) 3 800 godzin pracy, 2) wymagania techniczne: a) waga min. 11 Mg; b) minimalna wysokość załadunku - 4,0 m; c) szerokość ładowarki max. 2,6 m; d) wysokość ładowarki max. 2,6 m; e) ładowarka musi zapewnić wysunięcie ramienia w pozycji poziomej na odległość min 3,0m i swobodne manewrowanie łyżką w takiej pozycji; f) koła obu osi skrętne pozwalające na zawrócenie maszyny po okręgu o promieniu max. 4,5 m; g) kabina podnoszona zapewniająca operatorowi swobodną widoczność na wysokości min. 4 m; h) szybkozłącze oraz osprzęt: - łyżka z hydraulicznie domykaną klapą ażurową o pojemności min. 2,0 m3; - widły paletowe; i) zaczep z tyłu ładowarki ; j) klimatyzowana kabina; k) krata lub siatka ochronna na okna; l) opony odporne na przebicie lub pełne, 3) przewidywany zakres robót: a)załadunek odpadów do rozdrabniarki, mieszarko-rozdrabniarki, sita obrotowego; b)przerzucanie i formowanie pryzm kompostowych; c)w razie potrzeby prace przeładunkowe, prace ziemne, załadunek odpadów betonowych do kruszarki, załadunek samochodów, praca w hali sortowni itp. 4) w przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia naprawy lub podstawienia ładowarki zastępczej (o podobnych parametrach) wraz z operatorem na własny koszt w ciągu 2h od wystąpienia zdarzenia. Zamawiający dopuszcza możliwość zastąpienia sprzętu koparką kołową wraz z operatorem (posiadającym uprawnienia zgodne z wymaganiami określonymi w SIWZ ) o parametrach technicznych takich jakie posiada koparka kołowa, o której mowa w pkt. 2.1. (z wyjątkiem parametru- podnoszonej kabiny). 2.3. KOPARKA GĄSIENICOWA (PRACE ZIEMNE NA TERENIE SKŁADOWISKA ODPADÓW KOMUNALNYCH)- 1 szt. 1) 3 600 godzin pracy, 2) wymagania techniczne: a) waga min. 20 Mg; b) klimatyzowana kabina; c) szybkozłącze; d) długość ramienia roboczego min. 8,0m; e) krata ochronna na okna - w razie potrzeby; f) wyposażenie - osprzęt: - chwytak do materiałów sypkich; - chwytak 5-ciopalczasty; - chwytak szczękowo-obrotowo- ażurowy; - łyżki podsiębierne o szerokościach 0,4m; 0,6m; 0,8m; 1,0m; 1,2m; 1,4m; - łyżka skarpowa hydraulicznie regulowana o szerokości 2,0m; - łyżka ażurowa o pojemności min. 1,2 m3; - widły paletowe; - młot hydrauliczny; 3) przewidywany zakres robót: nadbudowa i formowanie skarp, wykopy liniowe i jamiste w podłożu naturalnym i w odpadach, załadunek odpadów betonowych do kruszarki, kruszenie odpadów betonowych wielkogabarytowych, przesiewanie, cięcie zbrojenia, załadunek samochodów, 4) Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia koparki wraz z operatorem w ciągu 4 godzin od zgłoszenia zapotrzebowania, 5) w przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia naprawy lub podstawienia ładowarki zastępczej wraz z operatorem (posiadającym uprawnienia zgodne z wymaganiami określonymi w SIWZ ) na własny koszt w ciągu 2h od wystąpienia zdarzenia. 2.4. SPYCHARKA (PRACE ZIEMNE NA TERENIE SKŁADOWISKA ODPADÓW KOMUNALNYCH)- 1 szt. 1) 3 800 godzin pracy, 2) wymagania techniczne: a) moc min. 80 kW; b) waga min. 15 Mg; c) minimalne wymiary lemiesza: szerokość 3,0m; wysokość 1,8m; d) lemiesz 6-cio pozycyjny; e) klimatyzowana kabina; 3) przewidywany zakres robót: plantowanie odpadów na terenie kwater składowych, prace ziemne, 4)Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia spycharki w ciągu 4 godzin od zgłoszenia zapotrzebowania, 5) w przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia naprawy lub podstawienia spycharki zastępczej wraz z operatorem (posiadającym uprawnienia zgodne z wymaganiami określonymi w SIWZ ) na własny koszt w ciągu 2h od wystąpienia zdarzenia. 2. 5. SAMOCHÓD SAMOWYŁADOWCZY- 2 szt. 1) 3 800 godzin pracy, 2) wymagania techniczne: - 4-osiowy; - napęd min. 8x6; - zabudowa typu wywrotka z tylną burtą otwieraną automatycznie przy wyładunku; - ładowność min. 16m3; - klimatyzowana kabina, 3) przewidywany zakres robót: transport odpadów i materiałów sypkich wewnątrz oraz na zewnątrz Składowiska Odpadów Komunalnych; 4) Wyżej wymieniony zakres robót wykonywany będzie głównie przy użyciu 1 (jednego) samochodu. Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia drugiego samochodu wraz z kierowcą (posiadającym uprawnienia zgodne z wymaganiami określonymi w SIWZ ) w ciągu 2 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego zwiększonego zapotrzebowania lub wystąpienia awarii samochodu wykonującego roboty. 3. Podane ilości godzin pracy sprzętu są szacunkowe. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia czasu pracy sprzętu w zależności od potrzeb bieżących Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca nie będzie miał prawa roszczenia do wynagrodzenia za godziny, które nie były przepracowane. 4. Realizacja zamówienia następować będzie w miarę zapotrzebowania. O terminie rozpoczęcia bądź kontynuowania świadczenia robót Zamawiający każdorazowo powiadomi Wykonawcę. Zamawiający może zgłosić zapotrzebowanie na wszystkie sprzęty jednocześnie. 5. Zgłoszone zapotrzebowanie może być dzienne, tygodniowe, miesięczne lub stałe. 6. Zamawiający nie zapewnia minimalnego czasu pracy w okresie dobowym i miesięcznym na żadnym z w/w sprzętów. 7.Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania robót w pełnej gotowości. Obowiązkiem Wykonawcy jest podstawienie sprawnego sprzętu wraz z obsługą operatorską na każde wezwanie Zamawiającego zgodnie ze zgłoszeniem. 8.W przypadku awarii sprzętu podczas wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest do jego naprawy lub do podstawienia sprzętu zastępczego na własny koszt zgodnie z wymaganiami opisanymi przy każdym ze sprzętów. W przypadku nie podstawienia sprzętu zastępczego na warunkach określonych w Opisie Przedmiotu Zamówienia, Zamawiającemu przysługuje prawo wynajęcia sprzętu i wykonania robót przez inną jednostkę na koszt i ryzyko Wykonawcy. 9.Koszty transportu związane z dojazdem sprzętu na miejsce realizacji prac i z powrotem ponosi we własnym zakresie Wykonawca, bez prawa ich zwrotu od Zamawiającego. 10. Zamawiający zapewnia możliwość bezpłatnego postoju sprzętu na Składowisku Odpadów Komunalnych poza godzinami pracy. 11.Czas pracy sprzętu wraz z obsługą operatorską będzie liczony od momentu podstawienia sprzętu wraz z operatorem do miejsca wykonania robót do czasu zakończenia pracy sprzętu. 12.Czas pracy będzie potwierdzany przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego poprzez zapis w dokumencie potwierdzającym rozliczenie ilościowe godzin pracy sprzętu (np. w karcie pracy sprzętu). 13.Zamawiający ma prawo do kontroli świadczonych usług przez upoważnionego pracownika. 14.Wykonawca odpowiada za jakość wykonywanych robót oraz zachowanie wszelkich norm bezpieczeństwa. 15.Zamawiający nie jest zobowiązany do zabezpieczenia używanych przez Wykonawcę narzędzi i sprzętu oraz jego wyposażenia, a także nie ponosi odpowiedzialności za ich uszkodzenie lub utratę. 16.Paliwo oraz inne materiały eksploatacyjne, w szczególności części zamienne do sprzętu zapewnia Wykonawca na swój koszt. 17. Wykonawca winien zebrać wszelkie informacje niezbędne do właściwej kalkulacji ceny oferty. Przed złożeniem oferty Wykonawca ma możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. Wszelkie koszty związane z dokonaniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Jeżeli w Opisie Przedmiotu Zamówienia wskazano dla niektórych materiałów czy sprzętu znaki towarowe, patent czy pochodzenie, Zamawiający dopuszcza w stosunku do nich składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi. Sprzęty określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia pochodzące od konkretnych producentów, określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą one odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dotyczący minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania sprzętów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Zamieszczone w Opisie Przedmiotu Zamówienia nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisywanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Wykonawca może zaoferować inny model sprzętu, ale musi on być równoważny jakościowo do określonego w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Oznacza to, że w ofercie może być zaoferowany sprzęt o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych, które posiada konkretny sprzęt wskazany w Opisie Przedmiotu Zamówienia, lecz oznaczony innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Ponadto dopuszcza się zamienne rozwiązania (w oparciu na produktach innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Wykonawca, który zastosował sprzęt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub części zostały zamienione i określić, jakie materiały i części w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne, jakościowe i użytkowe. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą dokumentów, które potwierdzają, że proponowane parametry spełniają wymagania Zamawiającego..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6) ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.52.00.00 - Wynajem koparek wraz z obsługą operatorską 45.50.00.00 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej 60.18.10.00 - Wynajem samochodów ciężarowych wraz z kierowcą .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. 2. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, określonego w pkt. XII.1.SIWZ. 4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. okres określony w pkt. X.1. SIWZ. 5.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t.j. Dz. U. z 2007r.,Nr 42, poz. 275, ze zm.). 6.Nie dopuszcza się składania wadium w innej walucie niż PLN. Zapis ten dotyczy również wadium złożonego w innej formie niż w pieniądzu. 7.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji poręczeń, gwarancja poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem, c)kwotę gwarancji, poręczenia, d)termin ważności gwarancji poręczenia, e)zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do: zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca:odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy, lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BZ WBK S.A. I O/Legnica, nr 87 1090 2066 0000 0005 4200 0959.W takim przypadku WADIUM na koncie Zamawiającego musi znaleźć się najpóźniej do dnia składania ofert, określonego w pkt. XII.1. SIWZ, do godz. 09.00 i być oznaczone: WADIUM DO PRZETARGU TP/TO/11/2014. 9.O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 10.Przedłużenie okresu ważności wadium może nastąpić w przypadkach określonych w art. 85 ust. 4 ustawy Pzp. 11.Wykonawca winien dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub c)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składnia ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, związanej z przedmiotem zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie). Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1) SIWZ stanowiącego załącznik nr 3. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o zamówienie w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia musi wykazać, że wykonał w sposób zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie roboty budowlane polegające na wynajmie w sposób ciągły sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską, tj. koparki kołowej, koparki gąsienicowej oraz spycharki. Łączna wartość wykazanych robót powinna wynosić co najmniej 900.000,00 zł brutto w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy. Wykonawca winien posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi koparki kołowej, koparki gąsienicowej oraz spycharki podczas prac ziemnych, pracy z odpadami, w szczególności ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem prac związanych z plantowaniem w/w odpadów na terenie kwater składowych, nadbudową i formowaniem skarp na terenie składowiska, wykonywaniem wykopów liniowych i jamistych w podłożu naturalnym i w w/w odpadach, załadunkiem w/w odpadów do leja zasypowego sortowni, załadunkiem odpadów betonowych do kruszarki oraz pracy na kompostowni w tym przerzucania i formowania pryzm kompostowych. Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, gdy Wykonawca wykaże, że wymagane roboty budowlane zrealizowane były łącznie lub osobno. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie: - złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego Załącznik nr 3, - wykazu według Załącznika nr 8 do SIWZ najważniejszych robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj. załączonymi: a) dowodami, tj. poświadczeniami podmiotów, na rzecz których wykazane w załączniku roboty zostały wykonane, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczeń, innymi dokumentami, np. referencjami, protokołem zdawczo- odbiorczym, zawartą umową z potwierdzeniem jej realizacji itp. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, czyli przedstawić i załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia. Wzór pisemnego zobowiązania innych podmiotów stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o zamówienie w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym musi wykazać, ze dysponuje sprzętem o parametrach technicznych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ), tzn.: a) koparką kołową z podnoszoną kabiną - 1 szt., b) ładowarką teleskopową z podnoszoną kabiną - 1 szt., c) koparką gąsienicową - 1 szt., d) spycharką - 1 szt., e) samochodem samowyładowczym - 2 szt. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie: - złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego Załącznik nr 3, - Wykazu urządzeń technicznych stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, czyli przedstawić i załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wzór pisemnego zobowiązania innych podmiotów stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o zamówienie w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia musi wykazać, że dysponuje odpowiednio wykwalifikowanym personelem w celu obsadzenia następujących stanowisk: a)operator posiadający uprawnienia do samodzielnego wykonywania prac związanych z obsługą koparki kołowej z podnoszoną kabiną o minimalnej pojemności łyżki 0,8 m3 - 1 osoba, b)operator posiadający uprawnienia do samodzielnego wykonywania prac związanych z obsługą ładowarki teleskopowej z podnoszoną kabiną o minimalnej pojemności łyżki 2,0 m3 - 1 osoba, c)operator koparki gąsienicowej posiadający uprawnienia do samodzielnego wykonywania prac związanych z obsługą koparki gąsienicowej o minimalnej pojemności łyżki 1,2 m3 - 1 osoba, d)operator posiadający uprawnienia do samodzielnego wykonywania prac związanych z obsługą spycharki o minimalnej mocy 80 kW - 1 osoba, e)kierowca samochodu ciężarowego - 2 osoby. Osoby wymienione w pkt. a)-d) powinny posiadać świadectwo wydane przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie oraz wpis do książki operatora, o których mowa w § 26 ust. 1 Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r., Nr 118, poz. 1263). Kierowcy samochodów ciężarowych powinni posiadać uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - prawo jazdy kat. C zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 8) a) ustawy z dnia 05.01.2011r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2014r., poz. 600 ze zm.). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia w/w warunku w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie: - złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1). SIWZ stanowiącego Załącznik nr 3, - wykazu osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia według Załącznika nr 10 do SIWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, - oświadczenia, że wskazane w Załączniku nr 10 osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia w rozumieniu ustawy o kierujących pojazdami z dnia 05.01.2011r. (Dz. U. z 2014r., poz. 600 ze zm.) oraz posiadają świadectwo i wpis do książki operatora, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r., Nr 118, poz. 1263). Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, czyli przedstawić i załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia. Wzór pisemnego zobowiązania innych podmiotów stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie). Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia, według zapisów punktu VII.1.1) SIWZ stanowiącego załącznik nr 3. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Opis przedmiotu zamówienia, sporządzony według Załącznika nr 1 do SIWZ. b) Formularz ofertowy, sporządzony według Załącznika nr 2 do SIWZ. c) W stosunku do osób fizycznych - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp według Załącznika nr 4a do SIWZ. d) Dowód wpłacenia/ wniesienia wadium. e) Wykaz części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone Podwykonawcom według załącznika nr 7 do SIWZ. W przypadku gdy Wykonawca nie dołączy do oferty Załącznika nr 7 do SIWZ, to Zamawiający uzna, że Wykonawca całość zamówienia wykona samodzielnie. f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię). W pełnomocnictwie Wykonawcy ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestrowymi. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania, oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. g) W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika załącza on dokument pełnomocnictwa podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawcy zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. h) W sytuacji, gdy Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp w zakresie warunków określonych w pkt. VI SIWZ polegał będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, pisemne zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, sporządzone według Załącznika nr 11 do SIWZ. Zobowiązanie powinno być podpisane przez osobę(-y) upoważnione do reprezentowania innego podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi. Do zobowiązania należy dołączyć dokument, z którego będzie wynikać, że osoba (-y) podpisujące zobowiązanie są uprawnione do dokonania takiej czynności.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. 2.Strony są uprawnione do żądania zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia z pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 3.Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi jedna z wyżej wymienionych zmian z zastrzeżeniem, o którym mowa powyżej, Strony dokonują odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego- dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie dokonano. 4.Wykonawca jest uprawniony do zmiany lub rezygnacji z Podwykonawców na etapie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp za pomocą, których Wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem §6 ust. 12 zdanie 2 umowy. 5.Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy, 2) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów między Stronami, 3) danych rejestrowych, 4) będących następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze Stron umowy, 5) oczywiste omyłki pisarskie. 6. Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla sprzętu i paliw użytych do realizacji umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów składowych wynagrodzenia pracowników. 7.Zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcę w formie pisemnej w drodze aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lpgk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Nowodworska 60, 59-220 Legnica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Nowodworska 60, 59-220 Legnica,sekretariat, I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.