eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świnoujście › BUDOWA OŚWIETLENIA ARENY SPORTOWEJ W RAMACH ZADANIAPOPRAWA FUNKCJONALNOŚCI STADIONU MIEJSKIEGO W ŚWINOUJŚCIU PRZY UL. JANA MATEJKI 22, POPRZEZ BUDOWĘ INFRASTRUKTURY LEKKOATLETYCZNEJ

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-01-05

Świnoujście: BUDOWA OŚWIETLENIA ARENY SPORTOWEJ W RAMACH ZADANIA: POPRAWA FUNKCJONALNOŚCI STADIONU MIEJSKIEGO W ŚWINOUJŚCIU PRZY UL. JANA MATEJKI 22, POPRZEZ BUDOWĘ INFRASTRUKTURY LEKKOATLETYCZNEJ
Numer ogłoszenia: 3536 - 2016; data zamieszczenia: 05.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Świnoujścia , ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3212780, 3212309, faks (091) 321 59 95.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.um.swinoujscie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA OŚWIETLENIA ARENY SPORTOWEJ W RAMACH ZADANIA: POPRAWA FUNKCJONALNOŚCI STADIONU MIEJSKIEGO W ŚWINOUJŚCIU PRZY UL. JANA MATEJKI 22, POPRZEZ BUDOWĘ INFRASTRUKTURY LEKKOATLETYCZNEJ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa oświetlenia areny sportowej w ramach zadania: Poprawa funkcjonalności Stadionu Miejskiego w Świnoujściu przy ul. Jana Matejki 22, poprzez budowę infrastruktury lekkoatletycznej, w niżej opisanym zakresie: 1. Roboty przygotowawcze. 2. Roboty ziemne. 3. Maszty oświetleniowe 4. Roboty elektryczne. 5. Pomiary elektryczne. Przedmiot zamówienia określa zakres rzeczowy robót stanowiący załącznik nr 2.1.1. do SIWZ oraz szczegółowo dokumentacja projektowa zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 2.3 do SIWZ Wykaz dokumentacji projektowej..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.22.24 - Roboty budowlane związane ze stadionami 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 31.12.11.00 - Generatory z silnikami o zapłonie samoczynnym 31.21.10.00 - Tablice i skrzynki bezpiecznikowe 31.21.11.10 - Panele kontrolne 31.22.30.00 - Oprawy do lamp 31.32.12.10 - Kabel niskiego napięcia 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 44.21.22.00 - Wieże, maszty kratowe, półmaszty i słupy stalowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 38 000,00 zł (słownie: trzydzieści osiem tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert na warunkach określonych w art. 45 i 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca: przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świnoujścia, nr rachunku: 27 1240 3914 1111 0010 0965 1187, z dopiskiem: WADIUM W POSTĘPOWANIU NR WIM.271.1.50.2015. 3. Datą wniesienia wadium w pieniądzu przelewem na rachunek jw. jest data uznania wskazanego rachunku. 4. Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy składający ofertę muszą wykazać się wiedzą i doświadczeniem przez wykazanie, że wykonali należycie w okresie ostatnich (a jeżeli okres działalności firmy jest krótszy, to w tym okresie) co najmniej dwie roboty budowlane, odpowiadającą swoim rodzajem i/lub wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez pojedynczą robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie budowę lub przebudowę instalacji oświetlenia stadionu lekkoatletycznego lub piłkarskiego o natężeniu minimum 200 Lx; o wartości wykonanych przez wykonawcę robót nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto (słownie złotych brutto: czterysta tysięcy). Realizacja każdej z robót budowlanych powinna być potwierdzona załączonymi dokumentami, potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy składający ofertę muszą wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wykażą, że dysponują osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi: kierownikiem robót branży instalacyjnej elektrycznej posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej określone w art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. c) ustawy Prawo Budowlane lub im odpowiadające.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 2.000.000 zł. Posiadanie środków obrotowych i / lub zdolności kredytowej wystarczającej do realizacji robót, na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł brutto.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane i dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, w razie zamiaru zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w zakresie materiałów budowlanych i urządzeń instalacyjnych, w celu weryfikacji jakości parametrów oferowanych rozwiązań równoważnych, Zamawiający żąda załączenia dokumentów z oznaczeniem producenta i typu oferowanego produktu określających parametry techniczne w zakresie równoważności z określonymi w dokumentacji projektowej. Wymóg powyższy w zakresie dotyczącym projektorów oświetlenia areny sportowej Zamawiający uzna za spełniony, pod warunkiem załączenia do oferty oprócz dokumentów wzmiankowanych wyżej, obliczeń potwierdzających uzyskanie minimalnych wartości natężenia oświetlenia areny sportowej niegorszych niż zamieszczone w dokumentacji projektowej przy jednoczesnym utrzymaniu niezbędnej do jej uzyskania mocy elektrycznej na dotychczasowym poziomie. Niezałączenie do oferty informacji o zamiarze zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w zakresie materiałów budowlanych i urządzeń instalacyjnych, Zamawiający uzna za tożsame z deklaracją wykonania przedmiotu zamówienia ściśle wg dokumentacji projektowej bez stosowania rozwiązań równoważnych.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W przypadku podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu - pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie lub do występowania wspólnie i zawarcia umowy. 2. Wykaz z określeniem części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć innym podmiotom (podwykonawcom). Zamawiający zaleca zamieszczenia powyższej informacji na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Niezałączenie do oferty wykazu Zamawiający uzna za równoważne z informacją o wykonaniu przez Wykonawcę zamówienia własnymi siłami. 3. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej na formularzu stanowiącym załącznik nr 4.2 do SIWZ. 4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na zasobach innych podmiotów wymagane jest dołączenie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia. 5. Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowaną formą wadium. W przypadku zabezpieczenia określonego w art. 45 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - jest to kopia potwierdzenia przelewu na konto Zamawiającego wskazane w punkcie 12.2. W przypadku zabezpieczenia określonego w art. 45 ust. 6 pkt 2 do 5 ustawy Prawo zamówień publicznych - oryginał takiego dokumentu (np. gwarancji ubezpieczeniowej, bankowej, itp.). 6. Upoważnienie osoby podpisującej ofertę (gdy nie wynika to z treści innych dokumentów załączonych do oferty), z którego wynika uprawnienie osoby (osób) do składania oświadczeń woli i reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy jest dopuszczalna zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych wyłącznie w niżej przytoczonym zakresie określonym w ATYKULE 10 w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ: 1. Dopuszcza się następujące możliwości zmiany treści umowy: a) zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 3, b) zmniejszenie zakresu przedmiotu Zamówienia i stosowne zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy, gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym, c) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: -działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie, -zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy. -realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, powodującego konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, -konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego, d) wprowadzenie rozwiązań zamiennych do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji projektowej, jeśli okaże się to niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu niniejszej umowy lub uzasadnione z uwagi na interes Zamawiającego lub interes publiczny. Powyższe dotyczy w szczególności wprowadzenia rozwiązań poprawiających funkcjonalność i trwałość oraz stosujących nowe technologie i materiały, 2. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 dopuszczalne są na następujących warunkach: a) ad ust. 1 lit. a) - stawka podatku VAT ulegnie zmianie na mocy powszechnie obowiązujących przepisów, b) ad ust. 1 lit. b) - zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy i związane z tym stosowne zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy - w granicach uzasadnionego interesu publicznego, c) ad ust. 1 lit. c) - zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia: -tiret pierwsze: o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, -tiret drugie: o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, -tiret trzecie: o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy, -tiret czwarte - o okres proporcjonalny do zmniejszonego zakresu. d) ad ust. 1 lit. d) - zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy, jeśli wprowadzenie rozwiązań zamiennych lub wykonanie prac dodatkowych skutkuje koniecznością zmiany terminu umowy, o czas uzasadniony zmianą tych rozwiązań lub wykonania tych prac, e) ad ust. 1 lit. d) - zmiana wynagrodzenia umownego według zasad określonych w § 4 ust. 4, projektu umowy (załącznik nr 2 do SIWZ).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.swinoujscie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Świnoujścia Wydział Inżyniera Miasta ul. Wojska Polskiego 1/5 72-600 Świnoujście.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2016 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, Świnoujście, Stanowisko Obsługi Interesanta..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.