eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Odnawianie oznakowania poziomego oraz bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcje zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-11-02

Słupsk: Odnawianie oznakowania poziomego oraz bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcje zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku
Numer ogłoszenia: 353658 - 2010; data zamieszczenia: 02.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku , ul. Przemysłowa 73/110, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8410091, faks 059 8410093.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmslupsk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Gminna samorządowa jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odnawianie oznakowania poziomego oraz bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcje zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. ODNAWIANIE OZNAKOWANIA POZIOMEGO 1. Przedmiotem zamówienia w zakresie oznakowania poziomego jest wykonywanie raz w roku oznakowania poziomego metodą cienkowarstwową w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku, obejmującego znaki drogowe poziome umieszczone na nawierzchni w postaci: 1) linii segregacyjnych lub krawędziowych, ciągłych lub przerywanych, pojedynczych lub podwójnych; 2) strzałek kierunkowych, naprowadzających i innych; 3) znaków poprzecznych wyznaczających miejsca do ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek jezdni oraz miejsca zatrzymania pojazdów; 4) znaków uzupełniających w postaci napisów, symboli oraz innych linii związanych z oznakowaniem określonych miejsc na powierzchni; 2. Zakres oznakowania poziomego obejmuje: 1) odnowienie istniejącego oznakowania poziomego, w tym: a) przejścia dla pieszych o powierzchni szacunkowej - 6.630 m2; b) linie segregacyjne ciągłe o powierzchni szacunkowej - 4.720 m2; c) linie segregacyjne przerywane o powierzchni szacunkowej - 3.435 m2; d) inne symbole o powierzchni szacunkowej - 7.330 m2; 2) trwałe i całkowite usunięcie śladów dotychczasowego nieaktualnego oznakowania poziomego oraz oznakowania niewłaściwie wykonanego o powierzchni szacunkowej - 500 m2; 3) uzupełnienie nowymi znakami oznakowania poziomego wg opracowanych projektów organizacji ruchu o powierzchni szacunkowej - 700 m2; 3. Materiałami do znakowania poziomego dróg są materiały cienkowarstwowe charakteryzujące się wysoką adhezją i właściwościami barierowymi nawet po naniesieniu na nieprzygotowaną powierzchnię tj. farby nakładane warstwą grubości od 0,3mm do 0,8mm (na mokro). Powinny zawierać specjalne kompozycje polimerowe odpowiadające szczególnie za trudne warunki eksploatacyjne (działanie soli, zanieczyszczeń ropopochodnych, ścieralność, zmienność temperatury i wibracji, zmienne warunki atmosferyczne). Powinny być nimi ciekłe produkty zawierające ciała stałe rozproszone w organicznym rozpuszczalniku lub wodzie, które mogą występować w układach jedno- lub wieloskładnikowych np. farby jednoskładnikowe rozpuszczalnikowe, farby typu HS - high solid, farby wodorozcieńczalne, farby szybkoschnące, farby dwuskładnikowe chemoutwardzalne itp. Podczas nakładania farb, do znakowania cienkowarstwowego, na nawierzchnię pędzlem, wałkiem lub przez natrysk, powinny one tworzyć warstwę kohezyjną w procesie odparowania i-lub w procesie chemicznym. Farby do znakowania trwałego muszą mieć kolor biały. 4. Każdy materiał używany do znakowania poziomego dróg musi odpowiadać wymaganiom aprobaty technicznej wydanej przez uprawnioną jednostkę. 5. Usunięcie dotychczasowego nieaktualnego oznakowania poziomego oraz oznakowania niewłaściwie wykonanego wykonać metodą frezowania w sposób trwały uniemożliwiający uwidocznienie się tego oznakowania w okresie gwarancyjnym (środki zastosowane do usunięcia oznakowania nie mogą wpływać ujemnie na przyczepność nowego oznakowania do podłoża, na jego szorstkość, trwałość oraz na właściwości podłoża). 6. W przypadku różnicy pomiędzy stanem faktycznym oznakowania a istniejącą ewidencją należy rodzaj wprowadzonego oznakowania oraz ewentualne zmiany uzgodnić z Zamawiającym. 7. W czasie wykonywania odnowienia oznakowania temperatura nawierzchni i powietrza powinna wynosić co najmniej 5 stopni C, a wilgotność względna podłoża powinna być zgodna z zaleceniami producenta lub wynosić, co najwyżej 85 %. 8. Przed wykonaniem znakowania poziomego należy oczyścić ręcznie lub mechanicznie powierzchnie nawierzchni w obrębie pasa przewidzianego do malowania z pyłu, kurzu, piasku, smarów, olejów i innych zanieczyszczeń. Powierzchnia nawierzchni przygotowana do odnowienia oznakowania poziomego powinna być czysta i sucha. 9. Plany z ewidencją oznakowania poziomego ulic oraz istniejące projekty organizacji ruchu przedłoży Zamawiający. Ewidencja i projekty oznakowania są do wglądu w siedzibie Zamawiającego (pok. nr 104) od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00. 10. Roboty prowadzone będą bez zamykania całej szerokości jezdni przy normalnym ruchu na drogach. 11. W przypadku rozjechania przez pojazdy mokrego oznakowania Wykonawca ma obowiązek je poprawić. 12. Roboty związane z oznakowaniem poziomym należy wykonać w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne, a w szczególności o D-07.01.02 - Remont oznakowania poziomego, D-07.01.01 - Oznakowanie poziome, oraz D-M-00.00.00 - Wymagania ogólne opracowane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych w Warszawie. II. BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA OZNAKOWANIA PIONOWEGO ORAZ URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ 1. Przedmiotem zamówienia w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej jest: 1) zapewnienie utrzymania w pełnej sprawności elektrycznej, technicznej, estetycznej urządzeń, prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej utrzymywanych urządzeń sygnalizacji świetlnych, wykonywanie robót poza utrzymaniowych wynikających z aktualnych potrzeb Zamawiającego, interwencji lub awarii; 2) w wypadku zaistniałych awarii stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa ruchu dotyczących przedmiotu zamówienia, Wykonawca : a) usunie awarie: - na drogach krajowych w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia, - na drogach pozostałej kategorii w ciągu 48 godzin od chwili zgłoszenia; b) obowiązany jest niezwłocznie (nie później niż w ciągu 1 godziny) po otrzymaniu informacji (telefon, fax od Straży Miejskiej, Policji, Zamawiającego lub firm zajmujących się bieżącym utrzymaniem pasów drogowych, na podstawie innych umów zawartych z Zamawiającym) zabezpieczyć i oznakować miejsca stwarzające zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, do czasu usunięcia zagrożenia przez odpowiedzialne firmy, c) w przypadku wystąpienia konieczności zmiany organizacji ruchu na skutek zamknięcia odcinka drogi; do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie i oznakowanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego oraz po usunięciu awarii stwarzającej zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, przywrócenie oznakowania do stanu pierwotnego; 3) Wykonawca ma obowiązek zapewnić wyposażenie stanowiska dyspozytorskiego, czynnego całą dobę w bezpośrednią łączność telefoniczną; 4) Urządzenia sygnalizacji świetlnej: a) urządzenia sygnalizacji świetlnej składają się z zestawu urządzeń optyczno - elektrycznych (komór sygnałowych) służących do wyświetlania sygnałów przeznaczonych dla uczestników ruchu, konstrukcji wsporczych, masztów sygnałowych, fundamentów, kabla sterowniczego, sterownika, szafy zasilająco - pomiarowej; b) w ramach obowiązków w zakresie urządzeń regulacji ruchu należy wykonywać zabiegi polegające na naprawie lub wymianie elementów urządzeń regulacji ruchu (sygnalizacji świetlnej) w celu przywrócenia pełnych funkcji pełnionych przez te urządzenia; c) zakres obejmuje: c1) sterowniki wraz z fundamentami, c2) konstrukcje wsporcze tj. maszty sygnalizacyjne niskie, wysokie wraz z fundamentami i wysięgnikami, c3) przewieszki z lin stalowych, c4) latarnie sygnałowe i konsole, c5) sygnalizatory dźwiękowe, c6) przyciski dla pieszych, c7) kable sterownicze, c8) kable koordynacyjne, c9) kable zasilające, c10)pętle indukcyjne, c11)realizację programów pracy sygnalizacji z planów sygnalizacyjnych zgodnie z dostarczoną przez Zamawiającego dokumentacją (nie wymagająca dodatkowego wyposażenia lub wymiany sterownika sygnalizacji), c12)nadzorowanie prawidłowego działania układów zabezpieczeń kolizyjnych, c13)zapewnienie ochrony przeciwporażeniowej urządzeń sygnalizacyjnych zasilających zgodnie z obowiązującymi przepisami, c14)dbanie o jednoznaczne i czytelne wyświetlanie wszystkich sygnałów świetlnych poprzez bieżące naprawy niepalących się sygnałów świetlnych i dźwiękowych, c15)zapewnienie odpowiedniej stabilności mocowania konstrukcji wsporczych, c16)dbanie o estetyczny wygląd urządzeń, c17)zapewnienie całodobowego dyżuru konserwatora sygnalizacji świetlnej; d) w zakresie sygnalizacji świetlnej wszystkie roboty należy wykonać w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne D-07.03.01 - 07.03.02 opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych Publicznych Warszawie; 5) Oznakowanie pionowe i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego: a) Do oznakowania pionowego zalicza się: znaki ostrzegawcze, znaki nakazu i zakazu, znaki informacyjne, kierunku, miejscowości i znaki uzupełniające zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002r. Nr 170 poz. 1393), b) zakres robót utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmuje m.in.: b1) znaki pionowe, b2) słupki i konstrukcje wsporcze znaków, b3) tablice kierunkowe, drogowskazy itp., b4) słupki przeszkodowe U5a, b5) bariery łańcuchowe, b6) słupki zaporowe, b7) bariery ochronne z rur stalowych, b8) bariery (płoty) z siatki w ramkach, b9) progi zwalniające, b10) bariery sprężyste, b11)lustra drogowe, b12)tablice z nazwami ulic; c) w ramach bieżącego utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń BRD należy wykonać zabiegi polegające na naprawie lub wymianie elementów w celu przywrócenia pełnych funkcji pełnionych przez te urządzenia, między innymi: c1) ponowne stawianie, mocowanie urządzeń, c2) prostowanie i poprawianie, c3) usuwanie zabrudzeń, c4) naprawa lub wymiana nie nadających się do naprawy słupków, znaków i innych urządzeń po zniszczeniach, kolizjach, aktach wandalizmu itp., c5) coroczne odnawianie barier ochronnych, łańcuchowych, segmentowych i innych oraz słupków blokujących poprzez usuwanie korozji i malowanie, c6) dokręcanie śrub i uchwytów, c7) ponowne mocowanie łańcuchów, c8) mycie lic znaków oraz innych urządzeń co najmniej 2 razy w roku na ciągach głównych i 1 raz w roku na pozostałych ulicach,; d) w zakresie utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń BRD wszystkie roboty należy wykonać w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne D-07.02.03; D-07.02.01; D-07.02.02; D-07.04.01; D-07.05.01; D-07.05.02; D-07.06.01; D-07.06.02; D-07.06.03 D-10.01.01; D-08.07.01a; 6) Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21 - Malowanie nawierzchi 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.92 - Instalowanie urządzeń ochronnych 45.23.32.94 - Instalowanie sygnalizacji drogowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30.000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) robót dotyczących malowania lub odnawiania metodą cienkowarstwową oznakowania poziomego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta, o łącznej powierzchni minimum 50.000 m2, w tym jedną robotę o powierzchni minimum 25.000 m2; 2) co najmniej jednego zadania polegającego na bieżącym utrzymaniu oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w mieście o liczbie mieszkańców minimum 75.000; 3) robót polegających na utrzymaniu minimum 15 sygnalizacji świetlnych sterowanych za pomocą sterowników MSR, MSR 2002 i SCR. 2. Zamawiający przy spełnieniu ww. warunku uzna także doświadczenie Wykonawcy, który jako podwykonawca wykonywał roboty będące przedmiotem zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowania potencjałem technicznym, co najmniej: 1) malowarką samojezdną - hydrodynamiczna z podziałem linii i posypywaniem kulkami szklanymi - szt.1; 2) malowarką do przejść i elementów drobnych - hydrodynamiczna -szt.2; 3) frezarką do usuwania zbędnego oznakowania poziomego - szt.1; 4) szczotką mechaniczną - szt.1; 5) podnośnikiem samochodowym do obsługi urządzeń sygnalizacyjnych na wysokościach - szt.1; 6) piłą do asfaltu - szt.1; 7) młotem pneumatycznym lub elektrycznym do kucia nawierzchni - szt.1; 8) agregatem prądotwórczym - szt.1; 9) samochodami osobowo- ciężarowymi - szt.3; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował wymaganym potencjałem technicznym przez cały okres realizacji zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na stanowiskach podanych poniżej: 1) kierownikiem budowy lub kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg, z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy lub robót branży drogowej, minimum - 1 osoba; 2) minimum dwiema osobami posiadającymi kwalifikacje w zakresie poziomego oznakowania dróg; 3) minimum 2 osobami na stanowisku konserwatora sygnalizacji świetlnych, którzy w okresie ostatnich 3 lat obsługiwali sygnalizacje sterownikami MSR, MSR-S, MSR 2002, SCR i posiadają zaświadczenie z przeszkolenia w zakresie konserwacji sterowników; 4) minimum 1 osobą z wykształceniem w specjalności inżynierii ruchu lub inżynierii komunikacyjnej; 5) minimum 1 pracownikiem (kierownikiem budowy lub robót) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w ograniczonym zakresie, posiadającym kwalifikacje do wykonania prac na stanowisku dozoru, który w okresie ostatnich 3 lat kierował pracami odpowiadającymi przedmiotowi niniejszego zamówienia; 6) minimum 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku eksploatacji i pomiarów elektrycznych; 7) minimum 3 osobami z uprawnieniami do kierowania ruchem drogowym. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował wymaganym potencjałem kadrowym przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie: 1) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 150.000 PLN; 2) posiadania własnych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100.000 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp, przepisy ustawy Pzp i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 2. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienia publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę - Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej Wykonawcy. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia: 1) warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców, 2)warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Pzp i w sekcji III pkt III.3) niniejszego ogłoszenia mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 20.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają ww. warunki udziału w postępowaniu, jest większa niż określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprasza do składania ofert wykonawców, którzy otrzymali największą ocenę spełnienia warunku udziału w postępowaniu tj: 1) wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, największą ilość robót polegających na odnowieniu oznakowania poziomego o powierzchni minimum 25.000 m2. Wykonawca, który przedstawi największą ilość w/w robót otrzyma maksymalną ilość punktów (100 ) Punkty w odniesieniu do pozostałych wykonawców zostaną wyliczone według wzoru: liczba robót oferty badanej / największa liczba robót x 100; 2) wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie największą ilość robót polegających na utrzymaniu sygnalizacji świetlnych za pomocą sterowników MSR, MSR 2002 i SCR. Wykonawca, który przedstawi największą ilość w/w robót otrzyma maksymalną ilość punktów (100). Punkty w odniesieniu do pozostałych wykonawców zostaną wyliczone według wzoru: liczba robót oferty badanej / największa liczba robót x 100

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszcza się wprowadzenie za zgodą Zamawiającego nastepujacych zmian: 1) zakresu robót, które Wykonawca będzie prowadził przy pomocy podwykonawców, 2) terminu realizacji robót związanych z odnawianiem oznakowania poziomego, w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dot. temperatury nawierzchni i powietrza oraz wilgotności podłoża), utrzymujące się przez okres co najmniej pięciu następujących po sobie dni, udokumentowane pomiarami wykonanymi na terenie realizacji robót przez Wykonawcę i potwierdzonymi przez inspektora nadzoru. 2. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 1 jest złożenie wniosku uzasadniającego konieczność dokonania zmian. 3. Jeżeli Zamwiający uzna, że zaistniałe okoliczności stanowiące podstawę do zmiany w umowie nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. 4. Zmiana umowy może nastapić w formie pisemnej poprzez podpisanie przez obie strony aneksu, pod rygorem nieważności takiego ogłoszenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku, ul. Przemysłowa 73, 76-200 Słupsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.11.2010 godzina 11:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku, ul. Przemysłowa 73, 76-200 Słupsk, pok. nr 101 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.