eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraśnik › Termomodernizacja budynku leśniczówki Leśnictwa Kluczkowice

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-26

Kraśnik: Termomodernizacja budynku leśniczówki Leśnictwa Kluczkowice
Numer ogłoszenia: 352282 - 2011; data zamieszczenia: 26.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kraśnik , ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik, woj. lubelskie, tel. 081 8252041, 8252042, faks 081 8843709.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku leśniczówki Leśnictwa Kluczkowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku leśniczówki Leśnictwa Kluczkowice - zakres robót podzielono na 2 etapy: I etap - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. Stolarka okienna drewniana o niezmienionych kształtach ze szprosami w kolorze brązowym, szyby zespolone niskoemisyjne o współczynniku k=1,5 ilość wg. dołączonego przedmiaru robót. II etap - ocieplenie ścian zewnętrznych całego budynku płytami styropianowymi odmiany EPS-70 ( grubości 6 cm i 10 cm) metodą lekko- mokrą z wykończeniem tynkiem akrylowym w kolorze średnio intensywnym. Elementy elewacji nieocieplone oraz cokół należy wykończyć tynkiem cienkowarstwowym mozaikowym. 2. Szczegółowy zakres robót i wymagań, co do ich jakości, a także innych zobowiązań wobec Zamawiającego w ramach niniejszego zamówienia określają: przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, szczegółowe ustalenia zwarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami. 3. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca udzieli nieodpłatnej gwarancji na wykonane roboty, co najmniej na okres 36 miesięcy od daty bezusterkowej realizacji zamówienia. 4. Proponuje się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej placu budowy w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania ofert. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% maksymalnej wartości zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (odpowiadających warunkom i zakresowi robót budowlanych określonych dokumentacją projektową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia z załącznikami niniejszego postępowania) w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1, Oferta powinna być zabezpieczona wadium o wartości: 1700 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że to poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. nr 42, poz. 275, z 2008r. nr 116, poz. 730 i 732, nr 227 poz. 1505 oraz z 2010r. nr 96, poz. 620). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 18 1020 3235 0000 5102 0023 4799. 4. Wadium wniesione w pozostałych formach, należy w oryginale złożyć w pokoju nr 16 (kasa) w siedzibie Zamawiającego. 5. Dowód potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Miarą spełnienia tego warunku przez Wykonawcę będzie wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia polegające na wymianie stolarki okiennej i drzwiowej oraz na ocieplaniu ścian zewnętrznych budynków za cenę nie mniej niż 80 tys. zł każda, odpowiednio potwierdzone, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku oferty wspólnej spełnienie tego warunku będzie oceniane łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia wykonania niniejszego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów oraz sprawdzenia na gruncie, niektórych obiektów wskazanych w tych dokumentach.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Miarą spełnienia tego warunku przez Wykonawcę będzie dysponowanie kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia w zakresie budownictwa ogólnego bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności. W przypadku oferty wspólnej spełnienie tego warunku będzie oceniane łącznie. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w tej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia wykonania niniejszego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zamawiajacy wymaga, aby Wykonawca do oferty dołączył: 1) kosztorys ofertowy; 2) w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika - stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza; 3) dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki; 4) zaparafowany wzór umowy. 2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu: 1) kopię polisy ubezpieczeniowej (ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działaności w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia na kwotę 100 tys. zł), obejmującej okres wykonania umowy; 2) kopię uprawnienia budowlanego oraz kopię aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwego samorządu zawodowego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie przedmiotu zamówienia, terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia Wykonawcy, inne zmiany. 1.1. Przedmiot zamówienia może ulec zmianie w przypadku: 1) wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową oraz robót dodatkowych, w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, 2) ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy techniczne i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. Roboty takie w dalszej części umowy nazwane są robotami zaniechanymi. 3) zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo, okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, b) powodujące poprawienie parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 4) zastosowania materiałów równoważnych, technologicznie lepszych; 5) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego zmianą elementu robót budowlanych, 6) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych. 1.2. Termin realizacji może ulec zmianie w przypadku: 1) opóźnienia w rozstrzygnięciu przetargu (umowa zostanie podpisana po upływie terminu związania ofertą); 2) opóźnienia przez Zamawiającego w przekazaniu placu budowy lub frontu prac; 3) braków lub wad dokumentacji projektowej; 4) braków innych dokumentów budowy, jak np. nie przedłożenia pozwolenia na budowę w dniu przekazania placu budowy; 5) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wymagających czasu niezbędnego do dostosowania się Wykonawcy do tych zmian, 6) przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego (przyczyny organizacyjne i finansowe); 7)konieczności wykonania robót zamiennych i dodatkowych, niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmioty zamówienia; 8) przerwy na skutek konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień, które uniemożliwiają prowadzenie robót; 9) przerwy na skutek niesprzyjających warunków atmosferycznych, negatywnie wpływających na jakość lub trwałość wykonania przedmiotu umowy.Termin realizacji zamówienia zostanie przesunięty o okres trwania przyczyny lub o okres niezbędny na jej usunięcie. Termin realizacji zamówienia może być skrócony, w przypadku pozyskania przez Zamawiającego dodatkowych środków finansowych, co pozwoli na przesunięcie ralizacji etapów zamówienia. 1.3.Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w przypadku: 1) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia; 2) wykonywania robót dodatkowych i zamiennych; 3) zastosowania materiałów równoważnych, technologicznie lepszych lub innych parametrów elementu robót budowlanych; 4) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT); 5) waloryzacji cen, gdy wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w kwartale wzrośnie powyżej 3%. Począwszy od kwartału następnego, po kwartale, w którym nastąpi taki wzrost, stawki jednostkowe podane przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym będą zwiększane, ogłoszonym w Monitorze Polskim przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wskaźnikiem wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych pomniejszonym o wyżej wymienione 3% (trzy). 1.4. Inne zmiany: 1) w zakresie zmiany udziału podwykonawców w przypadku skorzystania w realizacji zamówienia, pomimo, że w złożonej ofercie Wykonawca nie przewidywał realizacji z udziałem podwykonawców, lub powierzenie podwykonawstwa innej części robót niż wskazana w ofercie; 2) w zakresie zmian kluczowego personelu (kierownika budowy, inspektora nadzoru); 3) zmiana adresu. 1.5. Warunki zmian: 1) inicjowanie zmian umowy na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego; 2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia: wpisy do dziennika robót, protokoły konieczności, kosztorysy robót zamiennych, dodatkowych. 1.6. Forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmian adresu, zmiana kluczowego personelu, zmiana udziału podwykonawców nie wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Możliwość zastosowania materiałów równoważnych, technologicznie lepszych dopuszcza się bez zmiany umowy i jej anektowania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Kraśnik, ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, pokój nr 3 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Pożądany termin realizacji zamówienia: I etap do 12.12.2011r., II etap do 31.05.2012r. 2. Zgodnie z art. 27 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski i zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy będą przekazywać: a) pisemnie w zakresie wszelkiej korespondencji między Stronami, b) faksem lub drogą elektroniczną w zakresie wszelkiej korespondencji między Stronami z wyłączeniem złożenia oferty, dla której wymagana jest forma pisemna. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawcy przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej ma obowiązek niezwłocznego potwierdzenia faktu ich czytelnego otrzymania. 4. Cena ofertowa powinna wynikać z kosztorysu ofertowego, załączonego do oferty. Kosztorys ofertowy należy sporządzić metodą uproszczoną z podsumowaniem pozycji z narzutami oraz z podaniem ceny jednostkowej z narzutami na podstawie przedmiaru robót stanowiącego załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i musi obejmować wszystkie pozycje kosztorysowe zawarte w przedmiarze.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.