eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Wykonanie robót budowlanych w obiektach II Oddziału ZUS w Poznaniu - 2 części Część nr 1 - Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku Część nr 1 - Zadanie nr 2 - Roboty Dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole. Część nr 2 - Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-22

Poznań: Wykonanie robót budowlanych w obiektach II Oddziału ZUS w Poznaniu - 2 części Część nr 1 - Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku Część nr 1 - Zadanie nr 2 - Roboty Dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole. Część nr 2 - Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej.
Numer ogłoszenia: 352144 - 2014; data zamieszczenia: 22.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu , ul. Starołęcka 31, 61-361 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8745400, faks 61 8772850.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych w obiektach II Oddziału ZUS w Poznaniu - 2 części Część nr 1 - Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku Część nr 1 - Zadanie nr 2 - Roboty Dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole. Część nr 2 - Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w obiektach II Oddziału ZUS w Poznaniu: 1.1.Część nr 1 - Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku. 1.1.1.Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: a) wymianę odcinka rynny na rynnę o większej średnicy, nadanie odpowiedniego spadku umożliwiającego odprowadzenie wody opadowej oraz roboty naprawcze pokrycia dachowego w miejscu wykonywanych prac, w tym: - rozebranie rynien dachowych z blachy nie nadającej się do użytku, - ręczne czyszczenie kanału fi 250mm wypełnionego osadem do 2/3, - montaż rynien dachowych z tworzyw sztucznych fi 150mm, - montaż rury spustowej z tworzyw sztucznych fi 110mm, - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną w pasie szerokości 1m przy krawędzi dachu przy wymianie rynny, b) wykonanie robót instalacji wentylacyjnych, w tym: - wstawienie trójnika z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - wstawienie kolan z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - wymiana rury z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - położenie okładzin z płyt gipsowo-kartonowych 12,5mm na ścianach na zaprawie - przekrycie otworu po demontażu rury wentylacyjnej, - demontaż rury z PCW fi 75-110mm na ścianach, c) wymianę płytek zewnętrznych w wyjściu ewakuacyjnym, w tym: - czyszczenie ręczne skrobakami konstrukcji beton poziomej - zeskrobanie starego podłoża, - rozebranie posadzek z płytek GRES antypoślizgowych od strony wejścia do budynku, - wywóz gruzu i jego utylizacja, - położenie okładzin schodów z płytek antypoślizgowych, odpornych na mrozy o niskiej ścieralności o wymiarze 30x30cm na zaprawie - kolorem zbliżonym do istniejącej - wyjście zewnętrzne ewakuacyjne, - izolacja przeciwwodna styków ściany z podestem, - montaż antypoślizgowych ryflowanych listew (kątowników) aluminiowych, 1.1.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią Załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia 1.2. Część nr 1 - Zadanie nr 2 - Roboty dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole. 1.2.1. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną, - rozebranie pokrycia dachowego z papy na betonie na zakład - demontaż obróbek papy np. na kominach, - wywóz i utylizacja elementów zdemontowanych, - wymianę pokrycia murów, gzymsów, pasów z blachy ocynkowanej, - uszczelnienie wpustów deszczowych kitem trwale plastycznym. 1.2.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia. 1.3. Część nr 2 - Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej. 1.3.1. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną nawierzchniową z wyrobieniem przerw dylatacyjnych, obróbek murów, kominków wentylacyjnych, kominów, wpustów, wyłazu i ścianek, - wymianę pokrycia murów, pasów, gzymsów z blachy ocynkowanej, - montaż prefabrykowanych rynien z blachy OC półokrągłych fi 150mm, - montaż prefabrykowanych zbiorniczków przy rynnach z blachy OC, - rozebranie rynien dachowych z blachy nie nadającej się do użytku, - montaż wpustu dachowego z kołpakiem, - wywóz i utylizacja blachy, - wymianę pręta instalacji odgromowej o przekroju przewodu 200mm2 na dachu płaskim, - badania instalacji odgromowej. 1.3.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia Wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 5.186.000 EURO.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.10-9, 45.26.19.10-6, 45.33.24.00-7, 45.43.10.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp - sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp - sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp - sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp - sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp - sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta. 2. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, określające zakres umocowania pełnomocnika. W ofercie należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub jego notarialnie potwierdzoną kopię lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez udzielającego pełnomocnictwa.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin realizacji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony przewidują możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach i na określonych niżej warunkach: 1.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana: a) siłą wyższą uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z Umową, b) warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie z ustaloną technologią.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.zus.pl lub odebrać w II Oddziale ZUS w Poznaniu, p.342 osobiście lub przesyłką poleconą na pisemny wniosek Wykonawcy przesłany na fax 61 8772850. SIWZ bezpłatne..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.11.2014 godzina 11:00, miejsce: Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu, ul. Starołęcka 31, 61-361 Poznań, budynek A, I piętro, pok.102 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku Zadanie nr 2 - Roboty Dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Zadanie nr 1 - Roboty dekarskie, instalacje wewnętrzne, wymiana płytek w wejściu ewakuacyjnym w Inspektoracie ZUS w Turku. 1.1.1.Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: a) wymianę odcinka rynny na rynnę o większej średnicy, nadanie odpowiedniego spadku umożliwiającego odprowadzenie wody opadowej oraz roboty naprawcze pokrycia dachowego w miejscu wykonywanych prac, w tym: - rozebranie rynien dachowych z blachy nie nadającej się do użytku, - ręczne czyszczenie kanału fi 250mm wypełnionego osadem do 2/3, - montaż rynien dachowych z tworzyw sztucznych fi 150mm, - montaż rury spustowej z tworzyw sztucznych fi 110mm, - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną w pasie szerokości 1m przy krawędzi dachu przy wymianie rynny, b) wykonanie robót instalacji wentylacyjnych, w tym: - wstawienie trójnika z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - wstawienie kolan z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - wymianę rury z PCW fi 110mm z uszczelnieniem pierścieniami gumowymi w celu podłączenia wentylacji do sanitariatu na parterze, - położenie okładzin z płyt gipsowo-kartonowych 12,5mm na ścianach na zaprawie - przekrycie otworu po demontażu rury wentylacyjnej, - demontaż rury z PCW fi 75-110mm na ścianach, c) wymianę płytek zewnętrznych w wyjściu ewakuacyjnym, w tym: - czyszczenie ręczne skrobakami konstrukcji beton poziomej - zeskrobanie starego podłoża, - rozebranie posadzek z płytek GRES antypoślizgowych od strony wejścia do budynku, - wywóz gruzu i jego utylizacja, - położenie okładzin schodów z płytek antypoślizgowych, odpornych na mrozy o niskiej ścieralności o wymiarze 30x30cm na zaprawie - kolorem zbliżonym do istniejącej - wyjście zewnętrzne ewakuacyjne, - izolacja przeciwwodna styków ściany z podestem, - montaż antypoślizgowych ryflowanych listew (kątowników) aluminiowych, 1.1.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią Załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia 1.2. Zadanie nr 2 - Roboty dekarskie w Inspektoracie ZUS w Kole. 1.2.1. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną, - rozebranie pokrycia dachowego z papy na betonie na zakład - demontaż obróbek papy np. na kominach, - wywóz i utylizacja elementów zdemontowanych, - wymianę pokrycia murów, gzymsów, pasów z blachy ocynkowanej, - uszczelnienie wpustów deszczowych kitem trwale plastycznym. 1.2.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.10-9, 45.26.19.10-6, 45.33.24.00-7, 45.43.10.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin realizacji - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Wymiana pokrycia dachowego w Inspektoracie ZUS w Środzie Wielkopolskiej. 1.1.1. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: - pokrycie dachu 1x papą termozgrzewalną nawierzchniową z wyrobieniem przerw dylatacyjnych, obróbek murów, kominków wentylacyjnych, kominów, wpustów, wyłazu i ścianek, - wymianę pokrycia murów, pasów, gzymsów z blachy ocynkowanej, - montaż prefabrykowanych rynien z blachy OC półokrągłych fi 150mm, - montaż prefabrykowanych zbiorniczków przy rynnach z blachy OC, - rozebranie rynien dachowych z blachy nie nadającej się do użytku, - montaż wpustu dachowego z kołpakiem, - wywóz i utylizacja blachy, - wymianę pręta instalacji odgromowej o przekroju przewodu 200mm2 na dachu płaskim, - badania instalacji odgromowej. 1.1.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: a) przedmiar robót, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.10-9, 45.26.19.10-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin realizacji - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.