eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Winnica › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-22

Winnica: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica
Numer ogłoszenia: 351846 - 2014; data zamieszczenia: 22.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Winnica , ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica, woj. mazowieckie, tel. 023 6914092, faks 023 6914025.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawinnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Winnica, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 z załącznikami, z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Winnica uchwalonego Uchwałą Nr XXIV/163/2013 Rady Gminy Winnica z dnia 18 lutego 2013r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Winnica oraz innymi przepisami prawa ustawowego i prawa miejscowego. Charakterystyka Gminy Winnica. a. Powierzchnia gminy wynosi 115 km2. b. Mieszkańcy gminy mieszkają w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej. c. Siedziba Gminy oraz Urzędu Gminy Winnica mieści się w centralnej części gminy przy ulicy Pułtuskiej 25. d. Gmina liczy 34 sołectwa (38 wsi) przybliżone odległości od siedziby gminy w nawiasach: Bielany (9km), Błędostowo (10km), Brodowo-Bąboły (9 km), Budy-Zbroszki (5km), Domosław (3km), Glinice-Domaniewo (5km), Glinice Wielkie (5km), Gnaty-Lewiski (2km), Gnaty-Wieśniany (4km), Golądkowo (3km), Górki-Baćki (9km), Górki Duże (8km), Górki-Witowice (8km), Kamionna (9km), Łachoń (6km), Mieszki-Kuligi (6km), Mieszki-Leśniki (5km), Pawłowo (5 km), Poniaty-Cibory (8km), Poniaty Wielkie (8 km), Powielin (12km), Rębkowo (3 km), Skarżyce (3km), Skorosze 4(km), Skoroszki (4 km), Skórznice (11km), Smogorzewo Pańskie (11km), Smogorzewo Włościańskie (11km), Stare Bulkowo (7km), Winnica, Winniczka (1km), Zbroszki (2km), Gnaty-Szczerbaki (3km), Nowe Bulkowo (7km), Białe Błoto (10km), Brodowo-Wity (11 km), Gatka (13 km), Górka Powielińska (10km). 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbieranie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: a) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), b) odbieranie odpadów segregowanych, c) odbieranie odpadów ulegających biodegradacji, 2) odbieranie odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 3) odbieranie odpadów za pomocą mobilnego punktu zbierania odpadów komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych: a) odpady segregowane, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte opony, d) przeterminowane leki i chemikalia, e) tekstylia, f) zużyte baterie i akumulatory, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe, h) odpady zielone, i) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, j) odpady problematyczne np. (świetlówki, gaśnice, puszki po farbach, lakierach i aerozolach, zużyte smary, oleje, kleje). 2.2. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej i wielolokalowej: Na terenie zabudowy jednorodzinnej (tzw. nieruchomości zamieszkałe) i wielolokalowej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l do 1100 l i worków od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych). Pojemniki na danej nieruchomości zapewnia firma odbierająca odpady komunalne oraz ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć każdą zamieszkałą nieruchomość w pojemnik i worki najpóźniej do dnia 02.01.2015r. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek wyposażyć każdą nowo zgłoszoną zamieszkałą nieruchomość w pojemnik i worki w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia. 2) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego; dla zabudowy wielolokalowej - 2 razy w miesiącu. 3) Realizacja reklamacji (nieodebranie zgodnie z harmonogramem) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub e-mailem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić fax nr 23 6914025 lub e-mail: sekretariat@gminawinnica.pl 4) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie do odzysku lub unieszkodliwienie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) potrzebnej do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. 2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): 1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się rodzaje worków: a) Niebieski z przeznaczeniem na papier i makulaturę, b) Żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, c) Zielony z przeznaczeniem na odpady szklane, d) Brązowy z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, e) Czarny z przeznaczeniem na odpady zmieszane lub pojemnik. 2) Worki do odbioru, od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność : niebieski, żółty, zielony, brązowy, czarny - od 120l. c) oznakowanie worków: worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu, na jaki są przeznaczone, na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. 3) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będą dostarczone mieszkańcom najpóźniej do dnia 02.01.2015r. 4) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego; dla zabudowy wielolokalowej - 2 razy w miesiącu. 5) W zabudowie wielorodzinnej odpady komunalne segregowane odbierane będą z pojemników o pojemności od 120 do 1100 l, dostarczonych przez wykonawcę, oznaczonych w sposób umożliwiający rozpoznanie na jakie odpady dany pojemnik jest przeznaczony. 6) Realizacja reklamacji (nieodebrane z nieruchomości worki zgodnie z harmonogramem, brak worków na wymianę, itp.) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub drogą mailową od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na fax (23)6914025 lub e-mail sekretariat@gminawinnica.pl. 7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie: a) uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych tj.: papier, szkło, plastik/metal/odpady wielomateriałowe po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości kompletu nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, b) zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 3. Odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): 1) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. 2) Worki koloru brązowego do odbioru odpadów ulegających biodegradacji w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu zapewnia Wykonawca. 3) Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji: 1 raz w miesiącu, dla zabudowy wielolokalowej - 2 razy w miesiącu. Odbiór worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 4) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie wokół odebranych worków, jeśli zajdzie taka potrzeba. 4. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe). 2) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych: raz na kwartał w systemie u źródła po uprzednim zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 4) W zabudowie wielolokalowej odpady wielkogabarytowe muszą być zbierane w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości. 5. Odpady budowlano-remontowe 1) Odbiór gruzu budowlanego odbywać się będzie raz na kwartał w miejscu uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę. 2) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady remontowo-budowlane, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę, rozbiórkę lub których nie trzeba zgłaszać do administracji budowlano-architektonicznej. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów remontowo-budowlanych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 2.3 Zorganizowanie, przyjmowanie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów na zasadach: - odbieranie odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, metalu, chemikaliów, zużytych baterii oraz zużytych akumulatorów, przeterminowanych leków oraz zużytych opon pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych przez mieszkańców z terenu Gminy Winnica odbywać się będzie w jednym mobilnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów. - w mobilnym punkcie do selektywnej zbiórki Wykonawca zapewni pojemniki i kontenery, zapewniające zbiórkę odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, - terminy oraz lokalizacja usytuowania mobilnego punktu na terenie gminy zostanie uzgodniona z Wykonawcą podczas trwania umowy, - odbiór odpadów z mobilnych punktów polegać będzie na zabraniu wcześniej podstawionych przez Wykonawcę kontenerów i pojemników oraz ich wywozie i opróżnianiu, - przyjmowanie odpadów w mobilnym punkcie odbywać się będzie raz na kwartał zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: - doprowadzenie do porządku miejsca zbiórki oraz terenów przyległych, zanieczyszczonych odpadami podczas trwającej zbiórki odpadów jak i po jej zakończeniu, - zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 08 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz.1673). - odbieranie przeterminowanych i zbędnych leków z punktów ich zbiórki: apteka przy ulicy Szkolnej w Winnicy. - odbieranie zużytych baterii i akumulatorów z punktów ich zbiórki: Urząd Gminy w Winnicy, szkoła podstawowa w Winnicy, szkoła podstawowa w Błędostowie. 3. Dane charakteryzujące zamówienie: 1. Ilość nieruchomości: liczba nieruchomości jednorodzinnych zamieszkałych (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale) 951, nieruchomości wielolokalowe - 4. 2. Ilość osób objęta systemem zbiórki odpadów komunalnych: 3659 (liczba może ulec zmianie ze względu na migrację ludności), w tym: ilość osób z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 2778, ilość osób z niezadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 881. 3. Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów o poszczególnych pojemnościach: - 120 l - 800 szt. - 240 l - 240 szt. - 1100 l - 30 szt. - KP 7 - 5 szt. 4. Ilości odpadów odebranych z terenu gminy Winnica, określone na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych wynosiła: Zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): 2013r. - 321,81 Mg; 2012r. - 217,80 Mg Opakowania z tworzyw sztucznych (kod odpadu 150102): 2013 r. - 19,45 Mg; 2012r. - 1,60 Mg Opakowania ze szkła (kod odpadu 150107): 2013r. - 21,78 Mg; 2012r. - 2,90 Mg Opakowania z papieru i tektury (ko odpadu 150101): 2013r. - 22,25 Mg; 2012r. - 0,90 Mg Opakowania z metali (kod odpadu 150104): 2013r. - 2,84 Mg; 2012r. - 0,80 Mg Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny: 2013r. - 4,84 Mg 4. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1) Do dnia 15.12.2014 r. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem. W pozostałych przypadkach wykazy nieruchomości przekazywane będą w siedzibie Zamawiającego do końca miesiąca poprzedzającego odbiór. W wykazie Zamawiający poda między innymi informacje o adresach nieruchomości dopisanych lub wykreślonych z wykazu adresów nieruchomości objętych zamówieniem. 2) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00. 3) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia Harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Winnica przy współpracy i uzgodnieniach z Zamawiającym oraz zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 4) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników. Obowiązek ten dotyczy również pojemników do selektywnej zbiórki odpadów tzw. zestawów recyklingowych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje Wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od miejsca odbioru odpadów. 5) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej www.gminawinnica.pl a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.). 7) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: - przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach - przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 z załącznikami. 8) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 9) Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania prawidłowości prowadzonej segregacji. 10) Wykonawca ma obowiązek przekazywania w comiesięcznych raportach, dołączanych do faktur, danych o ilości zagospodarowanych odpadów oraz adresach właścicieli nieruchomości, od których odebrano odpady oraz ilości i pojemności pojemników, z jakich od nich odpady odebrano. W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę, zgodnie z art. 9 f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2013 r. poz. 1399 ze zm.). 11) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21); b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.) c) Uchwały Nr XXIV/163/2013 Rady Gminy Winnica z dnia 18 lutego 2013r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Winnica, d) uchwały Rady Gminy Winnica w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, e) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami. 12) Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów komunalnych odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 14) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 15) Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych. 16) Pojemniki i worki z odpadami będą wystawiane przed posesje do godziny 7.00, w dniu przewidzianym w harmonogramie odbioru. 17) Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania Zamawiającemu nieprawidłowości dot. przepełnienia pojemników na odpady, gromadzenia odpadów poza pojemnikami oraz innych okoliczności uniemożliwiających prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. Stwierdzone nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca jest zobowiązany udokumentować np. w formie zdjęcia w postaci cyfrowej i niezwłocznie przesłać drogą elektroniczną Zamawiającemu, podając adres właściciela nieruchomości.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 10.000,00 złotych (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, wadium winno być wniesione przez ustanowionego pełnomocnika (lidera) w imieniu wszystkich Wykonawców. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Winnicy Nr 75822600082002200012700011 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin jego wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 2 lit. b-e oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą. 8. Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie , o którym mowa w art. 46 ust. 3 upzp skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 upzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 upzp. 9. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 upzp. 10. Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że Wykonawca wyraził zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca w tym przypadku zobowiązany jest wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 upzp. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w sytuacjach wskazanych w art. 46 ust. 5 upzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentowanie posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Winnica w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; aktualnego zezwolenia właściwego starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych; aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentowanie wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech zamówień na usługi związane z gospodarowaniem odpadami - odbiorem i przekazaniem do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ilości co najmniej 500 Mg rocznie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykazanie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych i odbierania pojemników o pojemności od 120 l do 1100l, z funkcją kompaktującą, co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odbierania pojemników o pojemności od 120 l do 1100l, z funkcją kompaktującą, co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej, co najmniej jednym pojazdem do odbioru odpadów komunalnych z zabudową hakową lub bramową o pojemności kontenera min. 5 m3.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą obejmować w szczególności postanowienia dot. terminu realizacji przedmiotu umowy, wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy lub zmiany zakresu odpowiedzialności Stron z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy. Za okoliczności uzasadniające dokonanie zmian postanowień umowy Strony uznają wystąpienie przyczyn niezależnych od Wykonawcy, które uniemożliwiają realizację umowy w jej pierwotnej treści, jak również zmiany umowy, które nie wpływają istotnie na zamówienie i sposób jego realizacji

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminawinnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.