eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włodawa › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-22

Włodawa: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa
Numer ogłoszenia: 350510 - 2015; data zamieszczenia: 22.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Włodawa , ul. Jana Pawła II 22, 22-200 Włodawa, woj. lubelskie, tel. 0825721234, faks 0825721234.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-wlodawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa pod nazwą Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa. CPV - Wspólny Słownik Zamówień Publicznych: 90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania sprzątania i usługi ekologiczne. 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90500000-2 Usługi związane z odpadami. 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami. 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa. 1) Wykonanie usługi obejmuje: a) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa. b) Wykonawca utworzy tzw. gniazda kontenerowe do gromadzenia odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkałych z podziałem na frakcję suchą w miejscach ogólnodostępnych w wybranych przez Zamawiającego miejscowościach Gminy Włodawa. c) Wykonawca wyposaży tzw. gniazda kontenerowe w części rekreacyjnej miejscowości Okuninka i Orchówek w urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych, powstałych na działkach letniskowych z podziałem na frakcję suchą, mokrą i zmieszaną. d) Aby Wykonawca mógł spełnić obowiązek, o którym mowa w pkt. b i pkt. c, Wykonawca winien być właścicielem kontenerów KP-7 typu PET w ilości co najmniej 40 szt. oraz pojemników o pojemności 1100 litrów każdy w ilości co najmniej 45 szt. 2) Z przedmiotu zamówienia wyłączono odbiór odpadów: a) budowlanych pochodzących z rozbiórki, których odbiór winien być realizowany w oparciu o odrębne umowy zawarte z Wykonawcą przez właściciela nieruchomości, b) powstających na terenie dróg publicznych. 3) Przedmiot zamówienia, realizowany będzie w sposób: a) zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) i Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego Nr XXIV-396-2012 z dnia 12 lipca 2012 roku w sprawie Uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 ze zm. b) Zgodny z Uchwałami Rady Gminy Włodawa w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Włodawa. c) Zapewniający ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych w sposób selektywny u źródła w podziale na: frakcję suchą, frakcję mokrą, frakcję zmieszaną, odpady zielone, odpady wielkogabarytowe, żużle i popioły paleniskowe (czyste). Ogólna charakterystyka Gminy Włodawa w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Włodawa wynosi 6068 osób. 2. Szacunkowa ilość nieruchomości objętych systemem wynosi 3 850 szt. w tym, 1) Nieruchomości zamieszkałe 1 600 szt., w tym: a) jednorodzinne - 1 583 szt. b) wielolokalowe - 17 szt. 2) Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne 2 250 szt., w tym: a) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane do celów rekreacyjno - wypoczynkowych - 2 000 szt., b) nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza - 250 szt. 3. Powierzchnia terenu objętego systemem wynosi 243,75 km2. 4. W skład Gminy Włodawa wchodzi 16 sołectw: Okuninka, Orchówek, Luta, Żłobek, Sobibór, Sobibór Stacja, Korolówka, Korolówka Kolonia, Korolówka Osada, Stawki, Różanka, Szuminka, Suszno, Żuków, Krasówka, Wołczyny. 5. Szacunkowa ilość stałych odpadów komunalnych przeznaczonych do odbioru w okresie w ramach niniejszego zamówienia tj. 750 Mg w tym: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 - 550 Mg, 2) inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 - 200 Mg, 3) podana w opisie przedmiotu zamówienia ilość nieruchomości i związana z nią ilość odpadów jest szacunkowa. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wyżej wskazanych ilości. Mogą one wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia. Sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa. 1. Zabudowa jednorodzinna nieruchomości zamieszkałych. 1) Sposób odbioru odpadów komunalnych: a) odbiór odpadów komunalnych, odbywać się będzie spod nieruchomości, w dniu wyznaczonym w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych. 2) Rodzaj odpadów komunalnych, odbieranych z nieruchomości zamieszkałych: a) frakcja sucha - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym, b) frakcja mokra - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym, c) frakcja zmieszana - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym, d) odpady wielkogabarytowe - odbiór w formie tzw. wystawki przed posesję, e) żużle i popioły paleniskowe (czyste) - odbiór w systemie pojemnikowym. 3) Rodzaj pojemników do gromadzenia powstałych na nieruchomości odpadów komunalnych: a) nieruchomości winny być wyposażone w co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów jednak ilość pojemników na odpady stanowiących wyposażenie nieruchomości zależy od ilości ich wytwarzania. Dlatego też mogą pojawiać się pojemniki o pojemności 240 l lub 1100 l. b) pojemniki na odpady komunalne zapewnia właściciel nieruchomości we własnym zakresie, c) worki na frakcję suchą zapewnia Wykonawca na zasadzie pusty-pełny przy czym pierwsza dostawa nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy, jeszcze przed pierwszym terminem odbioru odpadów, zgodnym z harmonogramem. Kolor worków ustala Wykonawca, zaleca się jednak by były one w takim kolorze, który ułatwi Wykonawcy monitorowanie obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 4) Odbiór odpadów komunalnych z tzw. gniazd kontenerowych stworzonych dla mieszkańców Gminy Włodawa. a) Wykonawca utworzy tzw. gniazda kontenerowe do gromadzenia frakcji suchej przez mieszkańców Gminy Włodawa w miejscach ogólnodostępnych w wybranych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego miejscowościach Gminy Włodawa, b) przez utworzenie tzw. gniazd kontenerowych rozumie się przygotowanie terenu pod urządzenia do gromadzenia odpadów, oraz wyposażenie ich w odpowiednią liczbę pojemników na odpady, c) rodzaj urządzeń, w które Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć tzw. gniazda kontenerowe dla mieszkańców Gminy Włodawa: kontenery KP-7 osiatkowane - 16 szt., pojemniki 1100 l - 34 szt. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych, w które Wykonawca winien wyposażyć gniazda kontenerowe, e) Wykonawca umieści w każdym z tzw. gniazd kontenerowych w widocznym miejscu tablicę informacyjną z napisem TYLKO DLA MIESZKAŃCÓW GMINY WŁODAWA. Dodatkowo Wykonawca obowiązany jest do umieszczenia na pojemnikach nazwy składowanej frakcji odpadów. f) termin na ustawienie wymaganych rodzajów i liczby urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych mija 7 dni od podpisania umowy, g) odbiór odpadów komunalnych z tych miejsc odbywać się będzie w miarę potrzeb tj. z chwilą zapełnienia się pojemników. Wykonawca obowiązany jest kontrolować stan zapełnienia pojemników tak, by nie dopuszczać do ich przepełnienia. h) Wykonawca obowiązany jest do utrzymania terenu wokół gniazd kontenerowych w czystości i porządku. Zgromadzone wokół pojemników odpady, winny być uprzątnięte niezwłocznie w ramach usługi objętej niniejszym zamówieniem. i) Wykonawca obowiązany jest do dochowania należytej staranności, w tym celu Wykonawca może zastosować odpowiednie zabezpieczenia, o których poinformuje Zamawiającego. 2. Zabudowa wielolokalowa nieruchomości zamieszkałych. 1) Rodzaj odpadów komunalnych odbieranych z nieruchomości: a) frakcja sucha - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym lub z pojemników zbiorczych, b) frakcja mokra - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym lub z pojemników zbiorczych, c) frakcja zmieszana - odbiór w systemie workowo - pojemnikowym lub z pojemników zbiorczych, 2) Rodzaj pojemników do gromadzenia powstałych na nieruchomości odpadów komunalnych: a) 120 litrowy, b) 1100 litrowy, c) 7000 litrowy tzw. KP7, 3) Wyposażenie nieruchomości w urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych jest obowiązkiem właściciela nieruchomości. 3. Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne. 1) Domki letniskowe oraz inne nieruchomości, wykorzystywane w celach rekreacyjno - wypoczynkowych jedynie przez część roku: a) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe usytuowane są w miejscowości Orchówek i Okuninka, b) przez utworzenie tzw. gniazd kontenerowych rozumie się przygotowanie terenu pod urządzenia do gromadzenia odpadów, oraz wyposażenie ich w odpowiednią liczbę pojemników na odpady, c) odbiór odpadów komunalnych z indywidulanych działek rekreacyjnych odbywać się będzie wyłącznie w systemie tzw. sieci gniazd kontenerowych. Oznacza to, że wytwarzane na działkach letniskowych odpady komunalne, umieszczane będą przez właścicieli nieruchomości letniskowych w urządzeniach przeznaczonych do ich gromadzenia. Obowiązkiem Wykonawcy jest utrzymanie w tych miejscach czystości i porządku, d) Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć sześć miejsc tzw. gniazd kontenerowych w urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych w tym: jedno miejsce w miejscowości Orchówek nad J. Glinki oraz pięć miejsc w miejscowości Okuninka nad J. Białym, które Zamawiający zaakceptuje, e) rodzaj urządzeń, w które Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć tzw. gniazda kontenerowe: - w miejscowości Okuninka: KP-7 pełne - 15 szt., KP-7 osiatkowane - 5 szt., pojemnik 1100 l - 9 szt. - w miejscowości Orchówek: KP-7 pełne - 3 szt., KP-7 osiatkowane - 1 szt., pojemnik 1100 l - 2 szt. f) lokalizacja tzw. gniazd kontenerowych - w miejscowości Orchówek - w osiedlu rekreacyjnym - 1 miejsce, - w miejscowości Okuninka - w Sektorze XIII - 1 miejsce, w Sektorze XI - 2 miejsca, w Sektorze X - 1 miejsce, w Sektorze VII - 1 miejsce. g) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych, w które Wykonawca winien wyposażyć gniazda kontenerowe, h) termin na ustawienie wymaganych rodzajów i liczby urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych mija 7 dni od daty podpisania umowy, i) ustawione urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych, mają służyć wyłącznie właścicielom domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe. W tym celu Wykonawca zobowiązuje się w każdym z tzw. gniazd kontenerowych umieścić w widocznym miejscu tablicę informacyjną z napisem: TYLKO DLA WŁAŚCICIELI INDYWIDUALNYCH DZIAŁEK REKREACYJNYCH, j)Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na urządzeniach do gromadzenia odpadów komunalnych, czytelnego napisu składowanej frakcji SUCHA, MOKRA, ODPADY ZIELONE, w sposób niebudzący wątpliwości, k) Wykonawca obowiązany jest do dochowania należytej staranności, w tym celu Wykonawca może zastosować odpowiednie zabezpieczenia, o których poinformuje Zamawiającego, l) odbiór odpadów problemowych tj. kompletny sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe, odbywać się będzie na bieżąco z tzw. gniazd kontenerowych bez dodatkowego wynagrodzenia, m) obowiązkiem Wykonawcy jest ustawienie koszy na wybranych przez Zamawiającego przystankach autobusowych, zlokalizowanych na terenie Gminy Włodawa. W związku z tym, Wykonawca jest obowiązany do wyposażenia koszy ulicznych w worki i ich wymianę. n) Wykonawca obowiązany jest do utrzymania terenu wokół gniazd kontenerowych w czystości i porządku. Zgromadzone wokół pojemników odpady, winny być uprzątnięte niezwłocznie w ramach usługi objętej niniejszym zamówieniem. 2). Nieruchomości, na których prowadzone są usługi gastronomiczne, handlowe itp. oraz nieruchomości, na których świadczone są usługi hotelarskie tj. hotele, ośrodki wypoczynkowe, pola namiotowe, agroturystyka itp. a) odpady o frakcji -sucha, mokra, zmieszana gromadzone będą w pojemnikach i/lub w workach o następującej pojemności: 120 litrów, 1100 litrów, 7000 litrów, b) rodzaj i ilość odpadów uzależnione są od ilości odpadów powstających na danej nieruchomości w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, c) odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie workowo - pojemnikowym spod lokalu usługowego lub obiektu świadczącego usługi hotelarskie w dniu wyznaczonym w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych, d) pojemniki i-lub worki na odpady komunalne zapewnia właściciel nieruchomości we własnym zakresie. 4. Wspólne uregulowania dla nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Włodawa, z wyjątkiem domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych do celów rekreacyjno - wypoczynkowych. 1) Obowiązkiem Wykonawcy będzie ciągłe wytwarzanie i dostarczanie właścicielom nieruchomości niezbędnej ilości naklejek z kodami kreskowymi do oznakowania pojemników i worków. Naklejki z kodami kreskowymi winny zawierać również zapis słowny określający rodzaj odpadów i adres nieruchomości. Dla każdej frakcji odpadów tj. suche, mokre, zmieszane, zielone, żużle i popioły oraz odpady wielkogabarytowe należy wygenerować odrębne naklejki. Obowiązkiem właścicieli nieruchomości jest natomiast oznakowanie kodami kreskowymi pojemników i-lub worków z odpadami komunalnymi. 2) Wykonawca obowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu drogą elektroniczną comiesięcznego zestawienia ilości odpadów komunalnych, odebranych oraz nieodebranych z poszczególnych nieruchomości. Powyższe informacje należy dostarczyć najpóźniej w terminie 7 dni, licząc od ostatniego dnia odbioru odpadów komunalnych w danym okresie rozliczeniowym. 3) W dniu odbioru właściciele nieruchomości poza właścicielami nieruchomości rekreacyjnych, udostępnią pojemniki i/lub worki wypełnione odpadami komunalnymi w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd lub dostęp dla Wykonawcy. 5. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Włodawa. 1) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej, odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych z zachowaniem częstotliwości: a) frakcja, sucha, mokra, zmieszana - raz w miesiącu, b) odpady wielkogabarytowe oraz żużle i popioły paleniskowe - dwa razy w roku, bez dodatkowego wynagrodzenia. 2) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne odbywać się będzie z zachowaniem następującej częstotliwości: a) dla obiektów gastronomii w sezonie letnim lipiec - sierpień - codziennie, a w pozostałych okresach nie rzadziej niż raz w tygodniu, b) dla obiektów handlowych, hoteli, pensjonatów i innych obiektów całodziennego pobytu, pól namiotowych, w sezonie letnim, lipiec - sierpień - dwa razy w tygodniu, a w pozostałych okresach nie rzadziej niż raz w tygodniu, c) dla działek rekreacyjnych z tzw. gniazd kontenerowych w okresie 1 kwiecień - 30 września - raz w tygodniu, w pozostałym okresie w miarę potrzeb. W każdym okresie Wykonawca obowiązany jest nie dopuszczać do przepełnienia urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych. d) z powszechnie dostępnych terenów użyteczności publicznej - w miarę potrzeb. IV. Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego przed rozpoczęciem oraz w trakcie realizowania zamówienia: 1. Obowiązkiem Wykonawcy będzie: 1) Dostarczanie właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy pojemnikach w dniu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, 2) Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych jeszcze przed podpisaniem umowy. Po uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego harmonogramu odbioru odpadów, Wykonawca obowiązany jest do jego dystrybucji do właścicieli nieruchomości przed wykonaniem pierwszego odbioru odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie obowiązany do dostarczenia ich w wersji zmienionej do każdej nieruchomości, której ta zmiana dotyczy. 3) Realizacja -reklamacji- (nieodebrania z nieruchomości worków lub nieopróżnienia pojemników, zgodnie z harmonogramem lub niepozostawienie worków na wymianę) - w przeciągu 24 godzin, termin ten liczy się od następnego dnia po dniu zgłoszenia reklamacji. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie zgłosić do Zamawiającego w dowolnie wybranej przez Wykonawcę formie. 4) Po podpisaniu umowy z Zamawiającym, natomiast przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, Wykonawca ma obowiązek wyposażenia wszystkich nieruchomości zamieszkałych w worki na frakcję suchą. 5) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Włodawa, Wykonawca winien realizować w godzinach od 7:00 do 17:00. 6) Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów komunalnych zawartej z Zamawiającym do dystrybucji również innych dokumentów związanych z odbiorem odpadów komunalnych o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. Jedynym wymaganym dokumentem do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości oprócz harmonogramu odbioru odpadów komunalnych jest opis i zasady stosowania kodów kreskowych, które należy dostarczyć jeszcze przed pierwszym odbiorem. 7) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu, za każdy miesiąc wykonanej usługi, faktury wraz z kartami przekazania odpadów. 8) Wykonawca obowiązany jest do przekazania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, o których mowa w art. 9n ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.). Sprawozdanie jest przekazywane Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 9) Przekazanie odebranych odpadów komunalnych do zakładu zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami komunalnymi. 10) Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości, Wykonawca obowiązany jest dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, zgodną z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2017 ze zm. 11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 12) Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu będzie publikował na stronie internetowej www.gmina-wlodawa.pl harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz w formie wydruków przekaże go do dystrybucji Wykonawcy. 13) Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia, Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych niniejszym zamówieniem. 14) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w art. 9n, Zamawiający może zażądać od Wykonawcy okazania dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowiska, zgodnie z art. 9p ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.). 2. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 1) Wykonawca prowadzi ewidencję w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami - zgodnie z zał. Nr 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. poz. 630. 2) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku obowiązującego na terenie gminy. V. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów. 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 672), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., 1399 ze zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013, 1232 ze zm.), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013, poz. 1155 ze zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015 r., poz. 687 ze zm.), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. 2010 r., nr 249 poz. 1674), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001 r., nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), uchwała nr XXXIII-211-12 Rady Gminy Włodawa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Włodawa, uchwała nr XXXIII-214-12 Rady Gminy Włodawa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, uchwała Nr XXIV-396-12 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 , uchwała Nr XXVI-397-12 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: 1) posiadania aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Włodawa zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013, poz. 1399 ze zm.), 2) posiadania zezwolenia na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art. 41 ust. 3 pkt. 2 i art. 233 ust. 3 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), 3) spełnienia wymagań, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek będzie spełniony jeśli Wykonawca będzie posiadał bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Włodawa lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. 2) W zakresie wyposażenia bazy magazynowo - transportowej należy zapewnić aby: a) teren bazy magazynowo - transportowej zabezpieczony był w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przez działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy magazynowo - transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze zm.). 3) Na terenie bazy magazynowo - transportowej powinny znajdować się: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, e) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, g) część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych powyżej, 4) Wymagania techniczne dla pojazdów i urządzeń oraz ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym. Wykonawca powinien zapewnić, aby: a) urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych na terenie bazy magazynowo - transportowej utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, c) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, d) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt c, e) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, f) pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, załadunku i wyładunku odpadów. System ten, winien umożliwiać weryfikację tych danych. g) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnianiu pojemników. h) pojazdy przystosowane do odbioru odpadów komunalnych winny mieć zamontowaną kamerę samochodową, by w przypadku zastrzeżeń do pracy osób odbierających odpady komunalne, Zamawiający mógł korzystać z rejestratora trasy, celem rozwiązania wszelkich wątpliwości. 5) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) pojazdy były trwałe i czytelnie oznakowane (w widocznym miejscu) nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, b) na terenie bazy magazynowo - transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsca przetwarzania. 6) Wymagany rodzaj pojazdów jaki winien być w posiadaniu Wykonawcy do realizacji zamówienia: a) Samochód hakowy z możliwością załadunku kontenera KP-7 o pojemności 7 000 litrów - co najmniej jedna sztuka, b) Samochód bezpylny z funkcją kompaktującą tzw. śmieciarka do odbierania odpadów komunalnych segregowanych i zmieszanych - co najmniej trzy sztuki, c) Samochód bez funkcji kompaktującej - co najmniej trzy sztuki.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-wlodawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Włodawa Al. Jana Pawła II nr 22, w pokoju nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2015 godzina 11:00, miejsce: Urzędu Gminy Włodawa przy Al. Jana Pawła II nr 22, w pokoju nr 11 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.