eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łabiszyn › Uporządkowania systemu wodno - ściekowego dla miasta Łabiszyna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Łabiszyn: Uporządkowania systemu wodno - ściekowego dla miasta Łabiszyna
Numer ogłoszenia: 348232 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Łabiszynie , pl. 1000-lecia 1, 89-210 Łabiszyn, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3844052, faks 52 3844052.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.labiszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uporządkowania systemu wodno - ściekowego dla miasta Łabiszyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Uporządkowanie systemu wodno - ściekowego dla miasta Łabiszyna Zadanie obejmuje swym zakresem następujące elementy: a) Modernizacja stacji uzdatniania wody w zakresie branży sanitarnej, ochrony środowiska, konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i AKpiA w tym: - remont instalacji technologicznej dla prowadzenia procesu uzdatniania wody ujmowanej z czterech istniejących studni w zakresie: - Instalacja napowietrzania i wspomagania powietrzem procesu płukania filtrów - napowietrzanie wody realizowane będzie w centralnym aeratorze dynamicznym d 1600 o pojemności V = 4,1 m3 włączonym szeregowo. Dodatkowo wykonanie instalacja dmuchawy w celu wspomagania procesu płukania filtrów. - Instalacja odżelaziania i odmanganiania - filtracja będzie się odbywała na sześciu filtrach ciśnieniowych pospiesznych d 1600 na złożu wielowarstwowym katalitycznym (żwirki filtracyjne + złoże katalityczne). Prędkość filtracji przy wydajności 80 m3/h będzie wynosić max 7 m/h. Filtry będą płukane przemiennie wodą i powietrzem. Założono prowadzenie wszystkich funkcji technologicznych SUW w sposób automatyczny z wysterowaniem urządzeń sterownikiem PLC. Zaprojektowano włączenie systemu sterowania SUW w układ ethernetowy w celu zdalnych możliwości nadzoru i kontroli całego systemu technologicznego stacji. - Instalacja dezynfekcji i wspomagania procesu utleniania związków żelaza i manganu - dezynfekcja wody kierowanej na zewnętrzną instalację odbywać się będzie w sposób ciągły za pomocą promieniowania UV. Będzie również możliwość okresowej dezynfekcji wody i urządzeń technologicznych stacji przy użyciu roztworu podchlorynu sodu. Instalacja dezynfekcji- wszystkie funkcje pracy stacji uzdatniania będą realizowane układem sterowania w oparciu o sterownik PLC. Zamontowana armatura będzie posiadała napędy elektryczne dla wysterowania pracy instalacji w sposób automatyczny. Sterowanie będzie możliwe w trybie ręcznym jak i automatycznym. Do sterowania pomp głębinowych zastosować przełącznik A-0-R. W trybie pracy auto - załączaniem i wyłączaniem pomp sterować będzie sterownik PLC - Instalacja zespołu sterowania - wszystkie funkcje pracy stacji uzdatniania będą realizowane układem sterowania w oparciu o sterownik PLC. Zamontowana armatura będzie posiadała napędy elektrycznych dla wysterowania pracy instalacji w sposób automatyczny za pomocą sterownika mikroprocesorowego. Agregaty pompowe studni głębinowych zostaną wysterowane za pomocą przetwornic napięciowo częstotliwościowych w funkcji ciśnienia. o Instalacja zabezpieczenia antyskażeniowego - na instalacji wodnej kierującej wodę do sieci wodociągowej oraz do instalacji wewnętrznej SUW zainstalowany zostanie zawór zwrotny antyskażeniowy zgodnie z wymaganiami normatywnymi. Stała dezynfekcja wody uzdatnionej będzie realizowana poprzez instalację promieniowaniem UV. - Instalacja (wymiana) agregatu prądotwórczego o mocy 100 kW dla zasilania instalacji w wypadku braku napięcia na podstawowej linii energetycznej. Start agregatu odbywa się w cyklu automatycznym. - remont pomieszczenia socjalnego i warsztatu - remont magazynu i łazienki - remont pomieszczenia agregatu prądotwórczego - remont pomieszczenia sprężarek - remont pomieszczenia rozdzielni elektrycznej i sterowania - remont hali filtrów - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej - ocieplenia dachu, wymiana opierzeni i pokrycia dachowego - wymiana instalacji elektrycznej i sterowniczej - remont obudów studni wraz z wymianą instalacji - wymiana istniejących urządzeń technologicznych SUW wraz z orurowaniem - wymiana studziennych agregatów pompowych - remont instalacji wentylacji mechanicznej - montaż osuszaczy powietrza b) remont instalacji technologicznych oczyszczalni ścieków w zakresie branży sanitarnej, ochrony środowiska, konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i AKpiA w tym: - remont komory krat w zakresie: - instalacja mikrosita wraz z układem zasilania energetycznego i układem sterowania, remont - wymiana zastawek na kanałach dopływowych ścieków surowych, renowacja posadzki i kanałów dopływowych komory krat poprzez wykonanie posadzki żywicznej z układem antypoślizgowym. - remont instalacji technologicznej dla ścieków dowożonych w zakresie: - Wymiana instalacji i stacji zlewnej dla ścieków dowożonych (automatyczna rejestracja stanu i ilości ścieków dowożonych, instalacja maceratora, instalacja automatycznej rejestracji firm dowożących ścieki wraz z układem identyfikacyjnym i automatycznym odcięciem dopływu w wypadku przekroczenia zadanych wartości ilościowych i jakościowych dla ścieków) - remont komory zlewnej (renowacja betonów, montaż dodatkowych dwóch zbiorników ścieków dowożonych), montaż instalacji odnowy - napowietrzania ścieków dowożonych wraz z ich automatycznym czasowo rozłożonym układem dozowania do ścieków świeżych. Montaż instalacji energetycznych wraz z systemem AKPiA. - remont budynku i instalacji technologicznej stacji Mechanicznego Odwadniania Osadu (MOO) w zakresie: - montaż wirówki dla odwadniania osadu wraz z układem pompowym osadu do wirówki, dostawa i montaż instalacji przygotowania i podawania roztworu flokulanta dla prowadzenia procesu odwadniania osadu, remont instalacji zasilania energetycznego i sterowania. Wymiana instalacji podajników ślimakowych odwodnionego osadu i transportu osadu z mieszalnika poza budynek MOO, wymiana - remont mieszalnika odwodnionego osadu z wapnem, remont instalacji przygotowania i podawania wapna do mieszalnika. - Termomodernizacja budynku MOO, remont pokrycia dachowego, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, remont systemu wentylacji, wymiana obróbek blacharskich - opierzeń budynku, remont posadzek i ścian (terakota i płytki ceramiczne), renowacja koryt odwodnieniowych, wymiana instalacji wod. - kan., elektrycznych i AKPiA 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr: Załączniki nr 8a - opis techniczny SUW branża budowlana Załączniki nr 8a_Rys_1 do 8a_Rys_4 - rysunki Załączniki nr 8b - opis techniczny SUW branża elektryczna Załączniki nr 8c - opis techniczny SUW branża sanitarna Załączniki nr 8c_Rys1 do 8c_rys 10 - rysunki Załączniki nr 9a - opis techniczny oczyszczalnia ścieków, ścieki dowożone branża budowlana Załączniki nr 9a_Rys_1 do 9a_Rys_2 - rysunki Załączniki nr 9b - opis techniczny oczyszczalnia ścieków, ścieki dowożone branża elektryczna Załączniki nr 9c - opis techniczny oczyszczalnia ścieków, ścieki dowożone branża sanitarna Załączniki nr 10a - opis techniczny AKPiA branża elektryczna Załączniki nr 10b - opis techniczny AKPiA branża sanitarna Załączniki nr 10b_Rys1 do 10c_rys 3 Załączniki nr 11a - opis techniczny MOO branża elektryczna Załączniki nr 11b - opis techniczny MOO branża sanitarna Załączniki nr 11b_Rys1 do 10c_Rys 7 3. Zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia tj.: Instalacja technologiczna wod - kan zawarta w projekcie. 4. Podane w załącznikach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, innych producentów pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakości, niezawodności, bezpieczeństwa użytkowania, technologii i wydajności. 5. Gwarancja - Urządzenia i wyposażenie: gwarancja producenta min. 36 m-cy - Rękojmia: min. 36 m-cy od dnia podpisania bez uwag protokołu odbioru końcowego. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dokumentacji powykonawczej. 7. Realizację prac należy prowadzić w taki sposób, aby ewentualne przerwy w dostawie wody do sieci wodociągowej miały miejsce w okresie najmniejszych rozbiorów. 8. Przed przystąpieniem do remontu stacji uzdatniania wody, wykonawca powinien opracować harmonogram poszczególnych robot, tj. określić kolejność wykonywanych prac montażowych tak by zachować ciągłość produkcji wody. 9. CPV 45232430-5 - wymiana urządzeń technologicznych 45213250-0 - wymiana stolarki 45315100-9 - wymiana osprzętu i przewodów instalacji elektrycznej 45223220-4 - ocieplenie dachu 45232460-4 - wymiana urządzeń sanitarnych 45232421-9 Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45252200-0 Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45310000 Roboty instalacyjne elektryczne UWAGA!!! Zamawiający, w celu dokonania pomiarów z natury, sprawdzenia w terenie warunków wykonania zamówienia ustala termin spotkania z zainteresowanymi Wykonawcami dnia: 28.10.2014r. o godz. 10:00. Miejsce spotkania: Urząd Miejski w Łabiszynie, ul. Plac 1000- lecia 1. pok. nr 8..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.30 - Roboty w zakresie uzdatniania wody 45.21.32.50 - Roboty budowlane w zakresie przemysłowych obiektów budowlanych 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.22.32.20 - Roboty zadaszeniowe 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.23.24.21 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt ysiecy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy PAŁUKI Żnin O.Łabiszyn Nr 78 8181 0000 0015 0024 2000 0009 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Łabiszynie, ul. Plac 1000- lecia 1 w kancelarii pok. 12, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby wykonawca wskazał min. 2 roboty budowlane polegające na remoncie, modernizacji elementów technologicznych Stacji Uzdatniania Wody z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający wymaga, aby wykonawca wskazał min. 2 roboty budowlane polegające na remoncie, modernizacji elementów technologicznych Stacji Uzdatniania Wody z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy 2. Kosztorys ofertowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT); b) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z: - koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub - z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub - działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub - nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy lub - wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub - opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub - innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy lub - koniecznością wykonania zamówień dodatkowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.labiszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łabiszynie ul. Plac 1000- lecia 1 89-210 Łabiszyn.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Łabiszynie ul. Plac 1000- lecia 1 89-210 Łabiszyn pok. nr 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, działanie 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.