eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzele › Bankowa obsługa budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych Gminy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Chorzele: Bankowa obsługa budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych Gminy
Numer ogłoszenia: 348126 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chorzele , ul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele, woj. mazowieckie, tel. 29 7516540, faks 29 7516530.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chorzele.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bankowa obsługa budżetu Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych Gminy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa obejmować będzie: 1) otwarcie i prowadzenie: a) rachunków Gminy Chorzele b) rachunków pomocniczych Gminy Chorzele c) rachunków gminnych jednostek organizacyjnych: - Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, - Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzelach, - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach, - Ośrodek Upowszechniania Kultury w Chorzelach, - Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Chorzelach, - Przedszkole Samorządowe w Chorzelach, - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Chorzelach, - Zespół Szkół w Krzynowłodze Wielkiej, - Zespół Szkół w Duczyminie, - Zespół Szkół w Zarębach, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Pościeniu Wsi wraz z filią w Raszujce, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Krukowie, - Publiczne Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Chorzelach, - Żłobek Miejski w Chorzelach, - Klub Dziecięcy w Chorzelach. d) rachunków pomocniczych jednostek organizacyjnych e) rachunków funduszy celowych, w tym rachunków związanych z realizacją zadań finansowanych ze środków własnych gminy, budżetu Unii Europejskiej i ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi Gminy Chorzele i jednostek organizacyjnych, f) zamykanie rachunków, nie później niż następnego dnia roboczego od złożenia wniosku na piśmie. Zamawiający, w okresie obowiązywania umowy, zastrzega sobie prawo otwarcia w razie potrzeby innych rachunków bankowych, na warunkach określonych w ofercie wybranej w niniejszym przetargu, nie później niż następnego dnia roboczego od złożenia wniosku na piśmie. 2) realizację poleceń przelewu między rachunkami w tym samym banku i do innych banków, 3) przyjmowanie wpłat gotówkowych, 4) realizację wypłat gotówkowych, 5) przyjmowanie wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie tj. klientów Zamawiającego na rachunki Zamawiającego z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetowych, 6) zapewnienie obsługi pracowników Zamawiającego poza kolejnością podczas dokonywania wpłat i wypłat gotówkowych w imieniu Zamawiającego w siedzibie Wykonawcy oraz załatwiania innych spraw związanych z przedmiotem niniejszego zamówienia, 7) ze względu na codzienną gotówkową obsługę Zamawiającego, Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania lub otworzenia najpóźniej w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy oddziału lub placówki banku w Chorzelach. Do czasu uruchomienia placówki Bank zobowiązany będzie do zapewnienia codziennej obsługi budżetu Gminy w miejscowości Chorzele i zapewnienia możliwości przeprowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Gminy ( transport gotówki - przywóz, odbiór będzie dokonywany przez bank na jego koszt). Wykonawca zapewni wykonywanie czynności związanych z obsługą kasową (wpłat i wypłat gotówkowych) w każdym dniu roboczym minimum od godz. 8.00 do 16.30. 8) automatyczne lokowanie środków pozostających na koniec dnia na wszystkich rachunkach bankowych na lokatach jednodniowych typu overnight, w dni przed dniami ustawowo wolnymi od pracy lub w piątki na lokatach odpowiednio 2-lub 3-dniowych, w przypadku tzw. długich weekendów na lokatach 4- lub 5-dniowych pod warunkiem, że saldo konta rachunku jest równe lub przekracza kwotę 40.000 zł i oprocentowanie lokaty terminowej będzie wyższe niż oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bieżących. Oprocentowanie liczone będzie w oparciu o stawkę WIBID O|N +|- marża. Lokowanie środków na innych lokatach krótko lub długoterminowych dostępnych w ofercie banku odbywać się będzie na warunkach każdorazowo ustalanych w wyniku indywidualnych negocjacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do lokowania wolnych środków w innych bankach, 9) oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bieżących poniżej kwoty 40.000 zł w oparciu o stawkę WIBID 1M +|- marża. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bieżących będą naliczane i dopisywane do rachunków na koniec każdego miesiąca, 10) świadczenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienia współpracy z systemem informatycznym Zamawiającego, w tym przeprowadzenie rozliczeń pieniężnych z tytułu zrealizowanych dyspozycji pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego, zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności po-legającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru rachunku, przekazywanie środków płatności masowych z rachunku pomocniczego tego samego dnia na rachunek Zamawiającego, dostarczaniu Zamawiającemu raportu dotyczącego masowych płatności z tytułu wpłat na rachunki wirtualne następnego dnia po dokonaniu wpłat. Płatności masowe dotyczą ok. 12.000 podatników, podatki wnoszone są w okresach miesięcznych lub kwartalnych oraz ok. 2.514 nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. Zamawiający korzysta z systemów finansowo-księgowych firmy GROSZEK. 11) udostępnienie systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Miasta na ok. 7 stanowiskach i w jednostkach podległych na ok. 14 stanowiskach. Usługa ta w szczególności winna obejmować: a) instalację systemu, kompleksowe przeszkolenie w zakresie obsługi systemu, bieżącą aktualizację, doradztwo i pomoc z zakresu obsługi systemu, bieżącą obsługę techniczną - systemu, bezzwłoczne usuwanie awarii systemu, zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa systemu, b) umożliwiać na każdym zainstalowanym stanowisku: - wprowadzenie, aktualizowanie, przeglądanie, drukowanie i archiwizowanie zleceń płatniczych, możliwość generowania i wydruku wyciągów bankowych w formacie A4 z ustaleniem salda na następny dzień roboczy po realizacji dyspozycji przelewu, uzyskanie informacji o aktualnym stanie rachunków bankowych. Liczba jednostek korzystających z systemu oraz stanowisk może się zmienić w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca udostępni Zamawiającemu bierny wgląd na wszystkie rachunki bankowe jednostek organizacyjnych Zamawiającego. W przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem Wykonawca zapewni przyjmowanie i wydawanie zleceń płatniczych w formie papierowej, 12) zerowania rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na ty rachunkach na wskazany rachunek bankowy, 13) wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń, 14) wydawanie blankietów czekowych, 15) uruchomienie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej przez Radę Miejską w Chorzelach bez ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek opłat, jedynym kosztem dla zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wy-korzystanego kredytu. Wysokość kredytu w rachunku bieżącym określona w uchwale budżetowej Gminy Chorzele na 2014r. wynosi 2.000.000 zł. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalone na bazie WIBOR 1M +|- marża banku. Prawnym zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty kredytu poprzez spłatę salda debetowego rachunku bieżącego w terminie do 15 dnia roboczego roku budżetowego. 2. Wykonawca nie będzie pobierał przez okres obowiązywania umowy opłat i prowizji: 1) innych niż określone w formularzu ofertowym, 2) za otwarcie , prowadzenie i zamykanie rachunków pomocniczych, 3) za realizację polecenia przelewu na rachunek prowadzony przez Bank Wykonawcę, 4) od kwoty przelewu na rachunek prowadzony przez Bank Wykonawcę, 5) od kwoty przelewu na rachunek do innego banku, 6) za wpłaty gotówkowe dokonane przez osoby trzecie tj. klientów Zamawiającego na rachunki zamawiającego z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetowych, 7) od wpłat oraz przeliczania bilonu, 8) z tytułu obsługi lokat terminowych, 9) za instalację i udostępnienie usługi systemu bankowości elektronicznej, w tym urządzeń do obsługi systemu (czytników kart, kart procesorowych, tokenów), za przeszkolenie niezbędnej ilości osób z zakresu obsługi systemu oraz za bieżące doradztwo, pomoc i aktualizację systemu, 10) za abonament bankowości elektronicznej, 11) za serwisowanie systemu bankowości elektronicznej, 12) z tytułu potwierdzenia stanu salda na rachunkach bankowych, 13) za wydawanie aneksów, opinii bankowych o prowadzonych rachunkach oraz innych opinii i zaświadczeń, 14) za druki i formularze niezbędne do przeprowadzenia transakcji gotówkowych i bezgotówkowych, w tym za wydawane czeki, 15) od niewykorzystanej części linii kredytowej w ramach przyznanego limitu kredytu w rachunku bieżącym, a także od wszelkich innych czynności związanych z obsługą linii kredytowej, a w szczególności za rozpatrzenie wniosku o kredyt w rachunku bieżącym, za uruchomienie kredytu, za gotowość finansową, za zmiany zawartej umowy kredytowej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.20.00 - (3) Usługi depozytowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży zezwolenie uprawniające go do wykonywania czynności bankowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz. U.Nr 72 poz. 665 ze zmianami) lub inny dokument potwierdzający, iż jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej - tylko w przypadku, gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - oprocentowanie środków na rachunkach bieżących - 20
  • 3 - oprocentowanie lokat krótkoterminowych - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) zmiana przepisów o podatku od towarów i usług (zmniejszenie-zwiększenie wynagrodzenia brutto Wykonawcy zgodnie ze zmianą stawki VAT); 2) na Zamawiającego zostaną nałożone dodatkowe zadania lub zmieni się struktura organizacyjna, w tym ilość jednostek organizacyjnych biorących udział w postępowaniu, 3) pojawią się nowe produkty bankowe lub rozwiązania organizacyjne, których wykorzystanie będzie korzystne dla Zamawiającego, 4) nastąpi korzystna dla Zamawiającego zmiana cen jednostkowych, prowizji i marż oferowanych przez Wykonawcę, 5) wprowadzona zostanie modyfikacja bądź wymiana systemów informatycznych Wykonawcy bądź Zamawiającego, 6) ulegną zmianie unormowania prawne powszechnie obowiązujące, które będą miały wpływ na realizację umowy, 7) nastąpią zmiany danych Zamawiającego lub Wykonawcy ujawnione w rejestrach publicznych, 8) nastąpi korzystna dla Zamawiającego zmiana terminu rozpoczęcia świadczenia usług, 9) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chorzele.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1, p. Katarzyna Brzezicka, tel. (29) 7516554, fax. (29) 7516530, od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 - 15.30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele (sekretariat - I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.