eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wielka Wieś › Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi etap II w m. Czajowice, Gmina Wielka Wieś

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Wielka Wieś: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi etap II w m. Czajowice, Gmina Wielka Wieś
Numer ogłoszenia: 347938 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wielka Wieś , ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, woj. małopolskie, tel. 012 4191704, faks 012 4191705.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: nie dotyczy
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.wielkawies.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi etap II w m. Czajowice, Gmina Wielka Wieś.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi etap II w m. Czajowice, Gmina Wielka Wieś 2.ZAKRES INWESTYCJI: A.Załączona mapa projektu wykonawczego w AutoCadzie - zakres wykonania zaznaczono na kolor zielony rurociągi grawitacyjne oraz ciśnieniowe. Budowa na odcinku: Obowiązujące mapy syt.- wys. z projektu wykonawczego dla m. Czajowice: sekcje 163.311.014; 163.311.012; 163.311.021,163.311,163.311.223,163.311.224,163.311.214, oraz z m. Bębło 163.311.014 Sekcja 163.311.014 ul. Łokietka: odcinek między S50 (K3) przewidywany do wybudowania w etapie III Bębło - S55 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 200 mm ; od S55 - dz. nr 345/8 kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63 x 3,8 mm wraz z sięgaczami PE fi 50 x 3,0 mm: dz. nr 346/8 (Pp 28), 345/7 (Pp 29) i 345/6 (Pp 26); sięgacz ciśnieniowy PE fi 50x3,0 mm od dz. nr 346/12 wraz z Pp25 do dz. 348/1. Sekcja 163.311.014/012 ul. Łokietka: od S55 do S61 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 200 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi; ul. Łokietka: S76 - S 66 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi oraz kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63 x 3,8 mm wraz z sięgaczami PE fi 50 x 3,0 mm: dz. nr 341/8 (Pp 31) i dz. nr 137 (Pp 42a); Sekcja 163.311.012/021 ul. Łokietka: S 66 do S 62 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi ul. Łokietka: S62 do S97 - kanalizacja grawitacyjna wraz z sięgaczami grawitacyjnymi i ciśnieniowymi PE fi 50x3,0 mm : dz. nr 330/4 (Pp 32), dz. nr 215/8 (Pp33), Sekcja 163.311.021/223 ul. Łokietka: S97 do S122 - kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi i kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63x 3,8 mm wraz z sięgaczami ciśnieniowymi PE fi 50x3,0 mm: dz. nr 269/3 (Pp 37), dz. nr 202/6 (Pp 40), dz. nr 270/6 (Pp 39), Sekcja 163.311.223/224 ul. Łokietka: kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63x3,8 mm wraz z sięgaczami ciśnieniowymi PE fi 50x5,0 mm i pompowniami przydomowymi: dz. nr 270/5 (Pp 41), dz. nr 271/1 (Pp42), dz. nr 272/1 (Pp 43), dz. nr181/2 (Pp 46), dz. nr 185/1 (Pp48), dz. nr 187 (Pp 49) Sekcja 163.311. 021 Rejon ul. Łokietka: od S 62 - S1 - S3 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm j.w. : Strefowa przepompownia ścieków P III wraz z zagospodarowaniem (dz. nr 136/1), rurociąg tłoczny PE fi 90 x 5,4 mm Sekcja 163.311.012 Cd. od rejonu ul. Łokietka: S3 do S9 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm i rurociąg tłoczny PE fi 90 x 5,4 mm Ul. Nad Stawem: od S9 do S12 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm i rurociąg tłoczny PE fi 90 x 5,4 mm Ul. Słoneczna: od S12 do S33 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi Ul. Słoneczna: od S12 do S 43 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 200 mm i rurociąg tłoczny PE fi 90 x 5,4 mm do S 49 (studnia rozprężna) Ul. Słoneczna: od S43 (studzienka rozprężna) do S44 (wybudowana w etapie III Bębło) kanalizacja grawitacyjna PVC fi 315 mm Sekcja 163.311.214 ul. Słoneczna: od S33 do S 40 (studnia rozprężna) kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami grawitacyjnymi Cd. od S 40 (studnia rozprężna) do wysokości działki nr 42/4 kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63 x 3,8 mm wraz z sięgaczami ciśnieniowymi PE fi 50 x 3,8 mm i pompowniami przydomowymi : dz. nr 56/2 (Pp 13), dz. nr 55/5 (Pp11), dz. nr 45/6 (Pp10), dz. nr 45/4 (Pp9), dz. nr 42/4 (Pp8), dz. nr 103/4 (Pp 15), dz. nr 103/3 (Pp 14), dz. nr 102/3 (Pp12a), dz. nr 102/2 (Pp12) Cd od ul. Słonecznej na wysokości działki nr 49/3 do dz. nr 91/1 kanalizacja cisnieniowa PE fi 63 x 3,8 wraz z sięgaczami ciśnieniowymi PE fi 50 x 3,0 mm i pompowniami przydomowymi : dz. Nr 100/2 (Pp5), dz. nr 99/6 (Pp4), dz. nr 97/2 (Pp3), dz. nr 95/2 (Pp 2), dz. nr 92 (Pp 1a), dz. nr 91/1 (Pp 1) Sekcja 163.311.021 ul. Kasztanowa: od S84 do S 127 kanalizacja grawitacyjna PVC fi250 mm wraz z sięgaczami bocznymi ul. Kasztanowa: od S 127 do S133 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami bocznymi Sekcja 163.311. 012 ul. Kasztanowa: od S 133 do S 137 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami bocznymi Sekcja 163.311.214 ul. Kasztanowa: od S 137 do S162 (studnia rozprężna) kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami bocznymi ul. Kasztanowa: od S162 (studnia rozprężna) do pkt 55 kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63 x 3,8 mm wraz z sięgaczami ciśnieniowymi i pompowniami przydomowymi: dz. nr 5 (Pp 22), dz. nr 4 (Pp 21), dz. nr 2 (Pp 19), dz. nr 1 (Pp18), dz. nr 49/2 (Pp20), dz. nr 55/1 (Pp 23), dz. nr 56/1 (Pp 24) Sekcja 163.311.021 ul. Modrzewiowa: S127 do S164 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm Sekcja 163.311.223 ul. Modrzewiowa: od S 164 do S185 kanalizacja grawitacyjna PVC fi 250 mm wraz z sięgaczami bocznymi B. Załączona mapa - Zagospodarowanie działki nr 101/1, ul. Słoneczna : Przyłącz do Hotelu Łokietek włączenie poprzez trójnik na dz. nr 102/2 kanalizacja ciśnieniowa PE fi 63 min. zakończona pompownią ścieków na dz. 101/1. 3. PODSTAWOWE ELEMENTY INWESTYCJI: 3.1. Kanalizacja grawitacyjna PVC DN klasy S (SDR 34,SN8) : rurociągi o połączeniach kielichowych z uszczelką gumową fi160 /4,7 mm fi200 / 5,9 mm fi250 /7,3 mm fi315 / 9,2 mm rura kamionkowa typu Keramo-Steinzeug - dotyczy przewiertów fi150mm, fi200mm, fi250mm, 3.2. Rurociągi tłoczne: rurociągi z polietylenu PE - HD klasa PE 100 SDR 17 , PN 10 ) fi90 x 5,4mm fi 50 x 3,0 mm fi 63 x 3,8 mm O 63 x 5,8 mm PE - HD SDR 11(PN160 ) 3.3. Pompownie przydomowe 3.3.1 Dostawa i montaż kompletnych przydomowych przepompowni ścieków, z zatopioną jedną pompą wirową w zbiorniku PEHD DN minimum 800 mm ( wyposażone w sprzęgło nadwodne) wraz z pełnym zasilaniem energetycznym i sterowaniem pracą pomp. 3.3.2. Dostawa i montaż kompletnej pompowni ścieków dla Hotelu Łokietek z zatopionymi dwoma pompami wirowymi w zbiorniku PEHD DN min. 1080 mm (wyposażone w sprzęgło nadwodne) wraz z pełnym zasilaniem energetycznym i sterowaniem pracy pomp.) 3.4. Pompownia ścieków PIII Dostawa, montaż, rozruch pompowni ścieków PIII - DN min. 2000mm wyposażonej w kompletny osprzęt oraz monitoring wraz z wyposażoną komorą zasuw -DN 2000 mm - zgodnie ze specyfikacją Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.20.00 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wadium w kwocie 100 tys. złotych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za roboty tego samego rodzaju Zamawiający uzna budowę lub przebudowę kanalizacji sanitarnej o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto (dwa miliony zł) każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie minimum: 1 kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w zakresie sieci sanitarnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300.000,00 zł- (słownie: trzysta tysięcy złotych)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie robót należy wskazać co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za roboty tego samego rodzaju Zamawiający uzna budowę lub przebudowę kanalizacji sanitarnej o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto (dwa miliony zł) każda.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz OFERTA - załącznik nr 1 do SIWZ. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami rozdziału VIII SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmian terminu.Inwestor dopuszcza możliwość zmiany terminów o których mowa w pkt 5.1 i 5.2 projektu umowy tylko w przypadku wystąpienia okoliczności nie wynikłych z winy Wykonawcy w tym m.in.: a)wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót b) wystąpienia zmian parametrów projektowych opisanych w SIWZ dla wykonywanego obiektu. c)wystąpienia konieczności wykonania robót nie przewidzianych . d) przedłużania się prac związanych z prowadzeniem badań archeologicznych e) wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy trudności w uzyskaniu pozwoleń,decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji umowy. f)wystąpienia sytuacji w której Zamawiający nie otrzyma dofinansowania z ze środków UniiEuropejskiej na przedmiotowe zadanie Termin wykonania zamówienia zostanie przesunięty odpowiednio o czas: a) wstrzymania robót ze względu na warunki atmosferyczne b) niezbędny do wprowadzenia zmian do projektu c) niezbędny do wykonania robót nie przewidzianych. d)wstrzymania robót ze względu na przedłużające badania archeologiczne e) uzyskania niezbędnych do realizacji umowy pozwoleń, decyzji, uzgodnień. f) jednego roku budżetowego. Zmiana terminu powinna być potwierdzona protokołem konieczności zaakceptowanym przez Zamawiającego i podpisana przez Zamawiającego i Wykonawcę. Zmiana wynagrodzenia:. Zmiana Wynagrodzenia określonego w art. 12 ust. 1 umowy może nastąpić w przypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT b) wprowadzonych przez Zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu umowy zmian dotyczących technologii wykonania, robót zamiennych. W przypadku wprowadzonych zmian w technologii wykonania czy też w przypadku wystąpienia robót zamiennych wynagrodzenie ryczałtowe nie może ulec zwiększeniu. c) w przypadku nie wykorzystania w całości kwoty umowy o której mowa w art.12 niniejszej umowy w związku z nie wykonaniem robót uznanych jako nie konieczne choć objętych ofertą Wykonawcy oraz SIWZ, przy czym ewentualne obniżenie nastąpi w oparciu o wartości wynikające z oferty Wykonawcy. Zmiana umowy może nastąpić również w przypadku : a) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy b) gdy z przyczyn organizacyjnych konieczna będzie zmiana osób upoważnionych do dokonania czynności, zmiana danych teleadresowych, określonych w niniejszej umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wielka-wies.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, pok. 303.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, Biuro Obsługi Interesantów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.