eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie GórniczejEtap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Dąbrowa Górnicza: Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 347384 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie robót dodatkowych na budowie Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III zgodnie z projektem, przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie barier ochronnych. 3. Szczegółowy zakres robót składający się na przedmiot umowy zawiera dokumentacja projektowa w zakresie barier ochronnych, stanowiąca Załącznik nr 1 do zaproszenia do udziału w negocjacjach..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego dla zadania Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. 907 z późn. zm.) wyszczególnionego poniżej i niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. Zamówienie dodatkowe dotyczy wykonania barier ochronnych w związku z aktualizacją docelowej organizacji ruchu drogowego wynikającą ze zmiany przepisów prawa, ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi oraz koniecznością zmiany zagospodarowania terenu budowanej drogi w km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją z nowo wybudowanym rurociągiem tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będącym własnością firmy Alkat Polska Kraków. 1.2. W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, zgodnie z pkt. 2.5 ust. 2 § 15 umowy z dnia 14.06.2013r. nr ZP.WIM.272.26.2013 Wykonawca wykonał aktualizację projektu docelowej organizacji ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym wraz z zatwierdzeniem organizacji ruchu drogowego u Zarządzającego ruchem i otrzymał zatwierdzenie organizacji ruchu drogowego na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej w 2014r. uwzględniającej zmiany zagospodarowania terenu j/w i aktualnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r. (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, pismo z dnia 17.09.2014r. nr WKD 7221.270.2014.PJ zatwierdzające organizację ruchu drogowego po uzyskaniu pozytywnej opinii Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej pismo z dnia 21.08.2014r. nr Rd-4380/14. Przed uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przed przystąpieniem do robót zamówienia podstawowego Zamawiający posiadał projekt docelowej organizacji ruchu drogowego wykonany przez Jednostkę projektową w 2009r. zatwierdzony przez Zarządzającego ruchem dnia 07.06.2010r. znak WKD 5512-95/10 na podstawie przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U Nr 108 poz. 908 z 2005r z poźn. zm.). Z uwagi na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzania na polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonano zmiany rozporządzeń (w tym dotyczące barier ochronnych) tj.: -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U 2010 Nr 65 poz. 407), -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U 2010r. Nr 65 poz.408), -Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U 2010 poz 411), - Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.Ust. 2010 nr 65 poz 412) -Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) Na skutek zmian legislacyjnych jw. wymagane było wprowadzenie zmian w nowozatwierdzonym projekcie organizacji ruchu drogowego o aktualnie wymagane elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W pierwszym i drugim rozporządzeniu Ministra Transportu jw, odpowiednio w §129 oraz w §260, została wprost wprowadzona do obligatoryjnego stosowania norma przenosząca normę EN-1317. Rozporządzenia te wraz z przywołaną normą są odpowiedzią na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym wprowadzania na europejski i polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wprowadzają wymogi Dyrektyw w zakresie ograniczenia ilości zabitych i rannych w wypadkach drogowych. Zatwierdzona w dniu 17.09.2014r. znak WKD 7221.270.2014.PJ stała organizacja ruchu uwzględnia zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu w oparciu o normę PN-EN-1317 z roku 2010 wraz z aktualizacją wprowadzoną w 2013r. podczas gdy poprzednia stała organizacja ruchu zatwierdzona w 2010 uwzględniała w/w normę z roku 2001 wraz z późniejszymi aktualizacjami. Zasadą ogólną jest, że stosowanie drogowych barier ochronnych dopuszczalne jest tylko wtedy i w takich miejscach, w których przewidywane skutki wypadków będą poważniejsze niż skutki najechania pojazdu na barierę. Certyfikowany Audytor Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podkreśla w piśmie z dnia 01.10.2014r., że paradoksalnie urządzenia bezpieczeństwa ruchu, w tym bariery ochronne są również przeszkodami. Stąd zasada i wymóg opisany powyżej. Różnice w barierach ochronnych wg normy z 2010r. (z aktualizacją z 2013r.) są nieporównywalne w stosunku do barier wykonanych wg wcześniejszej normy (2001r. z aktualizacjami). Z tego też powodu w stałej organizacji ruchu z 2010r. nie zastosowano barier ochronnych, gdyż ich konstrukcja była śmiertelnie niebezpieczna. W drugiej połowie roku 2013r. pojawiły się i zostały przetestowane przez innych Zarządców dróg takie rozwiązania, które bezpieczeństwo już zapewniają. 1.3.Wykonana w 2014r. aktualizacja projektu docelowej organizacji ruchu drogowego dotyczy w szczególności budowy nowych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego - barier ochronnych, których budowa jest niezbędna ze względu na : - zmianę zagospodarowania terenu budowanej drogi (na podstawie projektu wykonawczego pn. Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - Korekta niwelety nad rurociągiem tlenu - opracowanie BSiPK z 2014r.) w rejonie km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją drogi z rurociągiem tlenu, gdzie w trakcie robót odkryto rurociąg tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będący własnością firmy Alkat Polska Kraków z siedzibą w Krakowie ul. J.Conrada 63. Kolizję budowanej drogi z tlenociągiem stwierdzono podczas wykonywania przekopów kontrolnych. Z uwagi na ukształtowanie terenu i wobec braku możliwości technicznych i logistycznych przekładki rurociągu tlenu zaszła potrzeba zmiany niwelety projektowanej drogi i dostosowania się do rzędnych posadowienia wybudowanego tlenociągu poprzez wyniesienie drogi na nasyp tj. odmiennie niż w pierwotnym projekcie gdzie zakładano lokalizację drogi w wykopie - zmianę przepisów prawa, o których mowa w pkt.1.2. 2. Konieczne do zabudowy bariery ochronne zostaną wykonane w konstrukcji nowo budowanej bądź przebudowywanej drogi z posadowieniem ok. 1,00 m w głąb konstrukcji dla słupków i bloków betonowych kotwiących liny. W celu zapewnienia obciążenia ruchem na poziomie kategorii KR 5 zostały wykonane warstwy konstrukcyjne dla nowo budowanej drogi o głębokości do 82 cm wraz ze wzmocnieniem podłoża georusztem trójosiowym oraz warstwy w specjalnej technologii dla przebudowywanej drogi dla odcinków prostych w technologii MCE. Właściwa konstrukcja warstw gwarantuje odsączanie wody z warstw podbudowy. Ponadto we wskazanych w decyzji środowiskowej obszarach rowy odwadniające posiadają zabudowaną geomembranę zapewniającą ochronę zbiornika wód podziemnych. Geomembrana zabudowana jest do krawędzi jezdni jako powłoka ciągła zabezpieczająca zbiornik wód podziemnych przed skażeniem pochodzącym z rowów z odwodnienia drogi, stąd po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie geomembrany w miejscach prowadzenie wykopów pod posadowienie konstrukcji barier. Obecnie dla zabudowy bloków betonowych utrzymujących napięcie lin barier ochronnych należy posadowić je w wykopie poniżej konstrukcji drogi z zachowaniem technologii zapewniającej wysoką jakość robót w celu utrzymania udzielonej przez Wykonawcę robót gwarancji 60 miesięcy dla budowanej drogi i wydłużonej gwarancji 70 miesięcy dla robót drogowych wykonanych w technologii MCE. Ponadto przewidywane do zabudowy słupki barier ochronnych i bloki betonowe barier zlokalizowane będą w poboczu przy skarpach rowów, stąd zabudowa systemu barier może powodować ponowną potrzebę wykonania robót naprawczych na rowach, które obecnie podlegają stałej pielęgnacji przez Wykonawcę poprzez: systematyczne zadarnianie po ulewnych deszczach, koszenie traw, uzupełnianie humusu i dosiewanie traw. Zlecając zamówienie dodatkowe Wykonawcy robót podstawowych Zamawiający zapewni utrzymanie udzielonej gwarancji robót na całość zadania jak również właściwą technologię prac przy montażu barier ochronnych z wykonaniem wykopów ingerujących w konstrukcję nowobudowanej oraz przebudowywanej drogi. Nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z kolejnymi wydatkami dla nowego Wykonawcy na pielęgnację skarp rowów w rejonie posadowienia konstrukcji barier w okresie kilku miesięcy wegetacji roślin. 3. .Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie udzielania zamówienia publicznego i nie wpływa na zmianę kręgu potencjalnych oferentów. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Biuro Studiów i Projektów Komunikacji - Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, 40-619 Katowice, ul. Szenwalda 42, zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa. 4. Koszt zamówienia dodatkowego zgodnie z kosztorysem inwestorskim wynosi netto 678 027,00 PLN, a zatem nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. 5.Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie zlecania prac projektowych ani w momencie zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, ponieważ późniejsze wykonanie barier ochronnych jest wykluczone, gdyż droga bez urządzeń bezpieczeństwa ruchu nie może zostać oddana do użytkowania. Jest to jeden z wymogów podstawowych określonych w art. 5 ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013r. poz 1409 z późn. zm.). 6.Wykonanie zamówienia dodatkowego nie wpłynie na ustalony termin wykonania przedmiotu umowy w zamówieniu podstawowym.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum Firm : Lider - Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL Spółka Akcyjna, Al. Zagłębia Dąbrowskiego 15, 41-303 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.

  • Partner -P.B.D. DROGOPOL-ZW Sp. z o.o., ul. Siemianowicka 52d, 40-301 Katowice, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.