eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury światłowodowej dla zadania inwestycyjnego realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj obiekt pn.Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-region częstochowski

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Częstochowa: Zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury światłowodowej dla zadania inwestycyjnego realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj obiekt pn.: Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-region częstochowski
Numer ogłoszenia: 347074 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Częstochowa , ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 3707100, faks 34 3707170.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czestochowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury światłowodowej dla zadania inwestycyjnego realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj obiekt pn.: Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-region częstochowski.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury światłowodowej dla zadania inwestycyjnego realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj obiekt pn.: Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-region częstochowski. 1. Inwestycja będzie realizowana w systemie: zaprojektuj i wykonaj obiekt, zgodnie z opisem zakresu prac zawartym w aneksie do programu funkcjonalno- użytkowego i polega na: 1) wykonaniu kompleksowej dokumentacji budowlano-wykonawczej wraz z uzyskaniem stosownych dokumentów i pozwoleń; 2) wykonanie kompleksowej dokumentacji wykonawczej wraz z uzyskaniem stosownych dokumentów i uzgodnień zaciągania światłowodu w istniejącej kanalizacji 3) budowie szerokopasmowej sieci teleinformatycznej w technologii światłowodowej w pasie drogowym dróg publicznych w kanalizacji doziemnej na terenie 30 gmin o długości ok. 342 km oraz wykonaniu punktów styku z istniejącymi lub budowanymi sieciami lokalnymi; 4) budowie 33 aktywnych węzłów dystrybucyjnych w siedzibach jednostek samorządowych wraz z ich montażem, podłączeniem i uruchomieniem części aktywnej; 5) budowie 125 pasywnych punktów dystrybucyjnych ( studnie teletechniczne na trasie pasywnej sieci światłowodowej); 6) utworzeniu 33 publicznych punktów dostępu do Internetu w siedzibach jednostek samorządowych; 7) adaptacji i wyposażeniu pomieszczeń 33 węzłów dystrybucyjnych; 8) adaptacji i wyposażeniu pomieszczeń wraz z drugostronnym zasilaniem CDiZS. 9) wykonaniu robót budowlanych towarzyszących; 10) wykonaniu testów, prób, odbiorów częściowych i przekazaniu prac; 11) działaniach informacyjnych o projekcie; 12) wykonaniu kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą poszczególnych elementów systemu; 13) wykonaniu kompletnej dokumentacji powykonawczej zaciągania światłowodu w istniejącej infrastrukturze 14) zapewnieniu serwisu gwarancyjnego 15) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej uwzględniającej elementy związane z systemem paszportyzacji. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. Aktualizacja Programu funkcjonalno-użytkowego, Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i Inwentaryzacja map geodezyjnych na trasie przebiegu światłowodu stanowią załącznik do umowy i będą podstawą do sporządzenia projektu budowlanego, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Dokumenty te są załącznikami do ogłoszenia o przetargu i są dostępne na stronie internetowej zamawiającego pod adresem wskazanym w punkcie 1 specyfikacji. 3. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Częstochowa, Myszków, Blachownia, Krzepice, Koniecpol, Koziegłowy, Żarki, Kłobuck, Dąbrowa Zielona, Janów, Kamienica Polska, Kłomnice, Konopiska, Kruszyna, Lelów, Lipie, Miedźno, Mstów, Mykanów, Olsztyn, Opatów, Panki, Poczesna, Popów, Poraj, Przyrów, Przystajń, Rędziny, Starcza, Wręczyca Wielka. 4. Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających. Adresy innych instytucji zamawiających, w imieniu której dokonuje zakupu instytucja zamawiająca: 1) Oficjalna nazwa Miasto Myszków Adres pocztowy: ul. Kościuszki 26 Miejscowość Myszków Kod pocztowy 42-300 Państwo Polska (PL) 2) Oficjalna nazwa Gmina Blachownia Adres pocztowy: ul. Sienkiewicza 22 Miejscowość Blachownia Kod pocztowy 42-290 Państwo Polska (PL) 3) Oficjalna nazwa Miasto Krzepice Adres pocztowy: ul. Częstochowska 13 Miejscowość Krzepice Kod pocztowy 42-160 Państwo Polska (PL) 4) Oficjalna nazwa Gmina Miasto Koniecpol Adres pocztowy: ul. Chrząstowska 6a Miejscowość Koniecpol Kod pocztowy 42-230 Państwo Polska (PL) 5) Oficjalna nazwa Gmina Miasto Koziegłowy Adres pocztowy: ul. Moniuszki 14 Miejscowość Koziegłowy Kod pocztowy 42-350 Państwo Polska (PL) 6) Oficjalna nazwa Gmina Miasto Żarki Adres pocztowy: ul. Kościuszki 15/17 Miejscowość Żarki Kod pocztowy 42-310 Państwo Polska (PL) 7) Oficjalna nazwa Gmina Kłobuck Adres pocztowy: ul. 11 Listopada 6 Miejscowość Kłobuck Kod pocztowy 42-100 Państwo Polska (PL) 8) Oficjalna nazwa Gmina Dąbrowa Zielona Adres pocztowy: pl. Kościuszki 31 Miejscowość Dąbrowa Zielona Kod pocztowy 42-265 Państwo Polska (PL) 9) Oficjalna nazwa Gmina Janów Adres pocztowy: ul. Częstochowska 1 Miejscowość Janów Kod pocztowy 42-253 Państwo Polska (PL) 10) Oficjalna nazwa Gmina Kamienica Polska Adres pocztowy: ul. Konopnickiej 12 Miejscowość Kamienica Polska Kod pocztowy 42-260 Państwo Polska (PL) 11) Oficjalna nazwa Gmina Kłomnice Adres pocztowy: ul. Strażacka 20 Miejscowość Kłomnice Kod pocztowy 42-270 Państwo Polska (PL) 12) Oficjalna nazwa Gmina Konopiska Adres pocztowy: ul. Lipowa 5 Miejscowość Konopiska Kod pocztowy 42-274 Państwo Polska (PL) 13) Oficjalna nazwa Gmina Kruszyna Adres pocztowy: ul. Kmicica 5 Miejscowość Kruszyna Kod pocztowy 42-282 Państwo Polska (PL) 14) Oficjalna nazwa Gmina Lelów Adres pocztowy: ul. Szczekocińska 18 Miejscowość Lelów Kod pocztowy 42-235 Państwo Polska (PL) 15) Oficjalna nazwa Gmina Lipie Adres pocztowy: ul. Częstochowska 29 Miejscowość Lipie Kod pocztowy 42-165 Państwo Polska (PL) 16) Oficjalna nazwa Gmina Miedźno Adres pocztowy: ul. Ułańska 25 Miejscowość Miedźno Kod pocztowy 42-120 Państwo Polska (PL) 17) Oficjalna nazwa Gmina Mstów Adres pocztowy: ul. 16 Stycznia 14 Miejscowość Mstów Kod pocztowy 42-244 Państwo Polska (PL) 18) Oficjalna nazwa Gmina Mykanów Adres pocztowy: ul. Samorządowa 1 Miejscowość Mykanów Kod pocztowy 42-233 Państwo Polska (PL) 19) Oficjalna nazwa Gmina Olsztyn Adres pocztowy: pl. Piłsudskiego 10 Miejscowość Olsztyn Kod pocztowy 42-256 Państwo Polska (PL) 20) Oficjalna nazwa Gmina Opatów Adres pocztowy: ul. Kościuszki 27 Miejscowość Opatów Kod pocztowy 42-152 Państwo Polska (PL) 21) Oficjalna nazwa Gmina Panki Adres pocztowy: ul. Tysiąclecia 5 Miejscowość Panki Kod pocztowy 42-140 Państwo Polska (PL) 22) Oficjalna nazwa Gmina Poczesna Adres pocztowy: ul. Wolności 2 Miejscowość Poczesna Kod pocztowy 42-262 Państwo Polska (PL) 23) Oficjalna nazwa Gmina Popów Adres pocztowy: ul. Częstochowska 6 Miejscowość Popów Kod pocztowy 42-110 Państwo Polska (PL) 24) Oficjalna nazwa Gmina Poraj Adres pocztowy: ul. Jasna 21 Miejscowość Poraj Kod pocztowy 42-360 Państwo Polska (PL) 25) Oficjalna nazwa Gmina Przyrów Adres pocztowy: ul. Częstochowska 7 Miejscowość Przyrów Kod pocztowy 42-248 Państwo Polska (PL) 26) Oficjalna nazwa Gmina Przystajń Adres pocztowy: ul. Częstochowska 5 Miejscowość Przystajń Kod pocztowy 42-141 Państwo Polska (PL) 27) Oficjalna nazwa Gmina Rędziny Adres pocztowy: ul. Wolności 87 Miejscowość Rędziny Kod pocztowy 42-242 Państwo Polska (PL) 28) Oficjalna nazwa Gmina Starcza Adres pocztowy: ul. Gminna 4 Miejscowość Starcza Kod pocztowy 42-261 Państwo Polska (PL) 29) Oficjalna nazwa Gmina Wręczyca Wielka Adres pocztowy: ul. Sienkiewicza 1 Miejscowość Wręczyca Wielka Kod pocztowy 42-130 Państwo Polska (PL).

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50% szacunkowej wartości zamówienia, polegających m.in. na przedłużeniu długości sieci światłowodowej, zwiększeniu liczby węzłów

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.31.10 - Roboty w zakresie budowy autostrad 45.23.23.00 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 45.23.23.32 - Telekomunikacyjne roboty dodatkowe 45.23.23.20 - Kablowe linie nadawcze 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie wykonania, tj. zakończenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej - co najmniej jednej dokumentacji projektowo-kosztorysowej porównywalnej pod względem zakresu i charakteru z przedmiotem zamówienia, dla którego ma być opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa. Za porównywalne zamówienie uważa się wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla światłowodowej zewnętrznej sieci szerokopasmowej na obszarze zurbanizowanym (tj. miejskim) oraz łącznej długości zaprojektowanej sieci minimum 70 km ( zsumowanie maksymalnie 2 projektów w przeciągu ostatnich 3 lat). W przypadku usług, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia usługi (w przypadku usług rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN). b) dla robót budowlanych, co najmniej jednego porównywalnego zamówienia. Za zamówienie porównywalne uważa się roboty dotyczące budowy kanalizacji teletechnicznej, wciągania kabli światłowodowych, traktów światłowodowych i systemów teletransmisyjnych opartych o światłowody wraz z dostawą i montażem urządzeń aktywnych o wartości łącznej w/w robót zakończonych w przeciągu ostatnich 5 lat nie mniejszej niż 4 mln zł. Zamawiający zastrzega, aby dostawa i montaż urządzeń aktywnych nie stanowiła więcej niż 1/3 wartości całego zamówienia. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót budowlanych (w przypadku robót budowlanych rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.: a) Kierownik kontraktu/Kierownik budowy - co najmniej 1 osoba - posiadająca: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika budowy, w tym w kierowaniu robotami przynajmniej przy jednym kontrakcie dotyczącym robót liniowych, zakończonym końcowym protokołem odbioru lub równoważnym dokumentem, dla którego wartość robót wynosiła co najmniej 4 mln zł brutto. - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Wskazane osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) b) Kierownik robót telekomunikacyjnych - co najmniej 3 osoby - posiadające: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych, - doświadczenie przy budowie co najmniej 1 sieci światłowodowej o wartości minimum 4 mln zł brutto (zsumowanie maksymalnie 2 robót w przeciągu 5 lat) - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej. Wskazane osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) c) Projektant - co najmniej 3 osoby - posiadające: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 3 lata doświadczenia w projektowaniu obiektów budowlanych telekomunikacji przewodowej, - doświadczenie przy projektowaniu co najmniej 1 sieci światłowodowej lub sieci telekomunikacyjnej, która w swoim zakresie obejmowała zewnętrzną sieć światłowodową w obszarze zurbanizowanym o łącznej długości min 70 km (zsumowanie maksymalnie 2 projektów). - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej. Wskazane osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) d) Kierownik robót drogowych - co najmniej 1 osoba - posiadająca: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru robót drogowych, - uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń. Wskazane osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) e) Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - co najmniej 1 osoba - posiadająca: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych, - uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Wskazane osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) f) Specjalista ds. konfiguracji urządzeń aktywnych - co najmniej 1 osoba - posiadająca aktualny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia wydany przez producenta urządzeń sieciowych. Dokument ten powinien potwierdzać ukończenie szkolenia w zakresie uzyskania specjalistycznej wiedzy technicznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie instalacji, okablowania strukturalnego, konfiguracji i zarządzania średniej wielkości sieciami teleinformatycznymi/telekomunikacyjnymi. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polski wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniły odpowiednie warunki opisane w art. 12a Prawo budowlane. Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji poszczególnych osób.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Pozostawanie w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy, tj. posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 1.500.000 zł. W przypadku wykonawców, którzy wykażą kwotę posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w innej walucie niż PLN, zamawiający przeliczy ich wartość według średniego kursu NBP z dnia wystawienia informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W przypadku spółek cywilnych w ofercie należy złożyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego oraz z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zarówno na spółkę, jak i na każdego ze wspólników. 2. Wymagania dotyczące dokumentów, określonych w punktach 6.1. od 6.4. specyfikacji: 2.1. Dokumenty o których mowa w punkcie 6.1.e), 6.2.a), i 6.3.a) specyfikacji winny być złożone w oryginale. Dokumenty o których mowa w punktach 6.1. lit. b), c), d), f), g), h), 6.2.b) i 6.4. specyfikacji winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 2.2. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to: 1) zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 6.1. lit. b), c), d) i g) specyfikacji, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 2) zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 6.1. lit. f) i h) specyfikacji, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Dokumenty, o których mowa w podpunkcie 1) lit. a) i c) oraz w podpunkcie 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w podpunkcie 1)b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w podpunktach 1) i 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis podpunktu 3) stosuje się odpowiednio. 2.4. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) lub przez spółkę cywilną, każdy ze wspólników konsorcjum lub spółki cywilnej musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6.1. specyfikacji (lub w punkcie 6.1.a), 6.1.e) oraz 6.5.2. i 6.5.3. specyfikacji - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej). Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o  udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia umowy. Do  oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 2.5. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. WW. zobowiązanie musi być załączone do oferty przetargowej w oryginale. Zamawiający wymaga podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy. 2.6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz w przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w punktach 5.2., 5.3. i 5.4. specyfikacji, polega na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, dotyczących odpowiednio wspólników konsorcjum lub innych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wspólników konsorcjum (każdy w odniesieniu do dotyczących go dokumentów) lub przez pełnomocnika konsorcjum, jeżeli będzie miał do tej czynności upoważnienie, a w odniesieniu do innych podmiotów przez upoważnionych przedstawicieli tych podmiotów (każdy w odniesieniu do dotyczących go dokumentów). 3. Inne dokumenty wymagane przez zamawiającego: a) Wypełniony druk OFERTA, stanowiący załącznik nr 2 do specyfikacji, zawierający oświadczenie, że wykonawca spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz informację, czy wykonawca należy/nie należy do grupy kapitałowej. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. b) Dowód wpłaty wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

DOPUSZCZALNE ZMIANY UMOWY określają zapisy paragrafu 22 wzoru umowy o następującym brzmieniu: 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 niniejszego paragrafu. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania następujących zmian postanowień niniejszej umowy: 2.1. Zmiana terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, określonego w § 9 ust. 3 niniejszej umowy, spowodowana: 1) warunkami atmosferycznymi: a) klęski żywiołowe, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów - to jest wystąpienie średniodobowej temperatury poniżej minus 5 stopni Celsjusza w okresie dłuższym niż 14 dni. 2) warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, itp., a w szczególności: a) odmienne od przyjętych w dokumentacji budowlano-wykonawczej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.) pod warunkiem wystąpienia kategorii gruntu równej lub większej od kategorii VI na łącznej długości co najmniej 10% całego zakresu robót, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji budowlano-wykonawczej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, c) niewypały i niewybuchy, zagrożenie wybuchem, d) wykopaliska archeologiczne. 3) Okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego, a w szczególności: a) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, b) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji budowlano-wykonawczej na etapie budowy, 4) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, a w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., a także spowodowanych przez odwołania stron postępowań, b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek akceptacji dokumentacji budowlano-wykonawczej (pod warunkiem, iż Wykonawca udowodni, że jest ona pozbawiona błędów, za które bezpośrednio odpowiada Wykonawca), c) konieczność uzyskania wyroku sądowego, innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, 5) inne: a) w przypadku zaistnienia zdarzeń uniemożliwiających wykonanie umowy w terminie, o którym mowa w § 9 umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, udokumentowanych w sposób nie budzący zastrzeżeń, potwierdzonych protokolarnie, b) gdy zajdzie konieczność wykonania robót zamiennych nie dających się przewidzieć na etapie sporządzania oferty lub dokumentacji budowlano-wykonawczej i wstrzymujących wykonanie zamówienia podstawowego, co zostanie poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności, c) gdy zajdzie konieczność podpisania umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin wykonania niniejszej umowy. d) konieczność zaspokojenia roszczeń osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w punktach od 2.1.1) do 2.1.5) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej niż o okres trwania tych okoliczności i pod warunkiem otrzymania zgody przez Zamawiającego od Instytucji Zarządzającej. Ewentualne przesunięcie terminu zakończenia rzeczowej realizacji Projektu nie będzie stanowić podstawy zwiększenia wynagrodzenia określonego w niniejszej umowie. 2.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia. 1) Zmiany technologiczne, w szczególności: a) pojawienie się na rynku, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji budowlano-wykonawczej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji budowlano-wykonawczej warunki geologiczne (kategorie gruntu wyższe o przyjętych w projekcie) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, d) odmienne od przyjętych w dokumentacji budowlano-wykonawczej warunki terenowe, poziom wód podziemnych, istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych lub archeologicznych, e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, f) konieczność zaspokojenia roszczeń osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych niemożliwych do jednoznacznego określania w chwili zawierania umowy, g) w zakresie rzeczowym przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych, które realizowane będą w oparciu o protokoły robót zamiennych lub protokoły konieczności robót dodatkowych, spisane przy udziale Zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera Projektu. Zmiany, o których mowa w lit. a), b), c), d), e), g) nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. Zmiany wskazane w punkcie 2.2.1 będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia jedynie w okoliczności wskazanej w lit. f) i w sytuacji, gdy Wykonawca nie ponosi winy za powstanie tego typu roszczeń. 2) Zmiany osobowe: a) istnieje możliwość dokonania zmiany osób, wymienionych w § 14 niniejszej umowy jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, b) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób wyszczególnionych w § 14 niniejszej umowy w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, - jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, c) w przypadku zmiany osób wyszczególnionych w § 14 niniejszej umowy, nowe osoby powołane do pełnienia ww. obowiązków muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji, d) Zamawiający może także zażądać od Wykonawcy zmiany osób, o których mowa w § 14 niniejszej umowy jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać ww. zmiany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. 2.3. Zmiana płatności: 1) Zmiany terminów płatności wynikające ze wszystkich zmian wprowadzanych do umowy, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie Wykonawcy. 2) Zmiana wysokości płatności na rzecz Wykonawcy w poszczególnych miesiącach, wynikająca z aktualizacji harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, o którym mowa w § 10 niniejszej umowy. 2.4. Pozostałe zmiany: 1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową, 2) zmiana obowiązującej stawki podatku VAT, 3) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu, 4) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy w tym również zapisy z § 6 ust. 3, 4, 5. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 5) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, 6) wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi, o dowolny okres, 7) zmiana podwykonawców, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy lub zmiana powierzenia podwykonawcy innej części robót niż wskazana w umowie jest możliwa w jedynie w sytuacji określonej w art. 36b ust. 2 Prawa zamówień publicznych. 3. Warunkiem dokonania w/w zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany i uzyskania akceptacji Instytucji Zarządzającej RPO. Wszelkie zmiany dotyczące przedłużenia terminu realizacji zamówienia są dopuszczalne tylko w przypadku uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej RPO. Termin zakończenia całości robót i odbiór końcowy, określony przez Zamawiającego w § 9 ust. 3 niniejszej umowy, należy traktować jako nieprzekraczalny ze względu na zakończenie w tym terminie okresu programowego projektu pn. Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E - region Częstochowski. 4. Zmiana postanowień zawartej umowy dokonywana będzie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego oraz źródła finansowania), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.czestochowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: adres e-mail: mkaminska@czestochowa.um.gov.pl Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.11.2014 godzina 09:30, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta stanowisko Wydziału Nadzoru i Administracji.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA a) rozpoczęcie - w dniu następnym po podpisaniu umowy b) zakończenie całości robót i odbiór końcowy do 30.10.2015 r. Termin zakończenia całości robót i odbiór końcowy należy traktować jako nieprzekraczalny ze względu na zakończenie w tym terminie okresu programowego. 2. DODATKOWE WYMAGANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA - KLAUZULA SPOŁECZNA Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.) lub na  postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w  analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: - zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji - w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy, - przedłożenia zamawiającemu zgłoszeń ofert pracy przedstawionych powiatowemu urzędowi pracy, odpisu skierowań osób bezrobotnych przez powiatowy urząd pracy do  pracodawcy oraz umów o pracę - w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania w/w osób. Na żądanie zamawiającego, wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osoby. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia - za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zamawiającego, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy powiatowemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a  niezatrudnienie osoby bezrobotnej nastąpiło z przyczyn nie  leżących po jego stronie. Za przyczynę nie leżącą po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji. 3. OTWARCIE OFERT odbędzie się w dniu 27.11.2014 r. o godz. 10:00 w pokoju 418, 4 piętro w siedzibie zamawiającego. 4. PROCEDURY ODWOŁAWCZE Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych Adres pocztowy: ul. Postępu 17A, Miejscowość: Warszawa, Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) Składanie odwołań: W prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych - Środki ochrony prawnej. W odniesieniu do odwołań zastosowanie mają także następujące przepisy wykonawcze do ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a)Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (j.t. Dz. U. z 2014 r., poz. 964), b) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości oraz sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.