eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec Świętokrzyski › Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru przy realizacji zadania Budowa przykanalików sanitarnych celem podłączenia budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach programu priorytetowego Dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-27

Ostrowiec Świętokrzyski: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru przy realizacji zadania Budowa przykanalików sanitarnych celem podłączenia budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach programu priorytetowego Dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Numer ogłoszenia: 345596 - 2013; data zamieszczenia: 27.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja sp. z o.o. , ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2661200, faks 041 2661010.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodociagi.ostrowiec.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - 100 udziałów Gminy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru przy realizacji zadania Budowa przykanalików sanitarnych celem podłączenia budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach programu priorytetowego Dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie odcinków przykanalików sanitarnych na działkach należących do osób prywatnych, z włączeniem do wykonanych odcinków przykanalików w pasach drogowych lub włączeniem do studni na kanałach sanitarnych zlokalizowanych na działkach prywatnych. Budowa wyżej wymienionych odcinków przykanalików sanitarnych realizowana będzie w ramach programu Dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Zamówienie obejmuje nadzór nad realizacją 342 sztuk przykanalików ścieków sanitarnych, które będą realizowane w trzech różnych zadaniach częściowych. Wykaz przyłaczy kanalizacyjnych objętych nadzorem przy ich realizacji wg załącznika nr 6 do SIWZ Zamówienie obejmuje nadzór nad budową odcinków przykanalików sanitarnych podzielonych w realizacji na 3 zadania (zamówień częściowych): Zadanie 1. Budowa przykanalików sanitarnych na ul. Bałtowskiej i Osiedlu Koszary - obejmującej wykonanie 124 odcinków przykanalików o łącznej długości 2369,60 m, w tym o 200 mm 92,70 m, o 160 mm 2276,90 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 1: a) Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje: - ul. Kopalniana - budowa 5 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 19,20 m, - ul. Skośna - budowa 16 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 274,50 m, - ul. Zbożowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 75,40 m, b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje: - ul. Bałtowska wschód - budowa 59 odcinków przykanalików o łącznej długości 1367,80 m, w tym: - o 160 mm 1313,20 m, - o 200 mm 54,60 m, c) Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje: - ul. Bałtowska zachód - budowa 30 odcinków przykanalików o łącznej długości 413,70 m, w tym: - o 160 mm 375,60 m, - o 200 mm 38,10 m, d) Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje: - ul. Bałtowska-Nadkoszary - budowa 6 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 150,40 m, - ul. Bursztynowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 68,60 m. Zadanie 2. Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Gutwin - obejmującej wykonanie 142 odcinków przykanalików o łącznej długości 3167 m, w tym o 200 mm 74,00 m, o 160 mm 3093 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 2: a) Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje: - ul. Gajowa - budowa 25 odcinków przykanalików o łącznej długości 704,20 m, w tym: - o 160 mm 630,20 m, - o 200 mm 74,00 m, - ul. Leśna - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 56,70 m, - ul. Gościniec - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 41,80 m, - ul. Akacjowa - budowa 21 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 584,20 m, - ul. Jałowcowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 38,10 m, - ul. Miodowa - budowa 13 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 287,80 m, - ul. Wrzosowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 53,20 m, b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje: - ul. Siennieńska - budowa 18 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 340,00 m, c) Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje: - ul. Rzeczki - budowa 31 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 659,30 m, d) Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje: - ul. Agrestowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 80,10 m, - ul. Jarzębinowa - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 234,90 m, - ul. Malinowa - budowa 2 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 67,20 m, - ul. Korzenna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 19,50 m. Zadanie 3. Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Częstocice, ul. Boczna, ul. Górna, ul. Nowe Piaski, ul. Partyzantów, ul. Tomaszów - obejmującej wykonanie 76 odcinków przykanalików o łącznej długości o 160 mm 1289,30 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 3: a) Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje: - ul. Józefówka - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 123,50 m, w tym: b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje: - ul. Szewieńska - budowa 10 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 145,80 m, - ul. Mała - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 2,00 m, - ul. Podgórze - budowa 32 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 355,50 m, c) Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje: - ul. Świętokrzyska - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 273,10 m, - ul. Boczna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 5,90 m, - ul. Górna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 28,00 m, - ul. Nowe Piaski - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 195,10 m, - ul. Partyzantów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 13,90m, - ul. Tomaszów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 46,00m, d) Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje: - ul. Sadowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 100,50 m, Przyłącza kanalizacyjne wykonane będą w systemie grawitacyjnym z rur PCV o średnicach: a) o 200 mm - 166,70 m (łącznie dla wszystkich zadań), b) o 160 mm - 6659,20 m (łącznie dla wszystkich zadań). Studnie kanalizacyjne w ilości 418 sztuk (łącznie dla wszystkich zadań) w tym: a) o średnicy o 400 mm wykonanych z tworzywa sztucznego - 255 sztuk b) o średnicy o 1000 mm wykonanych z betonu klasy C30 37 - 163 sztuk. Zbiorcze zestawienie rzeczowe przykanalików objętych nadzorem wg załącznika nr 7 do SIWZ Roboty budowlane podlegające nadzorowi inwestorskiemu będą wykonywane na podstawie zgłoszenia robót zgodnie z art. 29a ust. 1,2 pkt 20 Ustawy-Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. z późn. zmianami Budowa wyżej wymienionych odcinków przykanalików sanitarnych realizowana będzie w ramach programu Dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Roboty budowlane objęte nadzorem będą rozliczane obmiarowo wg rzeczywistych jednostek obmiarowych i cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę robót w kosztorysie ofertowym. Zestawienia zbiorcze adresami oraz wykazy przyłączy realizowanych w ramach poszczególnych zadań stanowią załączniki nr 6 i 7 do SIWZ Zakres pełnienia nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności: 1. Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm.). 2. Uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego. 3. Kontrolowanie postępu robót budowlanych poprzez porównanie faktycznego postępu z zaproponowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy. 4. Przekazanie Wykonawcy robót budowlanych Dziennika Budowy i bieżące pisemne weryfikowanie zawartych w nim zapisów. 5. Kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiązki Obmiarów, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załącznik do odbioru robót. 6. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji ze zleconym zakresem, wykonaną dokumentacją projektową, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. 7. Wydawanie Wykonawcy robót budowlanych poleceń oraz prowadzenie korespondencji z Zamawiającym oraz Wykonawcą robót. 8. Obecność Inspektora Nadzoru na terenie budowy podczas prowadzenia robót budowlanych co najmniej dwa razy w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych. 9. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganiu stosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 10. Żądania od kierownika robót dokonania poprawek lub ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z zakresem zleconym przez Zamawiającego, projektem czy zgłoszeniem robót. 11. Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad. 12. Sprawdzenie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub robót zanikających i sporządzanie protokołów lub odpowiednich wpisów do dziennika budowy. 13. Rozliczenie końcowe nadzorowanych robót budowlanych. 14. Współpraca z Zamawiającym przy przygotowywaniu danych w zakresie: a) wnioskowania Zamawiającego o kolejne transze płatności przyznanej pomocy finansowej, b) okresowych i końcowych sprawozdań z realizacji projektu, c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą projektem..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje od Wykonawcy zabezpieczenia poprzez wniesienie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółów. Obowiązkiem Wykonawcy składającego ofertę jest złożenie oświadczenia o spełnieniu tego warunku - załącznik nr 2 do SIWZ, Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółów. Obowiązkiem Wykonawcy składającego ofertę jest złożenie oświadczenia o spełnieniu tego warunku - załącznik nr 2 do SIWZ, Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ma obowiązek dysponować osobą zdolną do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca może polegać na osobie zdolnej do wykonywania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wskazać, że ta osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tą osobą, w tym : - inspektor nadzoru inwestorskiego - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych Kwalifikacje i umiejętności - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, przynależność do Izby Inżynierów. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółów. Obowiązkiem Wykonawcy składającego ofertę jest złożenie oświadczenia o spełnieniu tego warunku - załącznik nr 2 do SIWZ, Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania Oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażona na piśmie, w formie aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach: a) w stosunku do terminu realizacji umowy - termin wykonania usługi może ulec zmianie w przypadku zmiany terminu realizacji nadzorowanych robót lub zmiany terminu realizacji Projektu, w ramach którego zamówienie jest dofinansowane. b) w stosunku do zakresu przedmiotu i ceny umowy - w przypadku wyłączenia przez Zamawiającego części planowanych do wykonania robót budowlanych. c) inne: jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany umowy wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jest korzystna dla Zamawiającego (a zmiana nie będzie dotyczyła zwiększenia wielkości lub zakresu zamówienia). 3. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą ze stron umowy, w terminie 2 dni od dnia wystąpienia przesłanki do wprowadzenia takiej zmiany. 4. W przypadku wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy wykonania przedmiotu umowy, z tym że okresy przesunięć terminów wykonania umowy równe będą co najmniej okresowi trwania przyczyny opóźnień.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodociagi.ostrowiec.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Sienkiewicza 91 27-400 Ostrowiec Św.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2013 godzina 11:00, miejsce: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Sienkiewicza 91 27-400 Ostrowiec Św sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie przewiduje od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 20.1 Informacje ogólne. 1) Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów u.p.z.p., przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 -198 g u.p.z.p. 2) Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 20.1.1 niniejszej SIWZ są: a) odwołanie, b) skarga do sądu. Ponadto zgodnie z art. 181 ust. 1 u.p.z.p., Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zoboawiązany na podstawie ustawy, na które nie przesługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 u.p.z.p. 3) Środki ochrony prawnej, przysługują: a) Wykonawcom, b) innym podmiotom i organizacjom, o których mowa w art. 179 u.p.z.p., c) Zamawiającemu w postaci skargi do sądu określonej w art. 198 a - 198 g u.p.z.p. 20.2 Odwołanie. 1) Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie u.p.z.p. 2) Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 3) Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 4) Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. u.p.z.p. 5) Szczegółowo kwestie dotyczące odwołania, w tym terminy wnoszenia odwołania uregulowane zostały w art.180-198 u.p.z.p. 20.3 Skarga do sądu. 1) Skarga do sądu przysługuje stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego na orzeczenie Izby. 2) Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego. 3) Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. 4) Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. 5) Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w art.198a-198 g u.p.z.p. 3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 3.1 Termin realizacji zamówienia - od rozpoczęcia robót budowlanych do 31 stycznia 2015 roku. Zakładany termin realizacji robót budowlanych od 15 września 2013 roku do 15 listopada 2014 roku 3.2 Termin realizacji przedmiotu zamówienia jest podzielony na 3 etapy: Etap I - obejmuje nadzór inwestorski nad budową 103 sztuk odcinków przykanalików sanitarnych o łącznej długości 2258,60 m, w terminie do 31.01.2014 r. Etap II - obejmuje nadzór inwestorski nad budową 120 sztuk odcinków przykanalików sanitarnych o łącznej długości 2211,10 m, w terminie do 31.07.2014 r. Etap III - obejmuje nadzór inwestorski nad budową 119 sztuk odcinków przykanalików sanitarnych o łącznej długości 2356,20 m, w terminie do 31.01.2015 r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.