eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszewo-Borki › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych na terenie gminy Olszewo-Borki



Ogłoszenie z dnia 2015-12-16

Olszewo-Borki: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych na terenie gminy Olszewo-Borki
Numer ogłoszenia: 345354 - 2015; data zamieszczenia: 16.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olszewo-Borki , ul. Władysława Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie, tel. 029 761-31-07, faks 029 7613223.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olszewo-borki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych na terenie gminy Olszewo-Borki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Olszewo-Borki. 2)Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych z przystanków autobusowych położonych na terenie gminy Olszewo-Borki wg wykazu - załącznik Tabela Nr 2 do SIWZ. 3)Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych z terenu boisk sportowych i placów zabaw znajdujących się na terenie gminy Olszewo-Borki - załącznik Tabela Nr 3 do SIWZ. 4)Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV 90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami CPV 90.53.30.00-2 Usługi gospodarki odpadami CPV 90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów CPV 90.51.10.00-2 Usługi wywozu odpadów CPV 90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych CPV 90.51.40.00-3 Usługi recyklingu odpadów 2.Szczegółowy opis przedmiotu oraz zakresu zamówienia: 1)Charakterystyka Gminy Olszewo-Borki: a)powierzchnia gminy Olszewo-Borki wynosi: 196 km2; b)liczba mieszkańców gminy zgodnie z ewidencją ludności wynosi: 10 347 (stan na 30.10.2015r.); c)na terenie gminy znajduje się 2540 gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej w 41 miejscowościach (stan na 30.10.2015r.). 2)Przedmiot oraz zakres zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Olszewo-Borki, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z terenu świetlic wiejskich, przystanków autobusowych, boisk sportowych i placów zabaw, znajdujących się na terenie gminy Olszewo-Borki, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olszewo-Borki. 3)Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany jest do: a)odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych i przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Olszewo-Borki oraz zebranych ze świetlic wiejskich, przystanków autobusowych, boisk sportowych i placów zabaw, zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa oraz z należytą starannością, jakiej wymaga się od profesjonalnego przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym zakresie; szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zawiera Tabela Nr 1; wykaz przystanków autobusowych, świetlic wiejskich, boisk sportowych i placów zabaw zawiera Tabela Nr 2, stanowiące załączniki do SIWZ; b)wyposażenia na czas obowiązywania umowy gospodarstw domowych, które zadeklarowały selektywną zbiórkę odpadów w niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów z terenu nieruchomości - worki do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 120 l, które Wykonawca dostarczy do miejsc gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego; ilość worków, które zapewni Wykonawca ramach umowy szczegółowo opisana jest w punkcie 9 ppkt g; c)wykonania w uzgodnieniu z Zamawiającym (przed przystąpieniem do świadczenia usług na okres obowiązywania umowy) szczegółowego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych (w formie papierowej i elektronicznej np. kalendarz w formacie A4) z poszczególnych miejscowości położonych na obszarze gminy Olszewo-Borki, zgodnego z częstotliwościami odbioru odpadów ustalonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki, stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ oraz ulotki informacyjnej dotyczącej szczegółowych zasad i wymogów w zakresie segregacji odpadów (w formie papierowej i elektronicznej); szczegóły dotyczące treści harmonogramu oraz ulotki informacyjnej Wykonawca przedstawi najpóźniej w dniu podpisania umowy; po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże harmonogram oraz ulotki informacyjne każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej wraz z przekazaniem worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (ilość harmonogramów oraz ulotek informacyjnych powinna być dostosowana do ilości nieruchomości zamieszkałych - 1 egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela dla zabudowy jednorodzinnej), jak również udostępni te treści na swojej stronie internetowej i eksponować je będzie przez cały okres, na jaki został przygotowany, Zamawiający umieści te informacje również na własnej stronie internetowej; d)nie mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Olszewo-Borki; e)monitorowania, należytego wypełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnego z zasadami ustalonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki oraz w uchwale Nr XXVIII/169/12 Rady Gminy Olszewo-Borki z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; w przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku, Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady jako zmieszane odpady komunalne; f)ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Olszewo-Borki na legalizowanej wadze; g)odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego - zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru i przewozu; w przypadku wysypania - zebrania odpadów leżących obok pojemników, worków lub w innych miejscach; h)ponoszenia odpowiedzialności za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych należących do właścicieli nieruchomości powstałych z winy Wykonawcy podczas odbioru odpadów komunalnych i do niezwłocznej bezpłatnej wymiany pojemników w przypadku ww. sytuacji; i)za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; j)w uzasadnionych przypadkach, na które Wykonawca nie ma wpływu (złe warunki atmosferyczne - zima, brak dojazdu), po uprzednim uzyskaniu zgody od Zamawiającego (w formie elektronicznej bądź fax) dopuszcza się możliwość przesunięcia terminu wskazanego w harmonogramie wywozu do 3-5 dni, bez ponoszenia konsekwencji finansowych przez Wykonawcę; k)zapewnienia wykonania przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym; l)dostarczania odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji oraz poinformowania o tej okoliczności Zamawiającego 4)Wymagania dotyczące przekazywanej dokumentacji przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: a)okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, np. informacji z zapisów systemu GPS w zakresie wszystkich tras przejazdu pojazdów transportujących odpady komunalne, miejsc zatrzymywania się pojazdów podczas odbioru odpadów sprzed nieruchomości, jak również wyładunku odpadów komunalnych; wyżej wymienione dane Wykonawca usługi powinien przechowywać przez cały okres trwania umowy; b)przedkładania Zamawiającemu comiesięcznych raportów w formie pisemnej dotyczących ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych; informacje muszą zawierać również dane adresowe miejsc odbioru odpadów komunalnych oraz kart przekazania odpadów do RIPOK-ów, zgodnie z obowiązującymi przepisami; c)niezwłocznego przekazania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach bądź też w przypadku stwierdzenia innych rodzajów odpadów zebranych przez właścicieli nieruchomości (w tym odpadów niebezpiecznych lub pochodzących z wykonywanej przez właściciela nieruchomości działalności gospodarczej); informacja w wersji papierowej oraz elektronicznej powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki, datę zaistnienia opisanej sytuacji, zdjęcia w postaci papierowej lub cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy, dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenie przez nich przekazane; d)sporządzania sprawozdań (w wersji papierowej i elektronicznej) i przekazywania ich Wójtowi Gminy Olszewo-Borki, zgodnie z wymogami art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) oraz spełniania wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2012, poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 5)Wymogi dotyczące standardów sanitarnych dotyczących wykonywania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając wszystkie przepisy z zakresu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), w tym zgodnie z art. 9d ust. 1 i ust. 2 tej ustawy oraz spełniać wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 6)Wymagania dotyczące zagospodarowania i przekazywania odebranych odpadów komunalnych a)Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olszewo-Borki oraz odpadów komunalnych zebranych z terenu przystanków autobusowych, boisk sportowych i placów zabaw znajdujących się na terenie Gminy Olszewo-Borki, zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów ulegających biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, przekazywania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki; b)Wykonawca zobowiązany jest do osiągania odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach wskazanych w: ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676); c)Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122,); uchwały Nr XXXIII/195/13 Rady Gminy Olszewo-Borki z dnia 24 kwietnia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki. 7)Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę usługi a)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz z przystanków autobusowych, boisk sportowych i placów zabaw w sposób zgodny z terminami ich odbioru w porozumieniu z Zamawiającym (z częstotliwościami zgodnymi z określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Olszewo-Borki oraz zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów) z podziałem na następujące frakcje, tj.: odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) zgromadzone w pojemnikach o pojemności 120, 240 i 1100 litrów lub w kontenerach na odpady (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 5 do 10 m3, wystawione przez właściciela nieruchomości przed nieruchomość w miejscu umożliwiającym ich sprawny odbiór, oraz odpady komunalne niesegregowane zebrane z przystanków autobusowych, boisk sportowych i placów zabaw zgromadzone w koszach i workach, odbierane zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru, co dwa tygodnie; odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metale, opakowania wielomateriałowe, styropian) zgromadzone w pojemnikach o pojemności 120, 240 i 1100 litrów, lub w workach o pojemności 120 litrów, wystawione przez właściciela nieruchomości przed nieruchomość, w miejscu umożliwiającym ich sprawny odbiór, zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru, nie rzadziej niż raz w miesiącu, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, zgromadzone w pojemnikach o pojemności 120, 240 i 1100 litrów, lub w workach o pojemności 120 litrów, wystawione przez właściciela nieruchomości przed nieruchomość, w miejscu umożliwiającym ich sprawny odbiór, zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru, nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, odpady typu meble i inne odpady wielkogabarytowe (np. okna, drzwi, opony od samochodów i ciągników) - odbywać się będzie po wystawieniu ww. odpadów w przez właścicieli nieruchomości przed swoje nieruchomości, w miejscu umożliwiającym ich sprawny odbiór, zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru, nie rzadziej niż jeden raz na kwartał (cztery razy w roku); zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin i inne), lustra, zużyte opony, baterie i akumulatory - odbywać się będzie po wystawieniu ww. odpadów przez właścicieli nieruchomości przed swoje nieruchomości, w miejscu umożliwiającym ich sprawny odbiór, w terminach określonych w harmonogramie odbioru, nie rzadziej niż jeden raz na kwartał (cztery razy w roku); odpady o małych wymiarach należy umieścić w bezbarwnych przezroczystych workach, tak by była możliwa identyfikacja ich zawartości; odpady z remontów i odpady z pielęgnacji ogrodów, gromadzone w kontenerach - odbiór raz w roku na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości; b)odbierania odpadów komunalnych w sposób: ciągły, niezakłócający spoczynku nocnego (w godzinach od 7.00 do 20.00), w terminach wynikających z harmonogramu odbioru odpadów, pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów zebranych w sposób zmieszany z odpadami wyselekcjonowanymi; w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 8)Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów a)do zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) należy stosować pojemniki o minimalnej pojemności 120 l; każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b)do zbierania odpadów w sposób selektywny oraz odpadów ulegających biodegradacji mogą być stosowane pojemniki o minimalnej pojemności 120 l lub worki o pojemności od 60 do 120 litrów; każda nieruchomość, której właściciel zdeklarował zbieranie odpadów w sposób selektywny musi być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik lub worek na odpady zbierane w sposób selektywny oraz pojemnik lub worek na zbieranie odpadów ulegających biodegradacji; c)Wykonawca, w ramach ceny świadczonej usługi za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na czas trwania umowy, wyposaży nieodpłatnie właścicieli nieruchomości zamieszkałych zbierających odpady w sposób selektywny, w worki na gromadzone w nich odpady, w ilości: 1-3 szt. miesięcznie, na jedno gospodarstwo domowe w zależności od jego potrzeb, na frakcje typu: papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, oznakowane napisem: SELEKTYWNE, 1 szt. miesięcznie na jedno gospodarstwo domowe na odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, oznakowane napisem: BIO; d)worki do gromadzenia odpadów dostarczone przez Wykonawcę powinny być wykonane z materiału - folii polietylenowej LDPE, o pojemności 120 litrów, odporne na rozerwanie, o grubości minimalnej co najmniej 60 mikronów, odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur i środków chemicznych, oznakowane napisem odpowiadającym określonemu rodzajowi gromadzonych w nich odpadów o treści uzgodnionej z Zamawiającym (SELEKTYWNE, BIO); e)Wykonawca wyposaży w dostateczną ilość worków oraz harmonogram i ulotki - w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia - każdy nowy punkt odbioru odpadów komunalnych zgłoszony przez Zamawiającego; f)Wykonawca pozostawi przy wejściu na nieruchomość komplet nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków.; g)Wykonawca wyposaży dodatkowo w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych w sposób zmieszany lub selektywny o pojemności 120 l, w przypadku zwiększonej ilości zapotrzebowania przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, każdorazowo według indywidualnego zamówienia przez właściciela nieruchomości (w formie dzierżawy lub sprzedaży nowego); rozliczenie Wykonawcy za wydzierżawienie lub zakup pojemnika nastąpi poza umową z Zamawiającym, bezpośrednio z właścicielem nieruchomości składającym zmówienie na ww. urządzenia; h)fakt przekazania worków oraz harmonogramu i ulotek właścicielowi nieruchomości, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w formie potwierdzeń od właścicieli nieruchomości opatrzonych datą i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela; w przypadku niemożności spełnienia tego warunku, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie; za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg trasy pojazdów, takich jak kartograf czy GPS; za przyczyny niezależne od Wykonawcy należy uznać w szczególności: co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem, w odstępach co najmniej 3-dniowych w godz. 7.00-20.00 9)Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie a)na terenie gminy Olszewo-Borki znajduje się 41 miejscowości (sołectw), liczba budyków mieszkalnych położonych na obszarze gminy Olszewo-Borki wynosi 2 540 w tym gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej - 2 540 (stan na 30.10.2015r.); b)dane na podstawie 2 540 sztuk złożonych deklaracji (stan na 30.10.2015 r.): liczba gospodarstw domowych, które zadeklarowały zmieszany sposób przekazywania odpadów komunalnych - 911; liczba gospodarstw domowych, które zadeklarowały selektywny sposób przekazywania odpadów komunalnych (objęte także systemem zbiórki odpadów biodegradowalnych) - 1 629; c)szacunkowa ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych w roku 2014, ustalona na podstawie kwartalnych sprawozdań składanych przez firmy wpisane do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Olszewo-Borki, wynosi 1 725 Mg; d)szacunkowa ilość odebranych odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny w roku 2014, ustalona na podstawie kwartalnych sprawozdań składanych przez firmy wpisane do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Olszewo-Borki, wynosi: papier i tektura: 58,7 Mg, tworzywa sztuczne: 90,5 Mg, szkło: 3,6 Mg, metale: 15,3 Mg, odpady ulegające biodegradacji: 52,1 Mg; e)należy brać pod uwagę fakt, iż ww. dane stanowią łącznie ilość odebranych odpadów komunalnych w 2014 r. zarówno z gospodarstw domowych, jak i firm, instytucji i innych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, które nie są objęte przedmiotem zamówienia; f)podane powyżej dane stanowią wielkości orientacyjne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany tych danych, gdyż wielkości te mogą ulec zmianie w ciągu okresu realizacji zamówienia. Ilość punktów odbioru odpadów komunalnych oraz ilość przekazanych odpadów komunalnych zależna jest od ilości deklaracji złożonych przez mieszkańców zamieszkujących gminę Olszewo-Borki i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. W trakcie trwania okresu realizacji zamówienia przewiduje się wzrost lub spadek liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców na terenie gminy Olszewo-Borki do 10 %; g)ilości i rodzaje worków do gromadzenia odpadów komunalnych: worki o pojemności 120 litrów, 1-3 szt. miesięcznie na odpady zbierane w sposób selektywny (papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) 18 m-cy x 1629 gospodarstw deklarujących selektywną zbiórkę odpadów = 29 322 do 87 966 szt.; worki o pojemności 120 litrów, 1 szt. miesięcznie na odpady biodegradowalne 18 m-cy x 1629 gospodarstw domowych deklarujących selektywną zbiórkę odpadów = 29 322 szt.; h)szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, z których odbierane będą odpady zmieszane, jak również adresów nieruchomości, których właściciele zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż do dnia 1 stycznia 2016r.; i)Zamawiający zastrzega, mając na uwadze możliwe ruchy migracyjne ludności na terenie gminy Olszewo-Borki, że wykaz nieruchomości, który przekaże Wykonawcy w trakcie trwania umowy, może ulegać zmianie pod względem liczby obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych do 10 %, bez zmiany warunków wynagrodzenia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 7.000,00 złotych (słownie: siedem tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, dołączając dowód wniesienia do składanej oferty. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Nr 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030. 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.Warunki zwrotu wadium i utraty wadium reguluje art. 46 Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące: a) posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - są wpisani do Rejestru Działalności Regulowanych w zakresie odbioru odpadów, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122, ze zm.), d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp; 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale IX. 4. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert na podstawie złożonych wraz z ofertą podpisanych oświadczeń i dokumentów. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni wykazać, że warunki określone w ust. 1 pkt 1) spełniają łącznie, natomiast warunek określony w ust. 1 pkt 2) winien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składając ofertę wspólną). IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu 1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1)oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie); 2)potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców); 3)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zakres tego oświadczenia musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) lit. c SIWZ. Wzór oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 5 do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców. 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: 1)oświadczenie na okoliczność braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie takie składa każdy z Wykonawców oddzielnie); 2)aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie); 3)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia albo składania ofert (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców); 4)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców). 3.Wykonawca wraz z ofertą składa: 1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ: a)art. 4 pkt. 14 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331, ze zm.) zawiera definicję grupy kapitałowej, zgodnie z którą rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. Kontrola to wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców (art. 4 pkt. 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców), b)Jeżeli Wykonawca złoży listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzegania zasady uczciwej konkurencji. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz Wykonawcę, który nie złożył listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej; 2)oświadczenie w sprawie udziału podwykonawców - Załącznik nr 2 do SIWZ, 3)oświadczenie o oddaniu do dyspozycji niezbędnych zasobów - Załącznik nr 7 do SIWZ - jeśli dotyczy, 4)informacja o podmiocie wspólnym - Załącznik nr 8 do SWIZ - jeśli dotyczy, 5)pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeśli dotyczy, 6)parafowany na każdej stronie wzór umowy - Załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 SIWZ, składają dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub notariuszem - wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dla dokumentu wskazanego w ust. 3 pkt 1) SIWZ) i nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (dla dokumentu wskazanego w ust. 3 pkt 2) SIWZ). 6.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - określonych w Rozdziale VIII pkt 1 lit. b SIWZ, a także określonych w Rozdziale VIII pkt 1 lit. c SIWZ - polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 7.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp określonych w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) lit. b SIWZ, a także określonych w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) lit. c SIWZ - polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 1)-4) SIWZ. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio. 8.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 5 i 6 kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. 9.Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 10.Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 11.W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). X. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1)ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; 2)zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia; 3)pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów; 4)pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie 2.jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum) zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy żądać przedstawienia w określonym terminie umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Częstotliwość odbioru odpadów zebranych w sposób selektywny - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

10.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy i określa następujące warunki takich zmian: 1)w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian dotyczących danych stron umowy, w tym zmiany teleadresowe, zmiany w nazwie firmy itp.; 2)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 3) wystąpienie okoliczności uzasadniających dokonanie zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu Zamówienia, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego; 4) konieczność zmiany harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, przy zachowaniu dotychczasowej częstotliwości odbioru odpadów wg umowy; 5) termin realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy (warunki pogodowe, klęski żywiołowe, inne) przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia; w przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności; 6) wysokość ceny ryczałtowej brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia; 7) powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olszewo-borki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 13.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 2A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.