eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług związanych z serwisem i bieżącym utrzymaniem Systemu ITS dla Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-11

Bydgoszcz: Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług związanych z serwisem i bieżącym utrzymaniem Systemu ITS dla Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy.
Numer ogłoszenia: 340134 - 2015; data zamieszczenia: 11.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777 , strona internetowa www.zdmikp.bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług związanych z serwisem i bieżącym utrzymaniem Systemu ITS dla Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Usługi serwisowe urządzeń w pojazdach operatorów dla których ZDMiKP w Bydgoszczy jest organizatorem lub w pojazdach przewoźników i operatorów którzy świadczą usługi przewozowe w ramach systemu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. a) Usługi serwisowe obejmować będą naprawy uszkodzeń mechanicznych wynikające z normalnej eksploatacji urządzeń. b) Usługi serwisowe obejmować będą wymiany uszkodzonych klawiatur w konsolach C-11. c) Usługi serwisowe obejmować będą naprawy uszkodzeń wynikających z normalnej eksploatacji, okablowania i oprzyrządowania (w tym zamocowania) urządzeń. d) Jeżeli koszt naprawy urządzenia przewyższy 50% jego wartość urządzenie zostanie wymienione na nowe. Wymiana urządzenia na nowe w takim przypadku wymaga uzgodnienia pomiędzy stronami. e) Usługi serwisowe obejmować będą utrzymanie urządzeń w stałej sprawności technicznej, a w szczególności bieżące naprawy i konfiguracje. 2. Montaż urządzeń systemu włączanych do eksploatacji i demontaż urządzeń w pojazdach wyłączanych z eksploatacji w ilości 80 sztuk (usługa przeniesienia urządzeń z jednego pojazdu do drugiego będzie liczona jako 2 czynności, natomiast usługa samego demontażu lub samego montażu liczona będzie jako jedna czynność). Dotyczy to wyłączeń i włączeń z eksploatacji zarówno stałych jak i czasowych. a) Montaż dotyczy całości oprzyrządowania lub jego wybranych elementów, w tym także okablowania. b) W przypadku czasowego demontażu urządzeń Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć zdemontowany sprzęt do czasu jego ponownego montażu. c) W przypadku montażu urządzeń w nowych pojazdach Wykonawca wykorzysta urządzenia będące w dyspozycji Zamawiającego. Niniejsze nie dotyczy okablowania, które Wykonawca musi wykonać w ramach niniejszej umowy. 3. Konfigurowanie i uruchamianie urządzeń Systemu, zarówno w przypadku wystąpienia bieżących zakłóceń jak też w przypadku rozszerzenia zakresu działania Systemu o nowe pojazdy (urządzenia wyposażenia pojazdów), przystanki (tablice i komputery sterujące tablicami), infokioski, inne niż przystanki lokalizacje, w których znajdują się elementy infrastruktury, stanowiska dyspozytorskie zlokalizowane zarówno w siedzibie Zamawiającego jak i w siedzibach operatorów. Serwis obejmować będzie również: a) zainstalowane oprogramowanie systemu, posiadane mapy cyfrowe oraz serwisy internetowy i komórkowy. b) utrzymanie w stałej sprawności technicznej urządzeń wraz z oprogramowaniem będące na wyposażeniu systemu tj, serwery główny i zapasowy, zasilacz UPS oraz 13 stanowisk dyspozytorskich. 4. Wsparcie w postaci konfigurowania i uruchamiania tablic przystankowych, tablic zbiorczych, kiosków informacyjnych, w przypadkach wystąpienia trudności w ich obsłudze po stronie Zamawiającego, a także w przypadku błędnego ich skonfigurowania przez Zamawiającego. Wsparcie dotyczy także wysyłania treści do tablic i kiosków. Serwis obejmuje również utrzymanie w stałej sprawności technicznej wyświetlaczy LCD, wyświetlaczy LED oraz elektroniczne kioski informacyjne wraz z oprogramowaniem. 5. Wsparcie serwisowe ze strony pracownika GMV w dniu aktywacji zmian w topologii po wcześniejszym ustaleniu terminu. Procedura polegałaby na zdalnym wsparciu serwisowym pracownika GMV (kontakt telefoniczny lub e-mail) w dniu aktywacji zmian w przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu systemu (np. niewłaściwa aktywacja rozkładów jazdy w systemie itp.). 6. Implementowanie do wszystkich urządzeń Systemu nowej wersji oprogramowania w przypadku jego modyfikacji. 7. Tworzenie nowych i modyfikacja istniejących raportów, poszerzanie funkcjonalności systemu poprzez modyfikacje istniejących i tworzenie nowych modułów Systemu. a) Strony ustalają limit 300 roboczogodzin na dodatkowe prace programistyczne związane z modyfikacjami lub rozwojem oprogramowania. b) Każdorazowo przed rozpoczęciem prac Zamawiający we współpracy z Wykonawcą określi przedmiot, kształt i zakres modyfikacji lub rozwoju systemu. c) Wykonawca zobowiązany jest po otrzymaniu od Zmawiającego wystarczających informacji dotyczących zakresu modyfikacji lub zmian w oprogramowaniu, zdefiniować liczbę roboczogodzin oraz czas niezbędny do prawidłowej realizacji zleconego zadania w terminie do 14 dni roboczych od powiadomienia. 8. Wymiana filtrów powietrza we wszystkich 25 tablicach raz do roku oraz czyszczenie 25 tablic wewnątrz wraz z ekranem monitora i szybą po wewnętrznej stronie tablicy(tablice LCD) dwa razy w roku. 9. Maksymalny czas naprawy usterki z wyłączeniem prac programistycznych, wynosić będzie: a) 48 godzin od chwili powiadomienia przez Klienta poprzez serwis internetowy. b) 48 godzin na oprogramowanie Systemu ITS, mapy cyfrowe (nie obejmuje to aktualizacji map), serwis internetowy i komórkowy, serwery główny i zapasowy, zasilacze UPS i stanowiska dyspozytorskie, od chwili powiadomienia przez Klienta poprzez serwis internetowy lub email. c) 7 dni na zgłoszenia dotyczące urządzeń w pojazdach od chwili powiadomienia przez Klienta poprzez serwis internetowy lub email. d) 14 dni na zgłoszenia dotyczące wyświetlaczy LCD, wyświetlaczy LED oraz elektronicznych kiosków informacyjnych od chwili powiadomienia przez Klienta poprzez serwis internetowy lub email. Dopuszcza się prowadzenie prac w weekendy oraz w godzinach nocnych, jednakże po obustronnych uzgodnieniach..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.41.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji aparatury pomiarowej, badawczej i kontrolnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: W latach 2011 - 2012 Zamawiający (ZDMiKP w Bydgoszczy) zrealizował zadanie: Zakup Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) dla komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w ramach budowy linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy w ramach umowy Nr 08_KP_11 z dnia 1.02.2011. Wykonawcą było Konsorcjum firm GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas S.A. W dniu 29 marca 2012 dokonano odbioru I etapu prac i rozpoczęto eksploatację systemu, natomiast w dniu 6.12.2012 dokonano odbioru II etapu i rozpoczęto eksploatację tablic elektronicznych i infokiosków. W celu zapewnienia prawidłowego działania systemu, konieczne jest zawarcie umowy na serwis nie gwarancyjny. Serwis ten obejmować będzie: montaż i demontaż urządzeń w pojazdach wraz z konfiguracją, naprawy urządzeń w przypadku awarii, naprawy uszkodzeń mechanicznych wynikające z normalnej eksploatacji urządzeń, naprawy uszkodzeń wynikających z normalnej eksploatacji okablowania i oprzyrządowania (w tym zamocowania), konfigurowanie i uruchamianie urządzeń systemu w pojazdach operatorów, zmiany w funkcjonalności eksploatowanych urządzeń zarówno w przypadku wystąpienia bieżących zakłóceń jak też w przypadku rozszerzenia zakresu działania Systemu o nowe pojazdy (urządzenia wyposażenia pojazdów), tablice (bieżące naprawy tablic wraz z komputerami sterujące), inne niż przystanki lokalizacje, w których znajdują się elementy infrastruktury systemu, stanowiska dyspozytorskie zlokalizowane zarówno w siedzibie Zamawiającego jak i w siedzibach operatorów, implementowanie do wszystkich urządzeń Systemu nowej wersji oprogramowania w przypadku jego modyfikacji, modyfikację oraz wsparcie techniczne w obsłudze systemu i rozwój oprogramowania. W celu właściwej realizacji serwisu niezbędny jest dostęp do urządzeń Systemu oraz do zainstalowanego oprogramowania. Modyfikacje oprogramowania nie mogą być wykonane samodzielnie przez Zamawiającego, ani zlecone podmiotom trzecim, gdyż stanowiłoby to naruszenie praw wyłącznych Wykonawcy do dostarczonego oprogramowania. Lider konsorcjum GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. Wykonawca zadania: Zakup Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) dla komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w ramach budowy linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy w ramach umowy Nr 08_KP_11 z dnia 1.02.2011, oświadczył, że w porozumieniu z konsorcjantem przejął wszelkie prawa wynikające z realizacji zadania. W świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz uzasadnienia technicznego zachodzi podstawa przewidziana w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych do udzielenia zamówienia GMV Innovation Solutions Sp. z o.o. zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie prawne: Art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r poz.907 z póź. zm.). Zamawiający korzysta z ustawowej możliwości udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej, w związku z tym, że: 1. usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami, gdyż zachodzą okoliczności opisane w art. 67 ust.1 pkt.1 lit.a i b UPZP, a potwierdzeniem tego jest uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.,, Ul. Hrubieszowska 2,, 01-209 WARSZAWA, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.