eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gostynin › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-21

Gostynin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina
Numer ogłoszenia: 337880 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712 , strona internetowa www.gostynin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. 1. Ogólna charakterystyka Gminy (dane liczbowe pozwalające oszacować wartość oferty): Powierzchnia Gminy Miasta Gostynina wynosi 32,40 km2. Liczba ludności wynosi 18.718 osób (dane na dzień 31.07.2013 r.), z czego ok. 11.000 to mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej, a ok. 7.800 zabudowy jednorodzinnej. Liczbę nieruchomości stanowiących zabudowę jednorodzinną szacuje się na ok. 2000. Wg złożonych przez mieszkańców 1960 deklaracji obejmujących 16.850 osób odpady segregowane gromadzone są w około 1250 nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez ok. 4.570 osób, natomiast ok. 12.280 mieszkańców(zabudowy jedno i wielorodzinnej) zadeklarowało gromadzenie odpadów niesegregowanych (dane na dzień 12.08.2013 r.). 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, również o utrudnionym dostępie, i zagospodarowanie: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (200301) zgromadzonych w pojemnikach oraz w workach, b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach (dotyczy zabudowy wielorodzinnej) lub workach (dot. zabudowy jednorodzinnej), obejmujących: - papier (150101, 200101), - szkło (150107, 200102), - tworzywa sztuczne (150102, 200139), - metal (150104, 200140), - odpady ulegające biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji (200108), - opakowania wielomateriałowe (150105), - przeterminowane leki i chemikalia (w szczególności 200131*, 200132, 200113*, 200125, 200127*), - zużyte baterie i akumulatory (w szczególności 200133*, 200134), - odpady zielone (200201), c) odpadów gromadzonych selektywnie w pojemnikach typu dzwony, wystawionych w zabudowie wielorodzinnej, d) odpadów komunalnych typu żużle i popioły paleniskowe (100101) zgromadzonych w pojemnikach na odpady zmieszane, 2) W ramach mobilnej zbiórki Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z nieruchomości zgodnie z harmonogramem. a) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 200123*, 200135*, 200136), b) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (200307), c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (170102, 170103), d) zużytych opon (160103). 3) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą wystawioną ilość odpadów komunalnych: a) w zabudowie jednorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w tygodniu; c) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej częstotliwość odbioru przez Wykonawcę segregowanych odpadów komunalnych: - papieru, szkła, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych, metali - 2 razy w miesiącu; - ulegających biodegradacji - 1 raz w tygodniu; - przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów - nie rzadziej niż 1 raz na kwartał; d) odpady zielone - nie mniej niż 1 raz na pół roku, przy czym w okresie od 1 maja do 30 listopada 2 razy w miesiącu; W przypadku okresowego zwiększenia ilości odpadów w stosunku do sugerowanych pojemności pojemników i worków - zwłaszcza w okresach Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia oraz przy innych uzasadnionych okazjach zgłoszonych przez Zamawiającego - Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich wystawionych odpadów lub zwiększenia częstotliwości odbioru. Za odbiór okresowo zwiększonej ilości odpadów Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Odbiór odpadów komunalnych będzie odbywać się 6 dni w tygodniu, tj. od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00 - 20:00 w zabudowie jednorodzinnej oraz od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 13:00 w zabudowie wielorodzinnej. 4) Wykonawca w celu wywiązania się z obowiązku zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, może zwiększyć częstotliwość odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego ofertą przetargową. 5) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) bądź instalacji zastępczych. 6) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7) Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości pojemników na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować i dostarczyć swój pojemnik zainteresowanym właścicielom nieruchomości na podstawie odrębnej umowy z właścicielem nieruchomości. 8) Przedmiot zamówienia obejmuje zakup, odpowiednie oznakowanie i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych odpowiednich worków do selektywnej zbiórki odpadów w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Kolejne nowe worki Wykonawca zobowiązany jest zostawić w ilości odpowiedniej do zapotrzebowania właścicieli nieruchomości każdorazowo w dniu odbioru odpadów segregowanych. W ofercie należy również przewidzieć dostarczanie worków do nowo powstałych nieruchomości jednorodzinnych. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku gdy: 1) nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT; 2) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczne okaże się zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów; 3) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczna okaże się zmiana pojemności lub kolorystyki pojemników lub worków, bądź też asortymentu odpadów; 4) nastąpi zmiana osób upoważnionych przez Strony do bieżących kontaktów; 5) nastąpią zmiany treści uchwał podjętych przez Zamawiającego dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację; 6) nastąpią zmiany treści przepisów prawa dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację 7) zajdzie konieczność przedłużenia okresu realizacji umowy.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych innych trybów udzielenia zamówienia. W związku z art. 6f ust.1 pkt 2 ustawy O utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości burmistrz jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Z dniem 1 lipca 2013 r. Gminy przejęły odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami komunalnymi z posesji zamieszkałych. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miasta Gostynina podjęła obowiązkowe uchwały. W dniu 29 marca 2013 r. Gmina Miasta Gostynina przekazała do opublikowania w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej (numer referencyjny 2013-044339) ogłoszenia o wszczęciu postępowania pn: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. W wyniku przeprowadzonego postępowania wyłoniono Wykonawcę tj. VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Majowa 87/89, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, z którym w dniu 17.06.2013 r. Gmina podpisała umowę Nr ZP.271.02.2013 r. Od dnia 1 lipca 2013 r. wyłoniona firma powinna przystąpić do realizacji umowy. Z uwagi na to, że Wykonawca nie wywiązywał się w sposób rzetelny z realizowania zawartej umowy, m.in. nie przestrzegał wyznaczonych w harmonogramie terminów odbioru odpadów w miesiącu lipcu ani razu nie odebrał odpadów biodegradwalnych, nie przedstawił w wyznaczonym terminie wymaganego harmonogramu, a częściowy harmonogram został sporządzony ze znacznym opóźnieniem i zawierał braki. Wykonawca, nie dostarczył mieszkańcom odpowiedniej ilości worków, nie realizował wśród mieszkańców kampanii informacyjnej. W związku z powyższym Gmina Miasta Gostynina pismem z dnia 16.08.2013 r. odstąpiła z dniem 1.09.2013 r. od umowy zawartej z Firmą VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KONSORCJUM FIRM:Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta w Gostyninie Sp. zo.o.: EKO-MAZ Sp. z o.o. Płock; P.P.H.U. HATREX Krzysztof Chlewiński, Gąbin, Bierzewicka 32, 09-500 Gostynin, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.