eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursów beneficjentom biorącym udział w projekcie Schematom STOP, Wspólne działania pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-07

Toruń: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursów beneficjentom biorącym udział w projekcie Schematom STOP, Wspólne działania pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu.
Numer ogłoszenia: 331462 - 2014; data zamieszczenia: 07.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu , ul. Konstytucji 3 Maja 40c, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6508565, faks 56 6486447.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursów beneficjentom biorącym udział w projekcie Schematom STOP, Wspólne działania pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursów i szkoleń beneficjentom biorącym udział w projekcie Schematom STOP, Wspólne działania pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu . Przedmiot zamówienia składa się z 3 części: 1) Część I zamówienia: wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy na koparki i ładowarki dla 1 osoby; 2) Część II zamówienia: wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kat.B 3) Część III zamówienia: wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu krawieckiego - dla 2 osób; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia : 1) szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia sporządzony zostanie przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia; 2) Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie przy ul. Sienkiewicza 12 w celu przeprowadzenia zajęć teoretycznych; Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia zajęć teoretycznych w pomieszczeniu wskazanym przez Wykonawcę o ile zlokalizowane będzie na terenie miasta Torunia lub okolic (maksymalnie do 60 km od Torunia) i pokryje on z własnych środków koszty z tym związane wraz z kosztami dojazdu uczestników kursu (bilety pks,pkp,mzk). 3) Wykonawca zapewni salę szkoleniową/ pracownię/ plac wyposażoną/y w niezbędny sprzęt i urządzenia do przeprowadzenia zajęć praktycznych zlokalizowaną na terenie miasta Torunia. Warunki pracy muszą być zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 4) Zamawiający zastrzega, że istnieje możliwość realizacji przedmiotu zamówienia w każdy dzień tygodnia , w tym w soboty i niedziele pomiędzy godz. 8:00 a 19.00; Wykonawca uwzględni dodatkowo, że: łączny czas zajęć w ciągu jednego dnia nie może przekroczyć 8 godzin dydaktycznych ( jedna godz. dydaktyczna = 45 min.); Do wymiaru godzinowego nie wlicza się czasu przerw i egzaminów. W każdym dniu szkolenia muszą zostać zaplanowane min. trzy dziesięciominutowe przerwy. 5) Wykonawca, zobowiązany jest prowadzić dokumentację z przebiegu wykonania usługi, w zakresie swojej odpowiedzialności za właściwą realizację przedmiotu umowy ; 6) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu - w terminie do 2 dni roboczych po realizacji każdych zajęć - kserokopii listy obecności uczestników na zajęciach. Dopuszcza się przesyłanie listy obecności w formie skanu drogą elektroniczną na adres m.bablinska@mopr.torun.pl; 7) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wszystkim uczestnikom materiałów, pomocy dydaktycznych (opracowań własnych, skryptów, arkuszy ćwiczeń, materiałów piśmienniczych i innych materiałów niezbędnych do realizacji zajęć) sprzętu, narzędzi, ubrań roboczych itp. potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej i praktycznej; 8) Wykonawca zobowiązany jest do wydania zaświadczeń/ certyfikatów/ świadectw potwierdzających zdobyte kwalifikacje i umiejętności oraz certyfikat o ukończeniu szkolenia/ kursu finansowanego ze środków Unii Europejskiej; 9) Wykonawca zapewni kadrę posiadającą wymagane wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe , odpowiednie do rodzaju przeprowadzonego kształcenia oraz w prowadzeniu kursów zawodowych związanych z przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany na wysokim poziomie, umożliwiającym zdobycie kwalifikacji i praktycznych umiejętności uczestnikom szkolenia; 10) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego przebiegu realizowanych przez siebie zadań, W przypadku zmiany osoby/osób zaproponowanych przez Wykonawcę do realizacji zajęć, Wykonawca zobowiązany jest, w terminie co najmniej 2 dni przed rozpoczęciem danego typu zajęć, poinformować o zmianie i dostarczyć do siedziby Zamawiającego dokumenty, które potwierdzą posiadanie przez te osoby wymagania co do ich wykształcenia, kwalifikacji i doświadczenia zawodowego pod rygorem rozwiązania umowy i zapłaty kary umownej określonej w istotnych warunkach umownych w § 7 ust.2 (załącznik nr 2 do SIWZ); 11) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego oznakowania miejsca szkolenia i materiałów szkoleniowych, zgodnie z zasadami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- zgodnie z obowiązującą wersją tego dokumentu; 12) Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do i z miejsca szkolenia; 13) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia w sposób zgodny z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( t.j. Dz. U. z 2014 r. , poz. 1182) oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych ( Dz. U. Nr 100, poz.1024) i co za tym idzie przetwarzać dane osobowe Uczestników tylko i wyłącznie w celu realizacji niniejszego zamówienia; 14) Szkolenia muszą być realizowane w oparciu o obowiązujące w tym zakresie akty prawne, w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń, podstawy programowe kształcenia w danym zawodzie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej dwie usługi (szkolenia, kursy) (potwierdzoną dokumentem/ dokumentami, że usługa te została wykonana należycie), odpowiadającą swoim rodzajem (rozumianym jako tematyka poszczególnych szkoleń) usługom stanowiącym poszczególne części zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ Zaakceptowany projekt istotnych warunków umownych - załącznik nr 3 do SIWZ. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub oświadczenie, że nie prowadzi działalności gospodarczej - załącznik nr 4 do SIWZ Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SIWZ. Wykaz wykonanych należycie minimum dwóch usług (szkoleń, kursów) tego samego rodzaju w ciągu ostatnich 3 lat kalendarzowych - załącznik nr 6 do SIWZ Oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust.1 ustawy - załącznik nr 7 do SIWZ. Oświadczenie, że oferowana usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego załącznik nr 8 do SIWZ W celu przedstawienia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust 2 pkt. 5 ustawy Wykonawca składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - załącznik nr 9 do SIWZ. Oświadczenie o zatrudnieniu - dotyczy osób fizycznych - załącznik nr 10 do SIWZ. Oświadczenie o niezatrudnieniu w instytucji uczestniczącej w realizacji POKL - dotyczy osób fizycznych.- załącznik nr 11 do SIWZ Oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od do stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 września 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. 2003, Nr 153, poz. 1503 ze zm.)i jako takie nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania. Brak powyższego oświadczenia oznaczać będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec wszystkich dokumentów). Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy, wymienione w aktualnym dokumencie rejestracji firmy lub w innym dokumencie, z którego uprawnienie to wynika. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Wykonawca ma obowiązek wskazania , którą część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmianę umowy, z wyjątkiem podwyższenia wynagrodzenia, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, gdy zajdą okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub gdy są korzystne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopr.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu 87-100 Toruń, ul. Konstytucji 3 Maja 40c.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu 87-100 Toruń, ul. Konstytucji 3 Maja 40c.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie w związku z realizacją projektu Schematom STOP, Wspólne działania pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy na koparki i ładowarki dla 1 osoby;.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy na koparki i ładowarki dla 1 osoby.Program kursu musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118 poz.1263) łącznie min. 202 godziny : Szkolenie teoretyczne z zakresu budowy, zasad działania i konserwacji kopiarko ładowarki Użytkowanie eksploatacyjne;Dokumentacja techniczna;Bezpieczeństwo i higiena pracy;Podstawy elektrotechniki;Silniki spalinowe;Elementy hydrauliki;Budowa koparko-ładowarki;Technologia robót;i Szkolenie praktyczne - minimum 40 godz.Zajęcia praktyczne prowadzone będą na placu manewrowym z odpowiednim sprzętem..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kat. B dla 5 osób.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kat. B dla 5 osób,Zrealizowanie kursu prawa jazdy kat. B zapewniającego uczestnikowi: materiały edukacyjne 30 godzin wykładów 30 godzin jazdy bez limitu kilometrów, możliwość dostępu do wielostanowiskowego (oświetlonego i ogrodzonego) placu do manewrów podstawowych ,możliwość ćwiczenia materiału szkoleniowego oraz pytań podobnych do egzaminacyjnych Wykonawca ma obowiązek opłacenia badań lekarskich o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów dla uczestników.Kurs zakończony zostanie wydaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu, na podstawie którego uczestnik kursu będzie mógł zapisać się na egzamin państwowy ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu krawieckiego - dla 2 osób;.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu krawieckiego - dla 2 osób;Zrealizowanie minimum 10 godzin zajęć teoretycznych i minimum 60 godz. zajęć praktycznych o tematyce a) obsługa maszyny do szycia, b) zajęcia z szycia w zakresie: odpowiedniego doboru szwu do tkaniny, doboru nici itp., c) dokonywania drobnych przeróbek np. zwężenie ubrania, wszycie zamka, d) uszycie prostych , nieskomplikowanych ubrań i innych rzeczy, e) umiejętności podszycia, przeszycia, obrzucenia materiału itp. Kurs będzie zakończony egzaminem oraz wydaniem zaświadczenia/ certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w kursie ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.