eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Książki › Odbieranie i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie stałych odpadów komunalnych, z nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów z terenu Gminy Książki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-03

Książki: Odbieranie i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie stałych odpadów komunalnych, z nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów z terenu Gminy Książki
Numer ogłoszenia: 328668 - 2015; data zamieszczenia: 03.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Książki , ul. Bankowa 4, 87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 6888165, faks 0-56 6888138.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaksiazki.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie stałych odpadów komunalnych, z nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów z terenu Gminy Książki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Ogólna charakterystyka Gminy Książki w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1.1 Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Książki na dzień 02.12.2015 r. wynosi 4275 , natomiast zamieszkujących około 3230 w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. 1.1.2. Szacunkowe przybliżone ilości i wielkości gospodarstw domowych przedstawia tabela poniżej: miejscowość Liczba gospodarstw domowych ogółem Gospodarstwa domowe 1-2 osoby Gospodarstwa domowe 3-4 osoby Gospodarstwa domowe 5 osób i powyżej Spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty mieszkaniowe Książki 521 253 172 96 5 ( 108 gospodarstw domowych) Osieczek 188 76 67 45 - Łopatki 144 64 52 28 - Zaskocz 87 38 29 20 - Blizienko 44 18 16 10 - Blizno 39 16 17 6 - Szczuplinki 20 10 8 2 - Brudzawki 41 15 14 12 - Łącznie: 1084 490 375 219 1.1.3. Powierzchnia ewidencyjna Gminy - 8567 ha. 1.1.4. W Gminie Książki na podstawie sprawozdań w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: 1) 2012 rok - ilości podane w Mg 20 03 01, 19 12 12 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty)z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 - 292,30 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 3,93 15 01 07 Opakowania ze szkła - 34,00 Razem 330,23 Mg 2) 2013 rok - ilości podane w Mg 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 560,3 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 33,70 15 01 07 Opakowania ze szkła - 72,50 Razem 667,20 3) 2014 rok - ilości podane w Mg 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 628,9 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 47,9 15 01 07 Opakowania ze szkła - 80,5 Razem 650,50 Mg 4) III kwartały 2015 rok - ilości podane w Mg 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 457,2 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 28,8 15 01 07 Opakowania ze szkła - 31,1 Zamawiający zastrzega, że ilość wyżej wytworzonych na terenie Gminy Książki odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy oraz odpadów gromadzonych w punkcie selektywnej zbiórki odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 1.2 Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 1.2.1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. tj. z 2015 r., poz. 584 z późn. zm ), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z 2013 r., poz. 1399 z późn.zm), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn.zm.), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U.tj.:z 2013 poz. 1155 z późn.zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015r., poz. 687 z późn.zm. ), ustawa z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz.469 z późn.m. ), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U.z 2009r., Nr 104, poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U.z 2014 r., poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.2014 r., poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), uchwała nr XXXIII 15213 Rady Gminy w Książkach z 29 kwietnia 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Książki (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2013 r., poz. 1836), uchwała nr XXXIII15113 Rady Gminy w Książkach z 29 kwietnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2013 r., poz. 1835), uchwała Nr XXVI43412 Sejmiku Województwa Kujawsko -Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, uchwała Nr XXVI43512 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023.( Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2012 r., poz.2028) 1.2.2. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn.zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676 ), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 marca 2014 r. w sprawie rocznych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych pochodzących z gospodarstw domowych ( Dz.U. z 2014 r., poz.412) uchwałą Nr XXVI43412 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, uchwałą Nr XXVI43512 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023.9 Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. 2012 r.,poz.2028) 1.2.3. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia i ustawienia na terenie każdej nieruchomości, bez dodatkowej opłaty kompletu od 3 do 5 pojemników na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca dostarczy pojemniki nie później niż do dnia 01 stycznia 2016 r. Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki) zostaną ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. 1.2.4. W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 1.2.5. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 1.2.6. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na własny koszt. 1.2.7. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 1.2.8. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 1.2.9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości na 2016 rok. Wykonawca musi przedstawić harmonogram Zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 1.2.10. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy ręcznie poprzez wytaczanie pojemników do podjazdu lub np. pojazdami o niewielkich wymiarach umożliwiającymi odbiór odpadów z nieruchomości, do których dojazd jest utrudniony z powodu np. wąskich wjazdów. 1.2.11. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonej przez Zamawiającego aptece pojemnika do selektywnego zbierania przeterminowanych leków do dnia 01 stycznia 2016 r. 1.2.12. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 1.2.13. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 1.2.14. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 1.2.15. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK. 1.2.16. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia PSZOK do dnia 01 stycznia 2016 r. w odpowiednie pojemniki wskazane przez Zamawiającego oraz do monitorowania stanu zapełnienia pojemników i odbierania odpadów w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości i PSZOK z terenu Gminy Książki, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 2 chełmińsko - wąbrzeskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Książki, odpady komunalne mogą trafić do jednego z punktów wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie: 3.1. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów: Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości odpadów, przygotowanych do wywozu, z terenu posesji zamieszkałej, pod warunkiem zgromadzenia ich przez właściciela nieruchomości w odpowiednich pojemnikach, workach z następującą częstotliwością: 1) pojemnik koloru brązowego, worek - bioodpady, w tym odpady zielone (kod 200108,200201)co cztery tygodnie(w przypadku braku kompostownia) 2) pojemnik koloru zielonego, worek - szkło (kod 200102) - co sześć tygodni; 3) pojemnik koloru żółtego, worek - tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe (kod 200139, 200140, 150106) - co sześć tygodni; 4) pojemnik koloru niebieskiego, worek - papier i tektura (kod 200101) - co cztery tygodnie; 5) pojemnik koloru zielonego, worek- zmieszane (kod 200301) -w okresie od 01.06.-31.08. co dwa tygodnie, w okresie od 01.09 -31.05 co cztery tygodnie 3.2. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości: 1) przeterminowane leki (kod 200132) - w wyznaczonej aptece - w godzinach jej pracy oraz w punkcie selektywnego zbierania odpadów. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z apteki i punktu selektywnej zbiórki oraz podstawienie pojemnika do zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tego pojemnika; 2) baterie i akumulatory (kod 200133) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów - w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników; 3) meble i odpady wielkogabarytowe (kod 200307) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w formie wystawek odbierane są dwa razy w roku przez Wykonawcę odbierającego od właścicieli nieruchomości odpady komunalne, w określonym terminie zgodnie z harmonogramem; 4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny ( kod 200136 ) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów - w godzinach jego pracy oraz w formie wystawekodbierane są dwa razy w roku przez Wykonawcę odbierającego od właścicieli nieruchomości odpady komunalne, w określonym terminie zgodnie z harmonogramem. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników; 5) chemikalia i zużyte opony (kod 160509,160103) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów - w godzinach jego pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników; 6) tekstylia i odzież ( kod 200111,200110) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów - w godzinach jego pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników; 7) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac remontowych (kod170101)- w punkcie selektywnego zbierania odpadów, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów - w godzinach jego pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. 3.3. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ( kod 200301) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do zielonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych -co dwa tygodnie w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia a co cztery tygodnie w okresie od 1 września do 31 maja. 3.4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2013., poz.21 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) , rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Książki. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przedłożenia Zamawiającemu następującej dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: 1) raportów kwartalnych zawierających informacje faktycznej ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu wykaz /faktycznych/zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale; 2) sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w wersji papierowej i elektronicznej. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 3) niezbędnych informacji w celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający; 4) Raportów zawierających wyszczególnienie poszczególnych nieruchomości z których odebrano odpady z podziałem na rodzaj i ilość odebranych pojemników oraz raportu (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów) zawierającego ilość i rodzaj odebranych odpadów najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy w wersji papierowej bądź elektronicznej. Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Książki; 5) kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 6) Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy ręcznie poprzez wytaczanie pojemników do podjazdu lub np. pojazdami o niewielkich wymiarach umożliwiającymi odbiór odpadów z nieruchomości , do których dojazd jest utrudniony z powodu np. wąskich wjazdów. 4. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 4.1. Urządzenia do gromadzenia odpadów, którymi musi dysponować Wykonawca: 1) pojemniki o pojemności 60, 120, 240,1100 l do zbierania odpadów zmieszanych w kolorze zielonym z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej); 2) pojemniki o pojemności 120, 240, 1100 l do zbierania odpadów biodegradowalnych w kolorze brązowym z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej); 3) pojemniki o pojemności 240, 1100 l do zbierania tworzyw sztucznych w kolorze żółtym z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej); 4) pojemniki o pojemności 120, 240, 1100 l do zbierania papieru w kolorze niebieskim z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej); 5) pojemniki o pojemności 240, 1100 l do zbierania szkła w kolorze zielonym z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej); 6) PSZOK należy wyposażyć w co najmniej dwa komplety pojemników 1100 l, jeden pojemnik stalowy 1500 l zamykany na zużytą odzież i tekstylia, jeden pojemnik stalowy 1100 l na chemikalia oraz stalowy kontener 15 m3 do zbierania gruzu. 4.2.Dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych, przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach ( zakupionych przez właścicieli nieruchomości ) zgodnie z kolorystyką ustaloną jak dla pojemników.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 11.12. 2015 roku godz. 9:00. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1804, z późn. zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek: 16 9489 0002 2003 0000 0299 0007 (kserokopie dowodów wpłaty - polecenia przelewu należy dołączyć do oferty). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a) ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie ww. ppkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca: 1) będzie posiadał aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Książki zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 2) posiada zezwolenie na zbieranie i transportu odpadów (zgodnie z art.41ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach , Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługę bądź usługi polegające na odbiorze selektywnie zbieranych odpadów komunalnych u źródła ich powstawania z nieruchomości o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 750.000,00PLN brutto. Do wykazu należy załączyć dowody potwierdzające że usługi zostałysą wykonane należycie. Dowodami są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia , o którym mowa w pkt 1) Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/ nie spełnia. W przypadku wykonania usług, których wartość wyrażona jest w innej walucie niż PLN, walutę tę należy przeliczyć na PLN według kursu NBP na dzień opublikowano ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Kurs walut należy ustalać według tabeli kursów średnich walut obcych opublikowanego na stronie www.nbp.pl. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W takich okolicznościach wykonawca powinien załączyć do oferty wypełniony Załącznik Nr 9 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostania spełniony, jeśli Wykonawca: 1. Będzie dysponował bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Książki lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być dozorowany i zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być skanalizowany lub wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: 1) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów; 2) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób; 3) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych; 4) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także: 1) punkt bieżącej konserwacji pojazdów; 2) punkt naprawy pojazdów; 3) miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 2. Będzie dysponował co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych , 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej .Wymagane jest świadczenie usług samochodami o dopuszczalnej emisji spalin - na poziomie normy EURO IV. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego . Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Pojazdy do odbioru odpadów muszą mieć zamontowaną kamerę lub urządzenia rejestrujące z uwidocznioną datą wykonania zdjęcia lub filmu, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. 3. Wykonawca musi posiadać oprogramowanie umożliwiające generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) wraz z aktualnymi licencjami na ww. oprogramowanie. 4. Wykonawca dysponuje pojemnikami do gromadzenia na terenie nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia odpadów zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, zostanie przez Zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże i przedłoży: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, na kwotę 750.000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę 750.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: w przypadku składania ofert przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wystarczającym jest, aby wymagane oświadczenia lub dokumenty były złożone przez jednego członka konsorcjum.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 9. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem i podpisane przez osobę właściwą do reprezentowania wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - czas dostarczenia i ustawienia nowych pojemników lub dodatkowychpojemników na nieruchomości - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne warunki umowy oraz dopuszczalne zmiany postanowień umowy zawiera wzór umowy załącznik nr 8 SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gminaksiazki.bip.net.p
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Książki Ul. Bankowa 4, 87-222 Książki tel. 56 6888 167, fax. 56 6888138 www.gminaksiazki.bip.net.pl e-mail:sekretariat@gminaksiazki.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2015 godzina 10:00, miejsce: 1. Oferty należy składać w Urzędzie Gminy Książki, pokój nr 2 sekretariat, parter..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.