eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mińsk Mazowiecki › DOSTAWA 5 SZTUK LEMIESZOWEGO PŁUGA ODŚNIEŻNEGO DLA KOŁOWEGO NOŚNIKA OSPRZĘTU UNIMOG U-400-SPRAWA ZP/36/2014

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-30

Mińsk Mazowiecki: DOSTAWA 5 SZTUK LEMIESZOWEGO PŁUGA ODŚNIEŻNEGO DLA KOŁOWEGO NOŚNIKA OSPRZĘTU UNIMOG U-400-SPRAWA ZP/36/2014
Numer ogłoszenia: 323828 - 2014; data zamieszczenia: 30.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1131 , 05-300 Mińsk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 25 74 74 510, faks 25 74 74 520.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.23blt.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojsko.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA 5 SZTUK LEMIESZOWEGO PŁUGA ODŚNIEŻNEGO DLA KOŁOWEGO NOŚNIKA OSPRZĘTU UNIMOG U-400-SPRAWA ZP/36/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 sztuk kompletnego lemieszowego pługa odśnieżnego. Przeznaczenie Lemieszowy pług odśnieżny jest przeznaczony do usuwania śniegu, mazi pośniegowej z dróg i płaszczyzn pola naziemnego ruchu lotniczego, a także dróg i parkingów samochodowych. Jako nośnik pługa wykorzystywany będzie kołowy nośnik osprzętu Unimog U-400. Konstrukcja pługa Lemiesz pługa ma być wykonany jako konstrukcja stalowa, wielosegmentowa tj.: posiadać co najmniej 3 (trzy) niezależnie zawieszone na ramie pługa elementy. Rama ma być wykonana jako konstrukcja stalowa, spawana z profili zamkniętych. Szerokość robocza pługa ma wynosić 2,2 - 2,8 m. Ruchy robocze pługa (unoszenie-opuszczenie i skręt w lewo/prawo) mają być realizowane hydraulicznie, a zasilanie ma być pobierane z układu hydraulicznego nośnika. Skręt pługa prawo/lewo o 28-38°. Pług ma być montowany na nośniku poprzez czołową płytę montażową (czołowicę) wykonaną zgodnie z normą DIN76060, wielkość 3, kształt B. Konstrukcja pługa ma umożliwiać jego montaż na nośniku przez jedną osobę. Podczas pracy pług ma być podpierany przez koła podporowe. Koła mają ustawiać się samoczynnie do jazdy na wprost po opuszczeniu pługa i zetknięciu kół z nawierzchnią. Pług ma być wyposażony w: a) ograniczniki boczne (odbojniki); b) układ automatycznego unoszenia pługa po włączeniu biegu wstecznego i cofaniu nośnikiem; c) układy zabezpieczający przed uszkodzeniem np. przy najechaniu na przeszkodę; d) oświetlenie konturowe - zgodnie z przepisami kodeksu drogowego; e) osłonę zabezpieczającą przed nawrzucaniem śniegu na szybę przednią pojazdu; f) wózek do demontażu pługa lub podporę odstawczą; g) płytę montażową pługa (czołownicę) wykonaną zgodnie z norma DIN 76060, wielkość 3, kształt B.; h) zapasowe nakładki z tworzywa sztucznego - 3 kpl. Wymagania wykonawcze: a) przedmiot zamówienia ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany w roku realizacji dostawy, zaprojektowany i wyprodukowany w układzie SI; b) zakres temperatur eksploatacji od - 35° do +5°; c) kolor wg RAL CLASSIC 2011. Lemiesz i elementy oświetlenia w kolorze wg standardowego wykonania producenta; d) Trwałość zewnętrznych powłok malarskich (z wyjątkiem lemiesza pługa) min. 2 lata przy styczności ze środkami odladzania nawierzchni w postaci pylistej i ciekłej na bazie glikoli, octanów i kwasu mrówkowego oraz mocznika i soli a także garażowaniu na wolnym powietrzu przez cały rok; e) Wszystkie oznaczenia informacyjne, ostrzegawcze itp. Wykonane trwale (nie na folii samoprzylepnej) w języku polskim i wg symboliki piktogramowej - szczególnie dokładne oznakowanie elementów ruchomych (roboczych). Napisy ostrzegające o konieczności usunięcia ciśnienia w instalacji hydraulicznej, umieszczone w sposób widoczny dla operatora. Wysokość liter co najmniej 10 mm. Wyposażenie: a) standardowy zestaw narzędzi przewidziany przez producenta, umożliwiający usunięcie typowych drobnych niesprawności mogących powstać podczas eksploatacji oraz pozwalający na wykonanie podstawowych czynności podczas użytkowania; b) trwała i widoczna tabliczka z danymi znamionowymi (nr fabryczny, producent, wymiary i ciężar, rok produkcji, typ płyty czołowej i inne wg standardu producenta). Dokumentacja podstawowa: a) instrukcja budowy i użytkowania w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD/Pendrive) w języku polskim z nadrukiem roku dostawy, obejmująca: jednoznaczne oznaczenie producenta, typu, modelu i wersji; opis i przeznaczenie sprzętu; dane techniczne, w tym: - rysunki techniczne (format A4) dostarczanej wersji sprzętu z naniesionymi wymiarami gabarytowymi; - kolorowe fotografie (rozmiar 10 x 15 cm) pługa; - dane techniczno-eksploatacyjne, w tym: szerokości robocze, prędkości robocze, wydajności, ciężary; - rysunki wykonawcze dostarczonych listew zgarniających; - oznakowanie zastosowanego ogumienia; - sposoby usuwania niesprawności mogących powstać podczas eksploatacji; - tabelę płynów eksploatacyjnych z parametrami i pojemnościami oraz układami gdzie są stosowane. Wymagana ilość: zamówiona liczba egzemplarzy urządzenia +3. b) katalog części zamiennych wraz z przeglądarką, zapisany na płytce (-ach) CD-ROM, DVD lub Pendrive wraz z przeglądarką do odtwarzania zawartości tekstowej (tabelarycznej bazy danych) i graficznej (zdjęć, rysunków) bezpośrednio z poziomu Windows 98, 2000, XP, Vista. Przeglądarka katalogu musi umożliwiać: wyświetlanie zeskanowanych zdjęć (rysunków) i ich kadrowanie w położeniu z funkcją zoom; wspólne wyświetlanie rysunków wybranej części, jej nazwy oraz oznaczeń użytkowych na rysunkach; skalowanie rysunku i przewijanie po powiększeniu; drukowanie rysunku na drukarce przed i po jego wyskalowaniu lub kadrowaniu; przechodzenie hierarchiczne między rysunkami od zespołu do poszukiwanego detalu i odwrotnie; wyświetlanie bazy danych w formie tabeli odpowiednio oprogramowanej funkcjami, do sterowania przez użytkownika, jak: zaznaczanie, przewijanie, blokowanie i zamiana kolumn miejscami, ukrywanie kolumn, sortowanie, wyszukiwanie itp. wyświetlanie skrótowej informacji rekordu danych z uwzględnieniem wyjątków obejmujących brak uwidocznienia części rysunku; automatyczne wywołanie właściwego rysunku po uaktywnieniu dowolnego pola rekordu opisującego wskazaną cześć tabeli bazy danych. Dodatkowo musi istnieć możliwość sporządzenia zestawień potrzeb części zamiennych spośród wybranych pól zaznaczonych rekordów tabeli. Jednocześnie wymaga się drukowania zestawień z poziomu samej przeglądarki, a także przesyłania ich zawartości do zbioru tekstowego celem przetworzenia w programie MS Office. Tabelaryczną bazę danych o częściach należy przygotować w języku polskim w programie Excel ostatniej wersji. Rysunki do części ilustracyjnej katalogu powinny być zeskanowane z rozdzielczością min. 300 x 300 dpi z podkładów A4. Pliki rysunków należy wykonać w standardzie jpg. Kompletny sprzęt sfotografować w dwóch różnych ujęciach na 4 zdjęciach o wym.10x15 cm. Zdjęcia zeskanować, wytworzyć w dwa pliki (w każdym po dwa zdjęcia jedno nad drugim) o standardzie pcx wkopiować je na CD-ROM razem z plikami rysunków części. Wymagana ilość: zamówiona liczba egzemplarzy urządzenia +3. c) Instrukcja posługiwania się katalogiem spod przeglądarki w języku polskim. Wymagana ilość: zamówiona liczba egzemplarzy urządzenia +3. d) Karta gwarancyjna pługa w języku polskim do każdego urządzenia. Wymagania w stosunku do producenta/ dostawcy: a) Gwarancja: Wykonawca udzieli co najmniej 24 miesięcznej gwarancji na pług. b) Procedura reklamacyjna: Wykonawca w terminie do 5 dni po otrzymaniu protokołu reklamacyjnego przystąpi do usunięcia usterki. Czas usunięcia usterki nie może przekraczać 14 dni. Wymagania końcowe: a) Sprzęt produkowany wg dokumentacji technicznej producenta. b) Przedmiot zmówienia podlega odbiorowi przez Zamawiającego na zgodność z zapisami Wymagań Eksploatacyjno-Technicznych (WET) oraz umowy dostawy. c) Pługi mają posiadać trwałe oznakowanie kodem kreskowym wykonane zgodnie z Decyzją nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz.Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014 r. poz. 11). OBOWIAZKI WYKONAWCY 3.Dostarczone asortyment musi być fabrycznie nowy, wcześniej nie używany oraz odpowiadać wszystkim cechom określonym przez zamawiającego. 4.Zamawiający dopuszcza złożenie oferty równoważnej. W przypadku zaproponowania produktu równoważnego ciężar dowodu spoczywa na Wykonawcy (podstaw prawna: art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku zaoferowania artykułów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty dokumentów potwierdzających, że zaoferowane artykuły posiadają takie same parametry lub lepsze jak artykuły wskazane przez Zamawiającego. W takich przypadkach, oprócz wpisania w formularzu cenowym nazwy równoważnego produktu, wykonawca dołączy do oferty opis techniczny równoważnego artykułu lub kartę katalogową lub inny dokument potwierdzający spełnianie wymagań zamawiającego. 5.Brak wpisu w kolumnie nr 11 w formularzu cenowym oznaczać będzie, że Wykonawca dostarczy produkt wskazany w opisie przedmioty zamówienia i takiego produktu Zamawiający będzie wymagał przy dostawie. 6.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do wskazanego przez Zamawiającego magazynu na terenie Jednostki Wojskowej 1131 Mińsk Mazowiecki i rozładować we wskazanym przez Zamawiającego miejscu, przedmiot zamówienia na własny koszt i ryzyko. 7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 8.Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 9.Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.31.31.00 - Pługi odśnieżające lemieszowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 000,00 zł. 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium w wymaganym terminie do upływu terminu składania ofert lub nie zabezpieczenie oferty ustawową formą wadium spowoduje, iż oferta nie będzie rozpatrywana, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp, a jego oferta zgodnie z art. 24 ust. 4 Pzp zostanie uznana za odrzuconą. 3. Wadium można wnieść w formie: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy zamawiającego: 85 1010 1010 0002 4413 9120 0000 z dopiskiem Wadium Sprawa ZP.36.2014 - DOSTAWA 5 SZTUK LEMIESZOWEGO PŁUGA ODŚNIEŻNEGO DLA KOŁOWEGO NOŚNIKA OSPRZĘTU UNIMOG U-400 5. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz Wykonawca dołącza do oferty kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem i załącza oryginał tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. 7. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, metodą spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • inne dokumenty

    w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego: a. Zmawiający żąda opisów produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez Wykonawcę w formie np. opisu technicznego, specyfikacji technicznej, karty katalogowej, karty produktu lub innego dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagań zamawiającego - załączyć do oferty. b. Zamawiający żąda dokumentów potwierdzających równoważność zaproponowanych produktów np. opis techniczny równoważnego artykułu lub kartę katalogową lub inny dokument potwierdzający spełnianie wymagań zamawiającego - załączyć do oferty w przypadku zaoferowania produktu równoważnego. Z opisu oferowanego produktu równoważnego powinno wynikać w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego, iż zaoferowany asortyment równoważny jest o takich samych lub lepszych parametrach w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a. Wypełniony formularz ofertowy zgodny co do treści ze wzorem zawartym w zał. nr 1. b. Wypełniony formularz cenowy zgodny co do treści ze wzorem zawartym w zał. nr 2. c. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie). Dokumenty (z wyłączeniem pełnomocnictwa) mogą być dostarczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę z dopiskiem za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.23blt.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 1131, 05-300Mińsk Mazowiecki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Jednostce Wojskowej 1131, 05-300 Mińsk Mazowiecki; (kancelaria jawna) w dni robocze w godzinach 7.30 - 15.30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.